OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kaikki kyttäyskoppi kuvat, Tänne!!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 161, 162, 163  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pullinkaine
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 15.12.2006 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

_juzzi_ kirjoitti:
onko toi musta putki joku ilmaputki?


Lämpökynttilälämmitin saa tarvitsemansa ilman putken kautta. Putki tulee lattian läpi kytykopin etunurkasta.

Jotensakin samalla tavalla, mutta kiikarilla sihtaillaan lämpölasin läpi...


Viimeinen muokkaaja, pullinkaine pvm 18.12.2006 08:43, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2284
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 15.12.2006 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu olen tuon VVV:n ratkaisun nähnyt toisessa osiossa ja muillakin käytössä, mutta epäilin jo aiemmin ja epäilen edelleen että kun itse ammun haaskalle pelkästään kiväärillä että vaikuttaa varmasti aika paljon osumapisteeseen jos pihalla esim. -20c lukkopesään asti piippu ulkona niin veikkaisin että mielenkiintoisia vääntöjä raudoissa lämpötilan muutosalueella ja ruudin lämpötilakin laskee jonkun verran ja samalla palaminen muuttuu...
Voisi tietysti pitää asetta tuossa ja testata mutta aika homma eri lämpötiloilla...
Jos ymmärsin oikein niin VVV ei kytätessä katso muuta kuin aseen kiikarin kautta haaskalle? Näin perstuntumalla tuntuu että itse olisi tullut puolet vähemmän riistaa haaskalle ammuttua jos ei olisi kaikkia ohikulkumatkalla olevia ja haaskan kaukaa ohittavia olisi saanut poimittua. Etenkin juoksuaikana ketut eivät tule muuta haaskan luota etsimään kuin lajitovereiden hajuja ja usein eivät tule välttämättä lähellekään haaskaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
punapiste
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Jou 2006
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 03.01.2007 23:31    Viestin aihe: Tyroksia Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kenelläkään pelkästä lattiastyroksista eristeet sisäpuollella:Kokemuksia::. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 04.01.2007 00:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolopesijä kirjoitti:
Juu olen tuon VVV:n ratkaisun nähnyt toisessa osiossa ja muillakin käytössä, mutta epäilin jo aiemmin ja epäilen edelleen että kun itse ammun haaskalle pelkästään kiväärillä että vaikuttaa varmasti aika paljon osumapisteeseen jos pihalla esim. -20c lukkopesään asti piippu ulkona niin veikkaisin että mielenkiintoisia vääntöjä raudoissa lämpötilan muutosalueella ja ruudin lämpötilakin laskee jonkun verran ja samalla palaminen muuttuu...
Voisi tietysti pitää asetta tuossa ja testata mutta aika homma eri lämpötiloilla...
Jos ymmärsin oikein niin VVV ei kytätessä katso muuta kuin aseen kiikarin kautta haaskalle? Näin perstuntumalla tuntuu että itse olisi tullut puolet vähemmän riistaa haaskalle ammuttua jos ei olisi kaikkia ohikulkumatkalla olevia ja haaskan kaukaa ohittavia olisi saanut poimittua. Etenkin juoksuaikana ketut eivät tule muuta haaskan luota etsimään kuin lajitovereiden hajuja ja usein eivät tule välttämättä lähellekään haaskaa...


Moro.

Tarkotikko tolla VVV:llä mua?Olen V-V, ja tuttavallisemmin ;Ville-Veikko.Juu heitetään vaan tittelit pois...
Sitten asiaan.En katso lähes ollenkaan kiikarin läpi, ennenku kettu on haaskalla.Siinä kuvassa jossa mulla on ase valmiina, pitäis näkyä myös vieressä pari ikkuna ruutua, josta "tihrustan"läpi silmät sikkurassa.Sitten vasta ku näkyy liikehrintää, nii katton kiikaristakin, että mitä siällä on.

Että semmosta.

T:V-V
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 04.01.2007 00:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

VeturiVille66 kirjoitti:


Moro.

Niiku näin ikkästee...

T:V-V
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jeze
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2005
Viestejä: 1435
Paikkakunta: Paimio/Pöytyä

LähetäLähetetty: 04.01.2007 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V-V

Eikö toi olekkin pumppu haulikko?
Meinaan mites sitten jos tarttee paikko laukaus tai jos tulee 2 kettua haaskalle? Vai tyydytkö siihen yhteen kettuun?
_________________
Benelli Super Black Eagle 12/89
Sako Quad 22lr
Sako finnbear 30-06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 04.01.2007 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jeze kirjoitti:
V-V

Eikö toi olekkin pumppu haulikko?
Meinaan mites sitten jos tarttee paikko laukaus tai jos tulee 2 kettua haaskalle? Vai tyydytkö siihen yhteen kettuun?


Moro.

Ei tartte paikata, kun on etukäteen testannu ko.aseeseen parhaan mahdollisen panoksen, eikä ala roiskimaan ylipitkille matkoille.
Niin se on remingtonin pumppu ja panos/supistaja yhdistelmällä jää aina n.50m kelistä riippumatta.

Kahta kettua nyt tuskin koskaan tulee haaskalle yhtäaikaa.Riittää kun tulee edes se yksikin....

