OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vitutuksen aiheita hirvijahdissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 241, 242, 243  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Luossa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2006
Viestejä: 181
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 27.10.2006 01:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen puhuu asiaa!!!!
Ilo lukea tätä palstaa Smile
Meillä arvotaa passipaikat kortilla, mikä on järkevää ja tasapuolista kaikille, sekä reilupeli jokaiselle, jos sattuisi tuuri käymään vaan kohdalleen ja hirvet juoksee passiin.

Meillä koiramiehet ei totta totisesti ammu (joihin itsenikin lasken, tosin koiranainen Cool ) ns. kaikkia hirviä!!! Jos prosentteina sanotaan, niin 0-20% on saldo.
Tyyli on se, että kaikille on suotavaa antaa mahdollisuus ja mikäs synkkää sateista päivää piristää kun hirvikaato ja ilo siitä.

Tämä tyyli toteutuu niin, että hirvihaukkua kun on kulunut sopivan ajan, hiippailee koiran ohjaaja haukulle, tsekkaa mitä siellä on, ilmoittaa muille ja ns. antaa pienen karkon hirville, VAIKKA OLISI OLLUT TILAISUUS AMPUA Cool Eli antaa sen ampuma tilanteen jollekkin muulle, joka nököttää siellä passissa.
Aina ei pidä olla liian itsekäs, sillä onhan kysymys seurue jahdista, minkä pitäisi olla mukavaa ja rentouttavaa eli vastapaino työlle!!!!

Ja se mikä meillä vielä on, niin koirat mitä meillä on käytössä (5), niin 3 näistä koirista on muidenkin ohjailtavissa, eikä ainoastaayhden omistuksessa. Esim. omalla koirallani kävelee 3 muutakin henkilöä kun minä ja jos käy sellai tsäkä, et pääsen laittaa nutullee hirven haukkuu, niin seuraavaks on mun vuoro istua passissa ja toinen henkilö menee mettää köpöttelee koirani kanssa.

Tylsäähän se on näköjään jossain, jos pelkkä koiran ohjaaja ampuu suurimman osan hirvet haukkuu ja passimiehet istuu ns. turhaa tosiaa silloin siellä passissa!!!!!!!!!!!!! Sanoisinko että helv..tin ahne koiranohjaaja, joka EI AJATTELE MUITA, mut meitä on monee junaa.... myös hirvimetsällä.......
_________________
Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla huonona esimerkkinä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Crowhunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2005
Viestejä: 1260

LähetäLähetetty: 27.10.2006 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Over&Under kirjoitti:
Ihan yksinkertainen tyhmä kysymys: -Miksei koiramiesten mukaan voi lähteä kävelemään joku muu, joka saisi sitten hiipata haukulle ja ampua hirven? Onko se jokin koiramiehen yksinoikeus..?


Meillä on ollut aina koiramiehellä yksi kaveri mukana kävelemässä.. Tälläiseksi mieheksi on yleensälaitettu sellainen joka ei ol evielä hirveä saanut ammuttua. Tämä siksi että jokainen meidänporukasta saisi etes joskus kokea tuon asian. Mutta jos käy niin että on pieni porukka ja siittä kaikki on ampunut hirven ja ns. vapaaehtoista kävelijää ei ole (ainakin tähänmennessä on löytynyt joku vapaehtoinen) niin silloin koiramies menee yksin.. Muutaman kerran on oltu kolmenmiehen voimin hirvijahdiss ja silloin on sovittu niin että kaks passittaa oletetuilla kulkureiteillä ja yks menee koiran kanssa.

Pääsääntöisesti aina koiramiehellä on joku mukana. Siis meillä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
juhaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2005
Viestejä: 2042

LähetäLähetetty: 27.10.2006 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koiriani ei muut ohjaa, eikä minun matkassa kulje muita.
Jos koira ryhtyy haukkumaan sitten voidaan sopia VHF:n kautta
että hyppään itse maastosta pois ja joku muu menee haukkuun tai annan
hirvelle/hirville karkon passiketjua kohti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20464
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 27.10.2006 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on sikäli mielenkiintoinen aihe, että jahtiseurueet elävät hirvikannan eri vaiheita ja tamä tietysti vaikuttaa jahdin luonteeseen. Oma seurue on mennyt jo muutaman vuoden ”täysimittaisen jahtikauden” ja valtaosa vedoista on luonnollisesti täysin tyhjiä --> Uskoisin monen muunkin seurueen olevan vastaavassa tilanteessa.

