OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lumikengät
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 29, 30, 31  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.03.2011 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puuterissa tsl227:lla lähes hiljainen liikkuminen mahdollista. Jos pitää hiljaa päästä niin kannat lukkoon, mut jos kovaa pintaa on niin komposiitti kyllä ääntää silti.

Jahtireppu: Tubbseissa ei näyttäisi saavan kantaa lukkoon. Tämä mahdollisuus on ihan hyödyllinen ominaisuus kengässä. Lisäksi itse olen pohtinut tuon tubbsin siteitä, että ne ei välttämättä ole niin tukevat. Tämä saattaa vaikutta silloin kun kulkee rinteen sivua. (?) Lisäksi tsl:n kantopinta on aika optimaalisesti jakautunut painopisteeseen nähden. Tubbs kuten muutkin alukengät näyttää siltä että kannalla on enemmän kantoa kuin kärjellä jolloin luulen sen sulkeltavan nokalleen jos astuu hupulilumeen. Tällaisessa tilanteessa kokemuksesta tsl sukeltaa tasaisesti jos moinen tilanne tulee. Ihan hyvä juttu. En tiedä toimiiko tubbs toisin, mut olen kuvitellut. Oikaiskaa toki joilla kokemusta. Toinen on se että ponnistaessa kun paino on kärjellä saattaa kantopinta jäädä vähäiseksi ja taas sukeltaa. Oikaiskaa jotka tietää. Mut eiköhän tsl ole saanut kehuja niin paljon muiltakin kuin minulta että ei siinä ainakaan vikaan mene.

Ja noita morphoja en pöllömpänä äkkiseltään pitäisi itsekään, mutta enpä kokematta keksi mitään parempaakaan niissä, ja ainoa joka on toistaiseksi saanut moitteita kestävyydestä. Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GWP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2006
Viestejä: 1442
Paikkakunta: tosi lähellä ruåttia

LähetäLähetetty: 06.03.2011 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisää testiä takana. Alavilla mailla, jossa vain täydellinen idiootti etenee suksien sijasta lumikengillä. Tai metsäsuksia kevyemmillä hiihtimillä. No miähän ilmottauduin siihen joukkioon.. Laughing
Repussa täysi taisteluvarustus ja sivakoiksi valikoitui Madhusin Vossit pituudessa 205. Alla muutamia huomioita:

- Naakimalla etenevää hiihtäjää tuommoinen piskuinen suksikin kantoi melko hyvin. Lumikengillä upotti edelleen sen 5 - 25cm. Enemmänkin jos yritti harppoa eteenpäin turhan ronskilla askelluksella.

- Puista pudonnut lumi joka oli viimeyönä pasahtanut jäähän kantoi lumikenkää ja suksia. Lumikengillä piti helvetinmoista meteliä suksilla vain melkoista meteliä. Tälläisessa tilanteessa alumiini/nahka kengät varmasti hiljaisemmat.

+ Puuteria ei ollut, mutta pehmeässä ja painahtaneessa lumessa eteneminen oli hiljaista. Ja hidasta Wink

+ Rassaushommissa kantapäiden lukitus on erinomainen seikka, itseasiassa välttämätön. Muuten siinä kamin ympärillä häärisi mielummin ilman lumikenkiä. Myös tulipaikkaa tehdessä ja nuotiopuita kerätessä tuo kantapäiden lukitus on välttämätön.

- Siteiden kiristys kannattaa tarkistaa aika-ajoin. Noin kolmenkilometrin tarpomisen aikana kaksi kertaa sai vetää siteitä tiukemmalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 07.03.2011 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa ei ole itsellä pumppusiteet löystyneet. Laitan kengät aina niin että lukot jäävät sisäsyrjään niin ei ainakaan helposti risuihin osu. Toki voi kegällä näin kolhaista mutta omalla askelluksella ei tuota ongelmaa ole hankalassakaan maastossa. Kärjen osa aavistuksen on joskus löystynyt. Ei kuitenkaan haittaavissa määrin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GWP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2006
Viestejä: 1442
Paikkakunta: tosi lähellä ruåttia

LähetäLähetetty: 07.03.2011 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hjyvä.. mulla oli soljet ulkosyrjässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 07.03.2011 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä aiheuttaako ongelmaa, mutta varuilta liimasin tsl:n siteeseen huopalapun sen pultinpään päälle suojaksi jolla siteen pumppu on kiinni. Ajattelin että moinen saattaa hiertää kengän pintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.03.2011 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Puuterissa tsl227:lla lähes hiljainen liikkuminen mahdollista. Jos pitää hiljaa päästä niin kannat lukkoon, mut jos kovaa pintaa on niin komposiitti kyllä ääntää silti.

Jahtireppu: Tubbseissa ei näyttäisi saavan kantaa lukkoon. Tämä mahdollisuus on ihan hyödyllinen ominaisuus kengässä. Lisäksi itse olen pohtinut tuon tubbsin siteitä, että ne ei välttämättä ole niin tukevat. Tämä saattaa vaikutta silloin kun kulkee rinteen sivua. (?) Lisäksi tsl:n kantopinta on aika optimaalisesti jakautunut painopisteeseen nähden. Tubbs kuten muutkin alukengät näyttää siltä että kannalla on enemmän kantoa kuin kärjellä jolloin luulen sen sulkeltavan nokalleen jos astuu hupulilumeen. Tällaisessa tilanteessa kokemuksesta tsl sukeltaa tasaisesti jos moinen tilanne tulee. Ihan hyvä juttu. En tiedä toimiiko tubbs toisin, mut olen kuvitellut. Oikaiskaa toki joilla kokemusta. Toinen on se että ponnistaessa kun paino on kärjellä saattaa kantopinta jäädä vähäiseksi ja taas sukeltaa. Oikaiskaa jotka tietää. Mut eiköhän tsl ole saanut kehuja niin paljon muiltakin kuin minulta että ei siinä ainakaan vikaan mene.

