OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ampuma-asekouluttaja
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 20, 21, 22  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun puhun näistä vanhemmista en tarkoita välttämättä ikää. Tarkoitan kauan toiminnassa mukana olleita. Sillä itsekkään en ole vielä edes eläkeiässä. Mutta en ole Puuttinin enkä Jeltsinin aikaan syntynyt, mikä minulle miimukseksi lasketaan. Kun näkyy joillekkin tuo Venäjän isäntäkin vaikuttavan näihin yhdistys asioihin. Question Shocked
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.02.2012 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tottakai niitä halukkaita on vähän, jos on säännöt, jotka kiristävät pääsyn seuraan maksimiinsa. Turha siitä on vanhojen jyynien purnata, itsehän he niistä säännöistään päättävät ja nuoret karkoittavat Laughing
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Tottakai niitä halukkaita on vähän, jos on säännöt, jotka kiristävät pääsyn seuraan maksimiinsa. Turha siitä on vanhojen jyynien purnata, itsehän he niistä säännöistään päättävät ja nuoret karkoittavat Laughing


No niinhän sen täytyy olla.

Onhan meilläkin yksi rajoite, pitäis asua paikkakunnalla. Ja sekään ei ole ehdoton.

Pitänee muuttaa että, kunhan asuu EU- alueella ja sekään ei olis ehdoton vaatimus.

Koitahan keksiä ihan oikeita syitä. Pelkkä kaunaisuus vanhoja jyyniä kohtaan ei oikein ole uskottava. Mutta tietysti helpoin tapa siirtää ongelmat jonkun aiheuttamaksi. Kyllä seuroissa on uusia jäseniä. Sekä päätökset tehdää yleisesisä kokouksissa,joista kaikille ilmoitetaan sääntöjen mukaan. Kaikilla vapaa puheoikeus ja päätökset tehdään demokraattisesi. Joko määräenemmistön mukaan tai enemmistön mukaan miten missäkin säännöissä on määrätty. Ja uusi jäsen liittyessään on edelliset säännöt hyväksynyt. Ja jäseneksi päästyään hänellä niinkuin muillakin on oikeus esittä sääntöjen muuttamista jos katsoo sen tarpeelliseksi. Mikä vaatii tietysti vähän muidenkin kannatusta sillä ei niitä jokaisen päähänpiston mukaan kannata muutella.

Se on niin pirun kummallista tuo demokratia, että se ei sovi jokaisen kalloon. Tai sana saattaa olla tuttu, muttei se miten sen mukaan toimitaan. Kyllä se on harhaa että, joku jyynä tai jotkin jyynät asioista päättää . Kyllä se on jäsenistö.
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 08.02.2012 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Finlexistä Perustuslaista:

Lainaus:
13 § Kokoontumis- ja yhdistymisvapaus

.. klipsis....

Jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus ilman lupaa perustaa yhdistys, kuulua tai olla kuulumatta yhdistykseen ja osallistua yhdistyksen toimintaan. Samoin on turvattu ammatillinen yhdistymisvapaus ja vapaus järjestäytyä muiden etujen valvomiseksi.

. . . . . . . . .


Lainsäädännössä on myös tulkittu että yhdistymsivapauteen kuuluu oikeus hyväksyä tai olla hyväksymättä muita omaan yhdistykseensä.

-> Metsästyseura voi valita jäsenensä miten huvittaa kunhan noudattaa omia kirjallisia sääntöjään. Jäsenanomuksen hylkäystä ei tarvitse EIKÄ KANNATA perustella mitenkään. Esim. laittomasta syrjinnästä voi tulla sanomista. Hallituksen äänestystuloksesta ei voi nostaa käräjäjuttua.
-> Metsästysseuran (tai ampumaseuran) jäsenyyttää ei voida edellyttää jotta voisi saada jotain laissa säädettyjä kaikille kansalaisille kuuluvia oikeuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 09.02.2012 09:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Koitahan keksiä ihan oikeita syitä.


Luuletko etten ole kattellut niitä jäsenhakemuksia sieltä puolelta, jossa niitä käsitellään.

