OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 07.11.2015 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vetikö etupyörät ollenkaan, eikö päässyt taaksepäin et olis saanut vauhtia ylitykseen?
Aika puhdas et olis edes yritetty päästä pois...

Usemmiten kitkalukko ei jaksa pitää sillon kun sitä eniten tarvitaan, eli ristiriipunnassa. Käkkärin rykiminen tiuhaan voi myös joskus auttaa, ja tosiaan sitä öljyä pitäis vaihdella muuallekin kun moottoriin Laughing

Tunkkikin pelastaa usein monesta tilanteesta, myös mattojen tmv tunkeminen renkaan alle/eteen auttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 07.11.2015 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolleen ne normaalit kitkalukot pelaa. Jos on todella iso kitkaero renkaiden välillä (toinen ilmassa tai sileän jään päällä) niin tahtoo vaan toinen vetää. Jos on tasaisempi kitka rattaiden alla niin silloin molemmat vetää eli toimii kuin "lukko".
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 07.11.2015 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se kitka"lukko" ole edes mikään lukko, oikeesti melkosen turha kapistus,mut saadaanhan sillä se nimi "lukko" lisättyä auton ominaisuuksiin.
Kaiketi ovat noita kiristelleet ja sit siitä saattaa jopa jotain hyötyä, mut lyhentää merkittävästi elinikää. Maantiellä ja tasasella pinnalla se toimii, mut maastossa siitä ei apua ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 07.11.2015 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnon renkaat ja toimiva takakitka ja kuskilta uskallusta, niin pajerola mentiin ihan just sellasiin paikkoihin, minne autolla tarttee mennä. Ei oo uskon asia, vaan ihan kokeiltu. Ne paikat minne autolla ei ois tarrtenu mennä, pelastettiin liftillä ja vinssillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 07.11.2015 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Vetikö etupyörät ollenkaan, eikö päässyt taaksepäin et olis saanut vauhtia ylitykseen?
Aika puhdas et olis edes yritetty päästä pois...


Kunhan nyt laitoin tuon esimerkiksi kitkalukosta. Jos epäilyttää, niin yritin tosiaan päästä tuosta ajamalla pois. Ja miksen olis yrittäny Rolling Eyes Toinen takapyörä reilusti ilmassa ja toinen etupyörä raapaisi hiukan maata mutta sitten sekin pyöri ihan tyhjää. Tunkki ja lankku oli ihan vieressä niin eipä siinä montaa minuuttia oltu juntturassa. Koko tilanne lähti siitä että peruutin ehkä 20 cm huti ennalta katsomastani linjasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 07.11.2015 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosta kuvasta päätellen ei pitäisi millään neliveto autolla jäädä sutimaankaan.Pohjasta jos kantaa tilanne eri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 07.11.2015 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ajava kirjoitti:
Tosta kuvasta päätellen ei pitäisi millään neliveto autolla jäädä sutimaankaan.Pohjasta jos kantaa tilanne eri.


No harmi kun ei saanu täältä palstalta konsultointia on-linena tuossa tilanteessa Laughing

Aina riittää vänkääjiä tuollasesta asiasta, vaikka kuvassa näkyy vaan tasan yksi auton neljästä pyörästä Smile Toi nyt oli vaan esimerkki että mun auton kitkalukolla tuosta ei noustu.

Yksi takapyörä vähintään 5 cm ilmassa, vastakkainen etupyörä kauho hiukan soraa mutta alko sitten pyöriä tyhjää kun eteen päin yritin. Pakkia en edes yrittänyt kun oli vaarana että osuis pellit ojan penkkaan.

Mitään jarrukikkailua ei tosin tainnu tulle kokeiltua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 07.11.2015 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Audin urheilualustaisella Torsen-quattrolla tuli vedettyä peräkärryssä mönkijää ja toisen kerran muuten vain ajeltua umpihangessa niin että auto kantoi hangessa pohjastaan. Kertakaikkiaan hämmentävä menijä, ei ollut etenemisen kanssa ongelmia vaikkei pyörilläkään ollut mitään kiinteää mihin tarttua.

