OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkyjahti 2008
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 100, 101, 102  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Bob Miller
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2006
Viestejä: 443
Paikkakunta: Tavipaikat Oulun suunnalla

LähetäLähetetty: 01.07.2008 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kinttu kirjoitti:
Pieni joki virtaa pellon reunaa pitkin jota myöden välillä vilahtaa sorsia. Voiko samalle alueelle myös ruokkia sorsia?


Toki voi, mutta sorsat saattavat ruveta käymään jo siinä kyyhkyille tarkoittamassasi riistapellossa ilman sen kummempaa ruokintaa.
_________________
Postaajana 100% pelle ja pyyntimiehenä täys vitsi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
antiherbe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Kes 2008
Viestejä: 78
Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa

LähetäLähetetty: 01.07.2008 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei voi. nimenomaan tuohon malliin eei voi ruokkia sorsia ko se virtaa se joki
_________________
joko saa rallattaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mätästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 195
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 01.07.2008 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rupesin miettimään tässä tulevaa kyge peltoani, ja ajattelin tehdä samalla muutaman ruokintalavan metsään pellon viereen. metsä on siis nuorta kuusikkoa, ehkä hieman suomaista. siellä tuntui ainakin viime vuonna olevan kyyhkyä, joten mitä mieltä olette että ruokintapellon läheisyyteen vie vielä lavoja? ja onko luvallista viedä lavoja ko. metsään, koska en sitä metsää omista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 01.07.2008 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa kysäistä maanomistajalta aina lupa, ei tule ihmettelyä. Se on selvä peli, eikä tarvi sitten arpoa että mitä mieltä maanomistaja lavoista on. Vaikka se homma olisi sallittuakin.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mätästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 195
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 01.07.2008 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

näin on siis tehtävä. kyllä meinaa ruveta polttelemaan, piru teidät periköön kun tänne kirjoittelette ja saatte nuoren metsästäjän kärsimään ja odottelemaan turhan aikaisin Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
+JAHTAAJA+
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Tam 2007
Viestejä: 62

LähetäLähetetty: 01.07.2008 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on saman tapaista vikaa kun piti puhistaa pyssykin vaikka oli puhas ja tekis mieli alkaa jo ruokkimaan mut pitää yrittää oottaa pariviikkoo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mätästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 195
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 01.07.2008 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt piti poltellessa jo väsäillä kaksi ruokintalavaa Laughing mitä ootte mieltä, minä kokoinen lavan pitäisi olla? ja onko yksi iso parempi kuin esim. kolme pientä? kun itse tein trukkilavoista, niihin vain vyötärön korkuiset jalat alle. siinä naulaillessani rupesin miettimään että onkohan turhan pienet, vai mitä tuumaatte?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mätästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 195
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 01.07.2008 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikä olisi suositeltava määrä kyyhkyn kuvia peltoon? oon kuullut että liian vähästä on vain haittaa, joten mikä olis sopiva määrä noin 20mx50m suikaleeseen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_baikkali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 1351
Paikkakunta: lempäälä

LähetäLähetetty: 01.07.2008 22:55    Viestin aihe: Kyyhkyjahti 2008 Vastaa lainaamalla viestiä

Meinaakko ruokinnalta pyytää? itte laitan jahtiporukan kanssa sen päälle 50 kuvaa peltoon Very Happy onko liiasta haittaa? jossain mun mielestä puhuttiin että liika on liikaa ja varsinkin elokuussa ei tarvitsisi niin paljoo kuvia? Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mätästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 195
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 01.07.2008 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo ruokinnalle kylläpä kyllä.. itellä nyt vasta nipullinen uimalakki mallia, pitänee toinen satsi käydä ostamassa.. oon kuullut myös että variksen kaaveesta on apua kyyhkypellolla, onko näin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 01.07.2008 23:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyrkkisääntö nro 1: sen kokoset kuvaparvet, kuin on parvet ilmassakin. Eli alkusyksystä pienemmät.

Nyrkkisääntö nro 2: suurempi parvi on keskimäärin turvallisemman tuntoinen kuin pienempi.

Siitä saikkaamalla se lähtee.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 02.07.2008 00:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa mieltä deadlinen kanssa. Jos puluja lentää vaan neljän parvissa, turha on viedä peltoon 200 kuvaa. Ja jos puluja lentää sadan parvissa vähän väliä yli, niin ei taida kuvia edes tarvia...
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mätästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 195
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 02.07.2008 00:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

entäs tämä varis-juttu, onko siitä apua, jos linnut ei lennä näissä satojen parvissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 02.07.2008 00:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kokeillut ja on ollut apua, joskin saattaa olla, että se tuntuu siltä. Koskaan kun ei voi tietää täysin varmasti, että tuleeko pulut vaan normaalia nopeampaa peltoon.

Mutta kahdella variksen kuvalla pulut tulee kyllä suoraan kuville, kun olen niitä pitänyt alkukaudesta jossain sivummalla "syömässä". Lisänä on sekin juttu, että jos ei näy puluja ja variksia lentää ohi, saattaapi saada harvennettua variskantaa. Varret kun kieppaavat sen muovivariksen ylitse ja parhaassa tapauksessa laskeutuvat lähipuihin raakkumaan. Hiljaisena aamuna voi siis joskus tiputella variksia pulujen sijaan.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 02.07.2008 00:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Variksen kuvat sijoitan yleensä pellon reunaan tallustelemaan ja pulut keskemmälle peltoa. Sellainen 20 metriä variksen ja pulun kuvan välille, niin ei näytä oudolta. Jos variksen kuvat laittaa kyyhkyjen sekaan, pulut lentävät useammin epäluuloisena ohitse. Poislukien nuoret hölmöläiset, jotka taitaisivat tulla vaikka lipalle istumaan Smile
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 100, 101, 102  Seuraava
Sivu 15 Yht. 102

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com