Seura A, ampumaseura:
- Kahden jäsenen suositus
- Ampuma-aseluvat oltava valmiiksi (seuraan ei ole pääsyä ilman ampuma-asetta, ilmakivääripuolellekaan)
- Vuosimaksu ensimmäisen 4 vuoden ajan 200 euroa vuodessa
- Laskee 80 euroon vuodessa, JOS pääsee jäseneksi

Seura X, siis metsästysseura:
- Metsästyskelpoista maata vähintään 4ha (mukaan ei lasketa aluetta 150m lähempänä pihaa)
- Pitää asua paikkakunnalla, ellei ole maata tarpeeksi
- Liittymismaksu 200€
- Maattoman liittymismaksu 1000€, jos joku joskus sattuu haluamaan koittaa jäseneksi, mikä tuskin onnistuu

Seura Y, ampumaseura:
- Kahden jäsenen suositus
- Kaksi vuotta harjoittelua ilma-asepuolella
- Koejäsenyyden ajan (2v) vuosimaksu 150€/v
- Liittymismaksu 250€, jonka jälkeen jäsenmaksu onkin sitten vain 25€

Seura Z, metsästysseura:
- Alueella on asuttava, ulkopuolisilla ei ole asiaa seuraan
- Metsästyskelpoista maata on vuokrattava seuralle vähintään 10 hehtaaria
- Liittymismaksu suht alhainen; 100€


Tuossa on kuule tämän maan seuroista ihan tarpeeksi otantaa sen puolesta, minkälaisia sääntönikkareita ne jyynät on. Mä olen kattellut näitä yhdistyksen sääntöjä ihan jokaisen seuran osalta henkilökohtaisesti ja kolmessa noista seuroista olen ollut myös johtokunnassa. Sinun kokemuksiasi heiluri en tiedä, mutta nämä säännöt ei ole mistään päästä revitty, olen kahdessa noista seuroissa edelleen johtokunnan jäsen.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slowhand
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2009
Viestejä: 2397

LähetäLähetetty: 09.02.2012 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keitä ovat ne vanhat jyynät jotka päättää ja jyrää? Kirjottelit aikaisemmin tomineesi 30 vuotta metsästysseurassa,joten arvelempa sinun nyt puhuvan höpöjä. Joko olet itse näitä jyyniä tai sitten kiukutteleva pikkupoika,joka ei ole päässyt seuran radalle räiskimään. Ei ihme,että katkeroidut!

Itse en ole kokenut seuratoiminnan jarruiksi vanhoja enkä nuoria vaan muualta paikkakunnalle muuttaneet "besservisserit",jotka tietää kaiken paremmin. Ja samaan sarjaan kuuluu kaukana asuvat ja siellä syntyneet vävypojat,jotka kohtuu näppärästi sotkee seurojen ja yhdistysten toiminnan. On ne niin tosi metsästäjiä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 09.02.2012 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rapiat viiskymppisiä äijiä, jotka rustaa sääntöjä joka vuosi siihen malliin, että vähän vielä olisi vaikeampaa seuraan päästä.

Ei tähän palstalle aleta nimiä kirjoittamaan, joko uskot esimerkit tai sitten et. Näitä on varmasti koko maa pullollaan, samanlaisia seuroja.

Ja kuten huomataan, myös sinä koet kaikenlaisia uhkakuvia oman seurasi toiminnassa. Esimerkiksi muualta muuttavat ovat paha uhka seuratoiminnalle. Pikku uutinen, jos ei ole sattunut tavoittamaan; ihmisten on pakko muuttaa muualle pystyäkseen pärjäämään tässä elämässä. Suurimmalle osalla työ kaupungissa on pakon sanelemaa, eikä siihen auta jonkun perähikiän erän vaatimukset paikkakunnalla asumisesta tai se, että kylän viimeiset jyynät haluavat välttämättä olla joka paikassa viisaampia kuin kaupungissa asuvat.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 09.02.2012 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muuten, viime vuonna kun olin työmatkalla, pidettiin yllättäen johtokunnan kokous,jossa päätettiin nostaa maattomien liittymismaksu 1000 euroon Laughing

Pahinta asiassa oli, että vuosikokous ehdotuksen hyväksyi, kaikki katseli päin seiniä Shocked
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11095

LähetäLähetetty: 09.02.2012 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erikoista on meno mtjn seuroissa. Pakko edelleen kysyä että asutko pääkaupunkseudulla?

