OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tracker ja hirvijahdin aloitus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 40, 41, 42  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pietarinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hei 2010
Viestejä: 1248

LähetäLähetetty: 30.10.2013 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ootko päivittäny millon ohjelman,ja kartanlataus onko sallittuna?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 30.10.2013 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pietarinen kirjoitti:
ootko päivittäny millon ohjelman,ja kartanlataus onko sallittuna?


v1.18.00 latasin muutama viikko sitten kun ohjelma sitä itse ehdotti.

On kartanlataus sallittua. Lataa karttoja toiseksi tarkimpaan asti ok, mutta tarkimman lataus tökkii kaiken aikaa, välillä toimii hyvin, välillä ruudut päivänkin latautumatta statuksessa "kartanlataus estetty".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 30.10.2013 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä mut meillä on pelannut kuten aikasempinakin syksyinä 4 pantaa käytössä, tuos paikallisella ST asemalla kyl trakker pojat jotain mutisivat et ei klo 12 jälkeen enään pelittänyt konheet, itse vähän ihmettelin et mikä nyt mättää kun pojat noin mytrtsinä kahvia kiskovat nassuun, mut eikö niitä vaihtokampanjoita taas tule vaihtakoot trakkerit Up pantoihin, niin ja oli tos syksyllä karhunpyynnissä suomussalmella testis kaverilla toi B bark toimi kyllä loistavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.10.2013 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on pari kertaa live tökkässyt. Silloin olikos se 5.10 oli paha katkos. Aina muullosti on pelannut. Olin jahdissa tuossa palassa matkaa ja siellä oli useempi up panta käytössä. Huonot gsm kentät oli silloin. Välillä meni vartti ettei up:stä tullut paikkaa. Tracker g500 paukutti paikkaa melkeimpä virheettömästi. Välillä meinas mennä 180 sekunttiin mennä mutta mielestäni 3min on aikalailla lyhyempi aika kuin 15min. Tekstarilla sain paikan heti kun pyysin, up:llä ei tullut.

Minä en ainakaan vielä parin live katkoksen takia vehkeitä meinaa vaihtaa. Mitä olen kattellut niin suureksi osaksi syytetään nyt trackerin vehkeitä ja palvelinta vaikka itse ei oikein hallita laitteita. Julkisuudessa höpötetty tuosta palvelinongelmasta niin nyt on helppo sysätä viat sen niskaan. Ihmettelen vaan kun aina samoilla miehillä live tökkii ja mä seuraan 15 kohdetta päivästä toiseen ilman mitään ongelmia. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1284
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: 31.10.2013 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ainakin on Liven tökkiminen johtunut aina huonosta kentästä. Tekstarilla on koira löytynyt kartalle ja live on lähtenyt taas rokkaamaan. Tuo ei siis johdu Trackerista mun käsittääkseni vaan operaattorista. Kun verkko on kuormittunut tai heikko niin puhelut ja tekstarit on etusijalla, tällä varmistetaan hätäpuhelut.
_________________
Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.10.2013 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nimenomaan. Ja ihan sama homma on up:lläkin. Jos kenttiä ei ole niin ei netti toimi. Netin pitää toimia että tieto siirtyy. Jos verkko on kuormittunut niin se pätkii nettiä ja paikan tuloa myös. Ihan varmasti kaikilla vehkeillä. Pätkii myös tietokoneiden nettiä missä mokkulanetti. Tekstarit pelaa hyvin. Niiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa minulla. Kartat lataan aina valmiiksi puhelimen enkä koskaan jahdin aikana jos vaan mahdollista. Pidän kartanlatauksen estettynä ja lataan vain kun tarttee. Mulla on ladattuna lieksat ja suomussalmet ja melkein koko länsi suomi valmiiksi. Laughing

Trackerin palvelin tökki kyllä mutta tuntuu että nyt joka tökkäsyn viaksi syytetään trackerin palvelinta. Ihmisillä nyt muutenkaan ei tunnu olevan ymmärrystä perusasioista kuten miten se tieto siirtyy ja missä roolissa on satelliitit jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.10.2013 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin 10 kertaa olen kuullut tämänkin:
"ei mun live toimi vaikka kaikki sateliitit on löytyneenä".. Tai "paikkaa ei tule vaikka satelliitit on täysillä". Tai "olen pyytänyt tekstarilla, pyysin livepalvelusta paikkaa kyllä, tekstarilla pyysin".. Shocked Pyydän kerran tekstarilla niin paikka tulee heti. Tai jos kysyn että "onko live päällä?" -on se päällä, satelliitit on täysillä.. Rolling Eyes No kun katson puhelinta niin eihän siellä ole live päällä. Kun käynnistän sen niin paikkaa tulee heti. Laughing

