OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

jahtipäällikön valtuudet
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 18.12.2012 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
veetee kirjoitti:
Jahtireppu kirjoitti:
Noin sen pitäisi mennä, mitä Kiul kirjoitti, että mahdollisimman monista asioista olisi päätetty jo ennakkoon. Jos jahdin yhteydessä joka asiasta pitää ruveta porukalla äänestämään, menee vaikeaksi.


Välillä kun vouti "unohtaa", että koiravuorot ja passipaikkojen arvonta on sovittu jo aiemmin (jopa kirjattu sääntöihin), niin on pakko pitää kehittävä palautepalaveri ja palauttaa vouti maanpinnalla. Eräs vouti kylläkin vielä vänkäsi, että riistakeskuksen vouti-infossa olisi kerrottu hänellä olevan valta päättää passimiesten passipaikoista.... Wink


Niinpä:"veetee"olen ollut viidessä hirviporukassa,aina on vouti tai vara
vouti "tiputtanut"miehet passiin koskaan ei ole ollut ongelmia.Tiedän
kyllä jossain porukassa arvotaan,tai on niitä niinkin nykyaikaisia
porukoita arvotaan lähtiessä etukäteen merkatut GPS koordinaatti
paikat.


Arvonta on hyvä...
sitä kun ennen porukan passipaikkojen arvontapäätöstä, jotenkin ne voudin kaverit määrättiin niihin kulkupaikkapasseihin....

Ja jos jonkin alueen riistakamerassa oli juuri luvallisesta hirvielukasta kuvaa, niin sinne ei mentykään, kun voutin koiralla ei ollut silloin vuoroa.... miten ollakkaan seuraavana päivän mentiin sitten voutin koiran vuorolla sinne.

Siperia opettaa ja kaikki porsaanreiät joutuu tukkimaan porukalla ennen jahtia... ei tarvii sitten kirjoitella aiheeseen Vitutuksen aiheita hirvijahdissa.... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 2650

LähetäLähetetty: 18.12.2012 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä paras passipaikkojen jako on, et ne menee sinne minne haluavat ja loput sinne minne uskaltavat. Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 18.12.2012 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pussihousuelvis kirjoitti:
Kyllä paras passipaikkojen jako on, et ne menee sinne minne haluavat ja loput sinne minne uskaltavat. Twisted Evil


Niinpä:"Elvis" meinaatko että tuolla toiminnalla porukkahenki paranee.
minusta on aika ihmeellistä,että porukalla valittaan jahtipäällikkö ja
heti valinnan jälkeen alkaa hirvittävä jupina jahtipäällikön valtuuksista
parhaat miehet siihen valitaan,tuntevat jahtimaat parhaiten ja porukan
minusta jahti sujuu parhaiten,kun jahtipäällikkö on "jämerä"ja on
selvät ohjeet,turvallisuuden nimissä jahtipäälliköllä on valtaa jos hän
vai haluaa sitä käyttää,ja näin se pitää ollakkin,ja yleensä "jämerä"
jahtipäällikkö valitaan uudestaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 18.12.2012 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus voudiksi valitaan se suurin öykkäri, kun porukka ei uskalla vastustaa, kun öykkäri valitsee itse itsensä. Sitten kun öykkäri on aikansa on kuin diktaattori, niin porukassa alkaa se vastarinta nousemaan ja pomo vaihtuu, mutta siinä saattaa monta hyvää jahtikautta kautta hukkaan. On kokemusta tuostakin ja minä itse kuuluin silloin siihen nuorisoketjuun, jolla ei ollut sananvaltaa missään. Tuosta oppineena en öykkärin edessä pidä suustani kiinni ja muistutan, että nuorisoa on kuunneltava tasapuolisesti. Omalta osaltani rohkaisen nuorempaa polvea kertomaan mielipiteensä, siinä missä muutkin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 18.12.2012 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyviä ehdotuksia kaivataan ettei valittaisi keväällä kymmenettä kertaa peräkkäin voudiksi. Kaiholla muistelen aikaa kun sai vain olla jahdissa omissa ajatuksissaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 18.12.2012 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Joskus voudiksi valitaan se suurin öykkäri, kun porukka ei uskalla vastustaa, kun öykkäri valitsee itse itsensä. Sitten kun öykkäri on aikansa on kuin diktaattori, niin porukassa alkaa se vastarinta nousemaan ja pomo vaihtuu, mutta siinä saattaa monta hyvää jahtikautta kautta hukkaan. On kokemusta tuostakin ja minä itse kuuluin silloin siihen nuorisoketjuun, jolla ei ollut sananvaltaa missään. Tuosta oppineena en öykkärin edessä pidä suustani kiinni ja muistutan, että nuorisoa on kuunneltava tasapuolisesti. Omalta osaltani rohkaisen nuorempaa polvea kertomaan mielipiteensä, siinä missä muutkin.