Metsystysseuroissa kertomasi on kyllä totta, uusia jäseniä ei monissa seuroissa haluta, mielestäni harrastuksella ei enää ole varaa tuohon.

Aika monen ampumaseuran hommissa olen touhunnut ja en ole moisiin jäsenyysehtoihin törmännyt. Jäseneksi on päässyt ihan vaan hakemuksella, viimeksi täällä heinolassa ilman yhtään tuttua seurassa.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tupella
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tou 2007
Viestejä: 5313

LähetäLähetetty: 09.02.2012 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun seurat nostavat uusien jäsenien liittymiskustannuksia, se on tarkoitettu viestiksi, ettei kannata yrittää näihin pöheiköihin. Se puolestaan lisää kysyntää villinpohjolan ja muiden suurmaanomistuksen edustajien metsästystarjontaan, mikä tietysti nostaa niiden maille tulevien hintoja. Yleinen hintatason nousu vähentää kysyntää kaikkialla. Homma syö omaa häntäänsä. Taatto Taivahinen tiennee , mihin se taas johtaa. Varmaan johonkin hyvän näköiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 09.02.2012 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Erikoista on meno mtjn seuroissa. Pakko edelleen kysyä että asutko pääkaupunkseudulla?

Metsystysseuroissa kertomasi on kyllä totta, uusia jäseniä ei monissa seuroissa haluta, mielestäni harrastuksella ei enää ole varaa tuohon.

Aika monen ampumaseuran hommissa olen touhunnut ja en ole moisiin jäsenyysehtoihin törmännyt. Jäseneksi on päässyt ihan vaan hakemuksella, viimeksi täällä heinolassa ilman yhtään tuttua seurassa.


Tuo suosittelijoiden vaatiminen on ihan normihommaa, eikä tarvitse olla isokaan paikkakunta. Googlehakuna tuli esiin esimerkkinä vaikka tämä:
http://www.nosa.fi/upload/jäsenhakemus.pdf

Ja olihan täälläkin jo ote jonkun toisenkin seuran säännöistä.

Tottakai niitä suosittelijoita voi löytyä kun aikansa radoilla notkuu ja kyselee, mutta mikään itsestäänselvyys se jäsenyys ei aina ole. Näitä johtopäätöksiä ei aina kannata tehdä sen oman kokemuspiirin pohjalta - kaikkiin yhdistyksiin ei niin vaan 'liitytä' vaan niihin haetaan ja liittymisestä päättää sitten lopullisesti yhdistys joko hyväksymällä tai hylkäämällä hakemuksen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 09.02.2012 12:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Erikoista on meno mtjn seuroissa. Pakko edelleen kysyä että asutko pääkaupunkseudulla?


Sepäs siinä onkin, kun seurat on Etelä- ja Pohjois-Savossa, sekä Päijät-Hämeestä yksi esimerkki näistä. Varmaan ymmärrät, miksi tulee helposti kuva metsästysseuroista, joissa on pelkkiä änkyröitä.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 09.02.2012 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tietysti ampumaseuroista, joista niistäkin on kokemusta paitsi jäsenyydestä, myös johtokunnasta jonkun puolenkymmenen vuoden ajan.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 09.02.2012 12:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Lainaus:
Koitahan keksiä ihan oikeita syitä.


Luuletko etten ole kattellut niitä jäsenhakemuksia sieltä puolelta, jossa niitä käsitellään.

Seura A, ampumaseura:
- Kahden jäsenen suositus
- Ampuma-aseluvat oltava valmiiksi (seuraan ei ole pääsyä ilman ampuma-asetta, ilmakivääripuolellekaan)
- Vuosimaksu ensimmäisen 4 vuoden ajan 200 euroa vuodessa
- Laskee 80 euroon vuodessa, JOS pääsee jäseneksi

Seura X, siis metsästysseura:
- Metsästyskelpoista maata vähintään 4ha (mukaan ei lasketa aluetta 150m lähempänä pihaa)
- Pitää asua paikkakunnalla, ellei ole maata tarpeeksi
- Liittymismaksu 200€
- Maattoman liittymismaksu 1000€, jos joku joskus sattuu haluamaan koittaa jäseneksi, mikä tuskin onnistuu

