OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyy
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Premier
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 249
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 21.09.2007 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkaa pyyt varmaanki pikkuhiljaa vastailemaan. 2pyytä tuli reppuun iltamassa ja ei kauaa tarvinnu pillittää ,kun ampuma hollille tulivat. Rolling Eyes
Huomenna aamulla uuestaa koittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tam 2005
Viestejä: 164
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 21.09.2007 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kävin tänään paikoilla ja oli tuulinen ja pilvinen ilta. ei kuulunut mitään???

edelleen pitää kokeilla kun on parempi keli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
woof
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2005
Viestejä: 158
Paikkakunta: PoPo

LähetäLähetetty: 21.09.2007 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toivottavasti panokset tuossa "vyössä" riittää jos sattuu ukkokukko istahtamaan lähikuuseen.

Monesti saa naurut samallai kun pyytää appiukon jänispassiin 100m päähän kotoa. Heebo keräilee 30 patia vyöhön ja neljä pesään, ettei vaan pääsis roogeri rapitti laukkomaan ohi..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Katinhäntä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Syy 2007
Viestejä: 44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 21.09.2007 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari päivää sitten ammuin ensimmäisen pyyni, komea koiras oli. Olen tällainen aloittelija tässä hommassa ja kovasti olen koittanut perehtyä tähän pyyn metsästykseen. Kävin ennen pyitten metsästysaikaa jonkun kerran harjoittelemassa pillitystä ja kattelemassa, että missä päin niitä on. No, kyllä sain vastauksia jonkun kerran ja pari kertaa tuli kurkkimaan ihan sopivan matkan päähän. Sitten kun alkoi metsästys, niin eivät tulleet millään näkösälle tai sitten en huomannut, siinä meinasi jo välillä usko loppua. Tuon ensimmäisen pyyni sain noin 15 min päästä siitä, kun olin aloittanut pillityksen. Heti alussa huomasin liikettä matalassa männikössä ja kuulin ääntelyä, kiukkuiselta vaikutti, no ei muuta, kun pökköä pesään sopivasti lisää, niin siinä se oli lopulta noin 30 metrissä ja siitä tipahti. Tänään kävin koittamassa, mutta hiljaista oli.
_________________
Yrittänyttä ei laiteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2004
Viestejä: 3041

LähetäLähetetty: 22.09.2007 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

woof kirjoitti:
toivottavasti panokset tuossa "vyössä" riittää jos sattuu ukkokukko istahtamaan lähikuuseen.

Monesti saa naurut samallai kun pyytää appiukon jänispassiin 100m päähän kotoa. Heebo keräilee 30 patia vyöhön ja neljä pesään, ettei vaan pääsis roogeri rapitti laukkomaan ohi..

Pitäähän niitä patruunoita olla. Sehän se noloa olisi, jos pitäis lopettaa metsästäminen sen takia kun loppu paukut. Sano sille appiukolles, etä ei kannata laittaa kun yks paukku kerrallaan aina yhteen pesään. Loput voi työntää vaikkapa makasiiniin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
niksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tam 2005
Viestejä: 164
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 22.09.2007 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katinhäntä kirjoitti:
Pari päivää sitten ammuin ensimmäisen pyyni, komea koiras oli. Olen tällainen aloittelija tässä hommassa ja kovasti olen koittanut perehtyä tähän pyyn metsästykseen. Kävin ennen pyitten metsästysaikaa jonkun kerran harjoittelemassa pillitystä ja kattelemassa, että missä päin niitä on. No, kyllä sain vastauksia jonkun kerran ja pari kertaa tuli kurkkimaan ihan sopivan matkan päähän. Sitten kun alkoi metsästys, niin eivät tulleet millään näkösälle tai sitten en huomannut, siinä meinasi jo välillä usko loppua. Tuon ensimmäisen pyyni sain noin 15 min päästä siitä, kun olin aloittanut pillityksen. Heti alussa huomasin liikettä matalassa männikössä ja kuulin ääntelyä, kiukkuiselta vaikutti, no ei muuta, kun pökköä pesään sopivasti lisää, niin siinä se oli lopulta noin 30 metrissä ja siitä tipahti. Tänään kävin koittamassa, mutta hiljaista oli.