Jollain toisellakin porukalla ongelmana on ”tapahtumattomuus passiketjussa” ja toisella taas päivän päätteenä oleva järetön nylkyurakka.


Itse olen arvostanut riistatilanteet aina korkealle ja jahtikytö pohjautuu niihin, muu hirvijahdin saanto tulee bonuksena. Uskoisin monen muunkin jahtimiehen, ellei valtaosan, olevan samoilla linjoilla.

Ja selvennykseksi pitää sanoa sekin, että riistatilanne ei omalle kohdalle tarkoita pelkästään ampumista tai edes riistan näkemistä. Esimerkiksi omalle kohdalle seuraavat ovat riistatilanteita, jotka oleellisesti ehkäisevät tuota otsikon kuvaaman tunnetilan syntymistä:

- Ampumatilanne

- Hirvi tulee passiin

- Kuulee rytinää

- Koira ottaa haukun

- Ajoketju lähestyy sille tasalle, että voi olettaa kohta jotain tapahtuvaksi

- Ajomiehenä näkee tuoreet jäljet

- Puhelimesta kuuluu tilanteen sähköistävä kommentti

- Jne.


Tyypillinen esimerkki huonosta vedosta voi olla vaikka se, että koiramies operoi alueessa mitään pukahtamatta neljä tuntia ja sitten hirvi tulee yllättäen jonkun passiin ja pam. Vaikka saalista tulikin, niin metsästys-elämyksellinen saanto seurueelle on melko vähäinen. Oikeastaan koiramies ja hirven ampuja ovat tyytyväisiä.

Toisena esimerkkinä voi olla vaikka ajoketjun veto, jossa jo alkuvaiheessa joku ajomiehistä ilmoittaa VHF:n että: ”täällä on laukkajäljet, oikein sammaleet lennelleet”. Kuluu vähän aikaa ja toinen ajomiehistä ilmoittaa:”Ne jäljet on nyt täälläkin ja kääntyneet menemään suoraan passiketjua kohti”.


Vaikka jälkimmäisestä ei mitään saataisikaan, niin koko porukkaa ajatellen ”riistatilanteessa mukana olo” on aivan eri planeetalta, mitä ensimmäisessä tapauksessa.

Porukat joilla on VHF-puhelin käytössä, voivat tuota kyllä hyödyntää monessa tilanteessa. Varsinkin koiramiehelle tuo on melkoinen ”tunnelmannostatusväline”, vaikkei siihen Mattikyllösmäisesti koko ajan höpöttäisikään. Jos koiramiehen ainoat VHF-kommentit ovat koko tuntikausien passituksen aikana:”Ammuin sen tänne suon reunaan, tulkaa vetämään.” --> Rivit alkavat harventua pitkässä juoksussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harha_askel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 547

LähetäLähetetty: 27.10.2006 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa seurassa passihommia on ainoastaan 1. lauantaina, jolloin järjestetään yhteispyynti. Passipaikat arvotaan, ja jos joku haluaa vaihtaa paikkaa toisen kanssa, niin se on sitten heidän asia. Muulloin omissa pienissä porukoissa, 2-4 henkilön ryhmissä, ja jokaisessa on 1-2 koiraa.

Oma porukka metsästää pääsääntöisesti viikonloppuisin.

Se kuka menee haukulle riippuu tilanteesta, muut pyrkivät varmistamaan jos karkaa. Tänä vuonna oman seuran hirvet taitaa olla jo 80% nurin (muutamalla ryhmällä vielä omat ampumatta), oman ryhmän elukat ovat jo pakkasessa.

Viimeisinä vuosina oman ryhmän kanssa ollaan sovittu siten että kaveri hoitaa suolistuksen, minä nylkemisen, ja yhdessä paloittelu. Koiramies hoitaa koiransa, hirven pään sekä kielen Shocked . Hirvi vedetään metsästä mönkijällä, siihen on oma mies, palkkakuski, ei kuitenkaan Räikkönen.

