OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ajatuksia jahtimaasturista?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tukivarsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 445
Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 14.09.2009 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään tietoa meneekö -00 vuosimallin kingcapiin 32x11,5/15 tuumaset kiekot? Eli mahtuuko pyörimään ilman kummempia modauksia? Autoa on korotettu n.5 cm riipukkeilla ja vääntösauvoilla. Onko kuinka huonot ajaa maantiellä eri nopeuksissa? Bfg allterrainit pyöriny mielessä.

Yritin etsiä tietoa mutta ei löydy ei....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jussio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 696

LähetäLähetetty: 15.09.2009 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mene, ääriasennoissa nappaa kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tukivarsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 445
Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 15.09.2009 17:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään kokemuksia renkaasta Cooper Discoverer STT, tuleeko saalista jos tuollaiset laittais alle?

http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/234
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 15.09.2009 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kokemusta STT:tä, mutta oli yksi vaihtoehdoista. Tuossa juttua:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63125

Varsinaisesti minua kiinnosti Cooperin S/T, mutta hommasin BFG AT:t, kun sain halvalla. Ero Cooppereihin oli yli 200€ BFG:n hyväksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 15.09.2009 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tukivarsi kirjoitti:
Onko kellään tietoa meneekö -00 vuosimallin kingcapiin 32x11,5/15 tuumaset kiekot? Eli mahtuuko pyörimään ilman kummempia modauksia? Autoa on korotettu n.5 cm riipukkeilla ja vääntösauvoilla. Onko kuinka huonot ajaa maantiellä eri nopeuksissa? Bfg allterrainit pyöriny mielessä.

Yritin etsiä tietoa mutta ei löydy ei....



Saattaa mahtuakin. 265/75/15 mahtuu ja itsellä oli 245/75/16 hyvinkin helposti, mikä oli rullamitan mukaan samankorkuinen, kun 31x10,5x15. Kuraläpät joudut rapsimaan pois.

Kannattaa hommata 16 tuuman vanteelle kumit. 15 tuuman vanteet, mitkä eivät kasvata kingcapin raideleveyttä laittomaksi on harvassa. Tosin jos sulla on leimarenkaat erikseen, niin mikä ettei. Leimalle tosin ei kannata noita 265/75:sia ja kolmekakkosia muutenkaan tarjotella.

Ja BFG allterrainit on hyvät ajaa maantiellä ja muutenkin. Itsellä hiluksissa allterrainit ja hyvin toimii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
fygy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 935
Paikkakunta: Ryttylä

LähetäLähetetty: 15.09.2009 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antti kirjoitti:
Tukivarsi kirjoitti:
Onko kellään tietoa meneekö -00 vuosimallin kingcapiin 32x11,5/15 tuumaset kiekot? Eli mahtuuko pyörimään ilman kummempia modauksia? Autoa on korotettu n.5 cm riipukkeilla ja vääntösauvoilla. Onko kuinka huonot ajaa maantiellä eri nopeuksissa? Bfg allterrainit pyöriny mielessä.

Yritin etsiä tietoa mutta ei löydy ei....



Saattaa mahtuakin. 265/75/15 mahtuu ja itsellä oli 245/75/16 hyvinkin helposti, mikä oli rullamitan mukaan samankorkuinen, kun 31x10,5x15. Kuraläpät joudut rapsimaan pois.

Kannattaa hommata 16 tuuman vanteelle kumit. 15 tuuman vanteet, mitkä eivät kasvata kingcapin raideleveyttä laittomaksi on harvassa. Tosin jos sulla on leimarenkaat erikseen, niin mikä ettei. Leimalle tosin ei kannata noita 265/75:sia ja kolmekakkosia muutenkaan tarjotella.

Ja BFG allterrainit on hyvät ajaa maantiellä ja muutenkin. Itsellä hiluksissa allterrainit ja hyvin toimii.


Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 15.09.2009 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei olekaan, mutta tuossa ei vissiin kyseltykään huippuluokan maasto-ominaisuuksien perään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 15.09.2009 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fygy kirjoitti:
Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat.


