Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 07.11.2015 09:41 Viestin aihe: |
|
|
Vetikö etupyörät ollenkaan, eikö päässyt taaksepäin et olis saanut vauhtia ylitykseen?
Aika puhdas et olis edes yritetty päästä pois...
Usemmiten kitkalukko ei jaksa pitää sillon kun sitä eniten tarvitaan, eli ristiriipunnassa. Käkkärin rykiminen tiuhaan voi myös joskus auttaa, ja tosiaan sitä öljyä pitäis vaihdella muuallekin kun moottoriin
Tunkkikin pelastaa usein monesta tilanteesta, myös mattojen tmv tunkeminen renkaan alle/eteen auttaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 07.11.2015 10:47 Viestin aihe: |
|
|
Tuolleen ne normaalit kitkalukot pelaa. Jos on todella iso kitkaero renkaiden välillä (toinen ilmassa tai sileän jään päällä) niin tahtoo vaan toinen vetää. Jos on tasaisempi kitka rattaiden alla niin silloin molemmat vetää eli toimii kuin "lukko". _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 07.11.2015 10:54 Viestin aihe: |
|
|
se kitka"lukko" ole edes mikään lukko, oikeesti melkosen turha kapistus,mut saadaanhan sillä se nimi "lukko" lisättyä auton ominaisuuksiin.
Kaiketi ovat noita kiristelleet ja sit siitä saattaa jopa jotain hyötyä, mut lyhentää merkittävästi elinikää. Maantiellä ja tasasella pinnalla se toimii, mut maastossa siitä ei apua ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
t3R0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2006 Viestejä: 1610 Paikkakunta: K-S
|
Lähetetty: 07.11.2015 11:05 Viestin aihe: |
|
|
Kunnon renkaat ja toimiva takakitka ja kuskilta uskallusta, niin pajerola mentiin ihan just sellasiin paikkoihin, minne autolla tarttee mennä. Ei oo uskon asia, vaan ihan kokeiltu. Ne paikat minne autolla ei ois tarrtenu mennä, pelastettiin liftillä ja vinssillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 07.11.2015 11:07 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Vetikö etupyörät ollenkaan, eikö päässyt taaksepäin et olis saanut vauhtia ylitykseen?
Aika puhdas et olis edes yritetty päästä pois... |
Kunhan nyt laitoin tuon esimerkiksi kitkalukosta. Jos epäilyttää, niin yritin tosiaan päästä tuosta ajamalla pois. Ja miksen olis yrittäny Toinen takapyörä reilusti ilmassa ja toinen etupyörä raapaisi hiukan maata mutta sitten sekin pyöri ihan tyhjää. Tunkki ja lankku oli ihan vieressä niin eipä siinä montaa minuuttia oltu juntturassa. Koko tilanne lähti siitä että peruutin ehkä 20 cm huti ennalta katsomastani linjasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 07.11.2015 23:07 Viestin aihe: |
|
|
Tosta kuvasta päätellen ei pitäisi millään neliveto autolla jäädä sutimaankaan.Pohjasta jos kantaa tilanne eri. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 07.11.2015 23:18 Viestin aihe: |
|
|
ajava kirjoitti: | Tosta kuvasta päätellen ei pitäisi millään neliveto autolla jäädä sutimaankaan.Pohjasta jos kantaa tilanne eri. |
No harmi kun ei saanu täältä palstalta konsultointia on-linena tuossa tilanteessa
Aina riittää vänkääjiä tuollasesta asiasta, vaikka kuvassa näkyy vaan tasan yksi auton neljästä pyörästä Toi nyt oli vaan esimerkki että mun auton kitkalukolla tuosta ei noustu.
Yksi takapyörä vähintään 5 cm ilmassa, vastakkainen etupyörä kauho hiukan soraa mutta alko sitten pyöriä tyhjää kun eteen päin yritin. Pakkia en edes yrittänyt kun oli vaarana että osuis pellit ojan penkkaan.
Mitään jarrukikkailua ei tosin tainnu tulle kokeiltua. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 07.11.2015 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Audin urheilualustaisella Torsen-quattrolla tuli vedettyä peräkärryssä mönkijää ja toisen kerran muuten vain ajeltua umpihangessa niin että auto kantoi hangessa pohjastaan. Kertakaikkiaan hämmentävä menijä, ei ollut etenemisen kanssa ongelmia vaikkei pyörilläkään ollut mitään kiinteää mihin tarttua.