Viereisestä seurasta lupia on 20 aikuista ja 11 vasaa, heillä on suurinpiirtein sama juttu pyynnin suhteen kuin meilläkin. Tänä vuonna siellä on sitten yksi koiramies kunnostautunut, ampunut 100% tähän asti kaadetuista hirvistä, eli 12aikuista ja vasoja melkoisesti myös.

Juteltiin tuossa tuon seuran jäsenten kanssa tulilla, niin olivat hieman näreissään, koska heilläkin on omat pienet ryhmät ja niille on ns. omat pyynti hirvet, ja nyt tämä kaatomestari on kaatanut ensin seuran elikat, oman ryhmän elukat, ja sitten ilman ennakko ilmoitusta ampunut toisen ryhmän hirviä, kaveri kuulemma oli soittanut että hirvi on haukussa, eikä tiedä vielä mikä eläin. Oli käsketty katsoa että mikä ja ilmoittaa siitä sitten, mutta oli tullut soitto että kaato, ja tulkaa noutamaan.

Eli ainakin itse aistin sen että tuossa porukassa kytee hieman v*tutus, mutta kuitenkin itse toivon että tilanne ei kovinkaan kärjistyisi, sillä siinä voi käydä niin että katsovat sitten pitkän pöydän ääressä asioita. Ilmeisesti kaverille oli ilmoitettu nyt että jatkaa ensi vuonna hirvenmetsästystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 27.10.2006 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koiramiehet jotka metsästystilanteessa toimivat kuin olisivat haukkukokeessa......passimiehet värjöttävät passissa ja kun koira saa haukun, kuunnellaan sitä noin puolisen tuntia......kun joku vihdoin radion välityksellä sanoo että eikö pitäisi mennä jo katsomaan mitä siellä haukussa on, vastaus kuuluu....annetaan nyt vielä haukkua....

Sitten kun vaivautuu naakimaan haukulle....sekin tapahtuu hitaasti.....ampuu itse hirven/vasan, ei puhettakaan että olisi epäitsekäs ja painostaisi elukat passimiehille....erään koiramiehen kohdalla aina näin...ihan ketuttaa olla passissa....toinen mikä ottaa aivoon on ns. mykät koiramiehet...ei pihahdustakaan radiopuhelimeen...ei missä koira on menossa, millä nopeudella-->olisiko mahdollisesti jotain edessä, minne etenee....aarrrrggghhh....voi helevetti että on tympeetä olla passissa...mun mielestäni hirvenmetsästys ei ole mikään yksilösuoritus vaan tätä harrastetaan ryhmässä....

Sitten on kolmantena passimiehet kenen kroppa ei taivu vetämään kaadettua hirveä...samat tyypit laistavat aina tämän....
Takaisin alkuun
Over&Under
***


Liittynyt: 23 Syy 2004
Viestejä: 395

LähetäLähetetty: 27.10.2006 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, osa koiramiehistä on jollakin tapaa itsekkäitä..Jotten sanoisi täysiä kusipäitä Smile Olen itsekin koiramies joten luullakseni voin tuon sanoa.

Meidän tämän vuoden hirvisaaliista ainoastaan yhden vasikan on koiramies itse ampunut. Muut ovat kaatuneet siten, että hirvi on joko karkonnut passiketjuun tai on sovittu, että joku hiippaa haukulle.

Hieman noista jahtitavoistamme yleisesti:

Meillä ei ole yhtään ns. kiinteää passipaikkaa, joka olisi numeroin tai muuten merkitty esim. karttaan tai jopa maastoon. Toisessa seurueessa, jossa metsästin hirviä ensimmäisen syksyn, oli näin ja passipaikat arvottiin joka vedossa. (mielestäni aikaavievää, mutta kuten todettu tasapuolista) Passiin mentiin kun koiramies lähti liikkeelle ja kökötettiin siinä vaikka haukku meni aivan vierestä ohi. Tai haukkua ei tullut ollenkaan.

Nykyisessä porukassani arvotaan maastot koiramiesten kesken ja heidän mukaansa lähtee tarvittava määrä porukkaa mukaan. Sovitaan yhteiset kyydit yms. ettei autoilla koko arsenaalin voimin.