Jep. Ja tarvittaessa muistuttaa siitä yhdistyslain tasavertaisuuspykälästä. Että se nuori hirvimieskin saa sen oman hallinsa haukkumaan hirveä siinä kuin muutkin "oikeat" koiramiehet. Toiset kun eivät oikein osaa tahi uskalla avata suutaan edes penätäkseen omia jäsenoikeuksiaan.

Ja voudin kun pitäisi ihan viran puolesta hoitaa asiat tasapuolisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 18.12.2012 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin mistään yhdistyslaesta ei seurueessa tarvitse välittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 2650

LähetäLähetetty: 18.12.2012 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Joskus voudiksi valitaan se suurin öykkäri, kun porukka ei uskalla vastustaa, kun öykkäri valitsee itse itsensä. Sitten kun öykkäri on aikansa on kuin diktaattori, niin porukassa alkaa se vastarinta nousemaan ja pomo vaihtuu, mutta siinä saattaa monta hyvää jahtikautta kautta hukkaan. On kokemusta tuostakin ja minä itse kuuluin silloin siihen nuorisoketjuun, jolla ei ollut sananvaltaa missään. Tuosta oppineena en öykkärin edessä pidä suustani kiinni ja muistutan, että nuorisoa on kuunneltava tasapuolisesti. Omalta osaltani rohkaisen nuorempaa polvea kertomaan mielipiteensä, siinä missä muutkin.


Suurin öykkäri valitaan sen takia, että hän kestää vastaritaa(haluaa sitä), jota aiheuttavat kaikenmailman demokraatit ja ydistys/yhdenvertaisuuslain puolesta puhujat. Öykkriä esittää voudiksi seuraavaksi suurin öykkäri, joka edustaa "miä itte" puoluetta.
Kymmenvuoden päästä diktatuuri on valmis, joka ei hajoa kuin suureen sekaanukseen, kun "sidosryhmät"(mm. maanomistajat) saavat tarpeekseen...mutta niinhän diktatuureille aina käy. Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 18.12.2012 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

latvalaturi kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia kaivataan ettei valittaisi keväällä kymmenettä kertaa peräkkäin voudiksi. Kaiholla muistelen aikaa kun sai vain olla jahdissa omissa ajatuksissaan.


Voihan siitä kieltäytyä, mutta uskon että olet ollut hyvä vooti.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oopee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2011
Viestejä: 455
Paikkakunta: ks

LähetäLähetetty: 18.12.2012 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niille jotka jupisee passeista,koiravuoroista,jahdin suunnittelusta,lihanjaosta ym ym..kannattaa voudin antaa hälle mahdollisuus suunnitella päivän jahdin kulku vaikka vouti tietenkin kantaa joka repunkantajasta vastuun,monella menee siinä vaiheessa sormi suuhun että enhän minä..miten minä..monella siinä silmät aukee ja huomaa että onkin aika paljon otettava asioita huomioon ja mietittävä seuraavaa siirtoo jo siinä vaiheessa kun pentti passimies miettii että mitähän se mamma on tänään reppuun evääksi laittanu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 18.12.2012 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oopee kirjoitti:
Niille jotka jupisee passeista,koiravuoroista,jahdin suunnittelusta,lihanjaosta ym ym..kannattaa voudin antaa hälle mahdollisuus suunnitella päivän jahdin kulku vaikka vouti tietenkin kantaa joka repunkantajasta vastuun,monella menee siinä vaiheessa sormi suuhun että enhän minä..miten minä..monella siinä silmät aukee ja huomaa että onkin aika paljon otettava asioita huomioon ja mietittävä seuraavaa siirtoo jo siinä vaiheessa kun pentti passimies miettii että mitähän se mamma on tänään reppuun evääksi laittanu.