Tämä on ihan joka viikonloppuista säätöä. Ei se ole kumma jos ei ihan aina kaikki toimi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 31.10.2013 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ookko sää tuhola ny se trackerin edustaja jolta kysyin asiaan vastausta kun useemman porukan livet pätkii joka reissu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 31.10.2013 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä miulla ainakin sonyn tabletissa tracker for android tökkii satunnaisesti, mutta lähes joka päivä.
Kirjautuminen liveen epäonnistuu, vaikka 3g kentät ovat täydet.
Ja tuolloin netti toimii normaalisti, vaikka striimiä katsoisi.
Muutaman kerran kun yrittää kirjautua uudestaan, lähtee pelittämään.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.10.2013 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
Ookko sää tuhola ny se trackerin edustaja jolta kysyin asiaan vastausta kun useemman porukan livet pätkii joka reissu?

Olen käyttäjä ja kuluttaja. En minkään sorttin edustaja. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 31.10.2013 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
LiVe kirjoitti:
Ookko sää tuhola ny se trackerin edustaja jolta kysyin asiaan vastausta kun useemman porukan livet pätkii joka reissu?

Olen käyttäjä ja kuluttaja. En minkään sorttin edustaja. Smile


Niin, viesteistäsi päätellen voisit olla vaikka trackerin myyntimies. Smile Ei minulla ainakaan ole mitään trackeria sen kummemmin kuin ultrapointtiakaan vastaan. Kyselin vaan, että mistä häiriöt johtuu ja koska asia korjataan. Juuri tulin metästä täysin samasta maastosta kuin tiistaina ja live toimi moitteetta. Sen sijaan tarkimmat kartat ei kaikki latautuneet. Osassa ruuduista lukee "kartanlataus estetty" ja kun kursorin vie päälle, tulee ilmoitus "karttaa ei saatavilla. Näin siis vaikka muuten live toimi, niin onko tämä nyt sitten operaattorista kiinni?

En oikein usko, että se olisi minusta kiinni niinkuin väitit. Kaikilla muilla täälä sama juttu. Mutta tekstarit on pelanneet ja epätarkemmalla kartallakin pärjää, ei mitään paniikkia kuitenkaan, kysymyksiä vaan trackerille päin!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 31.10.2013 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
Käykö täälä se Trackerin edustaja lukemassa tätä ketjua.

Kysyisin, että miksi vikoja ei ole korjattu kuluneen syksyn aikana?


Esimerkiksi viikonloppuna seurattiin kahta eri g400 pantaa ainakin kolmella eri puhelimella tai tabletilla. Kaikissa laitteissa molemmilla pannoilla live tökki. Tuli noin 5-10 minuutin taukoja useita. Kartat ei lataudu pienempinä ollenkaan vaan karttaruudun kohdassa lukee, että "kartanlataus estetty". Pannat oli hyvällä kuuluvuusalueella ja molemmat eri paikoissa, että tuskin kuuluvuudesta kyse.
Puhelimia käynnisteltiin uudelleen, mutta se ei auttanut asiaa.
Sama juttu oli ollut pohjoispohjanmaallakin, mitä kaverin kanssa puhelimessa puhuin.

No, ajattelin sitten, että kai se viikolla toimii, kun viikonloppuna palvelu on kuitenkin ruuhkautunut hirvenmetsästyksen takia. Tiistaina taas eri panta seurantaan, tällä kertaa omani g400FI. Sama juttu, live tökkii, taukoja tulee ja pienemmät kartat ei lataudu ollenkaan.

Eli useilla eri puhelimilla ja useilla pannoilla sama juttu. Itellä on täysin uudet vehkeet ja sama homma jatkuu kaiken aikaa. Syö aika helkkaristi akkuakin puhelimesta, kun se yrittää kokoajan ladata noita karttoja siinä onnistumatta.

Eli asiallinen kysymys: Koska Tracker alkaa toimia kunnolla???


Kymmenet tuhannet ihmiset käyttävät laitteita ongelmitta. Liven suhteen pitempiä katkoksia on ollut hirvijahdin aloitusviikonloppuna. Sen jälkeen ei ole ollut yhtään yli 15 min katkosta.

