Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mökö Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 137
|
Lähetetty: 27.03.2010 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Eipå tarvinnut hitsata vai ja ainoastaan laittaa sopivan kokoiset pultit reikiin ja rälläkällä ajaa ylimääräiset pois. Yllättävän helposti meni läpi Kuopiossa.Auto on Land Rover Discovery vm.1998 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Anttiman Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 2647
|
Lähetetty: 28.03.2010 01:34 Viestin aihe: |
|
|
Katsastin farmari Audi A6:n pakettiautoksi pari vuotta sitten. Otin istuinosan pois ja taitoin selkänojat alas. Laitoin yksinkertaisen levytsydeemin sinne pitämään selkänojat vaakatasossa. Selkänojat on lukittu paikalleen metallipannalla ja kahdella popniitillä. Mitään penkin kiinnityspisteiden tuhoamisia ei vaadittu. Ainoastaan se oli ehdoton, että istuinosa piti poistaa paikaltaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jtjh Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2006 Viestejä: 183 Paikkakunta: viluvirta
|
Lähetetty: 28.03.2010 08:47 Viestin aihe: |
|
|
muutin -98 pajeron pakettiautoksi niin riitti kun pisti popniitit penkkien pultinreikiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Grey Wolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Lok 2009 Viestejä: 439
|
Lähetetty: 28.03.2010 10:20 Viestin aihe: |
|
|
jtjh kirjoitti: | muutin -98 pajeron pakettiautoksi niin riitti kun pisti popniitit penkkien pultinreikiin. |
Suomen lainsäädäntö on ihmeellinen. _________________
![](http://h.imagehost.org/0459/Nastamuumio.jpg) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10156 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 28.03.2010 11:09 Viestin aihe: |
|
|
Vaatimuksena on, että penkkejä ei saa KÄSITYÖKALUIN kiinnitettyä paikoilleen.
Mitään kiinnityspisteiden tuhoamista ei vaadita.
Otin istuinosat pois ja taitoin selkänojat alas, jonka viimeistelin vetämällä reikäsinkin selkänojien yli ja tämä popniitillä kiinni.
Eli hempuli laitos, mutta eipä lähe meisselillä selkänoja pystyyn...
ps. Niihin takapenkkien kiinnityspisteisiin ei todellakaan kannata kajota, koska ne ei turmeltuna enää kelpaa, jos muutoskatsastaa takaisin henkilöautoksi. ![Idea](images/smiles/icon_idea.gif) _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Navarone Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Mar 2005 Viestejä: 877 Paikkakunta: Merikarvia
|
Lähetetty: 28.03.2010 11:28 Viestin aihe: |
|
|
mä väänsin reikiin omat pultit takaisin mutta pohjan puolelta. _________________ naturalis messor |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tahaton Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Elo 2008 Viestejä: 1022 Paikkakunta: tunturien yöpuoli
|
Lähetetty: 28.03.2010 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Pittää ottaa pakkia ja myöntää virheensä. Siis ei todellakaan tuhota, vaan joko katkopultti tulpaksi, tai peitelevy hitsaten. Ja niin ettei niitä voi ottaa uudelleen käyttöön normaaleilla käsityökaluilla. Pyydän anteeksi, ei pitäis vanhasta muistista kirjoittaa.
Kun itse ensimmäistä kertaa tein muutoskatsastusta, oli katsurin neuvo, että katkopultti reikään ja hitsillä hepattuna kiini, mutta ei pidä esitellä luokkahitsarin taitojaan, vaan kevyesti. Seuraavassa ei ollut mitään väliä, koska arvelin ettei seuraava omistaja, Kuusakoski Oy, ala sitä enään henkilöautoksi muuttamaan. Tässä nykyisessä jahtimaasturissa riitti, katsastajan neuvosta, hitsillä kevyesti hepatut pultit lattian reikien tukkeeksi.
