OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Osakaskunnan vesilinnustuslupa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 26.08.2013 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Axssu kirjoitti:
Olis itsellä nyt kysyttävää tähän sorsastus asiaan.

Eli olen metsästysseuran jäsen, mutta seuralla ei ole oikeutta vesialueisiin.

Minun isovanhemmilla on mökki järven rannalla ja oikeus vesialueisiin. Eli ovat osakaskunnan jäseniä. Tämä osakakunta ei ole järjestäytynyt. Kyseisellä järvellä ei ole varmasti ammuttu vesilintuja useampaan vuoteen ja itse tässä nyt harrastusta aloittaessa ajattelin homman laittaa käyntiin.

Haluaisin nyt tietää että meneekö kaikki ns. lakipykälien mukaan jos siellä käyn sorsastamassa?

"ongelmana" on kun naapuriin rakentanut entinen lakimies(nainen) mökin ja valittaa kaikesta mahdollisesta mölystä ja kalastamisesta. Ettei tule suurempia ongelmia hänen kanssaan ja ole raastuvassa sen jälkeen? Smile


Niin kauan kun itse et ole osakas sinulla ei ole oikeutta mennä sinne isovanhempien luvalla touhuamaan, siis ainakaan laillisesti.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Axssu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hei 2012
Viestejä: 168
Paikkakunta: Lappeenranta

LähetäLähetetty: 28.08.2013 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tvälläri kirjoitti:
Axssu kirjoitti:
Olis itsellä nyt kysyttävää tähän sorsastus asiaan.

Eli olen metsästysseuran jäsen, mutta seuralla ei ole oikeutta vesialueisiin.

Minun isovanhemmilla on mökki järven rannalla ja oikeus vesialueisiin. Eli ovat osakaskunnan jäseniä. Tämä osakakunta ei ole järjestäytynyt. Kyseisellä järvellä ei ole varmasti ammuttu vesilintuja useampaan vuoteen ja itse tässä nyt harrastusta aloittaessa ajattelin homman laittaa käyntiin.

Haluaisin nyt tietää että meneekö kaikki ns. lakipykälien mukaan jos siellä käyn sorsastamassa?

"ongelmana" on kun naapuriin rakentanut entinen lakimies(nainen) mökin ja valittaa kaikesta mahdollisesta mölystä ja kalastamisesta. Ettei tule suurempia ongelmia hänen kanssaan ja ole raastuvassa sen jälkeen? Smile


Niin kauan kun itse et ole osakas sinulla ei ole oikeutta mennä sinne isovanhempien luvalla touhuamaan, siis ainakaan laillisesti.


Kyllä on haastavaa, soitelty riistahoitoyhdistykset, metästätäjä liitot ja kaikki maholliset läpi. Eikä oikein vielä 100%varmuutta että miten homma hoidetaan hienosti. Toistaiseksi ohjeet että pyydä seuralta lupalappu metsästää. Smile
_________________
Osumia kiitos Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20470
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 28.08.2013 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Axssu kirjoitti:


"ongelmana" on kun naapuriin rakentanut entinen lakimies(nainen) mökin ja valittaa kaikesta mahdollisesta mölystä ja kalastamisesta. Ettei tule suurempia ongelmia hänen kanssaan ja ole raastuvassa sen jälkeen? Smile


Lirissä olette. Nämä on juur niitä samoja tyyppejä, jotka muuttaa sata vuotta samassa paikassa olleen ampumaradan viereen. Ei mee kauaa, kun prosessit käynnistyy ja ampumarata menee käyttökieltoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15469

LähetäLähetetty: 28.08.2013 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites tuo "oikeus yhteisiin vesialueisiin" siirtyy, kaupanteossa, kaupanvahvistajan vahvistamassa kaupanteossa vai vasta kun on lohkottu ja asia on kirjattu kiinteistörekisteriin ? Jos jo kaupanteossa niin kannattaisi ostaa isovanhemmilta vaikka ulkohuussinpohja. Oikeus yhteisiin alueisiin on pääsääntöisesti on/off, määriäkin lasketaan muttei tuskin tässä tapauksessa.

Vastatoimena naapurin huuhkaja yrittää todennäköisesti järjestäytyttää osakaskunnan ja kieltää vesilinnustuksen, mutta se menee äänestykseen jossa lasketaan manttaalilukua (huussinpohjalla tuskin siinä pärjää) eli muidenkin pitää olla hereillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
römpsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2009
Viestejä: 816
Paikkakunta: tampere

LähetäLähetetty: 28.08.2013 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllähän nää kalastuskunnan hemmot,jotka yleensä kuuluu myös paikalliseen maamiesseuran hirviporukkaan ovat kieltämässä sorsatuksen, samanlailla kun tuulastuksen ja iskukoukut Laughing ettei hauet lopu Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15469

LähetäLähetetty: 28.08.2013 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Soon Tamperella tommosta, maalla homma on järkevämpää, ikinä en ole tavannut sorsastuskieltoa (vaikkei niitä lappulupia aina ole ollutkaan). Teillä varmaan istutetaan hauenpoikasiakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com