Ja noita morphoja en pöllömpänä äkkiseltään pitäisi itsekään, mutta enpä kokematta keksi mitään parempaakaan niissä, ja ainoa joka on toistaiseksi saanut moitteita kestävyydestä. Confused


Itsellä on sellaisen isot tubbsit ja mielestäni ne kantaa paremmin kuin tsl:ät ja sen takia ne ostinkin. Eikä sukellä keula edellä. 44 kokoinen rokka ei mahtunut tsl siteisiin niin en niitä senkään takia ostanut. Kannan lukitusta ei tubseissa ole ja se on huono puoli. Siteet on hyvät ja en ole enempää tukevuutta kyllä tarvinut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5300
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 07.03.2011 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TSL:ien kärkiosa on omalla kohdalla parin lenkin kokemuksella "löystynyt" lähinnä sen vuoksi, että hötylumi pakkautuu kengän kärjen ja sen etuosan "nousun" väliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 08.03.2011 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sortaja kirjoitti:
Itsellä on sellaisen isot tubbsit ja mielestäni ne kantaa paremmin kuin tsl:ät ja sen takia ne ostinkin. Eikä sukellä keula edellä. 44 kokoinen rokka ei mahtunut tsl siteisiin niin en niitä senkään takia ostanut. Kannan lukitusta ei tubseissa ole ja se on huono puoli. Siteet on hyvät ja en ole enempää tukevuutta kyllä tarvinut.

Okei. No miltä ne siteet tuntuu muuten, osaisitko kuvitella esim. jossain rinteessä tms. hankalammassa paikassa että side sallii sopivassa tilanteessa kengän nuljahtaa lumikengän päällä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.03.2011 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Sortaja kirjoitti:
Itsellä on sellaisen isot tubbsit ja mielestäni ne kantaa paremmin kuin tsl:ät ja sen takia ne ostinkin. Eikä sukellä keula edellä. 44 kokoinen rokka ei mahtunut tsl siteisiin niin en niitä senkään takia ostanut. Kannan lukitusta ei tubseissa ole ja se on huono puoli. Siteet on hyvät ja en ole enempää tukevuutta kyllä tarvinut.

Okei. No miltä ne siteet tuntuu muuten, osaisitko kuvitella esim. jossain rinteessä tms. hankalammassa paikassa että side sallii sopivassa tilanteessa kengän nuljahtaa lumikengän päällä?


Olen niillä rinteissä jonkin verran kävellyt ja side ei ole ikinä löystynyt tai kenkä ei ole mitenkään niissä liikkunut. En usko että kenkä pääsee mitenkään pyörähtään.
Tuossa videossa on samanlainen kenkä kuin minulla, mutta pienempi:
http://www.youtube.com/watch?v=QiJ3KQ8-05U&feature=related
Ainakin itse olen siteestä tykännyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 08.03.2011 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok. Tuon mallin side näyttääkin paljon paremmalta kuin ne vähäiset alukengät joita olen vilkaissut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
scotti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tam 2009
Viestejä: 107
Paikkakunta: YLIVIESKA

LähetäLähetetty: 09.03.2011 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tsl 227:kat loppu kärkkäiseltä.
urheilu ja lelusta löytyy. camot 175 ekee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vesperado
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Syy 2008
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 09.03.2011 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näkyi olevan Tsl 227 s-marketissa 159€ tarjolla vain gamo värisenä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pete.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2011
Viestejä: 176
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 14.12.2011 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harkinnassa ostaa lumikengät, koska tulee käytyä latvalinnustushommissa rajan takana ja suksilla en metsään mene, niin nämä ainut mahdollisuus. Vuokrata joutuisi niin monta kertaa, että sama jo ostaa omat.

Mitä mallia/merkkiä suosittelette tällaiselle 186cm / 99kg nuorelle miehelle, hinta max. 200€ ?

Sen verran olen jo ymmärtänyt että pitää olla sellainen jossa on ns. niveltä kantapäällekin eli sekin nousee tai liikkuu tai siis...Noh ymmärrätte kyllä. Että ei ole aivan jäykkä se kiinnitys jalalle ja liikkuvuutta jalalla pitää olla.

Tänks vinkeistä!

-Pete

edit: jos jollakin on moiset kaupan niin yv:tä kehiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 14.12.2011 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse voin kyllä suositella TSL 227 mallia. Viime talvena niitä tuli käytettyä useasti ja toimivat erittäin hyvin.

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp_prodid=17369&nimi=TSL+227+Escape

Esim Budget Sportin nettikaupasta taitaa saada 159 hintaan. Tubbsin kenkiä en itse ole käyttänyt, nähnyt kyllä käytettävän ja kovasti niitä monet arvostavat. Niitä ei vaan taida ihan vielä tohon 200 euron rajaan saada, jos ei nyt sitten jostain tarjouksella yksittäisparia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 15.12.2011 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahlaa keskustelu läpi. Mulla sekä TSL 227 että Morpho mallia iso. Yleensä tulee laitettua Morphot jalkaan. Painoa sulla on sen verta että TSL 227 jää hiukka pieneksi muutenkin
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 29, 30, 31  Seuraava
Sivu 15 Yht. 31

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com