OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Supikoirien metsästys
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 278, 279, 280  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Esukki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 416
Paikkakunta: Salo

LähetäLähetetty: 14.09.2014 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu tuollainen vois olla hyvä...ja niin lyhyellä piipulla ku laki sallii ja on mahdollista tehdä vaimennettuna.Helppo kantaa mukana ja koira kiittää ku hiljainen.Minun mielestä tuollainen lopetusase pitää olla sellainen,jonka saa kannettua kainalokotelossa...En haluu kanniskella käsiasetta vyökotelossa kaikkien nähtävänä.Vaikka onkin luvallisella asialla,niin tuolla aina välillä kohtaa marjastajia,lenkkeilijöitä jne...Se on vaan jotenkin häijyn näköistä,jos ase vyökotelossa kaikkien nähtävillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 15.09.2014 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saappaas on hyvä kantaa pikkutavaroita.Pysyy lämpösenäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Mar 2004
Viestejä: 1380

LähetäLähetetty: 16.09.2014 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monkey B kirjoitti:
Kukaan ulkopuolinen ei kiinnitä huomiota ,kun hiljaisesti pyytelee

Ei mua ainakaan koskaan ole kukaan ulkopuolinen millään tapaa haitannut. Olisko kerran sattunut joku marjastaja paikalle ja sekin vahingossa. Missä kylillä sä oikeen ammuskelet jos ulkopuolisista on haittaa?


En tiedä missä päin Monkey B mettästelee mutta kyllä metsästäjät tahtoo olla ainakin Etelä-Suomen "selkosilla" sen verran hirrrrrveeen pelottava näky osalle porukkaa että oksat pois. Serkku asustelee jossakin PK-seudun läheisyydessä ja kyllä mielenkiintoista juttua kuuluu aina välillä. Ei paljon yöllä moni kehtais vaikka rusakoita kytistellä tai supin pintapyynnissä kulkea, jos niin herkästi porukka virkavaltaa kutsuu mitä on juttua kuullu aiheen tiimoilta.

Ei tarvita ampumista edes, riittää että joku vaikka yhdessä kohtaa pellon nurkassa istuskelee passissa, niin johan ihmettelijöitä riittää kauempana ja kohta tulee valtion kaverit kyselemään että mikäs meno. Ja nämä tapaukset siis ei ole asutuksen välittömässä läheisyydessä tapahtuneet. Mutta kun se on vaan "asemies" niin outo ja uhkaava näky.... Surullista mutta totta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Monkey B
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hei 2010
Viestejä: 1775

LähetäLähetetty: 16.09.2014 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä väliä sillä on vaikka siellä kävis koko maailman poliisit, jos itellä on puhtaat jauhot pussissa ja systeemit kunnossa niinkun kuuluukin?
Rikolliset ja hämärätyypit välttelee poliisia. Mulle ainakin on ihan sama vaikka mun mettästelyjä kattelis koko kylän poliisit. Ei mulla oo mitään salattavaa. Kaikista huomiota herättävintä varmaan on kun kiroan koiralle Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.09.2014 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu en käsitä miksi pitäisi metsästää salaillen ja piilossa. Kun käyttäytyy asiallisesti maanomistajille ja niille jotka metsäatysalueella asuu niin ei kukaan ole milläänsäkään vaikka joskus pamaus kuuluu tms. Ite metsästän avoimesti ja puhun siitä avoimesti. En ole koskaan törmännyt sellaiseen että joku olis hätkähtänyt metsämiehen nähdessään. Hyvin on tultu juttuun. Joskus oli yksi kiukkuinen pappa joka minusta valitti ja teki kovia tiesulkuja minun takia vaikka en mitään vääryyttä harrastanutkaan. Eräänä päivänä tuo yli ysikymppinen pappa oli metsätiellä pakkasessa autonsa vieressä ku auto oli hajonnut. Useampi kilsa kotio ja puhelinta ei matkassa. Tarjosin hänelle apua kyyditsin kotiin. Kotipihassaan hän kaivoi viisikymppisen palkaksi mutta en huolinut. Sanoin vaan että "te olette maksaneet jo ja paljon enempikin silloin vuosina 39-45, oli ilo olla avuksi." Pappa selvästi liikuttui ja kiitti. Sen jälkeen puomit ja hiekkakasat poistui nuolta teiltä ja siellä sai vapaasti ajaa. Hyvin usein minua pyydetään metsästämään ihan talojen pihoista. Muutaman kerran olen joutunut soittelemaan lupaa kun joku haavakkoeläin on mennyt pihapiiriin. Aina on lupa tullut. Saadaan olla tällä kylällä onnellisia kun metsästäjiä arvostetaan ja meihin luotetaan. Smile Eikä tartte piilossa hääräillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1713