Seuraavaksi herää kysymys, onko todella tarvetta varsinaisille maastorenkaille. Aika monta vuotta kärvistelin ääripään mutarenkaiden kanssa, vain huomatakseni myöhemmin että (isoilla) All-Terraineilla auto menee ongelmitta sinne minne sen tarvitseekin mennä ja se ärsyttävä tärinä + rengasmelu maantiellä putosi murto-osaan. Eiväthän ne tietenkään yhtä reteän näköiset ole kuin jumalattomat mutakaivurit mutta lukuisia kertaluokkia mukavammat pitkiinkin siirtymiin eikä kulutuspinta hupene silmissä hiekka+asfalttitiellä.

Valintoja valintoja... joskus "paras" on vain hyvän vastakohta. Jos auto on vain traktorin korvike niin siitä vaan, mutta edes kohtuulliseen tieajoon katsoisin noiden kompromissirenkaiden suuntaan ihan ilman muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 15.09.2009 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hq vei sanat suustani. Sillon kun oli vielä nuori ja komea, niin piti saada maasturin alle oikein offroadrenkulat niin näytti kylällä hyvältä, jos ei muuta. Nyt kun ei ole enää kun pelkästään komea, niin pärjää ihan kompromissikumeilla.
Jos ihan asiaakin puhutaan, niin yritän pärjätä yhdellä autolla, persaukisella kun ei ole varaa pitää jahti- ja työmatka-autoa erikseen, niin rengastus on oltava sen mukainen, että noilla työntää tarpeen mukaan 80km sivu duunipaikalle ja viikonlopun harrastuksiin. Ja jos lainkirjainta tarkkaan aletaan tulkitsemaan, niin jahtiautolla, missä on jonkinsortin torrakko kyydissä, ei saa edes sellaisiin paikkoihin mennä, mihin ei allterraineilla pääse.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tukivarsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 445
Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 16.09.2009 07:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama vika että noin 80% ajosta on asfalttitiellä ja loput hiekkatiellä. Maastossa en aja ollenkaan, tai no ehkä 1%.
Nyt on jotkut cargo c pakettiauton paloletkut alla ja oikeen hävettää ajaa niillä vaikka en niilläkään ole vielä jumiin jäänyt. Kyse on ulkonäkö seikoista eli sellaista rengasta haen millä nyt pystyy ajamaan tollasia 100km siirtymiä ongelmitta (työmatka), mutta olisi mahdollisimman karkea (ulkonäkö).

Ja noilla nykyisillä renkailla ei saa saalista, eilenkin kettua kyttäämässä ihan turhaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
fygy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 935
Paikkakunta: Ryttylä

LähetäLähetetty: 16.09.2009 07:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hq kirjoitti:
fygy kirjoitti:
Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat.


Seuraavaksi herää kysymys, onko todella tarvetta varsinaisille maastorenkaille. Aika monta vuotta kärvistelin ääripään mutarenkaiden kanssa, vain huomatakseni myöhemmin että (isoilla) All-Terraineilla auto menee ongelmitta sinne minne sen tarvitseekin mennä ja se ärsyttävä tärinä + rengasmelu maantiellä putosi murto-osaan. Eiväthän ne tietenkään yhtä reteän näköiset ole kuin jumalattomat mutakaivurit mutta lukuisia kertaluokkia mukavammat pitkiinkin siirtymiin eikä kulutuspinta hupene silmissä hiekka+asfalttitiellä.

Valintoja valintoja... joskus "paras" on vain hyvän vastakohta. Jos auto on vain traktorin korvike niin siitä vaan, mutta edes kohtuulliseen tieajoon katsoisin noiden kompromissirenkaiden suuntaan ihan ilman muuta.


