OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

luolametsästys
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 49, 50, 51  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jani Mäkinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Kes 2008
Viestejä: 510
Paikkakunta: forssa

LähetäLähetetty: 15.04.2011 17:42    Viestin aihe: p Vastaa lainaamalla viestiä

niinhän se on rotuja paljon toiset toimii toiset ei paikkaa kattomatta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miketa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2009
Viestejä: 1070

LähetäLähetetty: 15.04.2011 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vain yhden patterin oon nähnyt, olis ollu huippu kotikoira. Pyynnissä en ole nähnyt sitä muuta kuin videolla, työskentelytyylistä tuli mieleen mäyräkoira (mun mielestä terrin ei juuri tarvi supia haukkua Wink ). Oon nähnyt hyviä sakuja, kettareita ja mäyräkoiria, jopa sekarotuisia on ollu hyviä. Jos tuo Kumijorman kommentti oli vihjaus, että saku ei ole ns. hanskassa, voin sanoa että kuri on ollut kova ja koira tottelee tosi hyvin puhetta. Ei tarvi hihnaa, vaikka jänis lähtee jaloista. Jos en ole kotona ja vieraat menevät liian innoissaan silittelemään, saattaa ilmetä ärinää ja jäykistelyä. Huoletta voin antaa koiran kaverille lainaan yms. Ei siis "ongelmakoira".
_________________
Working cockerspanieli 06/2012
Pitkäkarvainen mäyräkoira 07/2012
Seropi ajokoira 20.08.2004
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
"Taavi"
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tam 2011
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 16.04.2011 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miketa kirjoitti:
Vain yhden patterin oon nähnyt, olis ollu huippu kotikoira. Pyynnissä en ole nähnyt sitä muuta kuin videolla, työskentelytyylistä tuli mieleen mäyräkoira (mun mielestä terrin ei juuri tarvi supia haukkua Wink ). Oon nähnyt hyviä sakuja, kettareita ja mäyräkoiria, jopa sekarotuisia on ollu hyviä. Jos tuo Kumijorman kommentti oli vihjaus, että saku ei ole ns. hanskassa, voin sanoa että kuri on ollut kova ja koira tottelee tosi hyvin puhetta. Ei tarvi hihnaa, vaikka jänis lähtee jaloista. Jos en ole kotona ja vieraat menevät liian innoissaan silittelemään, saattaa ilmetä ärinää ja jäykistelyä. Huoletta voin antaa koiran kaverille lainaan yms. Ei siis "ongelmakoira".


Ei oo kuin ajan kysymys,milloin sakumiehet siirtyy patter kantaan ,mutta ongelmia syntyy kun joukossa on semmoisia kasvattajia jotka ajattelevat vain rahaa.Ja sehän johtaa rodun alas ajoa,jota ei kunnon kasvattajat toivo Evil or Very Mad Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jani Mäkinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Kes 2008
Viestejä: 510
Paikkakunta: forssa

LähetäLähetetty: 16.04.2011 20:54    Viestin aihe: p Vastaa lainaamalla viestiä

taavilla tuntuu patterin kasvattajista olevan tietoa.laitappas nimes tietoon harmittaa noi nimimerkillä kirjottajat.tosi tietäjät
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
"Taavi"
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tam 2011
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 16.04.2011 21:07    Viestin aihe: Re: p Vastaa lainaamalla viestiä

Jani Mäkinen kirjoitti:
taavilla tuntuu patterin kasvattajista olevan tietoa.laitappas nimes tietoon harmittaa noi nimimerkillä kirjottajat.tosi tietäjät


Tään rodun kasvattajat on pieni yhteisö vielä,joten toivotaan ettei tule joukkoon semmoisia ihmisiä jotka pilaavat rodun Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kettuterri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2011
Viestejä: 318

LähetäLähetetty: 16.04.2011 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Tään rodun kasvattajat on pieni yhteisö vielä,joten toivotaan ettei tule joukkoon semmoisia ihmisiä jotka pilaavat rodun Twisted Evil
hmm... veikkaan että se ainakaan mäkinen olis joka sen pilaa... sen verran jo nähny...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
"Taavi"
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tam 2011
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 16.04.2011 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kettuterri kirjoitti:
Lainaus:

Tään rodun kasvattajat on pieni yhteisö vielä,joten toivotaan ettei tule joukkoon semmoisia ihmisiä jotka pilaavat rodun Twisted Evil
hmm... veikkaan että se ainakaan mäkinen olis joka sen pilaa... sen verran jo nähny...


Sen aika näyttää..........
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kumijorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2008
Viestejä: 276
Paikkakunta: Kaakonkulmilla

LähetäLähetetty: 17.04.2011 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miketa kirjoitti:
Vain yhden patterin oon nähnyt, olis ollu huippu kotikoira. Pyynnissä en ole nähnyt sitä muuta kuin videolla, työskentelytyylistä tuli mieleen mäyräkoira (mun mielestä terrin ei juuri tarvi supia haukkua Wink ). Oon nähnyt hyviä sakuja, kettareita ja mäyräkoiria, jopa sekarotuisia on ollu hyviä. Jos tuo Kumijorman kommentti oli vihjaus, että saku ei ole ns. hanskassa, voin sanoa että kuri on ollut kova ja koira tottelee tosi hyvin puhetta. Ei tarvi hihnaa, vaikka jänis lähtee jaloista. Jos en ole kotona ja vieraat menevät liian innoissaan silittelemään, saattaa ilmetä ärinää ja jäykistelyä. Huoletta voin antaa koiran kaverille lainaan yms. Ei siis "ongelmakoira".
Ei ollunna mikään kuittailu,vaan ihan toteamus että koirasta kun koirasta saa kurittoman jos kuria ei siltä vaadi. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa jos koira omaa reviiriään puolustaa pikku purinalla,kuhan ilmoittaa sen niille vieraillakin ettei tule yllätyksenä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miketa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2009
Viestejä: 1070