Ei siirä roki maastoautoa saa muista syistä. Mutta Torsen on melko erinomainen peli kun sitä oppii auttamaan jarruilla ja muut huonot puolet eivät häiritse, toisinsanoen ei ajeta kilpaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 08.11.2015 21:34 Viestin aihe: |
|
|
En tiiä onko sitten tossa gls terrannossa joku Tiukempi kitkalukko ,kun vastaavassa paikassa takavedolla ottaa toiseltakin puolelta vedon päälle.Pyörähtää ehtii kyl ennen toisen mukaan tuloa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16811 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 08.11.2015 21:53 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Audin urheilualustaisella Torsen-quattrolla tuli vedettyä peräkärryssä mönkijää ja toisen kerran muuten vain ajeltua umpihangessa niin että auto kantoi hangessa pohjastaan. Kertakaikkiaan hämmentävä menijä, ei ollut etenemisen kanssa ongelmia vaikkei pyörilläkään ollut mitään kiinteää mihin tarttua.
Ei siirä roki maastoautoa saa muista syistä. Mutta Torsen on melko erinomainen peli kun sitä oppii auttamaan jarruilla ja muut huonot puolet eivät häiritse, toisinsanoen ei ajeta kilpaa. |
Kun auto kantaa pohjastaan niin silloin ei auta kuin vinssi tai muu vetolaite. Silloin on kaikki pyörät ilmassa.
-jos pohja raapii lumen pintaa ei se ole mitään kantamista... välillä hötölumella tulee nokkapellillekin lumi ja vielä menee eteenpäin. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 08.11.2015 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Olen kyllä saanut Hiluxin usiammankin kerran jämähtämään paikoilleen "ojan päälle " ja olemaan hievahtamatta " jeesusriipunnassa", kunnes saa kaiveltua/nosteltua aikansa rakkinetta hiukan eri asentoon,nin lähtee kuin ei mittään olisi ollutkaan ja kuljettajassahan ei ole tietenkään mitään vikaa. Takana oleva kitkalukko ei ole oikiastaan mikään taikavaruste,vaan mainosjuttu,jolla ei juurikaan ole merkitystä käytännössä.
On tietenkin muistettava,jotta eihän Hilukka ole mikään maasturi,vaan enämpi korkeavarainen "katumaasturi".
60-luvun puolivälissä oli sotavaltiolla noita 6-veto Zilejä ,jokka käyttäytyivät jokseenkin samallatavoin,ts tasaiselle kiinni ja kun renkaat olivat lämpöiset ja märkä jää alla ,nin siirtyi vain sivusuunnassa ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8983
|
Lähetetty: 09.11.2015 11:28 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Kun auto kantaa pohjastaan niin silloin ei auta kuin vinssi tai muu vetolaite. Silloin on kaikki pyörät ilmassa.
-jos pohja raapii lumen pintaa ei se ole mitään kantamista... välillä hötölumella tulee nokkapellillekin lumi ja vielä menee eteenpäin. |
Noinhan se on ja lumessa renkaiden osuuskin taitaa tulla ennen Torsenia. ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
NV Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Lok 2014 Viestejä: 172
|
Lähetetty: 09.11.2015 22:48 Viestin aihe: |
|
|
Olen kokeillut kahta ML mersua ja molemmat oli todella hyviä ja luotettavia. Kaksi vuotta sitten vaihdoin Kajaani Porscheen ja yhtään en ole katunut. En tiedä onko ML mersu ja Portsen kajaani nk. cityvehkeitä vai oikeita maastureita mutta kannattaa kokeilla. Käytettyjä ja bensan kulutuksesta johtuen vähän ajettuja saa nykyään edullisesti. Tosin en suosittele työautoiksi kulutuksesta johtuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6949
|
Lähetetty: 10.11.2015 00:55 Viestin aihe: |
|
|
NV kirjoitti: | Olen kokeillut kahta ML mersua ja molemmat oli todella hyviä ja luotettavia. Kaksi vuotta sitten vaihdoin Kajaani Porscheen ja yhtään en ole katunut. En tiedä onko ML mersu ja Portsen kajaani nk. cityvehkeitä vai oikeita maastureita mutta kannattaa kokeilla. Käytettyjä ja bensan kulutuksesta johtuen vähän ajettuja saa nykyään edullisesti. Tosin en suosittele työautoiksi kulutuksesta johtuen. | Minkäverran tuommoinen porsse syö sitä benziiniä normiajossa? Ja mahtuuko 5 henkilöä kyytiin tavaroineen päivineen. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 10.11.2015 10:21 Viestin aihe: |
|
|
Touager on melkeen samoilla osilla kasattu kun cayenne. En tiiä onko kuitenkaan luotettavampi, 1 tuttu kehu kyllä cayennea kun ei ole ollu kuulemma kun 1 vika, lämppärin puhaltimen moottori piti vaihtaa ja sekin onnistui tehä itse. Tämä siis sillä pikkupensakoneella. _________________
![](http://www.clicksmilies.com/s1106/sehrgrosse/large-smiley-051.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|