OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miten kanalintu jahti käynnisty?! vastaukset 10.9 lähtien :)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 164, 165, 166  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 28.09.2010 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nile kirjoitti:
Mc-manteli kirjoitti:
Linnut on siellä missä marjatkin!!


Entä jos ei oo marjoja Laughing . Pelloilla toki näkkyy olevan teeriä, vaan sieltä ei omaan reppuun teeriä tule.
Kyllä niitä löytyy jos etsii,vaikka kosteukkojen läheisyydessä!!kun etsii marjapaikkoja niin kyllä lintuja myös löytyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjörma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Elo 2007
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 28.09.2010 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huomenna lähtö tarkastamaan posion lintutilanne. Eiköhän sieltä taas jotain reppuun löydy, tai jos ei niin onpahan ainakin maisemat vähän paremmat mitä täällä etelässä Wink
_________________
Kyllä sen sudet sieltä syö..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35158

LähetäLähetetty: 28.09.2010 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nonniin,tänään tuli ensimmäinen kunnon havainto Teeristä,jo aiemminkin kuletuilla mailla kierrellessä pölähti männikkökankaan nokasta noin parinkymmenen nippu,toki liian kaukaa mutta jo pelkkä niiden näkeminen tuntui mukavalta,jospa sitä vielä linnun-pari ehtii ennen pyynnin loppumista...pidänkin hirvivapaan viikonlopun joten eiköhän sitä jotain...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 28.09.2010 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yeah!!! Juniori seisoja löysi tänään pari ihan kunnollista riekkotokkaa, opetteli hetken hommaa ja iltapäivästä toimi (melkein) kuin vanha tekijä. Joku lintu reppuun ja paljon jäi vielä maastoonkin. Valoa tunnelin päässä täälläkin, parit GT:t sille Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsastys_hullu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2009
Viestejä: 1117

LähetäLähetetty: 28.09.2010 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen oli tavaraa liikenteessä illasta, muttei valitettavasti tulleet ampumaholleille. Ja olivat kaikessa hiljaisuudessaan jääneet kyttäämään riistapeltoa meidän takana ja jopa osa nousi pellosta.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2007
Viestejä: 923

LähetäLähetetty: 29.09.2010 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eero kirjoitti:
Nile kirjoitti:
Mc-manteli kirjoitti:
Linnut on siellä missä marjatkin!!


Entä jos ei oo marjoja Laughing . Pelloilla toki näkkyy olevan teeriä, vaan sieltä ei omaan reppuun teeriä tule.
Kyllä niitä löytyy jos etsii,vaikka kosteukkojen läheisyydessä!!kun etsii marjapaikkoja niin kyllä lintuja myös löytyy.


Joo kyllä on lintupaikat tiedossa. Lähinnä vaan sitä, että ite en pellolta teeriä metätä Surprised.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 29.09.2010 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

käytii vähä teeriä kattomas aamusella, yks semmonen n.60 teeren parvi ja yksittäisiä ja pienempiä porukoita tuli nevalle.


Uploaded with ImageShack.us
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Metsastys_hullu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2009
Viestejä: 1117

LähetäLähetetty: 29.09.2010 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen sorsajahdin ohessa nähtiin 4 teertä, 3 mustaa ja yksi kirjava.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 29.09.2010 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Huomenna lähtö tarkastamaan posion lintutilanne. Eiköhän sieltä taas jotain reppuun löydy, tai jos ei niin onpahan ainakin maisemat vähän paremmat mitä täällä etelässä Wink


Olikko lähössä yhteismetsän alueille? Lintua on kyllä ja pistä raporttia miten havaintoja em alueella jos sielllä liikut. ko piti prkl läteä etelä työn peräsä....
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 30.09.2010 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olipa hieno aamu Very Happy

Olin vähän ennen 07:30 hakkuuaukolla passipaikalla, johon eilen iltapäivällä kävin virittelemässä samettiteeren ja itelle maastoverkon suojalipaksi. Hyvin pian alkoi kuulua teeren suhahteluja ihan lähettyviltä. Puhaltelin pilliini silloin tällöin, josta teeri tuntui innostuvan kovasti. Jostain lensi akkateeri läheiseen koivuun mutta liian kauaksi haulikolle. Ja kohta se kilpasuhauttelijani lensi suoraan edessä olevan männyn latvaan!

