OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Haulikon tukkiremontti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35145

LähetäLähetetty: 14.01.2012 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mnäkin olen tuon homman tehnyt,mikä siinä noin tarkemmin ottaen kiikastaa?
Minun tapauksessani perä meni heittämällä paikoilleen vain vanhan pultin joutuu vaihtamaan lyhyempään,noin 140 milliseen.
Etutukissa oli sitten hiukan enemmän töitä,piippukourua joutui hivenen avartamaan,siitä selviää sopivalla pyöreällä kapulalla ja hiomapaperilla.
Lukitussalvan upotusta joutui hieman avartamaan ja aavistuksen syventämään sekä metallisen "runko osan" (parempakaan nimeä tule mieleen) takimaiselle kiinnitysruuville piti asentaa aluslevy l. prikka,samaista ruuvia piti myöskin hiukan lyhentää,ottaa muuten piippuun,ei välttämättä kaikissa aseissa.
Etumaisen kiinnitysruuvin vastinlevyn koloa tukin sisäpuolella joutui myöskin hieman avartamaan ja syventämään 3-4 milliä,sitäkän ei välttämättä tarvitse kaikissa aseissa tehdä,ne suuren maan toleranssit...
Näin selostettuna kuulostaa paljon hankalammalta operaatiolta kuin onkaan,Dremel oli jälleen kerran hintansa arvoinen "asesepän"työkalu.

Hox! Huomaa että syventäessäsi lukitussalvan koloa tukin alapinnalla,tee se vaiheittain,milli kerrallaan,välillä tukkia paikoilleen sovittaen,koska salvan istuvuus piipussa olevaan "koukkuun" on oltava juuri sopiva jotta etutukki kiinnittyy välyksettömästi piippuun.
Tiukkuus on oikea silloin kun painaessasi etutukin paikoilleen salpa jää hiukan koholle ja se täytyy painaa sormin alas.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 14.01.2012 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TmN kirjoitti:
Onkohan kukaan vaihtanu baikal 1j-18 synteettistä tukkia? Tuli hommattua sellanen ja ilman pikkusäätöä ei tunnu menevän kohilleen. Sitä vaan et jos joku on jo tehnyt tuon homman niin miten sen teit?


Pitää muistaa että iso maa ja isot toleranssit ja että synteettisestä tukista kun ottaa pois, niin siihen on hankala sitä tavaraa takas saada. Jos tukki ahdistaa, niin etenisin niin kuin siilit hässii... eli pirun varovaisesti...
_________________
Amoto quaeramus seria ludo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TmN
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2006
Viestejä: 330
Paikkakunta: Takeitlake

LähetäLähetetty: 15.01.2012 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, varovasti tarvii edetä. Muuten olis etutukki sopiva, mutta keskellä on 1mm korotus joka hannaa vastaan.
Tuon huomasin kun vertasin mittoja vanhaan puutukkiin. Takatukissa on tosiaan se vanha pultti liian pitkä, Mistä muuten hommasit sen lyhyemmän pultin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fakiiri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 06.05.2012 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pintaremontti olisi tiedossa ,mutta millä poistan tru oilit tukista ?
hiomalla varmaan, mutta onko nopeempaa tapaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jykapa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2012
Viestejä: 466
Paikkakunta: Yli-ii

LähetäLähetetty: 06.05.2012 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on muttei koti konstein
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
fakiiri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 06.05.2012 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no voi v Smile ei auta ku ruveta hiulaamaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maisteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 2187

LähetäLähetetty: 07.05.2012 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä, meniköhän mulla jotain ohi? Miks tru oil pitäis hioa pois?
Lakanpoistoaineilla lähtee melko vikkellään.


fakiiri kirjoitti:
pintaremontti olisi tiedossa ,mutta millä poistan tru oilit tukista ?
hiomalla varmaan, mutta onko nopeempaa tapaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 07.05.2012 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nitromorssia vaan pintaan ja muutaman minuutin odottelu ja pyyhintä, siitten lämmintä/kuumaa vettä päälle ja pesua. Suojakäsineet! Älkää siiten hengitelkö niitä höyryjä! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fakiiri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 07.05.2012 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hyvä homma. saan sitten käsiteltyä lakkatukkisenkin samalla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KTuo



Liittynyt: 14 Tou 2012
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 17.05.2012 20:07    Viestin aihe: Haulikon tukki Vastaa lainaamalla viestiä

fakiiri kirjoitti:
pintaremontti olisi tiedossa ,mutta millä poistan tru oilit tukista ?
hiomalla varmaan, mutta onko nopeempaa tapaa

Nopeampi tapa ainakin lakan poistoon on käyttää kuumailmapuhallinta, nopea ja vaivaton tapa. Sitten vaan hiontaa ja kunnon öljyt pintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jykapa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2012
Viestejä: 466
Paikkakunta: Yli-ii

LähetäLähetetty: 17.05.2012 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuota läpökäsittelyä olen tehbyt myös joillekin öljytukeille mut en kyl muista mikä öljy oli kyseessä se nousi kiehumalla irti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 18.05.2012 08:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa erään kanssa metsästäjän Tikan perä.



Sitten kaverin vanha puolimoottori


Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ANOT
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2009
Viestejä: 740

LähetäLähetetty: 19.05.2012 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näkyy noissa lakoissa olevan eroja. AYA:sta lähti tod. helposti maalinpoisoaineella, Remarista hiomalla helposti ja tässä Brno:ssa kolme käsittelyä maalinpoistoaineella+ lämmitystä ja kaapimista ja loput vielä hiomalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Section6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Kes 2005
Viestejä: 330
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.05.2012 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ANOT kirjoitti:
Näkyy noissa lakoissa olevan eroja. AYA:sta lähti tod. helposti maalinpoisoaineella, Remarista hiomalla helposti ja tässä Brno:ssa kolme käsittelyä maalinpoistoaineella+ lämmitystä ja kaapimista ja loput vielä hiomalla.


Lisäksi vielä yksittäisen tukin eri puolilla voi olla nuita kaikkia eroja alueittain.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ANOT
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2009
Viestejä: 740

LähetäLähetetty: 17.06.2012 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeilinpa tuohon Brno Rihlaan ensin scherell shaftoilia kolme kerrosta ja sitten danish oilia, hyvin näkyy danish oil imeytyvän tukkiin. Nyt neljä kerrosta danish oilia menny tukkiin ja vielä pitää muutama kerros vetää päälle. Wanhassa rinnakkaisessa tein vesipetsillä ja danish oililla, mutta jatkossa taidan tehdä shaft oil+danish oil menetelmällä, himpun helpompi tapa. Rinulissa 20+ kerrosta öljyä ja alkaa kiiltoa löytyy. (kaikkihan ei tästä kiillosta tykkää.) Vahan kanssa en enää läträile. (Yksi tukki löytyy, jossa päällä vaha)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 13 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com