LähetäLähetetty: 16.09.2014 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Juu en käsitä miksi pitäisi metsästää salaillen ja piilossa. Kun käyttäytyy asiallisesti maanomistajille ja niille jotka metsäatysalueella asuu niin ei kukaan ole milläänsäkään vaikka joskus pamaus kuuluu tms. Ite metsästän avoimesti ja puhun siitä avoimesti. En ole koskaan törmännyt sellaiseen että joku olis hätkähtänyt metsämiehen nähdessään. Hyvin on tultu juttuun. Joskus oli yksi kiukkuinen pappa joka minusta valitti ja teki kovia tiesulkuja minun takia vaikka en mitään vääryyttä harrastanutkaan. Eräänä päivänä tuo yli ysikymppinen pappa oli metsätiellä pakkasessa autonsa vieressä ku auto oli hajonnut. Useampi kilsa kotio ja puhelinta ei matkassa. Tarjosin hänelle apua kyyditsin kotiin. Kotipihassaan hän kaivoi viisikymppisen palkaksi mutta en huolinut. Sanoin vaan että "te olette maksaneet jo ja paljon enempikin silloin vuosina 39-45, oli ilo olla avuksi." Pappa selvästi liikuttui ja kiitti. Sen jälkeen puomit ja hiekkakasat poistui nuolta teiltä ja siellä sai vapaasti ajaa. Hyvin usein minua pyydetään metsästämään ihan talojen pihoista. Muutaman kerran olen joutunut soittelemaan lupaa kun joku haavakkoeläin on mennyt pihapiiriin. Aina on lupa tullut. Saadaan olla tällä kylällä onnellisia kun metsästäjiä arvostetaan ja meihin luotetaan. Smile Eikä tartte piilossa hääräillä.


+1

Ite vedin samoin kerran yhden metsästyksen vihaajan auton tielle. Sen jälkeen ei ole kiukunnut metsästyksestä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 16.09.2014 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Eräänä päivänä tuo yli ysikymppinen pappa oli metsätiellä pakkasessa autonsa vieressä ku auto oli hajonnut. Useampi kilsa kotio ja puhelinta ei matkassa. Tarjosin hänelle apua kyyditsin kotiin. Kotipihassaan hän kaivoi viisikymppisen palkaksi mutta en huolinut. Sanoin vaan että "te olette maksaneet jo ja paljon enempikin silloin vuosina 39-45, oli ilo olla avuksi." Pappa selvästi liikuttui ja kiitti. Sen jälkeen puomit ja hiekkakasat poistui nuolta teiltä ja siellä sai vapaasti ajaa. Hyvin usein minua pyydetään metsästämään ihan talojen pihoista. Muutaman kerran olen joutunut soittelemaan lupaa kun joku haavakkoeläin on mennyt pihapiiriin. Aina on lupa tullut. Saadaan olla tällä kylällä onnellisia kun metsästäjiä arvostetaan ja meihin luotetaan. Smile Eikä tartte piilossa hääräillä.


