OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ampuma-aseiden huolellisuusvelvollisuus ja säilytystapa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 06.05.2014 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Kuhmon Ahma kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Allekirjoitit siis paperit lukematta? Tosta ei voi kyllä syyttää ketään muuta osapuolta.


Poliisi luki sen minulle ja pyysi laittamaan nimen alle. Myönnän todellakin että olin ääliö Embarassed


Ne on luettava aina itse. Jos jokin sana tai lause ei ole omasta mielestä ei kuvaa asiaa oikein, niin se on vaadittava muutettavaksi. Mitä itse olen ollut kuulusteluissa, niin mitään ongelmia ei ole ollut, kun olen pyytänyt posliinin tekemään muutoksia niin, että se vastaa minun näkemystä asiasta. Aina on tarjottu luettavaksi, ikinään ei ole poliisi lukenut sepustuksiaan minulle.


Ehkä olen niin tyhmän näköinen, että poliisi oletti minun olevan lukutaidoton Wink
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16708

LähetäLähetetty: 06.05.2014 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhmon Ahma kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
Kuhmon Ahma kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Allekirjoitit siis paperit lukematta? Tosta ei voi kyllä syyttää ketään muuta osapuolta.


Poliisi luki sen minulle ja pyysi laittamaan nimen alle. Myönnän todellakin että olin ääliö Embarassed


Ne on luettava aina itse. Jos jokin sana tai lause ei ole omasta mielestä ei kuvaa asiaa oikein, niin se on vaadittava muutettavaksi. Mitä itse olen ollut kuulusteluissa, niin mitään ongelmia ei ole ollut, kun olen pyytänyt posliinin tekemään muutoksia niin, että se vastaa minun näkemystä asiasta. Aina on tarjottu luettavaksi, ikinään ei ole poliisi lukenut sepustuksiaan minulle.


Ehkä olen niin tyhmän näköinen, että poliisi oletti minun olevan lukutaidoton Wink


No tuskin nyt näin Laughing.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 06.05.2014 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta hyvä idea! Jos tarvitsee vielä käydä joskus kuulustelussa, pitää pyytää pöytäkirja luettavaksi ja alkaa ta-va-ta ääneen Laughing
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11362

LähetäLähetetty: 07.05.2014 10:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja usko nyt että sinä tarvitset (valaehtoisen) todistuksen siltä ilmoittajalta että hän ei ole puhunut itsetuhoisuudesta mitään.
Kaikki muu keskustelu on huulten heiluttelua.

Ja kuvittelisitko että hän tunnustaisi sinulle vaikka olisi sanonutkin. Helppo se on kahdenkeskisessä keskustelussa vakuutella viattomuuttaan. Kun pitää panna nimi paperiin siinä uskottavuus punnitaan.

"Mistä tunnet sä ystävän..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8984

LähetäLähetetty: 07.05.2014 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:
Ja usko nyt että sinä tarvitset (valaehtoisen) todistuksen siltä ilmoittajalta että hän ei ole puhunut itsetuhoisuudesta mitään.
Kaikki muu keskustelu on huulten heiluttelua.

Ja kuvittelisitko että hän tunnustaisi sinulle vaikka olisi sanonutkin. Helppo se on kahdenkeskisessä keskustelussa vakuutella viattomuuttaan. Kun pitää panna nimi paperiin siinä uskottavuus punnitaan.


Jos nyt luen oikein edellä olevia tekstejä, niin ilmoittaja on puhunut jotain itsetuhoisuudesta, vai mitä sinne hätäkeskukseen on kerrottu? Ei poliisi aivan ilman syytä lähde liikkeelle. Lisäksi ilmoittaja on ilmeisesti puhunut poliisin kanssa puhelimessa ennen takavarikkoa. KA oli tuon ajan tavoittamattomissa, kun kännykän akku loppu ja varmaan osittain siksi poliisit suorittivat kotietsinnän. Poliiseille varmaankin normityötä, mutta usein tuollaisessa tapauksessa sieltä asunnosta voi löytyä muutakin poisvietävää kuin aseet.

Mielestäni ilmoittaja on aika hankalassa tilanteessa, jos hän tekee valaehtoisen todistuksen, jolla kumoaa aikaisemmat lausuntonsa. Joka tapauksessa hän on avainasemassa ja tarvitsisi varmaan lakimiehen apua lausunnon kanssa, koska syyllistyminen rikokseen on aika lähellä. KA:n osalta tuo aika ilmoittajan kanssa keskustelun ja kotiin tulon välillä kannattaisi pyrkiä selittämään. Luonnetodistukset lähipiiriltä voisivat ehkä auttaa jotain nekin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 07.05.2014 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hätäkeskukseen ilmoitettu että olen käyttäytynyt itsetuhoisesti. Ilmoittaja oli tuolloin jonkin verran sekavassa mielentilassa sairastelun ja valvomisen seurauksena. Itselläni oli myös tuolloin huono päivä joka eskaloitui siihen kun potkaisin pikkuvarpaani vahingossa ovenkarmiin jolloin pääsi suusta pari kirosanaa yms. Ei kuitenkaan minkäänlaista uhkausta vahingoittaa itseäni tai muita. En ollut tuolloin kotonani.


Kiroilun seassa tömäytin pari-kolme kertaa nyrkillä rintaan ja sanoin, että "pysähtyisi tuokin niin loppuisi nämä kärsimykset".

