OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vihapuheet
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
FnMag
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Huh 2010
Viestejä: 811

LähetäLähetetty: 22.09.2011 00:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suolapatsas kirjoitti:
Oletko ollut neuvostokansalainen kun tunnet järjestelmän noin hyvin. Helppohan se on ihmisiä kategorisoida niin kauan kuin itse kuvittelee kuuluvansa siihen ryhmään joka näitä valöörieroja toisiin voi leimata ja asettaa muita eriarvoiseen asemaan sen perusteella. Hyvä on kuitenkin huomata että kaikki eivät ajattele samalla tavalla ja on rohkeutta sanoa ei koskaan enään !



Niin kapitalismi kuin kommunismikin tuntee luokkaerot ja A&B kansalaiset. Ketä mihinkin ryhmään kuuluu missäkin valtiossa vaihtelee. Yhtä kaikki. Suomessa on sikäli erikoinen tilanne, että alkuperäinen kansa joutuu sopeutumaan maahanmuuttajien elämäntapaan. Eikö se ole sinusta erikoista? Ala-asteella ei kuulemma oikein saisi laulaa enää kansallislauluamme. Oi maamme armahin Suomenmaa... Se herättää kuulemma pahennusta. No mikä on nykyään isänmaallista? Voisitko vastata. Olla suvaitsevainen ei riitä. Perustele miksi perinteiset suomalaiset perusarvot sotivat maahanmuuttoa vastaan.

Minä ku e ymmärrä.. näi junttina. SiiiTAKIN houliMATtta, että en VastUshta mmmmmamuja. Wink Smile Very Happy
_________________
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on Kuningas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Suolapatsas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2010
Viestejä: 548
Paikkakunta: Suolakaivos

LähetäLähetetty: 22.09.2011 00:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En minä ole väittänyt mitään perinteisistä suomalaisista arvoista. Olen hyvinkin isänmaallinen ihminen arvostan perinteitä ja en näe mitään väärää maammelaulun laulamisessa. Koen jopa liikutuksen tunteita kun kuulen Oi maamme (joka on muuten kansallislaulumme) soitettavan esim urheilukilpailuissa. Olen myös sitä mieltä että maahan muuttajien tulee sopeutua paikalliseen kulttuuriimme ja ensisijaisesti hakeutua töihin. Se mitä en hyväksy on se että ihmisiä luokitellaan erilaisiin 'laatuluokkiin' tuntematta heitä ja edes yrittämättä olla vuorovaikutuksessa heidän kanssaan. Se ei mitenkään johdu poliittisesta ajatusmaailmastani suhtaudun erilaisuuteen vain tällä tavoin. Siksi pidän näitä 'kuokkaerojen' rakentamisia typeränä.
_________________
Ordnung muss sein .....Uutta komediaa odotellessa Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
finnjaeger
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Maa 2008
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 22.09.2011 06:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suolapatsas kirjoitti:
Olen odotellut tässä aivan samaa että koska rakentavia aloitteita maahanmuuttajien suoja-alueista syntyy. Ja eihän kukaan nyt tosissaan mitään moniarvoisuutta vastusta mielipiteethän ovat aivan hyviä kunhan ne ovat samanlaisia kuin kaikilla oikeassa olevilla. Tätä meidän todellakin täytyy pelätä ehkä pitäisi ostaa turvakseen iso Mikrofoni vaikkapa ihan perusmallinen Cool


Tai sitten tullaan tähän http://www.aargauerzeitung.ch/schweiz/weg-mit-dem-kreuz-secondos-fuer-neue-schweizer-fahne-113290242

Lainaus:

Maahanmuuttajien yhdistys Secondos Plus haluaa Sveitsin risti poistetaan. «Sveitsin lippu ei vastaa nykyajan monikulttuurisessa Sveitsiä enää." Oletteko samaa mieltä?
<- suomennus google kääntäjällä.

Kuinkas moni olisi valmis vaihtamaan Suomen lipusta ristin johonkin muuhun?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jouhannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2011
Viestejä: 501

LähetäLähetetty: 22.09.2011 07:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

finnjaeger kirjoitti:

Kuinkas moni olisi valmis vaihtamaan Suomen lipusta ristin johonkin muuhun?