+10 Very Happy
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Mar 2004
Viestejä: 1380

LähetäLähetetty: 16.09.2014 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monkey B kirjoitti:

Rikolliset ja hämärätyypit välttelee poliisia. Mulle ainakin on ihan sama vaikka mun mettästelyjä kattelis koko kylän poliisit. Ei mulla oo mitään salattavaa.


Vähän se hankalaks mennee jahtaaminen ja/tai passittaminen jos pitää virkavallan kanssa tuon tuosta turista... Laughing

Mut nyt meni mankilta ja tuholalta vähän sivusta toi pointti. En minäkään millään muotoa sen salailun kannalla ole - se vaan voi eri paikoissa olla hyvin erityyppinen tilanne ja suhtautuminen. Sitä monesti on niin kovasti kiinni siinä oman navan ympäristössä, että ei osaa huomioida että Suomi on kohtuullisen laaja maa ja jahtimiljööt sekä jahtimuodot vaihtelee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.09.2014 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä ainakin voin virkavallan kanssa turista.. Kai ne jossain vaiheessa kyllästyy perättömiin ilmiantoihin ku huomaavat että kaikki menee lain ja hyvien tapojen mukaan ja toimivat sen mukaan. Ite en häpeä tai salaile. En vaikka metsästäisin missä. Jos jotakuta ahdistaa minun metsästysharrastus niin pyydän hänet vaikka kotiini kahville tai ryypyille ja keskustelemme asian. Kerron oman pointtini ja otan huomioon hänen näkemyksen. Avoimesti kertomalla ja toimimalla pääsee yleensä pitkälle. Salaisesti hyyrimällä ei saa aikaan kuin lisää epäilyksiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BlueMarlin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 2668

LähetäLähetetty: 16.09.2014 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tuossa otettua muutaman päivän supinpyyntisessio ja alla näkyy miten se meni:

- 7.9 supi haaskalta
- 8.9 kaksi supia haaskalta
- 9.9 koirilla pinnasta supi ja toinen meni kiven alle"pankkiin"
- 10.9 supi pankista ja kaverin koiralla supi pinnasta
- 11.9 ei mitään karvasta
- 12.9 koirilla kolme supia pinnasta
- 13.9 supi haaskalta ja koirilla kaksi supia pinnasta
- 14.9 supi haaskalta
- 15.9 koirilla kolme supia pinnasta

Eilen kolmas supi teetätti hieman töitä. Se nimittäin lähti järvelle uimasille koiran kanssa. Uivat ympyrää 30 metrin päässä rannasta ja, kun supi yritti suoraan karkuun koira näykkäsi persauksesta. Ja sama pyöriminen jatkui. Ei auttanut muu, kuin hakea vene kaverin talaksesta ja soutaa järvelle. Oli mukava kuunnella sumuisella lahdella koiran haukkumista ja supin rähinää.

Sen jälkeen, kun koirat alkoivat supia pyytämään niin mielenkiinto loukkupyyntiin laski lähelle nollaa. Ei vaan enään iske, paljon mukavampi on hyvien kavereiden kanssa kulkea metsässä ja harrastaa aktiivisempaa pyyntiä. Mutta kai nuo loukutkin on vireessä pidettävä, kun ne kerran on rakennettu.

Taidan lähteä haaskalle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Mar 2004
Viestejä: 1380

LähetäLähetetty: 16.09.2014 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Kai ne jossain vaiheessa kyllästyy perättömiin ilmiantoihin ku huomaavat että kaikki menee lain ja hyvien tapojen mukaan ja toimivat sen mukaan.


Kyllähän ne ovatkin kyllästyneet, vaan se kun ei muuta asiaa... Ei ne voi jättää tarkastamattakaan, kun kerran ilmoitus on tullut. On siellä virkavallankin puolella ollut huvittunutta ja/tai turhautunutta vastaanottoa näihin turhiin tilanteisiin mitä tulee jatkuvasti.

tuhola kirjoitti:
Salaisesti hyyrimällä ei saa aikaan kuin lisää epäilyksiä.


