OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jahti jakt air-tex vaelluskengät
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Rulettaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 13.10.2006 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:
Aikoinaan kehuin täällä Sievin polyuretaanisaappaita, kas kummaa kun et valjastanut minua senkin yrityksen kätyriksi / käsikassaraksi. Evil or Very Mad .
Nyt olet ainoa henkilö, joka on puolustanut erätukkua siitä ettei se toimi kuluttajasuojalain edellyttämällä tavalla. Laki on tässä tapauksessa selvä, kengän odotettu käyttöikä on enemmän kuin vuosi ja kengässä on valmistusvirhe. Eikös sunkin pitäis olla yksityishenkilönä meidän kuluttajien puolella? Älä vetoa enää Nokiaan, eiköhän sielläkin jälleenmyyjä vastaa jos takuun jälkeen puhelimeen iskee valmistusvirhe. Ainakin kun kuluttajaneuvoja on ottanut yhteyttä.
_________________
Himmelit tulille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 13.10.2006 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rulettaja kirjoitti:
Nyt olet ainoa henkilö, joka on puolustanut erätukkua siitä ettei se toimi kuluttajasuojalain edellyttämällä tavalla. Laki on tässä tapauksessa selvä, kengän odotettu käyttöikä on enemmän kuin vuosi ja kengässä on valmistusvirhe. Eikös sunkin pitäis olla yksityishenkilönä meidän kuluttajien puolella? Älä vetoa enää Nokiaan, eiköhän sielläkin jälleenmyyjä vastaa jos takuun jälkeen puhelimeen iskee valmistusvirhe. Ainakin kun kuluttajaneuvoja on ottanut yhteyttä.


Nyt on tullut kyllä käsitysvirhe tuossa asiassa, en missään tapauksessa halua puolustella tuotteiden kohtuuttoman lyhyttä käyttöikää. Esimerkiksi ET:n tapauksessa minulla olleet kengäthän ovat vuodelta 2004 ja täysin pelikunnossa vielä.

Jos olisin halunnut kenkiä mainostaa, niin sen toki olisin tehnyt jo paljon ennen kuin 17 sivua on käyty keskustelua.

Minun kiinnostukseni kiinnittyi takuun määritelmään, koska kuitenkin joudun työni puolesta noita takuuasioitakin vatvomaan, niin tässä kysymykseni (Hox! ensimmäinen teksti oli kysymys!!) olikin periaatteellisella tasolla. Eli jos valmistaja (alasta riippumatta) vaihtaa tuotteen uuteen, niin jatkuuko takuuaika samalla? Se on se periaatteellinen kysymys jonka oikeasti haluaisin tietää. Siihen olen jo jonkin suuntaista vastausta saanut, mutta en silti lopullista.

Otetaan esimerkki. Jotkut halpisporakoneet tarjoavat 3 vuoden takuun. No ostan koneen ja ajan sen loppuun. (Se onnistuu varmasti alle 3 vuoden, jos oikein yritän). Haen liikkeestä uuden koneen ja taas on 3 vuoden takuu. Näin voisin jatkaa vaikka koko loppuiän, yhden halpisporan osto riittäisi. Onko asia näin vai loppuuko takuu jossain vaiheessa?

Mitä tästä opimme. Kirjoitukset kannattaa lukea huolella, ilman ennakkoasenteita. Voiko lukijan ennakkoasenteella olla vaikutusta siihen miten teksti halutaan ymmärtää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 14.10.2006 00:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sori vaan nukuin yö vuorojen jälkeen liian kauan!enkä ehtinyt soittaa et;lle h;lohi miten määrittelet takuu ajan jos ostan sinulta kengät joille lupaat 1v kastumattomuustakuun.???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 14.10.2006 00:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