LähetäLähetetty: 17.04.2011 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä paikallinen elukkalääkäri sanoi, et pahimpia ovat pienet seurakoirat ku eihän sitä äitin pientä kullanmurua voi kieltää. Jahtikoirat ovat kuulemma pääsääntöisesti hyvin isännällä hanskassa. Nyt meni kyllä ohi aiheen, sori Embarassed . Tuo rahastus pennuilla on ikävä piirre, mielestäni sakupuolella on hinnat pysyneet aika kohdallaan.
_________________
Working cockerspanieli 06/2012
Pitkäkarvainen mäyräkoira 07/2012
Seropi ajokoira 20.08.2004
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 18.04.2011 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saku puolella tosiaan hinnat kohillaan ja koirat alkaa olemaan temppu eemelejä.Koittaavat tuoda ulkomailta toimivia,mut eivät ymmärrä kuopata toimimattomia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miketa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2009
Viestejä: 1070

LähetäLähetetty: 18.04.2011 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tuontikoirat periyttävät vain hyviä puolia? Järkikoirilla astutetaan järkikoiria ja tulos on näkyvissä. On muuten tiedossa seropipentue, emä kovaotteinen spk/saku ja isä patteri.
_________________
Working cockerspanieli 06/2012
Pitkäkarvainen mäyräkoira 07/2012
Seropi ajokoira 20.08.2004
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 18.04.2011 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pikkasen meinaa pistää hymyilyttämään tämä patterin ylivertaisuus esim. sakuun verrattuna Smile sen mitä ite kuullu noista juttua ni samanlailla !&%¤# löytyy pattereista ku sakuistakin...toki hyvää yksilöä on mukava mainostaa...sehän on selvä se,mutta et rotu olis muka läpi asti pelkkää juhlaa on aika raju väite Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Farrier
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hei 2008
Viestejä: 235

LähetäLähetetty: 20.04.2011 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En nyt niin kauhean paljon ole nähnyt luolakoiria mutta terrejä muuten aikas paljon. Se mikä sai itseni valitsemaan patterin kun puntaroin sen ja sakun välillä oli tuo pattereiden rauhallisuus.
Oma vaikkakin kakara on viellä niin ainakin on pirun rauhallinen. kotioloissa ei hypi ja pompi ku mielenvikainen eikä huuda ku munia revittäis irti. Mettällä sitten näkee ihan eri menon mutta ei se sellaista 1200km lasissa hirvee huutopäällä menoa ole joka loppuu sitten suht lyhyeen ku koira on ihan naatti. Tää ainakin touhuu kaikessa
rauhassa ja hoitaa vaan hommansa eikä riehu turhia.
Tiedä miten mäkisen koira/koirat muuten käyttäytyy mutta tuossa ohjelmassa ainakin itse havainnoin kun siinä ladolla olivat ja jani käveli koiran edellä niin kivan rauhaisaa menoa näytti olevan ja sama näkyi kun koira oli janin sylissä. Ei innostumisessa mitään vikaa ole eikä minua mitenkään toisten koirien käytökset häiritse mutta itse tykkään omistaa vähän rauhallisempaa mieltä omaavaa.

Uskon itse että rodusta kun rodusta saa kovan koiran mutta toisilla roduilla siihen on vaan vahvemmat taipumukset. Ja kyllä toiminta eroja on tosiaan paljon rotujen välillä. Se on sitten mistä kukakin tykkää ja mielipide asioistahan ei voi kuin riidellä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 20.04.2011 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no on sulla kokemukset sakuista Smile ei silti saattaahan ne aika "vilkkaitakin" olla mutta kyllä yleensä aika rauhallisia kavereita jos vaan liikunta puoli on kohillaan pennusta alkaen.mites tuo patterin riistavietti eli riittääkö sitä pintapuolen pyyntitouhuihin asti vai rajoittuuko luolajahtiin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Farrier
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Hei 2008
Viestejä: 235

LähetäLähetetty: 20.04.2011 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kuin sanoin niin kokemukset on vähäisiä, mutta ne sakut mitä olen nähnyt niin on olleet sellaisia durasel pupuja. Mutta tässäkin asiassa varmasti vaikuttaa miten koiraa pidetään enkä tarkoita että pidettäisiin huonosti. Mutta ei ne sakut mitään russeleihin verrattavia ole olleet. Russeleita kylläkin itsellä enemmän nähnyt ihan noissa temppu ja kotikoirina kun mettällä mutta sielläkin joitakin yksilöitä.

Ainakin toi mun patterin riistavietti on todella kova missä vaan ku mennään pihasta pois. hajua kun saa nokkaan niin kyllä mennään katsomaan mitä sieltä löytyy ja haku on todella kovaa... Tässä muutamia vahinkoja käynyt kun metsissä ollaan kavelty niin kyllä ihan äänen kanssa on hirveä peuraa ja rusakkoa "ajettu" ja ihan koiran löydöista ei mistään pomppu elukoista. En ole tarkoituksella viellä pinnalta suppanoita tolla ottanu mutta en nää mitään syytä miksi se ei siinäkin toimisi.

Viroon on myyty ainakin yksi patteri villisika hommiin ja toimii kuulemma pirun hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 49, 50, 51  Seuraava
Sivu 18 Yht. 51

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com