Edelleen, tähän vahva sama. Mutta siltikään se ei ole välttämättä sama tilanne tehdä tätä hommaa pohjanmaalla, kuin jossain muualla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7494

LähetäLähetetty: 16.09.2014 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö tälläkin foorumilla ole vaikka kuinka usein kerrottu rikotuista loukuista ja haaskojen pilaamisista. Välttämättä ei kaikissa paikoissa ole hyvä paljastella sijainteja jos sen huomaamattakin voi tehdä.

Normistihan vai olla reilusti esillä, mutta on sitä sellaisia mielenliikkeitä joillakin ettei voi aavistaa. Esim. maanomistaja rauhoitti pienriistan ihan vaan nähtyään metsästäjän kantavan jänistä takajaloista pois metsästä. Toki poikkeus, mutta silti.

Eikö tuolla jossakin ylempänä ole parhaillaan menossa tilanne jossa yrittävät saada rauhoitettua metsästykseltä kokonaan erään alueen. Ei siis maanomistajat, vaan joitain paikallisia asukkaita. Eli nämä on paikkakuntakohtaisia. Muutosta on tapahtunut itse kunkin kotiseuduilla. Ennen ei ollut mitään väliä missä paukutteli ja milloin. Kuului ns. taustameluun. Nykyään pitää jo katsella enemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16811
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 16.09.2014 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mihin aikaan bluemarliinin haaskaelukat tuli??
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MatiasS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2011
Viestejä: 669

LähetäLähetetty: 16.09.2014 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harge kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Kai ne jossain vaiheessa kyllästyy perättömiin ilmiantoihin ku huomaavat että kaikki menee lain ja hyvien tapojen mukaan ja toimivat sen mukaan.


Kyllähän ne ovatkin kyllästyneet, vaan se kun ei muuta asiaa... Ei ne voi jättää tarkastamattakaan, kun kerran ilmoitus on tullut. On siellä virkavallankin puolella ollut huvittunutta ja/tai turhautunutta vastaanottoa näihin turhiin tilanteisiin mitä tulee jatkuvasti.

tuhola kirjoitti:
Salaisesti hyyrimällä ei saa aikaan kuin lisää epäilyksiä.


Edelleen, tähän vahva sama. Mutta siltikään se ei ole välttämättä sama tilanne tehdä tätä hommaa pohjanmaalla, kuin jossain muualla.

Melko varma olen että nykysillä resursseila eivät ainakaan täälä viitti tai edes voi lähteä tarkastamaan joka paukkua josta joku hullu ilmoittaa. Toki saattaa olla että meilä päin on tässä asiassa ihmiset keskimäärin viisaampia jossaki pääkaupunki seudulla..
Mie ainaki saatan ampua joskus kiväärillä tai haulikolla omassa pihassa mutta ei siittä kukaan soittele poliiseja ko son normaalia. En toki mitenkään jatkuvasti paukuta. Kaverin naapurissa olivat tässä ampuneet illan pilkkaa hirvikiväärillä ja eipä siitäkään isompaa meteliä ollut kukaan nostanut. Samaten ko meiän naapurit oli joskus ampuneet kiekkoja pihassa, ei muuta mutta haulet ropisi navetan kattoon ko ampuma sjunta oli vähän heikosti valittu vaan eipä tuokaan poliisia tarvinnut..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 16.09.2014 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän tässä kyse ole piilossa ja salassa olemisessa vaan olematta mahdollisimman vähän häiriöksi muille.Mulla on hyvät välit kaikkiin,toiset pyytää ja toiset ei halua supiakaan hävittää.Karjaakin vielä löytyy ja monen moista kulkijaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 278, 279, 280  Seuraava
Sivu 138 Yht. 280

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com