näistä porakoneista tuli vielä mieleen että ostin v2005 "arvokkaan" n.30e maksavan porakoneen se kärähti n. 2vk takuun loppumisen jälkeen vein koneen takasin rakennustarvikeliikkeeseen ja siellä oli ensimmäinen kommentti että ei se voi noin äkkiä hajota tuossa sulle uus kone!miks et.ssä tämä asia voi olla noin vi..n vaikeaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Rulettaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 14.10.2006 07:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:
Minun kiinnostukseni kiinnittyi takuun määritelmään, koska kuitenkin joudun työni puolesta noita takuuasioitakin vatvomaan, niin tässä kysymykseni (Hox! ensimmäinen teksti oli kysymys!!) olikin periaatteellisella tasolla. Eli jos valmistaja (alasta riippumatta) vaihtaa tuotteen uuteen, niin jatkuuko takuuaika samalla? Se on se periaatteellinen kysymys jonka oikeasti haluaisin tietää. Siihen olen jo jonkin suuntaista vastausta saanut, mutta en silti lopullista.
Eiköhän tuolla edellisellä sivulla se tullut jo ilmi ihan kuluttajaneuvojan osalta eli takuu on tuotekohtainen. Eli voisit tehdä niin kuin esimerkissä sanoisit, mutta luulen että kävisit ostamassa merkkituotteen toisen halpisporakoneen jälkeen Very Happy . Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
_________________
Himmelit tulille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 14.10.2006 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hep

http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=3780

Edellisessä hyvä teksti kuluttajan oikeuksista ja velvollisuuksista.

Tuotekohtainen takuu näyttäisi tuon dokumentin mukaan tarkoittavan sitä että takuu säilyy vaikka tuote vaihtaa omistajaa. Siinä ei sanota, että takuu jatkuu jos tuote vaihdetaan uuteen.

Takuu on tuotekohtainen
Takuusitoumus annetaan tuotteelle
ja se pysyy voimassa,
vaikka tuote vaihtaisi omistajaa.
Takuuta ei siis voi rajoittaa
tavaran ensimmäiseen omistajaan,
vaan takuunantaja vastaa
sitoumuksestaan koko takuuajan
tavaran omistajasta riippumatta.
Tavaran käyttötarkoitus
ei saa kuitenkaan olennaisesti
muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä
ammattikäyttöön. Takuunantaja
voi myös edellyttää,
että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan
hänelle kirjallisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rulettaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 14.10.2006 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:
Hep

http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=3780

Edellisessä hyvä teksti kuluttajan oikeuksista ja velvollisuuksista.

Tuotekohtainen takuu näyttäisi tuon dokumentin mukaan tarkoittavan sitä että takuu säilyy vaikka tuote vaihtaa omistajaa. Siinä ei sanota, että takuu jatkuu jos tuote vaihdetaan uuteen.

Takuu on tuotekohtainen
Takuusitoumus annetaan tuotteelle
ja se pysyy voimassa,
vaikka tuote vaihtaisi omistajaa.
Takuuta ei siis voi rajoittaa
tavaran ensimmäiseen omistajaan,
vaan takuunantaja vastaa
sitoumuksestaan koko takuuajan
tavaran omistajasta riippumatta.
Tavaran käyttötarkoitus
ei saa kuitenkaan olennaisesti
muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä
ammattikäyttöön. Takuunantaja
voi myös edellyttää,
että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan
hänelle kirjallisesti.

Okei. Takuuhan on myyjän antama lisäetu. Takuu voi alkaa ensimmäisestä tuotteesta ja se ei siirry korvattuun tuotteeseen. Mutta nyt tulee sitten se oletettu kestoikä mikä kengillä on enemmän kuin 1v. Joten myyjä on velvollinen korvaamaan tuotteen koska siinä on valmistusvirhe eli kenkien kalvo on pettänyt. Eli onko sinusta oikein jos 2000€ taulu-tv hajoaa juuri takuun päätyttyä valmistusvirheen takia ja myyjä sanoo se on vaan voi voi. No eipä se vaan ole voi voi. Näistä on esimerkkejä kuluttajavalituslautakunnan sivuilla. Joka kerta on annettu kuluttajaystävällinen päätös mikä on ihan oikein. Ja varmasti noi kengät menee samaan kategoriaan. Kaikki kellä on vaan ollut ET:n kanssa ongelmia niin rohkeasti vaan yhteyttä kuluttajaneuvojaan niin saadaan pulju ruotuun. Kuten sanoin halvalla ei saa hyvää.

http://www.kuluttajavalituslautakunta.fi/paatokset.php?action=read&id=377
Aiheesta hieman lisää vaikka ei ihan sama asia, mutta kuitenkin.
_________________
Himmelit tulille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leikkonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Elo 2006
Viestejä: 44
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 14.10.2006 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HLohelta tulee niin täydellisen paksua ruskeaa pahanhajuista tekstiä, että on pakko uskoa hänellä olevan jotain henkilökohtaista pelissä.