Onko tuo sama asia kuin sanoa että tappaa itsensä?? Minusta aika kaukana siitä Shocked Varsinkin kun sen jälkeen ajelin täysin eri suuntaan kuin missä aseeni olivat.
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 07.05.2014 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmoittaja on jo kuulustelussa pyörtänyt osittain puheensa ja tunnustanut ylireagoineensa. Muilta osin ilmoittaja kertoo asiat samoin kuin minä.

Minä olen selvittänyt ilmoittajalle, poliisille ja oikeudelle tarkasti kyseisen päivän tapahtumat. Vaikuttaa kuitenkin, ettei puheillani ole minkäänlaista uskottavuutta.

Muistijälkitesti olisi nyt paikallaan!
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 07.05.2014 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä tuosta ajomatkasta, että reitillä oli automaattinen nopeusvalvonta eikä sakkoja tullut. Oliskohan kiihtynyt ja itsetuhoinen henkilö ajellut kiltisti rajoituksien mukaan Cool
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11362

LähetäLähetetty: 07.05.2014 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhmon Ahma kirjoitti:
Lainaus:
Hätäkeskukseen ilmoitettu että olen käyttäytynyt itsetuhoisesti. Ilmoittaja oli tuolloin jonkin verran sekavassa mielentilassa sairastelun ja valvomisen seurauksena. Itselläni oli myös tuolloin huono päivä joka eskaloitui siihen kun potkaisin pikkuvarpaani vahingossa ovenkarmiin jolloin pääsi suusta pari kirosanaa yms. Ei kuitenkaan minkäänlaista uhkausta vahingoittaa itseäni tai muita. En ollut tuolloin kotonani.


Kiroilun seassa tömäytin pari-kolme kertaa nyrkillä rintaan ja sanoin, että "pysähtyisi tuokin niin loppuisi nämä kärsimykset".

Onko tuo sama asia kuin sanoa että tappaa itsensä?? Minusta aika kaukana siitä Shocked Varsinkin kun sen jälkeen ajelin täysin eri suuntaan kuin missä aseeni olivat.


No ei tuo kovin itsetuhoisuudelta kuulosta. Tartsaniahan siinä olet leikkinyt naaraan edessä.

Eihän sillä ilmoittajalla ole pienintäkään vaaraa joutua syytteeseen. Sanoo vain että minä typerys ymmärsin väärin ja kyllä minua nyt harmittaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 07.05.2014 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinhän ilmoittaja oli kuulusteluissa sanonut. Suuresti vaan ihmetyttää tuo tappamis-sanan käyttö. Se on joko ilmoittajan tai poliisin tuulesta temmattu väite ja tässä jutussa se raskauttavin tekijä. Confused
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11362

LähetäLähetetty: 07.05.2014 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Poliisin on vaikea taikka mahdoton peräytyä tekemisissään, varsinkin kun on liki "raamit kaulassa" työntynyt aseita huostaanottamaan.

Sanontojahan nuo ovat joita ihmiset ovat sukupolvien ajan viljelleet hirteishumoristisesti kuten esim "tulis sota ja tappais". Samaan sarjaan kai kuuluu tuokin sinun sanontasi. Varmaan olet kuullut sen jo vaikkapa isoisäsi sanovan ja siksi itsekkin sanontaa silloin tällöin viljelet. . Oletan!

Mutta paperit ratkaisevat. Sinulla pitäisi olla mainitsemani mukainen paperi kun valitat. Muuten häviät. Tvälläri antoi hyviä neuvoja.

"Keep it simple and stupid" pätee tässäkin asiassa. Ihmiset näitä asioita ratkaisevat siellä hallinto-oikeuksienkin puolella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 07.05.2014 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on täsmälleen noin kuin sanoit (isoisät pois lukien). Meillä oli aikoinaan töissä sanonta "tulis kuula ja tappas". Sitä kuuli monta kertaa päivässä kun ei oikein hommat aina sujuneet. Ja on sitä tullut itsekin joskus viljeltyä kun on joku homma mennyt pahasti reisille.

Lakimies jokunen viikko sitten sanoi, että tuollaisia sanontoja ei missään tilanteessa kannattaisi lausua, edes leikillään. Tämmöiseksi on mennyt aseenomistajan arki Shocked
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11362

LähetäLähetetty: 07.05.2014 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri näin on. Huonolle huumorille ei ole sijaa. Mutta valtaosa aseenomistajista ei sitä vielä tajua.

Ja sitten on nähty että poliisi voi harjoituksen päätteeksi vahingossa losauttaa ysimillisellä toista selkään ja jatkaa vielä virassaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 07.05.2014 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihmisille ja poliiseille voi sattua vahinkoja. Luvallisen aseen omistajalle ei voi. Ei ainakaan jos haluaa pitää lupansa ja aseensa.

Ylläolevasta voi johtaa että luvallisen aseenomistajaa ei voida rinnastaa poliisiin tai ihmiseen. Siitä voi tosin johtaa samalla senkin että poliisi ja ihminenkin ovat eri lajia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 07.05.2014 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voiko tuosta nyt jo tehdystä oikeuden päätöksestä jo tehdä kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle? Vai pitääkö odotella vielä, että oikeustie käydään loppuun asti?

Ei tässä hommassa kyllä ole mitään järkeä enää, varsinkaan maalaisjärkeä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 13 Yht. 17

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com