OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ampuma-asekouluttaja
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

caska kirjoitti:
hylsy kirjoitti:
Näköjään minunkin kannattas siirtyä tuohon porukkaan, että tehdään ampumaharrastuksesta niin vaikeeta, ja kallista että radoilla ei näy muuta kuin tuttuja. Laughing


näyttämässä ylihintaisia aseita ja nauttimassa korruptio konjakista


Vaikka noin jos se asiaan parannusta toisi. Wink

Vaan suuresti eppäilen. Laughing
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.02.2012 12:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta ei näytä erityisen hyvältä tämä tilanne. Miten jatkon kanssa käy, ampumaratoja ei hevillä lisää tule, jos sisäministeriö pääsee oikein jylläämään lakien kanssa.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11095

LähetäLähetetty: 08.02.2012 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meidän on Mtj:n kanssa aika turha jauhaa ampumaseura-asiasta enempää, emme siinä yhteisymmärrystä löydä. Tuleva 15v tulee näyttämään kuinka käy, itseasiassa jo menossa oleva hallituskausi päätää paljon.

Väitteeseesi että lajiliitot eivät tee mitään on pakko puuttua.Lajiliitot kyllä vaikuttavat mahdollisuuksiensa rajoissa lainsäätäjiin, mutta työ on aika julkisesti näkymätöntä. Joka kerrasta kun eduskunnassa/valiokunnissa ollaan jostain puhumassa ei ole uutinen. Sama pätee muihinkin tahoihin, koska luit uutisen pikavippien lobbaamisesta eduskunnassa, tuskin useammin kuin ammunnan, ja satun tietämään että kys. taholla on täysipäiväinen työntekijä tuossa hommassa.

Lainsäädäntöön vaikuttamisesta; Olen itse nähnyt useamman eduskunnssa pidetyn esityksen, SAL tekeminä. Niissä on käytetty tunnettuja ampujia esim Satu Mäkelä-Nummela oli kertomassa urheiluammunnasta ja Juha Hirveä käytettiin esimerkkinä henkilöstä jolle ei voi käsiaselupaa myöntää. Myös ampumarata-asioissa on oltu liikkeellä, kuten olet varmaan Ampumaurheilu -lehdestä lukenut.

SML tekee samaa hommaa omista lähtökohdistaan, reserviläiset on hiljaisin taho, ei vähiten puheenjohtajansa vuoksi.

Se että aelaki meni niin kuin meni, johtuu lähinnä siitä mitä Anne Holmlun tuolloin sanoi "järjestöjä kuultiin, mutta heidän ajatuksensa eivät sopineet hallituksen iltakoulussa sovittuun linjaan" Eli vaikuttaa yritettiin, mutta se oli jo ennakkoon päätetty turhaksi lainsäätäjien toimesta.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.02.2012 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lajiliitot kyllä vaikuttavat mahdollisuuksiensa rajoissa lainsäätäjiin, mutta työ on aika julkisesti näkymätöntä


Miksi ihmeessä, onko tuossa työssä jotain hävettävää? Liiton pitäessä jäsenensä pimennossa aiheutetaan aikamoinen myyräntyö. Luulisi nykyaikana olevan kaikkien etu saada ainakin jäsenilleen ajantasaista tietoa liiton tekemästä työstä Question


Lainaus:

Se että aelaki meni niin kuin meni, johtuu lähinnä siitä mitä Anne Holmlun tuolloin sanoi "järjestöjä kuultiin, mutta heidän ajatuksensa eivät sopineet hallituksen iltakoulussa sovittuun linjaan" Eli vaikuttaa yritettiin, mutta se oli jo ennakkoon päätetty turhaksi lainsäätäjien toimesta.


Kyseenalaistan liiton toiminnan erittäin vahvasti, jos tässä on kaikki, mitä saatiin aikaan. Näkisin myös, että aloitteet ja esitykset tuolta ajalta olisi vähintään julkaistava, jotta liiton toiminta tuon aselakiesityksen osalta tulisi myös jäsenilleen näkyväksi.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11095

LähetäLähetetty: 08.02.2012 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai niin ne muutaman asejärjestöjen edustajien lausunnot käsiaseista. Ne eivät olleet loppuun harkittuja ja muutoinkin huono juttu ammunnan imagolle. Mutta tiedän että ainakin praktical –jaoston puheenjohtajan, SAL toiminnanjohtajan ja silloisen SML toiminnanjohtajan –ei räiskintäaseille tyyppiset kommentit oli toimittaja ”kaivanut” ja irrottanut suuremmasta kokonaisuudesta, useimmiten puhelinhaastattelun äänityksestä.

Esim tästä keskustelustakin voi löytää aiheen otsikolle:
Suurimmassa osassa Suomea ei tarvetta ampumaradoille! -Mtj sanoo

Tietääkseni vain Lauri Kotron kirjoitettu kommentti oli typerä, tietämättömyyteen perustuva ja ajattelematon. Onneksi järjestöjen välinen yhteistyö on nyt parantunut ja toimittajatkaan eivät ole hakemalla hakenee näitä kommentteja.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.02.2012 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asiassa tuo kommentti on varsin totta kohtapuoleen... Ampumaradat tuntuvat olevan useamman ministeriön puristuksissa. Ainakin ympäristöministeriön ja sisäasiainministeriön taholta tehdään toimenpiteitä, jotka vaikuttavat suoraan ampumaratoihin.