T:V-V
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jeze
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2005
Viestejä: 1435
Paikkakunta: Paimio/Pöytyä

LähetäLähetetty: 04.01.2007 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suppanat tulee parittain...
_________________
Benelli Super Black Eagle 12/89
Sako Quad 22lr
Sako finnbear 30-06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 04.01.2007 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jeze kirjoitti:
Suppanat tulee parittain...


Moro.

Mutta ei keskellä talvea.
Käyn haaskalla vai lumiseen aikaan, kun karvalla tekee jotain.Silloin ei supit enää liiku.
Tänä "talvena" nähtävästi ei pääse ollenkaan.Tammikuu ja ei lunta...

T:V-V
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
WhiteTail™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2006
Viestejä: 729
Paikkakunta: Finland

LähetäLähetetty: 04.01.2007 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, mut ei supeista haulikolla saa kahta ammuttua vaikka oliskin mahdollisuus. Kiväärillä tuo homma onnistuu kyllä, kokemusta noin 20 haaskasupista, pareja ammuttuna samaan kasaan 3. Cool
3 vuoden aikana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jeze
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2005
Viestejä: 1435
Paikkakunta: Paimio/Pöytyä

LähetäLähetetty: 04.01.2007 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

WhiteTail™ kirjoitti:
Joo, mut ei supeista haulikolla saa kahta ammuttua vaikka oliskin mahdollisuus. Kiväärillä tuo homma onnistuu kyllä, kokemusta noin 20 haaskasupista, pareja ammuttuna samaan kasaan 3. Cool
3 vuoden aikana.


Jaa niin miksei saa?

Mä kun ammuin supit haaskalta niin kerkeisn lataaman ihan hyvin ja ampumaan uudestaan haulipiipulla sitä toista ku lähti karkuun.
_________________
Benelli Super Black Eagle 12/89
Sako Quad 22lr
Sako finnbear 30-06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2284
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 07.01.2007 00:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro vaan V-V
ja anteeksi tittelivirheet

Minä katselin että nuo ikkunat on ihan kokonaan pimennetty ulkoa, mutta ei sitten ollutkaan. Kyllähän tuon kokosista näkee katsella Smile

Itsellä on aika paljon pienemmät ja niistäkin näkee ison alueen kunhan työntää nenää lähemmäs lasia. Pienempien aukkojen etuna on mulla se että helppo peittää alaslaskettavalla kankaalla ni voi hetken aina pitää otsalamppua päällä ja syödä yms. ilman pimeässä haparointia. Olen kai liian mukavuudenhaluinen, mutta huomattavasti pidempään jaksaa olla ja useampana iltana peräkkäin kun saa hetken pitää taukoa kesken kytistelyn.

Itselläni tuo pienpetojen pyynti on lähinnä riistanhoitotyötä niin mulle supitkin on "arvosaalista". Ja tilannehan on jopa niin että supinnahalla sentään saa vähän rahaakin kun kettua taas ei ainakaan myyntiin kannata nylkeä. Ja tahtoo nuo edellisetkin nyletyt ketunnahat kerätä vain pölyä.

Supipariskuntia on tullut aika monta kertaa samalla syöntireissulle "jätettyä". Ja kun siihen kiväärilläkin hyvin ehtii niin ihmettelen että miksi hitossa ei haulikolla??? Ja kyllä ne supit tuntuu liikkuvan nykyisin keskitalvellakin jos haaskan ovat oppineet ja talvipesä lähellä. Olen esim.ampunut yhden pariskunnan haaskalle helmikuussa paksuimman lumen aikaan pakkasen ollessa -20c.

Kyllä rupeaa kohta ahistamaan tää talvi ku ei lumi kestä maassa hetkeäkään eikä pääse itseänsä kopissa toteuttamaan. Muutama iltana on jo pitänyt käydä enimpiä himoja purkamassa, mutta huonolla menestyksellä kun ei pääse kulkuaikoja seuraamaan kun ei ole teillä riittävästi lunta. Ja sitten vielä bonuksena alkaa työntämään vettä taivaan täydeltä kun on itsensä koppiin saanut aseteltua Twisted Evil

No toivotaan toivotaan, näyttäisi kuitenkin haaskoilla liikettä on huonon myyräkannan ansiosta. Nyt vain lunta vähän maahan niin saadaan kaatoja Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
WhiteTail™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2006
Viestejä: 729
Paikkakunta: Finland

LähetäLähetetty: 07.01.2007 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jezellä on ollut v*tun tyhmiä supeja, mulla ei oo koskaan haulikolla ammuttaessa jääneet odottelemaan. Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vihtori
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 433

LähetäLähetetty: 07.01.2007 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

WhiteTail™ kirjoitti:
Jezellä on ollut v*tun tyhmiä supeja, mulla ei oo koskaan haulikolla ammuttaessa jääneet odottelemaan. Surprised


No onko ne nyt sen fiksumpia jos jäävät odottelemaan kiväärillä ammuttaessa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
WhiteTail™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2006
Viestejä: 729
Paikkakunta: Finland

LähetäLähetetty: 07.01.2007 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletan ainakin itse, että odottelu johtuu siitä, että itselläni kiväärillä kytätessä haaska on paljon kauempana kuin haulikolla. Eroa voi olla jopa sata metriä... Jos ne ei osaa silloin yhdistää ääntä siihen niin hyvin. Ja kun kiväärissä on vielä äänenvaimennin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 161, 162, 163  Seuraava
Sivu 13 Yht. 163

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com