Kuten aiemmin sanoin, kyseisessä tilanteessa välittömästi yhteys kuluttaja asiamieheen, jonka linkin annoin aiemmin. Tuotteen takuu on vain valmistajan tai myyjän antama lisäetu. Esimerkiksis kodinkoneissa jne. yhden vuoden takuu ei tarkoita mitään, koska tuotteen oletettu käyttöikä on huomattavasti pidempi ja tuon oletetun käyttöiän puitteissa valmistajan tulee vastata tuotteen korjaamisesta.

Kyllä useamman satasen arvoisen kalvokengän tulee kestää vettä enempi kuin vain vuoden! Kyseessä selvä valmiste vika. Jos kenkä vaihdetaan, niin totta helvatussa sen seuraavan kengän tulee olla ehjä! Ei helkutissa rikkinäistä tuotetta korvata toisella rikkinäisellä. Tässä tulee tuo Lohen ruskea teksti, mies yrittää pelailla ja käännellä asiaa omituiseen suuntaan. Jokaisen jolla on ollut tuollaisia ongelmia kannattaa aina ottaa yhteyttä viranomaiseen joka saa asioihin vauhtia!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 14.10.2006 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Leikkonen kirjoitti:
HLohelta tulee niin täydellisen paksua ruskeaa pahanhajuista tekstiä, että on pakko uskoa hänellä olevan jotain henkilökohtaista pelissä.


Mistä näitä sikiää? Sad Missä vaiheessa olen sanonut että olisi OK jos kengät kestäisivät vuoden? Ainoastaan olen ottanut kantaa siihen jatkuuko takuuaika, kun tuote vaihdetaan uuteen.

Suoraan sanottuna olet siis ymmärtänyt tekstini täysin väärin ja pyydänkin että luet ne ajatuksen kanssa uudelleen.

Rulettaja näyttää nyt ymmärtävän asian juuri oikein. Laughing Itselleni on jo muutaman vuoden tullut tuo Kuluttajalehti (mielenkiintoinen) sieltä olen näitä lueskellut. Nykyään web on myös hyvä lähde tutkia asioita.

Kuluttajansuoja on hyvä asia. Se on reilu myyjän kuin ostajan puolelta.

Itsekin olen siihen joutunut kaksi kertaa vetoamaan. Toisen kerran sen vuoksi että matkahuollossa tilattu tavara ei ollut sovitun kaltainen eikä myyjä palauttanut rahoja ja toisen kerran sen vuoksi että auton sähköjärjestelmä temppuili lähes uudesta asti ja lopulta moottorin ohjausyksikko pamahti (todennäköisesti sähköjärjestelmän häiriöiden särkemänä) 4 vuotta vanhasta autossa kun mittarissa oli noin 150 000 km. Minua ei siis kertakaikkiaan saa mitenkään kuluttajansuojaa vastaan. Sen sijaan perään totuudenmukaista tekstiä tännekin.