Muu porukka menee joko kokonaisena ryhmänä jonnekin kuulostelemaan eli tulistelemaan tai jakaantuu osiin, ja jos jotain tapahtuu niin vedetään passiketju parhaiksi havaittuihin paikkoihin. Ei turhaa passissa seisoskelua tai istuskelua.
Ja ensikertalaiset kyllä usutetaan niihin parhaisiin paikkoihin.

Näin meillä..
_________________
jepjep...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Over&Under
***


Liittynyt: 23 Syy 2004
Viestejä: 395

LähetäLähetetty: 27.10.2006 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juhaka kirjoitti:
koiriani ei muut ohjaa, eikä minun matkassa kulje muita.
.


Mielestäni kummallinen asenne, kun puhutaan kuitenkin seuruejahdista.. Mutta kukin tyylillään. Minun mukaan saa ilman muuta lähteä, jos vaan uskaltaa.

EDIT: Crowhunterin seuran tapa on mielestäni erittäin suotava
_________________
jepjep...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harha_askel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 547

LähetäLähetetty: 27.10.2006 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ELLU69 kirjoitti:
...mun mielestäni ... tätä harrastetaan ryhmässä....
,.... Embarassed ....,

ELLU69 kirjoitti:
Sitten on kolmantena passimiehet kenen kroppa ei taivu...
Lämmin naisseura yleensä "kangistaa", jopa velton suomalaisjuntin kropankin.

perjantai päivä, tuo kauan odotettu päivä, yleensä vain yksi viikossa, kuukaudessa 3-4, voi tokkiinsa, sanoi vanhapiika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16708

LähetäLähetetty: 27.10.2006 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juhaka kirjoitti:
koiriani ei muut ohjaa, eikä minun matkassa kulje muita.
Jos koira ryhtyy haukkumaan sitten voidaan sopia VHF:n kautta
että hyppään itse maastosta pois ja joku muu menee haukkuun tai annan
hirvelle/hirville karkon passiketjua kohti.


Se on nyt ihan ymmärrettävää, että ohjaat koiraasi itse. Koiralla ei voi olla montaa isäntää. Meillä koiramies ottaa mukaan aina, jos joku haluaa lähteä. Nyt koiramiehen mukana on kulkenut porukkamme nuorin jäsen ja hänellä on ikää 14 vuotta. Poika on suorittanut metsästyskortin, ampunut hirvikokeen ja on asemiehenä porukassamme.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhastaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2006
Viestejä: 228
Paikkakunta: Pohjos-Savo

LähetäLähetetty: 27.10.2006 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joku kolme vuotta sitten kun pääsin ensimmäistä kertaa hirvi jahtiin olin tuttavan mukana (koiramies) mukana tutustumassa touhuun. koiramiehiä oli 3 ja noin 15 passi miestä. Muistan, että kaikki hirvet jotka silloin ammuttiin ampuivat koiramiehet ja tuttava jonka mukana olin, ampui vasan ja pääsin hänen mukanaan hiipimään haukulle. Silloin en ajatellut sitä passimiesten kannalta, mutta nyt mietin sitä aikaa ja on se varmaan ollut ikävää passimiesten kannalta kun koiramiehet ampuivat hirvet ja passimiehet tulivat vaan vetämään elikot pois metsästä.

Nyt tänä syksynä pääsin sitten itse passiin ensimmäistä kertaapyssyn kanssa . Hirviä on ammutta 8 kappaletta ja niistä vain yhden on koiramies ampunut ja loput passi miehet ja itselläni kävi sellainen tuuri, että pääsin sonnin poksauttamaan. Nuorille ainakin on tärkeätä, että pääsisi edes hirven näkemään ja ampuminen on vaan plussaa. Tärkeätä on myös, että tietää koko ajan mitä tapahtuu ja kuulee jutut puhelimesta niin saa hieman jännitystä keskelle kylmää passia eikä menetä makua passissa istumiseen.

Meidänkin seurassa käytetään passien jakamiseen arpomista. Koiratkin arvotaan jokaiselle alueelle ja tietyn alueen passi kulkee koiran mukana uudelle alueelle, joka on hyvä järjestely. Joskus tietenkin sattuu huono passi, mutta arpa onni on aina niin arvaamaton.

