OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16709

LähetäLähetetty: 13.03.2011 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antaa Räsän kokeilla, ei se ole keneltäkään pois. Ihan mielenkiinnolla odottelen sitten tuloksia tulevaisuudessa, että miten on käynyt.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 13.03.2011 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokaiselle asialle tässä maailmassa on oma mittari,hirvikoira puolella se on haukkukoe.On harmi että sielläkin kusetetaan niin kuin Räsä kertoi tehneensä.
Olen harrastanut metsästystä ja koiria 35 vuotta,hirvenhaukku kokeita 20 vuotta.Hirvenhaukku kokeet on sosiaalinen tapahtuma saman henkisille ihmisille enkä minä ole siellä nähnyt mitään hampaat irvessä puurtamista.Reilusti onnitellaan koiraa ja omistajaa jotka kulloinkin pärjäävät.Omia koiria kokeissa käyttäessäni on ollut hyviä ja huonoja päiviä,aina olen toiminut reilusti ei ole tullut kusetus mieleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 14.03.2011 08:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puhu pukille rammeri.... minäkin tiedän jotain näistä koe systeemeistä, olen omalla koirallanoi kilpaillut SM, tasolla saakkaa, ja mitä tulee kusettamiseen, se oli kokeilu ja todiste muuan "viisaalle" tuomarille joka väitti ettei moinen onnistu....ja yleensä olen sanonut ettei minun koiralle tarvitse antaa noin pisteitä...vaan ansioiden mukaan. Tämä tympääntyminen koe systeemiin johtuu pelkästään koe tulosten epä rellisyydestä, johon olen pari kertaa törmännyt koira kaupoissa, ELI TARKEMMIN; KOE TULOKSET ON OLLEET HUOMATTAVASTI PAREMPIA MITÄ OLISI PITÄNYT OLLA, KOIRAN TAITOON JA INTOON VERRATTAESSA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 14.03.2011 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Puhu pukille rammeri.... minäkin tiedän jotain näistä koe systeemeistä, olen omalla koirallanoi kilpaillut SM, tasolla saakkaa, ja mitä tulee kusettamiseen, se oli kokeilu ja todiste muuan "viisaalle" tuomarille joka väitti ettei moinen onnistu....ja yleensä olen sanonut ettei minun koiralle tarvitse antaa noin pisteitä...vaan ansioiden mukaan. Tämä tympääntyminen koe systeemiin johtuu pelkästään koe tulosten epä rellisyydestä, johon olen pari kertaa törmännyt koira kaupoissa, ELI TARKEMMIN; KOE TULOKSET ON OLLEET HUOMATTAVASTI PAREMPIA MITÄ OLISI PITÄNYT OLLA, KOIRAN TAITOON JA INTOON VERRATTAESSA.

Kertoo aika paljon sinusta koiramiehenä se, että ostat aikuisia koiria...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 14.03.2011 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mutta????Eikös se ole yksi lysti...ostipa pennun tai aikuisen, koe tuloksiin pitäis pystyä luottamaan, mut kun ei pysty niin ei. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sako_92
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2006
Viestejä: 1425
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 14.03.2011 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

takeem kirjoitti:

Kertoo aika paljon sinusta koiramiehenä se, että ostat aikuisia koiria...


Mitähän se kertoo myyjistä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 14.03.2011 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän kukaan myy huippu koiraa.Kyllä minulla ainakin soi kellot kun joku kauppaa aikuista koiraa,tai jos se on huippu niin hinta on sen mukainen.
Eihän se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa ja uskoo tarinoihin,jos vielä kauppakirjassa ei ole mitään ehtoja tai keskeisiä sopimuksia niin vahinkonaan saa pitää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtijorma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Maa 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Keskisuomi

LähetäLähetetty: 14.03.2011 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeisiin luottaminen:Enemmin tulis mieleen kyläkisat ja siellä jääviys ongelmat.Kaikki on tuttuja ja toinen toistaan kateellisempi toisen koiralle.Kv-kokeissa ja isoimissa kisoissa minusta näitä ongelmia ei niin paljon ole.Jotkut koira miehet saavat hyvillä puheilla ja pulloilla jonkun pisteen enempi mutta se on tuomarin vika jos niitä arvostelee eikä koiran suoritusta sinä päivänä.Ehkäpä juuri tämän kateuden takia harmaa ja jämy kannattais erottaa ja molemilla olis omat arvokisat.Onhan laikat omissa kisoissa samoin karhukoirat.Miksi pitäisi pitää kaksi aivan erikokoista koiraa samoissa kisoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 15.03.2011 08:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No voi! Tätähän minä olen koko ajan tolkuttanut....ei ole olemassakaan täysin rehtiä koetta, joku on kateellinen kallen koiralle, joku taas villen, jne..... kierre jatkuu.... ja mitä tulee koira kauppaan...voin sen verran vihjaista että minä myin koiran josta tuli narttujen sm, ja reilusti sanoin että kauppa purkautuu jos koira ei mielytä, kun oli kevät eikä pystynyt kokeilemaan, mut ei tullut valituksia, koiran myin koska se ei soveltunut metsästys käyttöön, ja vielä jos palataan.....mitä virkaa on koe tuloksella? jos siihen ei voi luottaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtijorma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Maa 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Keskisuomi

