OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Beaglelle GPS
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10156
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 28.04.2012 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing

Meinaatko ihan tosissaan, ettei Up:lla tai Trackerilla voi merkata kala- ja marjapaikat, käyttää suunnistamiseen ja mitata ampumamatkoja?

Ja suunnistuskartat onkin sitten koko Suomeen, ei tarvi ostella palikoita tai etsia piraattikarttoja.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
peknou
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 342
Paikkakunta: Keskellä ei mittään

LähetäLähetetty: 28.04.2012 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Laughing

Meinaatko ihan tosissaan, ettei Up:lla tai Trackerilla voi merkata kala- ja marjapaikat, käyttää suunnistamiseen ja mitata ampumamatkoja?

Ja suunnistuskartat onkin sitten koko Suomeen, ei tarvi ostella palikoita tai etsia piraattikarttoja.


Olen antanut itseni ymmärtää,jotta mainitsemissasi vehkeissä pitää olla kännykkä+jonkinlainen maksullinen liittymä.,jotta ne toimivat.Garmin Astro toimii mielestäni,koirapaikantimena ja navigaattorina,vaikkei omista edes lankaliittymää.Oikaiskaa,jos olen väärässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10156
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 28.04.2012 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

peknou kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Laughing

Meinaatko ihan tosissaan, ettei Up:lla tai Trackerilla voi merkata kala- ja marjapaikat, käyttää suunnistamiseen ja mitata ampumamatkoja?

Ja suunnistuskartat onkin sitten koko Suomeen, ei tarvi ostella palikoita tai etsia piraattikarttoja.


Olen antanut itseni ymmärtää,jotta mainitsemissasi vehkeissä pitää olla kännykkä+jonkinlainen maksullinen liittymä.,jotta ne toimivat.Garmin Astro toimii mielestäni,koirapaikantimena ja navigaattorina,vaikkei omista edes lankaliittymää.Oikaiskaa,jos olen väärässä.


Se ei pitäisi tulla yllätyksenä, että kännykkäsofta vaatii alustakseen kännykän.
Uudella alueella liikkuessa tai tähän valmistautuessa vaaditaan toki liittymä ja datayhteys,
mutta samoja alueita myöhemmin koluttaessa softa toimii navigoinnissa myös ilman sim-korttia.
Ainakin Tracker.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
peknou
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 342
Paikkakunta: Keskellä ei mittään

LähetäLähetetty: 28.04.2012 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
peknou kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Laughing

Meinaatko ihan tosissaan, ettei Up:lla tai Trackerilla voi merkata kala- ja marjapaikat, käyttää suunnistamiseen ja mitata ampumamatkoja?

Ja suunnistuskartat onkin sitten koko Suomeen, ei tarvi ostella palikoita tai etsia piraattikarttoja.


Olen antanut itseni ymmärtää,jotta mainitsemissasi vehkeissä pitää olla kännykkä+jonkinlainen maksullinen liittymä.,jotta ne toimivat.Garmin Astro toimii mielestäni,koirapaikantimena ja navigaattorina,vaikkei omista edes lankaliittymää.Oikaiskaa,jos olen väärässä.


Se ei pitäisi tulla yllätyksenä, että kännykkäsofta vaatii alustakseen kännykän.
Uudella alueella liikkuessa tai tähän valmistautuessa vaaditaan toki liittymä ja datayhteys,
mutta samoja alueita myöhemmin koluttaessa softa toimii navigoinnissa myös ilman sim-korttia.
Ainakin Tracker.


Kylläkai näissä kotimetsissä osaa kulkea "perstuntumalla".Olen vaan huomannut,jotta Astro toimii sielläkin ,missä kännykkä pohjaiset paikantimet ei toimi.(esim.Osasta Ruotsin Lappia).Ei kunnolla edes puhelut.Itse olen Garminiin erittäin tyytyväinen,ja se riittää mulle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Biikleman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2009
Viestejä: 659
Paikkakunta: st.michel

LähetäLähetetty: 28.04.2012 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ota vaan tracker, itellä ollu vuoden biikelillä ja tosi tyyttyväinen ollut alun haparoinnin jälkeen. Käyttäjälähtöinen vika Sad

Riittää että on kaulassa itellä biikeli 40-41 cm korkea uros, enkä ole edes harkkinut liiviä kun yksi turvaliivi jäi risukkoon Crying or Very sad
_________________
Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
KORO
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2011
Viestejä: 333

LähetäLähetetty: 29.04.2012 06:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eipä tuossa paljon tarvi mietti kumman laittaa(garminin vai oikean gps pannan)jos garminin ja trakkerin hankintahintaa vertaa.itellä tuossa up pannassa on alta kympin kuussa ollu käyttökulut metsästys kaudella ja kumminki oon koiran kans 2-4 päivää per viikko pyynnissä ja voi vaikka koti sohvalta seurata koiraa jos sattuu naapuri pitäjään ketun perässä painavan. Laughing
_________________
Tulisi kesä ja kärpäsiä, köyhillekin ystäviä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7494

LähetäLähetetty: 29.04.2012 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
(garminin vai oikean gps pannan)jos garminin ja trakkerin hankintahintaa vertaa.