Voisi siihen laittaa vaikka perunan kuvan vaihtelun vuoksi Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 22.09.2011 07:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suolapatsas kirjoitti:
Solifer miksi vasemmistolaiset ovat sinulle tuollainen uhka ja toisaalta etkö itse leimaa kaikki vasemmistolaisen maailmankatsomuksen omaavat jotenkin samanlaisiksi vihasi kohteen kanssa. Minä olen sosialidemokraatti olen ollut sitä aina ja olen ylpeä siitä että minun ei ole tarvinnut tuuliviirinä vaihtaa poliittista käsitystäni niinkuin sinun (perustan tämän siihen miten ennen pettymystäsi Kokoomukseen kannatit tätä nykyistä kommaripuoluetta ja agitoit ihmisiä sen äänestäjiksi olet siis politrukki)
Minun puolestani saat kannattaa vaikka Suolapatsasta se on sinun oikeutesi. Tuossa demarivihassasi kannattaa kuitenkin palauttaa mieleen miksi W
äinö Tanner tuomittiin sotasyyllisenä. Tietenkin siksi että kommarit tuomitsivat mutta mutta
Cool


En yksinkertaisesti pidä ihmisistä jotka ovat aiemminkin ja edelleen yrittävät sosialisoida tavallisen kansan omaisuuden ja määräillä miten pitää ajatella, puhua jne. Ehkäpä asiaan hieman vaikuttaa punaisten harjoittama ihmismetsästys sukuani kohtaan 1917-18 välisenä aikana vain sen takia että sukulaiseni sattuivat omistamaan maata. Syylliset saivat sittemmin ansionsa mukaan.

Kommunismiin uskovat ovat aivan yhtä vaarallisia kuin jihadin nimeen vannovat. Sitten kun lasketaan body countterja niin jihadistit eivä ole saaneet aikaan paljoakaan viimeisen 500 vuoden aikana mutta kommunistien saldo on satoja miljoonia viimeisen 100 vuoden aikana. Ihmettelenkin mitä hienoa moisessa aatteessa kukaan järkevä ihminen voi nähdä.

Se että vasemmistolaiset aatteet ovat vallanneet Kokoomuksen on hyvin valitettavaa. Siksi en enää heitä äänestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 22.09.2011 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suolapatsas kirjoitti:
Solifer miksi vasemmistolaiset ovat sinulle tuollainen uhka ja toisaalta etkö itse leimaa kaikki vasemmistolaisen maailmankatsomuksen omaavat jotenkin samanlaisiksi vihasi kohteen kanssa.

Tiedä vihasta, lähinnä itse tunnen sääliä. Hyviäkin ajatuksia siltä puolelta löytyy, mutta vain hyvin vähän. Liittyen hieman tasapuolisempaan tulojen jakautumiseen. No riskin ottava yrittäjä(ei valmiiseen pöytään tullut "johtaja") on aina ansionsa ansainnut, mutta ei siitä enempää.
Vasemmalla on pohjimmiltaan kyse asioista joihin Solifer jo vastasikin. Minulle ainakin on suuri uhka jos erästely tehdään mahdollisimman vaikeaksi, esim ampuma- aseiden yksityishenkilöillä pitäminen mahdottomaksi, vertaa Annika Lapintie ja kumppanit, sekä perusajatus vasemmistolaisuuden valvonta yhtesikunnasta, jossa yksilöllä ei ole oikeuksia vaan hän on aina lähtökohtaisesti uhka.
Toinen iso uhka tuolla vasemmalla puolella on puheet ja ajatukset missä yksilöllä ei ole oikeutta metsiin ja vesille, oli ne tällä hetkellä omia tai jotain muita yhdistyksen maita. Kaikki vaan valvontaan ja holhoukseen, minne mitään lupia ei tule, koska metsästys ja yhdistys toiminta periaatteellisesti on vaarallinen asia yhteiskunnalle.
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jouhannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2011
Viestejä: 501

LähetäLähetetty: 22.09.2011 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
En yksinkertaisesti pidä ihmisistä jotka ovat aiemminkin ja edelleen yrittävät sosialisoida tavallisen kansan omaisuuden ja määräillä miten pitää ajatella, puhua jne.


Oletko käynyt sanomassa tämän saman paikallisessa metsänhoitoyhdistyksessä? Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Panostaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2007
Viestejä: 1911

LähetäLähetetty: 22.09.2011 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:

En yksinkertaisesti pidä ihmisistä jotka ovat aiemminkin ja edelleen yrittävät sosialisoida tavallisen kansan omaisuuden ja määräillä miten pitää ajatella, puhua jne. Ehkäpä asiaan hieman vaikuttaa punaisten harjoittama ihmismetsästys sukuani kohtaan 1917-18 välisenä aikana vain sen takia että sukulaiseni sattuivat omistamaan maata. Syylliset saivat sittemmin ansionsa mukaan.