Kyttäilin pitkään ampumapaikkaa mutta maltoin kun oli liikaa oksia edessä. Johonkin toiseenkin puuhun lensi teeri lähelle mutta näkökentän ulkopuolelle. Jonkun ajan kuluttua teeret lähtivät lentoon ja se tilanne meni ohi, mutta eipä aikaakaan kun taas tuli jostain lintuja. Ensin siihen liian kaukana olevaan koivuun, ja sitten mäntyyn suoraan eteeni. Suhauttelin pillillä muutaman kerran ja näin kuinka teeri kurkisteli kaula pitkällä männyn latvassa että kuka puhaltaa. Nostin haulikon poskelle ja laukaisin, teeri putosi sukkana maahan!!!

Kovasti oli lintuja liikkeellä. Jostain kauempaakin kuului koko ajan suhauttelua. Ja kun suolistin saalista niin kolme teertä lensi ja meinasi laskeutua samaan siemenmäntyryhmään josta juuri yhden ammuin, mutta jatkoivat matkaa kun huomasivat minut (suolistin ihan tarkoituksella avomaastossa enkä suojaverkon alla kun päätin että yksi teeri riittää tälle päivälle).

Pyykin vihelteli passipaikkani vieressä mutta päätin jättää sen tällä kertaa rauhaan Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 30.09.2010 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en ole ainakaan huomannut suojaverkoista mitään hyötyä. Liike paljastaa, kunhan ei passissa pyöri kuin pieru nahkahousussa niin ei mitään kummosia suojia tarvitse. Wink
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 30.09.2010 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aamulla nevan laitaan parin asteen pakkaseen, kolme kuvaa puihin ja odottamaan.

Suhina ja pulputus alkoi turvenevalla aika tarkkaan auringonnousun aikaan, monessa eri paikassa.

Parikymmentä minuuttia myöhemmin kaksi teertä lensi noin 200 metrin päästä nevan laitaa pitkin välittämättä kuvista.

Vielä varttitunti ja huomaan sataan metriin että suoraan edestä tulee kapean aavan yli neljän teeren parvi, istun reppujakkaralla eikä edessä ole suojaa. Teeret eivät siitä välitä.
Linnut tulevat rinnakkain.
Nostan aseen valmiiksi. Teerillä on menemisen meininki, kuvat eivät kiinnosta vaan turveneva näyttää olevan päämääränä.

Ammun laitimmaista - joka tulee suoraan kohti - vastapalloon reilusta 30 metristä jäämättä vilkuilemaan miten kävi, seuraavan pudotan lähes suoraan sivusta noin 35-40 metristä ja kolmas retkahtaa takaviistosta ehkä hieman pidemmältä matkalta.

Katson viimeisen ampumani putoamispaikkaa hetken jotta muistan varmasti minkä puiden välissä se oli.

Vilkaisen sinne mihin ensimmäinen on oletettavasti pudonnut, siivenkärki näkyy liikkumattomana sammalikosta joten lähden kauimmaista etsimään.

Parinkymmenen metrin jälkeen näen teeren siiven heiluvan, juosten sinne ja lintu mukaan. Takaisin kävelen linjaa jolta oletan kolmannen linnun löytyvän ja se onkin vain muutaman metrin sivussa kun katseeni osuu siihen.

Kaksi teeristä on mustia, toinen niistä ja akkateeri nuoria.

Haulikko joutaa sivuun, tänä aamuna sillä ei enää teeriä osoitella.
Käyn kävelemässä turvenevan laidassakin josko katselisi soidinta kiväärin kiikarilla mutta isohko kanava välissä laiskistaa niin että palaan takaisin.
Tunnin verran istuskelen vielä kuunnellen ja katsellen luontoa.