Katinhäntä...Mihin vuorokauden aikaan olet ollut pillittelemässä? Tunnistan itsestäni samat tarinat kuin sinulla, paitsi että se ensimmäinen on vielä saamatta.Tosin toissakerralla sain ammuttua sepelkyyhkysen pillittelyn loputtua. Eli sentään jotain...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katinhäntä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Syy 2007
Viestejä: 44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 22.09.2007 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niksa, Olen ollut pillittämässä vähän auringon nousun jälkeen-pari tunti siitä eteenpäin välisenä aikana tai siinä klo: 17.00-19.30. Mun kohdalle on ainakin tähän asti sattunut niin, että illalla on tullut paremmin vastauksia pillitykseen, vaikka aika tiukkaa sekin on tehnyt. Tuon ensimmäiseni sain noin klo: 17.40. Oppia ikä kaikki Very Happy
_________________
Yrittänyttä ei laiteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tetrao tetrix
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 190
Paikkakunta: Kannonkoski

LähetäLähetetty: 22.09.2007 12:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä vuonna kaks pyytä ilman pilliä. Lähinnä teeriä olen käyny kahtelemassa mutta ku ei oo sitte hirveästi näkyny ja jos pyy on sattunu istumaa hollille nii oon sit semmoset puottanu. Eilen yksi trappi paukulla täys uppealla 10-15m päästä. oli nii paljo risukkoa että osa hauleista jäi matkalle ja pyy oli tosi hyvä kuntoinen eikä ollut "särkynyt". Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Döör
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Mar 2005
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 22.09.2007 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen huomannut saman kuin katinhäntä.Pyyt vastailevat illalla hyvin ainakin täälläpäin ja ompa ne jokakerta tulleetkin katsomaan pillittäjää...Kannattaa tosiaan siinä paria tuntia ennen auringonlaskua mennä pillittelemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
€hemu€



Liittynyt: 15 Jou 2006
Viestejä: 3
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 22.09.2007 12:37    Viestin aihe: Pyy Vastaa lainaamalla viestiä

Minulle on käynyt usein pillityksessä niin että kun olen kiertänyt n.puolenkilsan lenkin ja tullut takaisin paikkaan josta aloitin pillityksen saamatta kuitenkaan vastausta niin olen saanut vastauksen pyyltä lähes välittömästi kun olen uudelleen puhaltanut pilliin pillityksen aloituspaikalla.

Pyyt ei aina välttämättä vastaa varsinkin silloin kun olet ajanut sen liikkeelle mutta pyy ei kuitenkaan kauaksi karkaa vaan kannattaa puhallella pilliin ja liikkua hitaasti pyyn pakosuuntaa kohti niin silloin pyy yleensä paljastaa itsensä niin että sitä pääsee ampumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fnnclssc
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Kes 2007
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 22.09.2007 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko pyyn pillitys kannatavaa päivällä? Tulevatko ampumahollille ollenkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
erajore
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 608
Paikkakunta: Hämeessä

LähetäLähetetty: 22.09.2007 15:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

erajore kirjoitti:
onko kellään tietoo kuin iso on pyyn reviiri Question siis koiraalla

Question i need answer please
_________________
Blop
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mixxxu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Hei 2006
Viestejä: 440
Paikkakunta: Tammela

LähetäLähetetty: 22.09.2007 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippuu varmaan aikalailla kannan tiheydestä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katinhäntä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Syy 2007
Viestejä: 44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 22.09.2007 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

erajore kirjoitti:
onko kellään tietoo kuin iso on pyyn reviiri siis koiraalla?


Muistan jostain lukeneeni, että se olisi 1-10 hehtaaria.
_________________
Yrittänyttä ei laiteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 22.09.2007 16:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mixxxu kirjoitti:
Mikä luotikaliperi tuossa sun pyssykässä on NoVoeHelevetti Shocked ?
30-06.

Woof jos kettuilit tuosta sidesaddlesta, niin kyllä noilla panoksilla yleensä koko lintukauden pärjää, joskus pitää lisäillä kun siinä on noita karhu- ja hirvikuuliakin. Tälle vuodelle ei ole vielä laukaustakaan lintua kohden tuolla piipulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 14 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com