Pahaa pelkään tuosta sisäasiainministeriön selvityksen osalta. Ketähän siellä työryhmiin osallistuu, pitäisi kaivella esille.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäpä näistä enään miettimään, kun on valmis ratkaisu jo olemassa.

Lopetetaan kaikki etujärjestöt ja yhdistykset.
Yksityistetään ampumaradat.
Yksi korkeintaan maakuntaan.
Ratamaksut kilpailutetaan. (tai kartelli mahdollisuus sallitaan)Näin saadan rupusakki pois radoita. ainakin SAK: jäsenet.
Bensan hinta pilviin, näin estetään muiden kuin tuttujen kulkeminen ampumaradoille.
Embarassed
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.02.2012 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuulostaa ihan tulevaisuudessa julkaistavalta sisäministeriön ehdotukselta, jota ympäristöministeriö "komppaa" Surprised
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämän jälkeen istuskelen vain kiikkus tuolissa ja kiroilen. Laughing
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.02.2012 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunhan muistat kiroilla oikealla tapaa. Ja jos on lapsilta kiellettyä sisältöä, oveen pitää laittaa ikärajaa osoittava merkki.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Kunhan muistat kiroilla oikealla tapaa. Ja jos on lapsilta kiellettyä sisältöä, oveen pitää laittaa ikärajaa osoittava merkki.


Totta kai noudatan ohjeitasi "kirjamellisesti" Wink
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.02.2012 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Veikkaisin, että esimerkiksi hemmetti ja perskutti saavat ikärajan 7 vuotta, kun taas lujemmat sanat saattaa olla esim. 16-vuotiaille sallittuja. K-18 kamaa taas ovat sellaiset kapakkarivoudet.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Veikkaisin, että esimerkiksi hemmetti ja perskutti saavat ikärajan 7 vuotta, kun taas lujemmat sanat saattaa olla esim. 16-vuotiaille sallittuja. K-18 kamaa taas ovat sellaiset kapakkarivoudet.


Joo ei opeteta nuoria vanhojen jäärien tavoille.
Nyt kun jäärät on poistettu pelikentiltä, kiikkustuoliin kiroilemaan, niin annetan uusille toimijoille mahdollisuus huseerata vapaasti. Wink
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 08.02.2012 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hylsy kirjoitti:
MtJ kirjoitti:
Veikkaisin, että esimerkiksi hemmetti ja perskutti saavat ikärajan 7 vuotta, kun taas lujemmat sanat saattaa olla esim. 16-vuotiaille sallittuja. K-18 kamaa taas ovat sellaiset kapakkarivoudet.


Joo ei opeteta nuoria vanhojen jäärien tavoille.
Nyt kun jäärät on poistettu pelikentiltä, kiikkustuoliin kiroilemaan, niin annetan uusille toimijoille mahdollisuus huseerata vapaasti. Wink


Niinpä:"Hylsy"minä olen "systemaattisesti"yrittänyt siirtää,harrastus
toimintoja ja edustuksia nuoremmille,aika huonolla menestyksellä,
Se on ilmeisesti niin mukavaa ,kun ne paljon parjatut vanhat "jäärät"
hoitavat kaikki järjestelyt,saapi tulla vain valmiiseen "pöytään".
Minä kyllä antaisin jo nuorempien "huseerata".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hylsy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1167

LähetäLähetetty: 08.02.2012 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
hylsy kirjoitti:
MtJ kirjoitti:
Veikkaisin, että esimerkiksi hemmetti ja perskutti saavat ikärajan 7 vuotta, kun taas lujemmat sanat saattaa olla esim. 16-vuotiaille sallittuja. K-18 kamaa taas ovat sellaiset kapakkarivoudet.


Joo ei opeteta nuoria vanhojen jäärien tavoille.
Nyt kun jäärät on poistettu pelikentiltä, kiikkustuoliin kiroilemaan, niin annetan uusille toimijoille mahdollisuus huseerata vapaasti. Wink


Niinpä:"Hylsy"minä olen "systemaattisesti"yrittänyt siirtää,harrastus
toimintoja ja edustuksia nuoremmille,aika huonolla menestyksellä,
Se on ilmeisesti niin mukavaa ,kun ne paljon parjatut vanhat "jäärät"
hoitavat kaikki järjestelyt,saapi tulla vain valmiiseen "pöytään".
Minä kyllä antaisin jo nuorempien "huseerata".


Samoin niin olen minäkin. Halukkuus on vain ollut aika niukanlaista. Tosin osasta olen jo päässyt eroon. Ja hyvä niin.
Toiminta on siitä huolimatta pysynyt jokseenkin samanlaisena, vaikken olekkaan siellä johtamassa ja kiroilemassa.

Wink
_________________
Aina on, joskus ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Seuraava
Sivu 13 Yht. 22

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com