Teerten osalta syksy alkaa olla paketissa vaikka kiintiöitä riittäisi ... kenties vielä kiväärillä yksi, en kuitenkaan malta olla metsästä pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 30.09.2010 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

masiina kirjoitti:
Itse en ole ainakaan huomannut suojaverkoista mitään hyötyä. Liike paljastaa, kunhan ei passissa pyöri kuin pieru nahkahousussa niin ei mitään kummosia suojia tarvitse. Wink


Kukin taitojensa mukaan... Ehkä mä olen sitten sellainen pieru nahkahousuissa kun uskon että verkosta oli hyötyä Laughing Istuin männyn lähellä haulikko reisien päällä poikittain kun teeri tuli latvaan. Voi olla että joku olis sen saanut siitä vaan ilman verkon suojaa, mutta mä olin tyytyväinen kun sain rauhassa käännellä itseäni ja asetta valmiiksi linnun häiriintymättä ja sitten ampua haulikolla paikallaan olevaan maaliin. Mukavuudenhaluisena istuskelin löhöillen vanhassa pehmeässä muurahaiskeossa josta ei pystynyt kovin nopeasti kampeamaan itseään ylös Very Happy Oman näkemykseni mukaan olin niin lähellä että linnun karkaamisen riski olisi ollut suuri ilman näkösuojaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
minnow
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 56
Paikkakunta: Oulun pohjoispuolella

LähetäLähetetty: 30.09.2010 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo naamioverkko on markkinamiesten huijausta Very Happy Tänä vuonna olen mm. kaksi teertä ampunut samalta mättäältä keskeltä suota, ainut "suoja" miehen korkuinen käkkärämänty siinä vieressä Laughing Paljon tärkeämpää on nimenomaan se liikkumattomuus; heti kun teeriä ilmestyy näköpiiriin, niin naama piiloon ja liikkumatta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 30.09.2010 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
Kukin taitojensa mukaan... Ehkä mä olen sitten sellainen pieru nahkahousuissa kun uskon että verkosta oli hyötyä Laughing Istuin männyn lähellä haulikko reisien päällä poikittain kun teeri tuli latvaan. Voi olla että joku olis sen saanut siitä vaan ilman verkon suojaa, mutta mä olin tyytyväinen kun sain rauhassa käännellä itseäni ja asetta valmiiksi linnun häiriintymättä ja sitten ampua haulikolla paikallaan olevaan maaliin. Mukavuudenhaluisena istuskelin löhöillen vanhassa pehmeässä muurahaiskeossa josta ei pystynyt kovin nopeasti kampeamaan itseään ylös Very Happy Oman näkemykseni mukaan olin niin lähellä että linnun karkaamisen riski olisi ollut suuri ilman näkösuojaa.
En sano että olisin mikään suuri metsästäjä-ässä joka on aina oikeassa, kukin tyylillään kuten sanoit.
Joskus noiden naamioverkkojen kanssa on tosiaan tullut touhuttua mutta kun huomasin, että riittää kun liikkeet on hitaammat kuin hidastetussa elokuvassa niin homma kyllä hoituu eikä lintu näe metsämiestä puussa istuessaan. Aloitusviikonloppuna oli hyvä esimerkki: Kaverin kanssa oltiin hakkuuaukolla passissa auringonnoususta lähtien ja siinä 8 kieppeillä sovittiin että pidetään kahvipaussi. Menimme molemmat vanhan laavun luokse vakio makkaranpaistopaikalle norkoilemaan, missä kahvin lirppimisen ja pashanjauhannan ohessa välillä suhauteltiin. Seisoskelin noin 15m x 15m aukealla kohdalla kun 2 mustaa teertä pyyhkäisi ylitsemme ja istui 100m päähän korkealle männynlatvaan. Seisoimme paikallamme kuin tinasotilaat ja odotettiin että linnut rauhoittuu. Kun latvassa ollut kukko alkoi syömään, menin pikkuhiljaa kyykkyyn, ryömin kiväärille, siitä ryömin ampumahollille ja paukautin teeren alas.

Tämä ei ole ainut kerta kun näin on käynyt, monesti olen ollut samalla laavulla halkomassa polttopuita kahvitulia varten kun teeret on tulleet viereisiin puihin ja olen siitä ne myös tipauttanut.

Mutta kuten sanottua, kaikki tekee asiat omalla tyylillään. Itsekin olen metsästänyt vasta 13 vuotta ja olen valehtelematta 90% kaikista jipoista joutunut opettelemaan kantapään kautta. Näihin asioihin ei taida olla absoluuttista totuutta olemassakaan. Wink
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 164, 165, 166  Seuraava
Sivu 139 Yht. 166

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com