No, VM:ssä on tekeillä muutos koskien käyttövoimaveroa, joten toivoa sopii että tällainen pelleily kohta loppuu. _________________ loputon suo |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
hek-a Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Elo 2006 Viestejä: 588 Paikkakunta: Taikayön tienoo...
|
Lähetetty: 28.03.2010 19:01 Viestin aihe: |
|
|
Minkälaisia kokemuksia löytyy noin 10 v vanhoista Land Rovereista jahtikäytössä? Mitkä on olennaisimmat erot Defenderissä ja Discoveryssä jahtikäyttöä ajatellen? Jätetään siis esim. hinta- ja ulkomuotoseikat huomioimatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.03.2010 19:13 Viestin aihe: |
|
|
tahaton kirjoitti: | ...No, VM:ssä on tekeillä muutos koskien käyttövoimaveroa, joten toivoa sopii että tällainen pelleily kohta loppuu. |
No ihan varmasti loppuu. Tilalle tulee varmaan kahta kauheampaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 28.03.2010 21:02 Viestin aihe: |
|
|
Defenderi on MAASTOAUTO, discovery on "maastoauto".
Defenderillä on karsea ajaa tiellä, discolla parempi.
Em. sanottu vähäisillä kokemuksilla. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
mökö Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 137
|
Lähetetty: 29.03.2010 11:23 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä Discovery ja olen tykännyt autosta.Maastossa pääsee hyvin kun muistaa sen asian että renkaat ratkaisee paljon.Tilaa on hyvin ja omani on pakettiautoksi katsastettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 29.03.2010 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Kaksivedollakin pärjää pitkälle kun on karkeat kummit.
Itse koin taas vkloppuna renkaiden merkityksen Suzuki Jimnyllä.
+70mm alkuperäistä korkeampi alusta ja paineilmalukko taka-akselilla ei auta mitään, jos renkaat eivät pidä.
Etsiskelin näädän jälkiä, ja satuin lipsauttamaan kapealta auratulta uralta sen verran sivuun, että molemmat apparin puolen renkaat tippuivat polanteelta pois.
No ei mitä, arvelin, ja heitin alennusvaihteen silmään. Ei toivoakaan.
Taka-akseli lukoon ja takki auki ajamaan eteenpäin. Ei toivoakaan.
Tuollaiset katu-käyttö talvirenkaat+vanhan mallin pakun nastat vaan jauhoi itsensä nuoskaan eikä auto liikahtanutkaan.
Se ainoa pitävällä ollut vetävä pyörä ei jaksanut vetää toisen puolen renkaita polanteen reunan yli.
Ei toki autosta pois tarvinnut nousta, mutta pari minuuttia sai vekslata ennenkuin pääsi takaisin tielle. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 29.03.2010 13:35 Viestin aihe: |
|
|
Ja enemmän kuin kaks kertaa olen saanut todistella sitä että jumiin jäätyä on joskus kaikkein isoin merkitys kytkimen ja kaasun käytöllä.
Kerrankin huomasin ajaessani vanhan tuttavani ajaneen etuvetoisen henkilöautonsa risteyksestä pitkäksi penkkaan. Siinä oli jo kaks ehtiny työntämään ja hiki hatussa jo jauhoivat siinä kun tulin. Sanoin kuskille että saanko koettaa ja sanoin toisille että ei tartte työntää. Hiukan hölmistyneenä jäivät kattomaan ja peruutin auton rauhallisesti pois penkalta eikä kytkinkään antanut savua. ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 29.03.2010 20:55 Viestin aihe: |
|
|
Kenen setti RiUDE:lla alla? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jänkäkurppa Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Syy 2008 Viestejä: 2139 Paikkakunta: Takajänkhä
|
Lähetetty: 31.03.2010 15:34 Viestin aihe: |
|
|
Käykääpä katsomassa Myydään Jahtimaasturi MB 300GD-84 jos kiinnostaa hyvä ja kunnossaoleva auto. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|