Garminin panta maksaa 240 euroa ja käyttökulut 0 euroa. Itsellä kaksi pantaa kun ajatan duppelina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
villepa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Elo 2008
Viestejä: 274
Paikkakunta: Kainuun humisevat kannokot aukkohakkuitten siimeksessä

LähetäLähetetty: 29.04.2012 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos edullisuutta hakee ja toimii, kuten aloittaja mainitsi, hyvissä kännykkäkentissä, on ylivoimaisesti edullisin vaihtoehto tuolla: www.karttaselain.fi

Itse olen tuota käyttänyt ajokoiralla:
- samsungin xcover koiralla liiveissä
- nokian e52 seurantaan.
akut riittää jatkuvalla seurannallakin yli 10 tuntia pakkaskeleilläkin.

Ainoa miinus on koiralla liivit. Panta olisi mukavampi käyttää eikä keräisi jäätä remmeihin.

Niillä jotka eivät ole hirttäytyneet mihinkään valtamerkkiin, kannattaa tutustua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pixma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 51
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 29.04.2012 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meilläpäin Tracker jumittuu määrätyissä maastoissa ja hirvikoiralla on käytetty garminia samanaikaisesti.Jos mennyt garminin kantomatkan ulkopuolelle on kävelty autolle ja katsottu autoantennin kautta,koskaan ei ole mennyt kantomatkan ulkopuolle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rag



Liittynyt: 17 Maa 2012
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 30.04.2012 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En nyt jaksa lukea aikaisempia kirjoituksia, mutta omilla beagleilläni ja suomenajokoiralla olen käyyänyt garmin astro 220 ja nyt tätä uudempaa 320. Varmasti jokaisella nykypäivän vehkeellä pärjää.
Paras olisi jos saisit testata kenttäolosuhteissa näitä puhelin ja vhf tutkia. Löytyisi se mieluinen Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Biiveri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Tam 2008
Viestejä: 95

LähetäLähetetty: 30.04.2012 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pixmalle pieni ihimettelevä kysymys, et miks sille hirvikoiralle pittää panna se trackeri sinne kaulaan sit painoksi jos se garmini kerta riittäis aina???
Laitatpa minkä vehkeen sit tahansa, niin kaulaan vaan. Ei reeverikkään reppua tutkalle tarvi niin tuskinpa piikelikkään...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 6021

LähetäLähetetty: 01.05.2012 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia kommenteista. Kuten arvelinkin, ei tämä yhtään helpottanut hankintapäätöstä mutta avasi kyllä uusia ajatuksia. Näyttää ainakin siltä, ettei kummastakaan älypuhelimestani ole mitään hyötyä.

Viimeinen muokkaaja, Jyrkkä D pvm 01.05.2012 20:38, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AinaOhi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2008
Viestejä: 135
Paikkakunta: 100-kunta

LähetäLähetetty: 01.05.2012 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on Ultrapointti kaks akkunen pantamalli eli pienempi beaglella. UP:n panta on paremman mallinen kuin trackkerin pienemmälle koiralle ja käyttö kustannuksia on vuodessa ollu alle 10€ kuukaudessa mettästys kaudella ja kerran vuoteen lisenssi tai mikä maksu nyt onkaan niin 30€ kartta rajoilla. käytän UP karttaa puhelimessa melkein joka päivä joten mulle on kyllä hintansa väärtti. Smile

Ota huomioon Jyrkkä D että vaikka metsästys alueesi on pieni niin koirasta voi tulla vikkelä jalkanen ja ei mene montaa minuuttia kun on garminin kuulumattomissa. Joten suosittelen itse oikein koira gpssää, sulla kerran jo puhelinkin valmiina. Very Happy
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mettämies0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2008
Viestejä: 147

LähetäLähetetty: 02.05.2012 08:33    Viestin aihe: Mielipide Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on beaglen kaulassa ollut 2008 vuodesta asti kaksi akkuinen UP ja muusta ei ole omia kokemuksia. Kuullut olen kaikenlaista.

Uskon että valinta on koira ja varsinkin omistaja kohtainen. Jos koirasi ei kulje kovin kaukana sinusta niin se saattaisi puoltaa tuota garminia (mutta kuten jo sanoin ei omia kokemuksia). Itselläni piikle kulkee niin isot lenkit että tuo UP on ollut paikallaan.
Kahdella akulla oleva mylly piisaa hyvillä akuilla kaksi päivää minun käytölläni, paikannan 60 s välein.
Itse ohjelmaa käytän ilman koiraakin luonnossa ja töissä liikkuessa.

Suosittelen lämpimästi tuota UP settiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rikumansikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2009
Viestejä: 176
Paikkakunta: hämeenkyrö

LähetäLähetetty: 02.05.2012 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä on kaukohakuinen beagle jos garminilla ei pysy sen perässä. Isellä on suomenajokoiria ja garminilla pärjää metsällä sekä kokeissa.
_________________
My life, my destiny
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com