OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Bipodit drillinkiin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 28.11.2011 02:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pihkat kirjoitti:
kukkohousu kirjoitti:
pihkat kirjoitti:
Niin tuo 15mm/100m kasa on 300metrin päässä 45mm läjä, plus tuulen sortama, plus ampumavirhe, ohi menee teerestä että humisee, unohda moiset.


Tai sitten toiset vain eivät osaa ampua Wink


Niin tai toiset ottaa realiteetit huomioon, olen kyllä itsekkin ampunut rillukalla teeren mittarilla mitattu matka 243m, mutta pidän tuota enemmän onnenkantamoisena. 19.09.2003 on näköjään tullut rillukka ostettua.


Harvoinpa sitä tulee pitkälle ammuttua, mutta omalla alueellamme on mm. reilu 5km pitkä suo, jolla koira vyöryttää usein parvia.
No, bipodit nyt kuitenkin ovat melkoinen apu pitkälle (ja lähellekin) ammuttaessa, joten miksi sellaisia ei hommaisi. En keksi vastausta, mutta nyt pitää keksiä miten ne asennan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4617

LähetäLähetetty: 28.11.2011 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokin bibodimalli käy suoraan hihnankiinnitys lenkkiin, en muista varmaksi onko se Harris. Minä itse olen hyödyntänyt pidemmälle ampuessani reppujakkaran jalkaristikkoa, olen kumittanut toisenpuolen parin ja olen tuolla pärjännyt.

Sun kyllä kannattaa käydä radalla ampumassa erimatkoille aseellasi, ellet jo ole niin tehnyt, siellä saa hieman erinäkemystä asiaan.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 28.11.2011 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shocked Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
x-matsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2005
Viestejä: 219

LähetäLähetetty: 30.11.2011 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bibodi on ehdoton varuste myös drillingissä,jos on MUUTENKIN perehtynyt kivääriammuntaan perusteellisesti.Tosin drillingissä toimii parhaiten irrotettava ja pikakiinnitettävä bibodi.Itselläni on repussa mukana kulkeva pihtimallinen omatekele pikalukituksella,ase on kuin ruuvipenkissä kun siitä ampuu.Ja paikoilleen/pois laitto on 1-2 sekuntia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kartzai
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 30.11.2011 21:50    Viestin aihe: Bibodi Vastaa lainaamalla viestiä

Tein drillingiä varten tribodin. Uhrasin siihen 5 euron kolmijalkajakkaran. Muovirinkulan päältä kolmas putkipoikki ja 2 muuta reilun 10 cm:n kohdalta poikki. Pehmusteeksi solumuoviputkieristettä kutistesukalla, lisäksi muovitulpat putkien päihin. Vastaava saksalainen tuote on ovh 140 euroa.
Että sillälailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 01.12.2011 13:11    Viestin aihe: Re: Bibodi Vastaa lainaamalla viestiä

Olen itsekin aika-ajoin testaillut tai käyttänyt bibodeja.
Viimeksi tänä syksynä irrotettavaa Stoney Pointia.
Ja siis kiväärissä.
Sen ainoa ongelma on oikeastaan se, että se ei levitä jalkoja vaan ne pitää itse levittää.
Päähän voi viritellä helposti laipat jos maasto upottaa.

Minusta tuo on sekä maasto- että metsästystapakysymys.
Koiran haukkuun ei oikeastaan tarvetta kun matkat lyhyemmät, joskus voi olla hyödyllinen.
Jos kantaa tukevaa reppua, missä takapinta antaa hyvän tuen, niin se on ollut ainakin omissa maastoissa parempi alusta kiväärille, kun maapohja on mitä milloinkin sammalikkoa tai pehmeää mätästä.
Useimmiten tein koiran haukkuun mentäessä kuitenkin niin, että jätin repun loppumatkasta pois ja etsin luonnollisia tukia kiväärille.
Tässä on joskus sivuliikkeen vaara.
Joskus riittää kun ottaa pystypuusta tukea.

Mutta itse asiaan, esim. Caldwell XLA:n yläosan pelti on lähes identtinen mm. Harrisin kanssa.
Se on liian leveä myös esim. Winchester M70 Featherweight kiväärin ohkaiseen etutukkiin.
Sama tilanne voi olla joidenkin yhdistelmäaseiden kanssa, tosin Valmet 412-tyypin etutukki on paksuhko, en ole testannut.
Pellin joutuu joko yksilölisesti taivuttelemaan jos voi tai kehittämään jonkin patentin siihen.
Stoney Point ja jotkut muuta mallit ovat adapterikiinnitteisiä, joten ne voivat sopia paremmin.
Etuna on myös nopea irrotettavuus.

Jos etummainen hihnalenkki on piipussa niin etutukkiin voi joutua laittamaan hihnalenkin kiinnikkeen.

Ram-Line Universal Bipod voi joissakin tapauksissa olla myös käyttökelpoinen.
Jos on tukeva piippu.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 03.12.2011 01:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

x-matsa kirjoitti:
Bibodi on ehdoton varuste myös drillingissä,jos on MUUTENKIN perehtynyt kivääriammuntaan perusteellisesti.Tosin drillingissä toimii parhaiten irrotettava ja pikakiinnitettävä bibodi.Itselläni on repussa mukana kulkeva pihtimallinen omatekele pikalukituksella,ase on kuin ruuvipenkissä kun siitä ampuu.Ja paikoilleen/pois laitto on 1-2 sekuntia.


Laittelehan kuvia tänne tai yv:llä. Olisi mukava nähdä. Meidän alueella on mm.5km pitkä suo, jossa aina tasaisesti metsäsaarekkeita. Koiralla tapana usein vyöryttää parvea 250-500m päässä minusta. Loppukaudesta usein sihtailin lintuja jos jonkinlaisen tuen päältä ja hieman isommalla suurennoksella ja varsinkin vankalla tuella olisi hyvinkin voinut useamman linnun pudottaa, tai ainakin kokeilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com