Ei siirä roki maastoautoa saa muista syistä. Mutta Torsen on melko erinomainen peli kun sitä oppii auttamaan jarruilla ja muut huonot puolet eivät häiritse, toisinsanoen ei ajeta kilpaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 08.11.2015 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiiä onko sitten tossa gls terrannossa joku Tiukempi kitkalukko ,kun vastaavassa paikassa takavedolla ottaa toiseltakin puolelta vedon päälle.Pyörähtää ehtii kyl ennen toisen mukaan tuloa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16811
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 08.11.2015 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Audin urheilualustaisella Torsen-quattrolla tuli vedettyä peräkärryssä mönkijää ja toisen kerran muuten vain ajeltua umpihangessa niin että auto kantoi hangessa pohjastaan. Kertakaikkiaan hämmentävä menijä, ei ollut etenemisen kanssa ongelmia vaikkei pyörilläkään ollut mitään kiinteää mihin tarttua.

Ei siirä roki maastoautoa saa muista syistä. Mutta Torsen on melko erinomainen peli kun sitä oppii auttamaan jarruilla ja muut huonot puolet eivät häiritse, toisinsanoen ei ajeta kilpaa.


Kun auto kantaa pohjastaan niin silloin ei auta kuin vinssi tai muu vetolaite. Silloin on kaikki pyörät ilmassa.

-jos pohja raapii lumen pintaa ei se ole mitään kantamista... välillä hötölumella tulee nokkapellillekin lumi ja vielä menee eteenpäin.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vanha pappa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 2350

LähetäLähetetty: 08.11.2015 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kyllä saanut Hiluxin usiammankin kerran jämähtämään paikoilleen "ojan päälle " ja olemaan hievahtamatta " jeesusriipunnassa", kunnes saa kaiveltua/nosteltua aikansa rakkinetta hiukan eri asentoon,nin lähtee kuin ei mittään olisi ollutkaan ja kuljettajassahan ei ole tietenkään mitään vikaa. Takana oleva kitkalukko ei ole oikiastaan mikään taikavaruste,vaan mainosjuttu,jolla ei juurikaan ole merkitystä käytännössä.
On tietenkin muistettava,jotta eihän Hilukka ole mikään maasturi,vaan enämpi korkeavarainen "katumaasturi".
60-luvun puolivälissä oli sotavaltiolla noita 6-veto Zilejä ,jokka käyttäytyivät jokseenkin samallatavoin,ts tasaiselle kiinni ja kun renkaat olivat lämpöiset ja märkä jää alla ,nin siirtyi vain sivusuunnassa Confused Wink
_________________
Vanha pappa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8983

LähetäLähetetty: 09.11.2015 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:

Kun auto kantaa pohjastaan niin silloin ei auta kuin vinssi tai muu vetolaite. Silloin on kaikki pyörät ilmassa.

-jos pohja raapii lumen pintaa ei se ole mitään kantamista... välillä hötölumella tulee nokkapellillekin lumi ja vielä menee eteenpäin.


Noinhan se on ja lumessa renkaiden osuuskin taitaa tulla ennen Torsenia. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NV
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Lok 2014
Viestejä: 172

LähetäLähetetty: 09.11.2015 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kokeillut kahta ML mersua ja molemmat oli todella hyviä ja luotettavia. Kaksi vuotta sitten vaihdoin Kajaani Porscheen ja yhtään en ole katunut. En tiedä onko ML mersu ja Portsen kajaani nk. cityvehkeitä vai oikeita maastureita mutta kannattaa kokeilla. Käytettyjä ja bensan kulutuksesta johtuen vähän ajettuja saa nykyään edullisesti. Tosin en suosittele työautoiksi kulutuksesta johtuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6949

LähetäLähetetty: 10.11.2015 00:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NV kirjoitti:
Olen kokeillut kahta ML mersua ja molemmat oli todella hyviä ja luotettavia. Kaksi vuotta sitten vaihdoin Kajaani Porscheen ja yhtään en ole katunut. En tiedä onko ML mersu ja Portsen kajaani nk. cityvehkeitä vai oikeita maastureita mutta kannattaa kokeilla. Käytettyjä ja bensan kulutuksesta johtuen vähän ajettuja saa nykyään edullisesti. Tosin en suosittele työautoiksi kulutuksesta johtuen.
Minkäverran tuommoinen porsse syö sitä benziiniä normiajossa? Ja mahtuuko 5 henkilöä kyytiin tavaroineen päivineen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 10.11.2015 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Touager on melkeen samoilla osilla kasattu kun cayenne. En tiiä onko kuitenkaan luotettavampi, 1 tuttu kehu kyllä cayennea kun ei ole ollu kuulemma kun 1 vika, lämppärin puhaltimen moottori piti vaihtaa ja sekin onnistui tehä itse. Tämä siis sillä pikkupensakoneella.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 16 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com