Kyllä kyllä tarpeensa itse kullakin ite mielellään haen peuran raadon vaikka kynnöspellon yli autolla jos se on mahdollista.. ja tosin työmatkaa ei tule kun 10km suuntansa ja jahtimaille 40km suunta ja on tolla pohjanmaan reissutkin heitetty. kukin omien tarpeittensa mukaan mulla oll 2 all terrainit ja ei enään tule. mutta kuten sanottu hieman mukavemmat on pikitiellä. Ja samalla autolla hoidan sapuskat rokinnoille jne.. ja hyvin oon matkatkin taittun karkeimmillakin rinkuloilla jokainen tarpeensa mukaan varmaan jonkun käyttö tarpeisiin ihan ok rengas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tukivarsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 445
Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 16.09.2009 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fygy kirjoitti:
hq kirjoitti:
fygy kirjoitti:
Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat.


Seuraavaksi herää kysymys, onko todella tarvetta varsinaisille maastorenkaille. Aika monta vuotta kärvistelin ääripään mutarenkaiden kanssa, vain huomatakseni myöhemmin että (isoilla) All-Terraineilla auto menee ongelmitta sinne minne sen tarvitseekin mennä ja se ärsyttävä tärinä + rengasmelu maantiellä putosi murto-osaan. Eiväthän ne tietenkään yhtä reteän näköiset ole kuin jumalattomat mutakaivurit mutta lukuisia kertaluokkia mukavammat pitkiinkin siirtymiin eikä kulutuspinta hupene silmissä hiekka+asfalttitiellä.

Valintoja valintoja... joskus "paras" on vain hyvän vastakohta. Jos auto on vain traktorin korvike niin siitä vaan, mutta edes kohtuulliseen tieajoon katsoisin noiden kompromissirenkaiden suuntaan ihan ilman muuta.


Kyllä kyllä tarpeensa itse kullakin ite mielellään haen peuran raadon vaikka kynnöspellon yli autolla jos se on mahdollista.. ja tosin työmatkaa ei tule kun 10km suuntansa ja jahtimaille 40km suunta ja on tolla pohjanmaan reissutkin heitetty. kukin omien tarpeittensa mukaan mulla oll 2 all terrainit ja ei enään tule. mutta kuten sanottu hieman mukavemmat on pikitiellä. Ja samalla autolla hoidan sapuskat rokinnoille jne.. ja hyvin oon matkatkin taittun karkeimmillakin rinkuloilla jokainen tarpeensa mukaan varmaan jonkun käyttö tarpeisiin ihan ok rengas.


Mikkäs rinkulat sulla on alla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 16.09.2009 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fygy kirjoitti:
Kyllä kyllä tarpeensa itse kullakin ite mielellään haen peuran raadon vaikka kynnöspellon yli autolla jos se on mahdollista.. ja tosin työmatkaa ei tule kun 10km suuntansa ja jahtimaille 40km suunta ja on tolla pohjanmaan reissutkin heitetty.


Niinpä. Tärinä, jyrinä ja nopea kuluminen siirsi allekirjoittaneen pysyvästi pois mutarenkaista, asfalttikilometrejäkin kun kertyy sen verran ettei jaksanut jatkuvasti etsiä uusia renkaita ja auton handsfree-sarjakin palautui käyttökelpoiseksi maantiemelun pudottua. Ei kyllä heti tule mieleen paikkaa mistä meno olisi jäänyt renkaista kiinni, ml. kynnöspellot ja aivan umpinen taimikkokin; offitrial-maastoihin noilla ei tietysti ole asiaa mutta siihen ei riitä sitten maavarakaan.

Päivittäiset siirtymät metsästysalueilla ovat parhaimmillaan 60...150km suuntaansa ja ympäri vuoden maantieajoa kertyy reilut 20tkm joten käytäntö on tuonut rengasvalintoihin vaatimuksensa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
noniin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 975

LähetäLähetetty: 16.09.2009 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat.


Pitää paikkaansa, mutta kuvion voi pitää auki kaasulla. Edellyttää että on paukkua koneessa. Mutta kompromissirenkaana ihan ok jos ajosta vain 0,1% vaatii aikuisten oikeasti oikeaa maastoajoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eijah
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 16.09.2009 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on läjässä alla 33set mudterrainit eikä noi niin hirveet oo asfaltti tiellä ajaa.. riippuu kai mihin tuotakin sitte vertaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Seuraava
Sivu 13 Yht. 24

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com