Toivotaan että joittenkin seurojan koiramiehet joista täältä on kerrottu hieman miettivät tyyliään metsästää hirveä porukassa. Tetenkään tämä ei koske kaikkia, mutta aina niitä joku löytyy. JAHTIONNEA

Smile


Viimeinen muokkaaja, Kuhastaja pvm 23.02.2007 23:23, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16708

LähetäLähetetty: 27.10.2006 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhastajalta hienosti kirjoitettu.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tilsa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 59
Paikkakunta: Lapin laulumaat

LähetäLähetetty: 27.10.2006 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuten ansiotuneet lukijat varmaan huomasivat, yritin pitkän linjan (15v)?koiramiehenä (?) vähän vedättää, vaan ei kukaan haksahtanut syöttiin.

Totta on, ja ainoa syy minkä takia n. 15v sitten hankin ekan koiran on se, että silloin ollessani nuori(?) jouduin aina ajoon ja tietyistä passeista ampuivat kaikki hirvet ne samat vanhat ukot, jotka tiesivät paikat ja senssit.

Siksi ihmettelenkin, että nyt kun olen parin koiran kanssa pyytänyt, ja ampunut vain n, 15% hirvistä itse, ja vienyt haukulle muita utameja vuosikausia, niin koiramiehia syytetään liioista kaadoista? Taas hirvet ampuu ne muutamat utamit, joilla ei siis nyt ole omaa koiraa, eikä ajo pelaa, joten ne on ampuneet minun koiralle.

Nuorin kaataja edelliselle koiralleni oli 14v, arvatkaapa oliko poika innoissaan kun vein karhukoirani haukulle ja ja olin henkisenä tukena kun lasautti ekan hirven seisontahaukusta... Ei ole kaveri haikaillut sen jälken muuta kuin sitä että saisi oman talon että voisi laittaa oma hirvikoiran. Ja tuumas, että (meidän seuran) ajoporukka on ihan kaheleita täynnä...

Kaikki, jotka on kokeneempia hirvenpyynnissä, tietävät myös sen, että hyvillä koirilla otetaan tarvittaessa mettästä pois se vimonenkin hirvi, toisin kuin karju-setä luulee. Meillä ajoporukkaa täytyy päivystää AINA yksi koira, koska ajoporukan ampumataito on vähän mitä on...

Ja edelleenkin tämä on vain mun juttuja, ei palkokasveja sieraimiin, vaikka haluttaisi, jooko? Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JukkaI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1548
Paikkakunta: Riihimäki

LähetäLähetetty: 28.10.2006 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko kolleegat törmanneet sellaisiin hirvestäjiin joiden periaatteena on mahdolllisimman tehokkaasti ja nopeasti mahdollisimman paljon lihaa? Eli tämä hirvestys olisi jotenkin saatava tehokkaaksi ja tuottavaksi? Itse haen metsästä hyviä kiksejä ja jahtikokemuksia niin, että koko porukalla olisi mahdollisimman antoisa päivä. Esimerkiksi kun kuulen radiosta ajoketjun pyörittävän hirvea passia kohti niin jo se on jännittävä kokemus joka nostaa fiiliksiä. Samoin sen viimeisen vasan hakeminen jahdin lopulla on monesti antoisaa ja osaamista vaativaa ouuhaa. Siitä viimeisestä tuskin tulee paljonkaan lihaa jaettavaksi mutta usein todella hyviä jahtikokemuksia. Juuri näiden fiilisten takia pyrin ajomiehenä ollessani aina kertomaan radiossa kun näen hirven tai kulen rytinää edestäni.
Kaataminen on tietty aina mahtava juttu. Lähes yhtä mahtava juttu on mielestäni se kun passiin tulee hirvi niin, ettei itsellä ole ihan 100-varmaa paikkaa ja näkee, että kanttura on menossa naapuripassiin. Jättää ampumatta ja kuiskaa puhelimeen tiedon naapurille. Kun sitten sieltä kuuluu laukaus on omatkin fiilikset ihan topissa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5300
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 28.10.2006 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Oletteko kolleegat törmanneet sellaisiin hirvestäjiin joiden periaatteena on mahdolllisimman tehokkaasti ja nopeasti mahdollisimman paljon lihaa?

Meidän hirviseurue Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 241, 242, 243  Seuraava
Sivu 12 Yht. 243

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com