+10 Tunnen samaa inhoa heitä kohtaan. Suojeluskunta oli se mikä pelasti tämänkin paikan. Jokelan Jalmari sanoi että nyt ukot kokoon kotia puolustamaan! Täälläkin oli yli 100 Suojeluskuntalaista, ilmeisesti puniikit katsoivat parhaaksi olla tulematta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 22.09.2011 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomen viralliset puolueet pitäisi numeroida, eli kieltää käyttämästä minkäänmoista sanailmaisua ko. laitoksesta.

Onhan se aivan selvää, jos joku kansalainen käyttää toisesta henkilöstä, vaikkapa nimitystä "sosiaalidemokraatti", niin onhan tuo tulkittava halventavaksi ilmaisuksi.

Minä ainakin suuttuisin helvatisti, jos naapurini huutaisi minulle, "senkin sosiaalidemokraatti-persu". Crying or Very sad

Siksi ehdotankin tätä puolueiden numerointia, jottei puolueiden nimet muuttuisi jäseniään halventaviksi, tai jopa vihapuheiksi.
Numerointi olisi neutraalimpi tapa, keskusteluissa puolueiden tavotteista ja poliitiikan suunnista. Toki numeroinnissakin pitäisi olla säännöt, esim numero 1, ei voisi olla lainkaan käytössä sen ykkösluokan aseman takia ja numero 69 olisi toki kiellettävä häveliäisyysnormien vastaisena.

Nettijussi Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 22.09.2011 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Mie voisin vaikka loukkaantua "metsästäjä" sanasta. Se pitäisi korvata "eränkävijä" sanalla tai "originaalilla ravinnon hankkijalla". Metsästäjä sana on nykyään saanut niin paljon huonoa julkisuutta. Sillä kuvataan halventavasti jos jonkinmoista patua. Kuka haluaa loukkaantua tuosta Eränkävijä sanasta ja kutsuu kielummin itseään metsästäjäksi. Seuraavan kerran ku jossain uutisessa mainitaan nuo sanat taidan nostaa äläkän. Laitetaan suomalaiset sanat pannaan yksi kerrallaan. Cool


Very Happy Laughing
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jouhannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2011
Viestejä: 501

LähetäLähetetty: 22.09.2011 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Se että vasemmistolaiset aatteet ovat vallanneet Kokoomuksen on hyvin valitettavaa. Siksi en enää heitä äänestä.


Jännä ajatus, koska ihan perinteisillä politiikan mittareilla tarkasteltuna mm. persujen sosiaalipolitiikkaa kaartaa jo demujenkin ohi kaukaa vasemmalta Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Suolapatsas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2010
Viestejä: 548
Paikkakunta: Suolakaivos

LähetäLähetetty: 22.09.2011 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Suolapatsas kirjoitti:
Solifer miksi vasemmistolaiset ovat sinulle tuollainen uhka ja toisaalta etkö itse leimaa kaikki vasemmistolaisen maailmankatsomuksen omaavat jotenkin samanlaisiksi vihasi kohteen kanssa. Minä olen sosialidemokraatti olen ollut sitä aina ja olen ylpeä siitä että minun ei ole tarvinnut tuuliviirinä vaihtaa poliittista käsitystäni niinkuin sinun (perustan tämän siihen miten ennen pettymystäsi Kokoomukseen kannatit tätä nykyistä kommaripuoluetta ja agitoit ihmisiä sen äänestäjiksi olet siis politrukki)
Minun puolestani saat kannattaa vaikka Suolapatsasta se on sinun oikeutesi. Tuossa demarivihassasi kannattaa kuitenkin palauttaa mieleen miksi W
äinö Tanner tuomittiin sotasyyllisenä. Tietenkin siksi että kommarit tuomitsivat mutta mutta
Cool


En yksinkertaisesti pidä ihmisistä jotka ovat aiemminkin ja edelleen yrittävät sosialisoida tavallisen kansan omaisuuden ja määräillä miten pitää ajatella, puhua jne. Ehkäpä asiaan hieman vaikuttaa punaisten harjoittama ihmismetsästys sukuani kohtaan 1917-18 välisenä aikana vain sen takia että sukulaiseni sattuivat omistamaan maata. Syylliset saivat sittemmin ansionsa mukaan.