Vikoja on toki korjattukin, niiltä osin kun niitä on löytynyt. Lisäksi on tehty järjestelmän hajautusta niin että yksi ongelma ei voisi vaikuttaa toiseen. Esimerkiksi viime viikon lauantaista eteenpäin ei ole ollut minkäänlaiasta vikaa tai katkosta missään, mitään katkoksia ei myöskään ole odotettavissa.

Vikaa on siis etsittävä tässä tapauksessa siellä teillä olevista laitteista (pannat / puhelimet ja niiden asetukset) ja niissä olevista ohjelmista (ohjelmaversio / asetukset), SIM-korteista ja operaattoreista joita käytätte ja tukiasemista joiden alueilla liikutte, sekä niistä karttatasoista joita yritätte ladata. Eri karttatasot tulevat eri paikoista, eli ainakin Maanmittauslaitokselta ja Karttakeskukselta.

Yksi yleinen piirre on olemassa. Operaattoreiden verkoissa liittymien toiminta on priorisoitu. Eli huonompien (lue halvempien) liittymien tiedonsiirtoa heikennetään jos paremmat sitä tarvitsevat. Samoin niille sallitaan katkoksia jne herkemmin. Asiasta on keskusteltu netissä jonkin verran ja löydät siitä lisätietoa esim Google haulla: liittymien priorisointi.

Tarvitsemme siis tietoja esim puhelinnumeroasi ja pannan puhelinnumeroa, jakonimiä, tietoja käyttämistäsi operaattoreista, ja minkälaisia liittymiä sinulla on käytössä jne.

Jos et halua julkisesti jakaa noita laitetietojasi täällä netissä, niin tottakai palvelemme sinua myös yksityisesti.

Hannu Lohi
Tracker
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 31.10.2013 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo en tietenkään julkisesti jaa tietoja täälä, mutta kirjoitan ne sinulle yksityisviestillä.

Eikä varmaan olekaan ollut yli 15 minuutin katkoksia. Sellaisia 5-10 minuutin katkoksia lähes joka reissulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsässä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2005
Viestejä: 522

LähetäLähetetty: 31.10.2013 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:


Kymmenet tuhannet ihmiset käyttävät laitteita ongelmitta. Liven suhteen pitempiä katkoksia on ollut hirvijahdin aloitusviikonloppuna. Sen jälkeen ei ole ollut yhtään yli 15 min katkosta.
Hannu Lohi
Tracker

Jos nuo yli 15 minuutin katkokset livessä tänäsyksynä eivät ole johtuneet Trackerin päästä,täytyy kaikkien huolestua syvästi.
Jotain ehkä peruuttamatonta on sitten tapahtunut jossain muualla.
Onko operaattoreiden toiminassa tapahtunut jotain muutosta vai missä.
Katkoksia on tapahtunut livessä huomattavasti enemmän tänäsyksynä,kuin
aikaisempina vuosina.
Kummasti liven pätkiminen on vaan sattunut useammalle samaan aikaan,ja useammalle erimerkkiselle puhelimelle eri operaattoreilla ja laajalle alueelle.
Usein kun live on katkennut niin soittamalla on selvinnyt,että myös muualla
live on lakannut toimimasta ja saatu palautettua samoihin aikoihin.
Näille vehkeille ei ole tulevaisuutta,jos katkokset eivät johdukkaan Trackerpalvelimesta,eikä se pysty mitenkään vaikuttamaan näihin lisääntyneisiin katkoksiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.10.2013 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:

Niin, viesteistäsi päätellen voisit olla vaikka trackerin myyntimies. Smile

Noup. Olen testannut jotaki trackeri protoa kyllä joskus mutta ei minulla mitään intohimoa tähän tuotemerkkiin ole. Jos joku muu merkki on metsässä selvästi paree niin vaihdan merkkiä. Oon nähnyt ultrapointteja metsässä enkä ole vielä vaihtamassa. Nyt omassa käytössä 3kpl g500 pantaa. Lisäksi hirvijahdissa seuraan 10-20 kohdetta hirvijahtiryhmässä. En minä ole 10-15min katkoksia juuri havainnut. Toki välillä katkoo kun puhelimesta tolpat häviää mutta kun kaahin mitsun katolle niin paikkaa tulee taas. Joskus ei meinaa tulla kun pannan gsm-signaalin taso jossain 1-3 nurkilla, niin silloin pyydän tekstarin. Sehän tulee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 40, 41, 42  Seuraava
Sivu 11 Yht. 42

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com