OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pienet ja hyvät kiikarit
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.01.2013 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Tommoset nikon sportstar 8x(olikohan25mm) kiikarit ostin syksyllä. Minusta varsin hyvät pikkukiikarit. Vertaillessa testivoittaja brauniin en saanut eroa, mutta päivä oli kylläkin kirkas jolloin sen eron tekeminen on vaikeampaa. Jos nyt jotain huonoa ni silmä kupit pyörii turhan keveästi huomaamatta ja irtolinssinsuojia tuli vain okulaari päähän muistaakseni eikä niitäkään tainnut saada hihnaan kiinni, jos muistan oikein. Mutta silti voin suositella käytettävyyden ja kuvan puolesta. Vettäkin kestää paremmin kuin travellite.

Steinereitakin kattelin mutta oli tosi huonot minun mielestä. Liekö muut mallit parempia kuin tuo safari. Minusta kolminumeroinen pyynti niilläkin oli carlssonilla. Eikä se saksa valmistusmaana kyllä autuaaksi tee muutenkaan, onhan se nähty niin monessa asiassa.


Tuskin niita saksassa on edes tehty. Joskus katselin SA kaupassa sellaisia tosi huonokuntoisen näköisiä vanhoja steinereitä ja niissä kuva oli kyllä hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anttiman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 2647

LähetäLähetetty: 24.01.2013 01:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Steinereitakin kattelin mutta oli tosi huonot minun mielestä. Liekö muut mallit parempia kuin tuo safari. Minusta kolminumeroinen pyynti niilläkin oli carlssonilla. Eikä se saksa valmistusmaana kyllä autuaaksi tee muutenkaan, onhan se nähty niin monessa asiassa.


Safari-sarja on Steinerin halvin mallisto ja tarkoitettu lähinnä kevyeen käyttöön päivänvalossa. Itselläni on siitä seuraavaa mallia oleva porroprisma optiikalla olevat Ranger 7*30, jotka on ostettu joskus 2000 luvun alussa. Itse olen ollut niihin tyytyväinen. En osaa sanoa miten ne vertautuvat kilpailijoiden tuotteisiin tai Safareihin tai kalliimpiin Steinereihin kuten Nighthunter malleihin. En muista oliko silloin kuin nuo ostin muita kuin nuo kolme mallistoa. Saattoi olla joku neljäskin mallisto. Nyt nuo näkyy uusiutuneen kautta linjan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 24.01.2013 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Tommoset nikon sportstar 8x(olikohan25mm) kiikarit ostin syksyllä.
...
.


Erehdyin kanssa ostamaan nuo Sporttarit pari vuotta sitten. Ainakaan itselle eivät toimi ollenkaan. Aiemmat Olympuksen halvat kiikarit pesivät mennen tullen.

Teutonien ylijäämähensut nyt hoitaa kiikarien viran meikällä.

Edit. voisin lupua noista sportstareista, jos ketä kiinnostaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6723

LähetäLähetetty: 24.01.2013 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Näissä taisi olla ihan hyvä kuva. http://www.nettikuvatshop.fi/nikon-travelite-8x25-p-1045.html



Minulla on tuon kaltaiset Nikonit. Olihan ne alussa ihan hyvät mutta vanhenivat aika äkkiä. Kuva anttilan kiikareitten tasoa ja mekaniikka natisee ku vanha hetekka. Oon tainnu nakata roskiin kun niitä ei ole näkyny pitkään aikaan.

Zenith oli seuraava hankinta. Nimestä huolimatta japanilaiset ja hinnaltaan sellaiset että raaski ostaa kokeeksi. Laatu riittävä omiin tarpeisiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 24.01.2013 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäs veetee nikoneissa siis vikana? Itse tein paljon vertailuja eri kiikareista ja nuo jäi käteen. Ainoa tosiaan tuo silmäkuppien liian kepeä pyöriminen, mutta sen haitta on vähän kyseenalainen kun sen huomaa vasta kun niiden läpi jo tiiraillut. Ei siis paljoa vaikutusta vaikka ilman laseja kattoo kupit sisässä. Mielestäni kuvaltaan hyvät ja säädöltään passelin jämy ainakin vielä. Eihän käyttöä mulla tosin ole paljoa ehtinyt tulemaan.

Zenithit ei itseäni sytyttäneet ollenkaan. Muovi rihveleitä oli ne mitä valokuvausliikkeessä niitä katselin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 24.01.2013 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvajainen ei selkeä. Katsomiseen joutuu ihan keskittymään. Toisin kuin edesmenneissä Olyn 7x21 PC III (RIP) ja noissa teutoniarmeijan hensuissa. Oli ja on pettymys.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6276
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 24.01.2013 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä sain lakkiaislahjaksi jotkut aika kalliit Nikonit aikoinaan. Eipä ole kuvassa enää kehumista ja taitaa joku linssikin pyöriä vaikka ei missään nimessä ole kovalla käytöllä olleet.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehta_mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2005
Viestejä: 1978
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 29.01.2013 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pitäisi löytää hyvät kiikarit joilla näkee myös hämärässä. saisi haaskakopilta katseltua joka suuntaan ilman että kivääriä vaihtelee luukusta toiseen. hintaluokan pitäisi olla opiskelijan kukkarolla sopiva ja seuraavia kiikareita olen harkinnu

http://www.ultimathule.fi/luger__lb_8x22_tuote2396.php

http://www.makenpyydys.fi/tuotteet/kiikarit-ja-kaukoputket/?num=131998&upotusURI=/tuotteet/kiikarit-ja-kaukoputket/&x132037=Select/Card

onko noista kokemusta? vai onko tuossa hintaluokassa parempia vaihtoehtoja?
_________________
pikkupojista rusakoihin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Zamora
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Hei 2011
Viestejä: 238
Paikkakunta: Kairasha

LähetäLähetetty: 29.01.2013 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on tuommoiset:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4357/dfbrx/Olympus-8x25-WP-II-forest-green-kiikari

Voin suositella, ainakin lintuhommissa on riittänyt mainiosti. Kompakti koko, kevyt, pitää vettä ja kuvakin on hintaan nähden mainio. Eikä nyt mitään vertauksia johonkin Leicaan, hyvä kiikari satasella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.01.2013 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tilasin varsin tälläiset kun olivat niin halvat. Ihan hyvin näkee kytiksellä. Paremmin kuin svarowskilla ja S&B:llä mitkä meillä on aseissa.

http://www.amazon.de/Bresser-Spezial-Jagd-Fernglas-Vergr%C3%B6%C3%9Ferung-Objektivdurchmesser/dp/B00140AIA2

Nämä olisi voineet olla vähän paremmat:
http://www.amazon.co.uk/Bresser-9x63-Diorit-Prism-Binoculars/dp/B0007TY154

Ei nuo otsikkoon mitenkään liity, mutta jos haluaa halvat ja ihan hyvät hämäräkiikarit niin ei mielestäni rahat mene hukkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com