Kommunismiin uskovat ovat aivan yhtä vaarallisia kuin jihadin nimeen vannovat. Sitten kun lasketaan body countterja niin jihadistit eivä ole saaneet aikaan paljoakaan viimeisen 500 vuoden aikana mutta kommunistien saldo on satoja miljoonia viimeisen 100 vuoden aikana. Ihmettelenkin mitä hienoa moisessa aatteessa kukaan järkevä ihminen voi nähdä.

Se että vasemmistolaiset aatteet ovat vallanneet Kokoomuksen on hyvin valitettavaa. Siksi en enää heitä äänestä.


Niin esim talvisodassa hyvin merkittävä tekijä oli muistaakseni ns marraskuun kihlaus joka tarkoitti käytännössä sitä että myös vasemmisto eli SDP osallistui sotatoimiin ja hyvin osallistuikin ei toteutunut vapautusmarssi vaikka eväitä muuhunkin oli. Tästä syystä varmaan tuon Tannerin halusitkin sivuuttaa noin ohi mennen. Ihmisillä on omat arpensa mutta kauna ja katkeruus eivät niitä parhaimpia motiiveja millekään toiminnalle ole. Hyvää ja pahaa on kaikissa osapuolissa erilaisissa ihmisissä ja se erilaisuus sinänsä ei ole peruste vihalle tai toisten kategorisoinnille hyviin ja huonoihin ihmisiin.

mitenkähän se on kun kerran on kokoomusta äänestänyt ja työtä heidän puolestaan tehnyt niin eikö logiikkasi mukaan sen pitäisi tuottaa ikuisen kommarin ja agitaattorin leiman. Cool
_________________
Ordnung muss sein .....Uutta komediaa odotellessa Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 22.09.2011 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos äänestää nyky-Kokoomusta niin suoliksen argumentti pätee. Joos äänesti esim 1980-luvulla niin ei päde.

SDP:n peruslinjaukset eivät aivan hirveästi ole muuttuneet vaikka vallankumouskohkaaminen on vahingosta viisastuneena jätetty retoriikasta ja toiminnasta pois.

Suomalaisen sosiaalidemokratiapolitiikan kukkasia on se, että mitä enemmän lusmuilee niin sitä enemmän saa. Jos sen sijaan menee pienipalkkaisiin töihin niin elintaso herkästi laskee siitä mitä se on työttömällä. Tämä rakennelma on niin vääristynyt että se johtaa lopulta hankaluuksiin mm. käsiin räjähtävien sosiaalikulujen muodossa. Jos töitä ei ihan oikeasti kannata ottaa vastaan niin työt jää tekemättä ja porukat nostaa korvauksia. Korvauksia mistä?

Toki yhteiskuntarauhaa ostetaan sosiaaliturvalla ja tiettyyn rajaan asti se on ihan järkevää. Suomessa vasemmisto vaan ei ole siihen järkevään tasoon tyytynyt vaan vaatinut, ja saanut, aina vaan lisää vastikkeetonta rahaa ihmisille. Nykysysteemi ei kannusta pienipalkkaisin töihon, se ei kannusta yrittämään eikä se kannusta veronmaksuun. Lopputulema valtion tulot ei riitä menoihin. Ja senhän arvaa miten tässä käy: Verot nousee, sosiaaliturvan taso ennen pitkää laskee ja kaikkia tasapuolisesti harmittaa.

Omalla kohdalla näyttää jo aika selvältä että työeläkkeellä, jos sellaista lopulta edes saa, ei ole varaa asua Suomessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 22.09.2011 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:

Kommunismiin uskovat ovat aivan yhtä vaarallisia kuin jihadin nimeen vannovat. Sitten kun lasketaan body countterja niin jihadistit eivä ole saaneet aikaan paljoakaan viimeisen 500 vuoden aikana mutta kommunistien saldo on satoja miljoonia viimeisen 100 vuoden aikana.

Tässä vaiheessa onkin hyvä kysyä, että mihinkä se Solifer sitten uskoo?
Kun jäljempänä olet kirjoittanut että Kokoomuskaan ei ole suosikeitasi.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 22.09.2011 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koko aselain tiukentaminen on selkeästi demarivetoinen, pitkään suunniteltu projekti, jonka käytäntöönpanolle kouluampumiset olivat vain kauan odotettu tekosyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 3 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com