LähetäLähetetty: 15.03.2011 09:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei mitään virkaa.Se on kyllä monesti nähty että koekoira ei ole hyvä metsästyskoira.Ja kyllä kun tuolla kokeissa ,aina kulkee tuomarina niin siellä on puolet, semmoisia koiria ettei niillä pitäisi kokeisiin edes lähteä.Koe toiminta on liian yliarvostettua hommaa.Muutaman koiran itsekin haukuttelin valioksi mutta samalla lailla kaatuu hirvet ilman kva-titteliä.Ja on se tympiä lähteä ylisitkeällä harmaalla kokeisiin.Tuossa alussa räsä-ukko kirjoitit että astutit sitkeän karhukoiran,huippuhyvällä jämptillä.Kerroppa vähä koirien töistä mitä ne on tehny.Koska itse tiedän yhden karhukoirauroksen joka 20 tuntia pysyy hirvellä.Ja taas huippu hyvää jämptiä, en ole koeuran aikana vielä kohdannut, vaikka siellä sm-kisojen kävijöitä on ollut.Kaverilla on norjanharmin/karhukoiran sekoitus ja se veti pentu syksynä 9 tuntia hirvellä ilman kaatoja,että verillään vetää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 15.03.2011 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo...Nämä koirat ovat "minun mielestä" hyviä, karhukoira narttu on ylisitkeä, viimekin syksynä kolme yli 20t haukkua...ainut miinus, lievästi hidas hakija, mut kun hajut löytyy...koira muuttuu täysin. Jämtti taas on haultaan oikein hyvä, ja hyvä löytäjä, sitkeä seuraaja, jos ei saa kiinni seuraa n,5t kunnes luovuttaa, pisimmät haukut on 22t ilman yhteyden ottoja, haukkuu karhua, viime syksyltä pisin seisontahaukku 5,5t ja sen jälkeen gepsin mukaan seurasi 18km kunnes onnistuin ottamaan kiinni tien ylitykseltä. Joten tälläsilla tessuilla olen yrittänyt pärjätä, ja nyt sitten koitan jatkaa näitten pennuilla....kun entiset vanhenee.... Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 15.03.2011 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos oikein tulkitsen tuota kirjoitusta niin jämptillä puutteelliset hirvenkäsittely taidot ja ajaa hirvet mielellään liikkeelle elikkä ajuri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtijorma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Maa 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Keskisuomi

LähetäLähetetty: 15.03.2011 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitkeä karhukoiranarttu on sulla,se on harvinaista.Ja tuntuu jämptikin hirvikoiran työt tekevän.Riistaverisiä pentuja varmasti tulee ja hyvän kokoisia.RAMMERI:Jos koira seuraa sitkeästi ei se tarkoita että se ajuri olisi.Tietysti jos on tulinen aloittamaan niin voi löytöpaikka siirtyä.Joistakin sekoituksista tulee kyllä niin kuumia aloittamaan hirvihaukku että ne pilataan seuruemetsästyksessä aivan tyystin.Niistä tulee niin sanottuja ylösajavia hirvikoiria.Juoksuun siitä kun vielä tempaisee hirven nurin niin kakku on valmis.Meillä on hirviseurueessa yksi jämpti sille on ammuttu jotain 6 hirveä täyteen juoksuun.Sen työskentelyt alkaa olla jo niillä rajoilla että pitäiskö se metsästyksestä kieltää.Ei paljo haukku katkea ja vasan jalkaan käy kiini aina välillä.Koiran omistaja on vanha metsästäjä ja ei se ole seisontahaukkuun sille päässyt ampumaan. Se hirvi haukku "elää" koko ajan ja on sellaista rähjäävää ja todella tiheää.Omat kokemukset sekoitus koirista olleet hyviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 15.03.2011 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Melkein voisin sinulle rammeri sanoa....jos joskus saat samanmoisen hirven käsittelijän itsellesi, sanonko mitä valuu pitkin ryntäitä, tämä koira on oikein hyvä hirven käsittelijä, ja voin sanoa että yhdeksän kymmenestä jää löytö paikalle, mut joku linkokin sattuu ja silloin ei sitä pysäytä minkaanmoinen sesse... ja vanhemmiten viisastunut, kun aloittaa haukku tiheys jotain 40...kunnes huomaa että hirvet ei karkaa sakenee 90 lyöntiin.... enempikin karhukoira on tulinen mennessään hirville, mut kyllä sekin saa usein jäämään löytöp, niin...rammeri, yksi perui urospennun oton, varaanko sinulle? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 15.03.2011 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Melkein voisin sinulle rammeri sanoa....jos joskus saat samanmoisen hirven käsittelijän itsellesi, sanonko mitä valuu pitkin ryntäitä, tämä koira on oikein hyvä hirven käsittelijä, ja voin sanoa että yhdeksän kymmenestä jää löytö paikalle, mut joku linkokin sattuu ja silloin ei sitä pysäytä minkaanmoinen sesse... ja vanhemmiten viisastunut, kun aloittaa haukku tiheys jotain 40...kunnes huomaa että hirvet ei karkaa sakenee 90 lyöntiin.... enempikin karhukoira on tulinen mennessään hirville, mut kyllä sekin saa usein jäämään löytöp, niin...rammeri, yksi perui urospennun oton, varaanko sinulle? Rolling Eyes

Huomatkaa, että ilman kokeita pitäisi jalostus perustaa esim. tällaisen koiran omistajan (joka huijaa kokeissa) puheisiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 16 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com