Seura Y, ampumaseura:
- Kahden jäsenen suositus
- Kaksi vuotta harjoittelua ilma-asepuolella
- Koejäsenyyden ajan (2v) vuosimaksu 150€/v
- Liittymismaksu 250€, jonka jälkeen jäsenmaksu onkin sitten vain 25€

Seura Z, metsästysseura:
- Alueella on asuttava, ulkopuolisilla ei ole asiaa seuraan
- Metsästyskelpoista maata on vuokrattava seuralle vähintään 10 hehtaaria
- Liittymismaksu suht alhainen; 100€


Tuossa on kuule tämän maan seuroista ihan tarpeeksi otantaa sen puolesta, minkälaisia sääntönikkareita ne jyynät on. Mä olen kattellut näitä yhdistyksen sääntöjä ihan jokaisen seuran osalta henkilökohtaisesti ja kolmessa noista seuroista olen ollut myös johtokunnassa. Sinun kokemuksiasi heiluri en tiedä, mutta nämä säännöt ei ole mistään päästä revitty, olen kahdessa noista seuroissa edelleen johtokunnan jäsen.


Tuota,miten tämä minuun liittyy?

Olen itsekkin noita järettömiä ehtoja ja tolkuttoman korkeita liittymismaksuja vastaan.
Toisessa seurassa johon kuulun,noin 10 000 ha,on liittymismaksu jäsenmaksun suuruinen (15€) ja hirviporukkaan 100€,toisessa seurassa Noin 500 ha,olen peräti johtokunnassa ja liittymismaksu samoin jäsenmaksun suuruinen (20€) ja näin on hyvä.
Tuossa isommassa seurassa jokainen seuran alueella asuva joka ei kuulu muihin alueen seuroihin on aina tervetullut,maanomistaja on aina vapaajäsen hehtaarien määrästä riippumatta.
Toisnen seura toimii kokonan vuokramailla eikä sinnekkään ole sen kummemoia reunaehtoja värkätty.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 09.02.2012 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiul kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
Erikoista on meno mtjn seuroissa. Pakko edelleen kysyä että asutko pääkaupunkseudulla?

Metsystysseuroissa kertomasi on kyllä totta, uusia jäseniä ei monissa seuroissa haluta, mielestäni harrastuksella ei enää ole varaa tuohon.

Aika monen ampumaseuran hommissa olen touhunnut ja en ole moisiin jäsenyysehtoihin törmännyt. Jäseneksi on päässyt ihan vaan hakemuksella, viimeksi täällä heinolassa ilman yhtään tuttua seurassa.


Tuo suosittelijoiden vaatiminen on ihan normihommaa, eikä tarvitse olla isokaan paikkakunta. Googlehakuna tuli esiin esimerkkinä vaikka tämä:
http://www.nosa.fi/upload/jäsenhakemus.pdf

Ja olihan täälläkin jo ote jonkun toisenkin seuran säännöistä.

Tottakai niitä suosittelijoita voi löytyä kun aikansa radoilla notkuu ja kyselee, mutta mikään itsestäänselvyys se jäsenyys ei aina ole. Näitä johtopäätöksiä ei aina kannata tehdä sen oman kokemuspiirin pohjalta - kaikkiin yhdistyksiin ei niin vaan 'liitytä' vaan niihin haetaan ja liittymisestä päättää sitten lopullisesti yhdistys joko hyväksymällä tai hylkäämällä hakemuksen.


Itse olen Nosan jäsen, en tosin aktiivi. Homma menee tosiaankin niin, että jos haluaa jäseneksi, pitää ilmestyä seuran harjoituksiin radalle. Siellä sitten tutustuu ihmisiin ja pääsee tietyin edellytyksin myös harjoittelemaan. Sitten kun akttiivisesti käy radalla, sitä oppii tuntemaan jäseniä, jotka voivat suositella jäseneksi. Tuntematonta ei oteta jäseneksi, mikä on mielestäni täysin ymmärrettävää.

Tosin rata on auki maksua vastaan, myös ei jäsenille...
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 20, 21, 22  Seuraava
Sivu 14 Yht. 22

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com