No ei se kyllä tiedettä olen, jos minäkin olen pystynyt suunnitelmaan ja vielä onnistuneesti. Kyllä se joskus meilläkin oli semmoinen vouti, että hänen puheiden mukaan voudin homma ei ole helppo homma. Kun vaihtui vouti, niin kaikki sujui ihan samalla tavalla kuin ennekin, siis meidän porukassa, ehkö jopa paremminkin, kun turha "kilpailuhenki" jäi pois.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 2650

LähetäLähetetty: 18.12.2012 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oopee kirjoitti:
Niille jotka jupisee passeista,koiravuoroista,jahdin suunnittelusta,lihanjaosta ym ym..kannattaa voudin antaa hälle mahdollisuus suunnitella päivän jahdin kulku vaikka vouti tietenkin kantaa joka repunkantajasta vastuun,monella menee siinä vaiheessa sormi suuhun että enhän minä..miten minä..monella siinä silmät aukee ja huomaa että onkin aika paljon otettava asioita huomioon ja mietittävä seuraavaa siirtoo jo siinä vaiheessa kun pentti passimies miettii että mitähän se mamma on tänään reppuun evääksi laittanu.


Tässä tilanteessa varmasti katsotaan valmiiksi, että:"miähän sanoin, ettei siint tu mitään. Eiköhän oteta johto huamiseks takas". Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oopee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2011
Viestejä: 455
Paikkakunta: ks

LähetäLähetetty: 18.12.2012 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei ole tiedettä eikä aivokirurgiaa mutta se on niille miehille hyvä kokemus joilla on aina huomauttamista jostakin osiosta(paras oli että vääristä puista tehty nuotio)vaikka kuinka helppo homma voutin homma on niin vastuu on joka pussihoususta voudilla,vaikka vouti on käskenyt pussihousun passiin a ja pussihousu on ajon aikaan liikkunut ilmoittamatta passin b tulilinjalle ja aiheittanut vaaratilanteen,on kumpikin pussihousu ja vouti epäiltynä ja pussihousu jopa saattaa väittää että tähän se käski
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 18.12.2012 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oopee kirjoitti:
No ei ole tiedettä eikä aivokirurgiaa mutta se on niille miehille hyvä kokemus joilla on aina huomauttamista jostakin osiosta(paras oli että vääristä puista tehty nuotio)vaikka kuinka helppo homma voutin homma on niin vastuu on joka pussihoususta voudilla,vaikka vouti on käskenyt pussihousun passiin a ja pussihousu on ajon aikaan liikkunut ilmoittamatta passin b tulilinjalle ja aiheittanut vaaratilanteen,on kumpikin pussihousu ja vouti epäiltynä ja pussihousu jopa saattaa väittää että tähän se käski


Tuo on kyllä totta.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyrykoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 943

LähetäLähetetty: 18.12.2012 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oopee kirjoitti:
Niille jotka jupisee passeista,koiravuoroista,jahdin suunnittelusta,lihanjaosta ym ym..kannattaa voudin antaa hälle mahdollisuus suunnitella päivän jahdin kulku vaikka vouti tietenkin kantaa joka repunkantajasta vastuun,monella menee siinä vaiheessa sormi suuhun että enhän minä..miten minä..monella siinä silmät aukee ja huomaa että onkin aika paljon otettava asioita huomioon ja mietittävä seuraavaa siirtoo jo siinä vaiheessa kun pentti passimies miettii että mitähän se mamma on tänään reppuun evääksi laittanu.


Hyvin sanottu. Itsekin hoitanut tuota voudin pestiä vuosikausia ja voin yhtyä tuohon edellä kerrottuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com