OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kaliiperi
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
timpa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 627
Paikkakunta: himanka

LähetäLähetetty: 25.12.2011 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

222 tullut ammuttua n 100 teertä, 6 kaurista, 2kettua ja 2 hanhea, 308 muutama teeri, 6.5 millisellä 9 teertä 3 kettua 3 suppanaa ja 4 kaurista, kaikiin on tullut reikäSmile hyviä kaikki! jokaisella pitää osua ja pilkkuseiskalla aavistuksen tarkempi tuulioloissa, Tosin tuulisella säällä pääsee riistaa tavallisesti likemmäksi jotta tykkään kaikista Cool
_________________
perämeren jatkari RY.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 25.12.2011 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkakoskelle: pelkkiä hyviä !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
(K)Aave
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Huh 2010
Viestejä: 199

LähetäLähetetty: 25.12.2011 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältä se vastaus tuli: http://koti.mbnet.fi/t20aaa/22HORNET.HTM Mun 222 sekä 308 eivät olekaan parhaita aseita linnulle Crying or Very sad
Ei vaan, kyllähän itse eniten lintuja olen pudotellut tuolla 222:lla ja tyytyväinen olen ollut räjähtämättömiin lintuihin. Tuolla edempänä tuli noita muita asioita jotka kannattaa ottaa huomioon omilla mettästysmailla. 222:sen ku valitset, niin ei varmasti mene ainakaan täysin väärin.


Viimeinen muokkaaja, (K)Aave pvm 28.12.2011 18:25, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 26.12.2011 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

(K)Aave kirjoitti:
Täältä se vastaus tuli: http://koti.mbnet.fi/t20aaa/22HORNET.HTM[/url] Mun 222 sekä 308 eivät olekaan parhaita aseita linnulle Crying or Very sad
Ei vaan, kyllähän itse eniten lintuja olen pudotellut tuolla 222:lla ja tyytyväinen olen ollut räjähtämättömiin lintuihin. Tuolla edempänä tuli noita muita asioita jotka kannattaa ottaa huomioon omilla mettästysmailla. 222:sen ku valitset, niin ei varmasti mene ainakaan täysin väärin.

No kerropa sitten mikä on se paras? Näistä on mielipiteitä, mutta uskon että se teeri tippuu lähes millä tahansa niille laillisella kaliiberilla, jos ei lintu kuole se vika on sitten pyssyn takana.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
gerol
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Kes 2009
Viestejä: 43

LähetäLähetetty: 26.12.2011 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9,3millinen. On hyvä..Pöystikin sanoi että paras on! Kaikki ostaa nyt 9,3millisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kempula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2011
Viestejä: 183
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 27.12.2011 07:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen käyttänyt 308:ia ja hyvin on toiminut. Ei riko ja huonollakin osumalla tippuu. 222:lla joitain teeriä ampunut ja yhden kerran on räjähtänyt ja yhden kerran tullu haavakko. Eipä tuosta kyllä voi mitään johtopäätöstä vielä vetää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26370

LähetäLähetetty: 27.12.2011 08:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei riko ja huonollakin osumalla tippuu

mistä näitä sikiää Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 27.12.2011 16:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä, oletko oikein kokeillut että varmasti tippuu huonosta osumasta? En kyllä tuohon ihan usko. Kyllä se varmasti alas tulee mutta tuleeko kuolleena se on ihan eri asia.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tahaton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 1022
Paikkakunta: tunturien yöpuoli

LähetäLähetetty: 27.12.2011 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valitaanko minut pressaksi ja uudeksi Messiaaksi, jos kerron ehdottoman ja kumoamattoman totuuden tähän luomakunnan ikuiseen ja tärkeään kysymykseen? Edes ympäristöministeriksi?
_________________
loputon suo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.12.2011 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keksiikö kukaan asetta, jolla ei saisi lintumetsällä lintua alas (joulemääriltään riittävistä kaliipereista)? Itse en keksi yhtäkään lintulaillista, joka erityisesti ei kelpaa lintujahtiin... Esim. joku 9mm kiväärin rautoihin istutettuna voisi olla ihan OK ainakin pystykorvajahtiin.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12213

LähetäLähetetty: 28.12.2011 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huuriton kirjoitti:
Ja nyt on pakko heittää pommi keskusteluun, katsokaapa sakon luotitaulukkoa keneltä sellainen löytyy. Sakon kokovaippaisilla (rangeilla) on .308:lla suorempi lentorata verrattuna .222.een. Twisted Evil


Joo, 170m:stä eteenpäin on tuo raskaampi suorempi. Kaikiltahan tuo taulukko löytyy, jos nettiä osaa käyttää. Helpon vertailun saa, kun sijoittaa molemmat luodit vertailuun tänne: http://luoti.sako.fi/Ballistics/index.jsp. Tosin suoraa lentorataa jos halajaa, niin tuo Speedhead kylläkään ei ole luotina paras.

Itsehän ostaisin puhtaasti vain ja ainoastaan kanalinnunpyyntiin varmaankin .222:n. Hyvä syy ostaa sitten isommalle riistalle isompia pyssyjä. Tosin sillä varauksella, että jos se pyynti ei ole ikuna latvalinnustusta, vaan vain pystärillä metsästystä, niin sitten kaliiperi voisi olla vaikka .22WMR, 7,62x39 tai jopa 7x33. Todennäköisesti keskisytytteinen kuitenkin, itselataamisen mahdollistaen. .222 ja .308 nekin kai itseladaten helppo saada lähitaisteluun sopiviksi. .308 jopa aliääniseksi, koiran ja metsästäjän korvia säästämään. Kaipa se .308 olisi tässä monipuolisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hylsysoppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Huh 2006
Viestejä: 2927
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 28.12.2011 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.243win on yyperkaliisperi sillä ampuu jopa akkakin linnut, majavat ja piskuiset sorkkaeläimet laaki ja vainaa tyylillä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 31.12.2011 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä omaa kokemusta 6.5X55 kaliberista lintuhommista, ja ei ole mitään valittamista. Normiholleilta on tarkka peli ja pyhkäsyllä ampuu liki kahteen sataan, ja jos luoti on maalissa niin kertaakaan ei oo lintu vielä karannu. Sama koskee myös kaveria, joka on jonku syksyn ammuskellu samalla kaliiperilla.

Tänä syksynä metso tosin hyppäsi latvasta parikytä metriä, vaikka ammuin pitkittäin siitä läpi pyrstön tyvestä kaulaan ja luoti tuli ulos kaularangasta... Vaan sepä nyt onki enempi linnun sitkeyttä ku kaliberin heikkoutta; selkärangan sirut tursuili reijästä vaa silti piti vielä ponkasta. Kuolleena seki kyllä löyty siivet levällään.


_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtaaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2004
Viestejä: 2693
Paikkakunta: EU:n maakunta

LähetäLähetetty: 02.01.2012 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä luoti?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hylsysoppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Huh 2006
Viestejä: 2927
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 02.01.2012 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtaaja kirjoitti:
Mikä luoti?


Näyttäisi minun silmään scenar silver jacketin tekosilta. Lihat ja luut ovat väistyneet nätisti molybdeenisulfidin tieltä. Cool
Katsotaan mitä deadline vastaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com