Jokohan tuo riittäisi aiheesta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rulettaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 14.10.2006 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:
Rulettaja näyttää nyt ymmärtävän asian juuri oikein. Laughing Itselleni on jo muutaman vuoden tullut tuo Kuluttajalehti (mielenkiintoinen) sieltä olen näitä lueskellut. Nykyään web on myös hyvä lähde tutkia asioita.
Jepa jee. Olen itsekkin sotkenut välillä takuun ja kestoiän josta olen pahoillani. Samoiten tuohon oman puljun hommaan olisi pitänyt laittaa hymiö luulin että olisit ymmärtänyt ilman sitä. Se on vaan niin ettei kaikki kuluttajat vielä tiedä omia oikeuksiaan. Ja perussuomalainenhan ei valita vaikka on hiukka pissitty silmään. No ite myönnän tuossa omassa kansallispuvussa että halpaan menin ja tämän jälkeen en tilaa ET:stä mitään vaikka ilman saisin. Kuten olen aikaisemmin sanonut niin kaikki kellä on ollut ongelmia niin pistäkää kuluttajavalituslautakuntaan valitus. Ja aikaisemmasta linkistä näkyy niin jopa 5v:n ikäisistä kengistä voi saada pienen korvauksen jos siinä on ollut valmistusvirhe.
Muistakaa näiden kenkien kanssa, että pistämällä pari kymppiä lisää rahaa niin saatte merkkikengät joissa on Gore-Tex kalvo.
_________________
Himmelit tulille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mart
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 887

LähetäLähetetty: 15.10.2006 14:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen ainakin pari vuotta sitten saanut takuuseen uuden kännykän, jonka toimituspapereissa luki selvällä suomenkielellä, että takuuvaihtopuhelimen takuu päättyy alkuperäisen puhelimen takuuajankohdan päättyessä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarmo63
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2004
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 16.10.2006 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahas, keskustelu näyttää käyvän kuumana. Ajattelin kertoa foorumilaisille Erätukun vastauksen reklamaatiooni tuotevirheestä. Eli soitin siis perään perjantaina kun sähköpostiviesteihin ei viikkoon kuulunut vastausta. Viimeisin viesti siis oli, että takuuaika mennyt umpeen. Kuluttajaneuvojan ohjeesta reklamoinkin sitten tuotevirheestä. Perjantaina asiakaspalvelija kertoi asian siirtyneet toiselle henkilölle , joka hoitaa "tällaiset asiat" (hankalat tapaukset?). Tämä henkilö ei ollut perjantaina paikalla mutta maanantaiaamuna oli sähköpostitse tullut viesti, jossa pyydettiin palauttamaan kengät takaisin vaihtoa varten Very Happy

Toivottavasti tämän vuoden kengistä on lastentaudit korjattu ja nämä kestäisivät edes pari syksyä vuotamatta.

Takuuasiohin en halua enempää puuttua eikä tarvitsekaan. Monessa tapauksessa turha takertua takuupykäliin kun on fiksumpikin keino (tuotteen käyttöikä).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 17.10.2006 01:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu tämähän voi olla vain kielioppia mutta olen ostanut kengät joille on luvattu vuoden veden pitävyystakuu niitä en ole koskaan saanut?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 17.10.2006 07:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sain viimeviikolla erätukusta oman kenkäparini, ja toistaiseksi olen ollut todella tyytyväinen. Omaan mieleeni on aina ollut tuollaiset tukevammat kengät johtuen ehkä siitä, että jalkani on osittain lättäjalka. Smile Mutta mielestäni ovat hienot ja toimivat kengät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
metso61
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hel 2006
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 17.10.2006 10:44    Viestin aihe: skeidaa ja huijausta Vastaa lainaamalla viestiä

Käyn parhaillaan kirjeenvaihtoa ko. kengistä Erätukun kanssa. erehdyin ostamaan kengät vuosi sitten syksyllä. Parin kävelylenkin jälkeen kengät vuotivat. Reklamoin asiasta ja sain tilalle uudet kengät viime vuoden lokakuun lopussa Uudet kengät otin käyttöön tänä syksynä.

Uusissa kengissä sukat kastuivat märiksi jo kosteassa metsässä kävelyn jälkeen. Tähän tarvittiin n. tunnin lenkki.

Reklamoin asiasta uudestaan, ja minulle kerrottiin että harmillista, mutta takuusi on jo päättynyt.

Täyttä kusetusta koko juttu.

Kuka kirjoittaisi asiasta ns. yleisönosastokirjoituksen tms. alan lehtiin, jottei kukaan harhautuisi ostamaan näitä kelvottomia kenkiä. Todella törkeää kohtelua ja harhaanjohtavaa mianontaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 18 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com