OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Fjällräven friluft forest 35
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 02.09.2012 08:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rapier kirjoitti:
Herra maahantuoja voisi jättää pois tämän mainospropagandan kylvämisen keskustelupalstoilla.


Jos katsot päivämääriä niin kommentit on vuosi sitten.
Kerro kokemuksia siitä repusta kunhan niitä kertyy.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.09.2012 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin tänään tuollaisen repun. Olen aika samaa mieltä siitä mitä perisofeus sanoi ettei tuollainen verkko selkäosassa toimi niin kuin ehkä pitäisi. On se kuitenkin parempi kuin kokonaan selkää vasten makaava reppu. Pitäisi olla koko repun runko reilusti irti selästä. Hiostuu se alaselkä joka tapauksessa kun on lantiovyö. Jäykkä runko on myös hyvä niin mikään ei pääse painamaan selkää.

Siinä en ole samaa mieltä että tuo olisi jotenkin heikkoa tekoa. Yksi eberlestoc, mulla on se siinä ainakin yksi hihna on revennyt kokonaan ompeleista. Muutenkin Fjällrävenin laatu on minun mielestä parempaa ja reput ja rinkat on parempia kantaa. Ostin kesällä Kajka 85 rinkan ja se on kyllä täydellinen selkään. Eberlestoc ei minun mielestä ole läheskään niin mukava.

Tuo reppu on kyllä sen oloinen että sitä kantaa vaikka yhdellä olkaimella kun on niin hyvin selkään sopiva. En ymmärrä miksi siinä pitäisi kaikki remmit kiristää että sitä voi kantaa.. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 11.09.2012 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takuu korvaa tekoviat.
Kajka onkin hyvä rinkka, siinä on alumiinikiskot, olen testannut.
Eberlestockilta on lähinnä vastaava ehkä V69, mutta eroja on aika paljon.
Itse kannan aserinkkaakin toisinaan pelkillä viilekkeillä.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
lehtokurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2011
Viestejä: 268

LähetäLähetetty: 12.06.2013 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toissapäivänä tuli ostettua otsikon reppu. Liikkeessä se vaikutti kaikin puolin korkealaatuiselta kantolaitteelta. Kotona reppua koetäyttäessä tuli kuitenkin vastaan omituinen ongelma: reppua purkaessa Fiskarsin retkikirveen suojus tarttui kiinni sisällä olevaan neppiin ja aukaisi sen. Painonapin kiinnittäminen ei sitten ollutkaan mitenkään helppoa. Piti oikein ihmetellä kummallista rakennetta.

Repun sisällä kulkee keskeltä litistetyn O-kirjaimen mallinen kehikko, jonka tarkoitus on jäykistää rakenne ja mahdollistaa selkää vasten tulevan verkon pingottuminen jäykäksi. Repun selkämykseen taas on keskelle ommeltu kiinni metallitanko, joka sijaitsee poikittain kehikkoa vasten, ollen hieman kehikkoa leveämpi. Ilmeisesti tämän metallitangon tarkoitus on lisätä repun selkämyksen ja verkon väliin jäävää ilmatilaa, ja sen kuuluisi pysyä molemmin puolin kiinni kehikossa lyhyillä hihnoilla, joiden päässä on nepparit. Nepparien vastakappaleet puolestaan on niitattu kiinni selkämyksen kankaaseen. Lisäksi lyhyiden hihnojen tulisi ulottua metallitangon päiden ylitse molemminpuolin reppua, jottei tanko, joka pääsee vapaasti liikkumaan sivusuunnassa, pääsisi työntymää ulos, pahimmillaan repun ohuen kangasseinämän läpi. Tankojen päät ovat melko terävät, ja päälle tulevien hihnojen on tarkoitus suojata ne.

No, ei nepparikiinnitys sinänsä olisi ollut mikään ongelma, mutta kun kiinnittäminen on miltei mahdotonta yksin. Tarvittiin nimittäin kaksi miestä, toinen venyttäämään kehikkoa, toinen kiskomaan hihnoista, jotta nepparien kiinnittäminen olisi edes jotenkin ollut mahdollista. Olisin kernaasti ottanut kuvankin, mutta se oli mahdotonta, koska repun voi avata ainoastaan päälipuolelta. Tämä ominaisuus vaikeutti myös avautuneiden painonappien uudelleenkiinnitystä ja toisaalta myötävaikuttaa niiden avautumista, kun repusta kiskotaan sisältöä ulos.

Joko olen ymmärtänyt repun rakenteen täysin väärin tai sitten kyseessä on suunnitelijan kömmähdys. Luulenpa, että jälkimmäinen on lähempänä totuutta. Tämä ostos taitaa palata takaisin kauppiaalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.06.2013 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lehtokurppa kirjoitti:
Toissapäivänä tuli ostettua otsikon reppu. Liikkeessä se vaikutti kaikin puolin korkealaatuiselta kantolaitteelta. Kotona reppua koetäyttäessä tuli kuitenkin vastaan omituinen ongelma: reppua purkaessa Fiskarsin retkikirveen suojus tarttui kiinni sisällä olevaan neppiin ja aukaisi sen. Painonapin kiinnittäminen ei sitten ollutkaan mitenkään helppoa. Piti oikein ihmetellä kummallista rakennetta.

Repun sisällä kulkee keskeltä litistetyn O-kirjaimen mallinen kehikko, jonka tarkoitus on jäykistää rakenne ja mahdollistaa selkää vasten tulevan verkon pingottuminen jäykäksi. Repun selkämykseen taas on keskelle ommeltu kiinni metallitanko, joka sijaitsee poikittain kehikkoa vasten, ollen hieman kehikkoa leveämpi. Ilmeisesti tämän metallitangon tarkoitus on lisätä repun selkämyksen ja verkon väliin jäävää ilmatilaa, ja sen kuuluisi pysyä molemmin puolin kiinni kehikossa lyhyillä hihnoilla, joiden päässä on nepparit. Nepparien vastakappaleet puolestaan on niitattu kiinni selkämyksen kankaaseen. Lisäksi lyhyiden hihnojen tulisi ulottua metallitangon päiden ylitse molemminpuolin reppua, jottei tanko, joka pääsee vapaasti liikkumaan sivusuunnassa, pääsisi työntymää ulos, pahimmillaan repun ohuen kangasseinämän läpi. Tankojen päät ovat melko terävät, ja päälle tulevien hihnojen on tarkoitus suojata ne.

No, ei nepparikiinnitys sinänsä olisi ollut mikään ongelma, mutta kun kiinnittäminen on miltei mahdotonta yksin. Tarvittiin nimittäin kaksi miestä, toinen venyttäämään kehikkoa, toinen kiskomaan hihnoista, jotta nepparien kiinnittäminen olisi edes jotenkin ollut mahdollista. Olisin kernaasti ottanut kuvankin, mutta se oli mahdotonta, koska repun voi avata ainoastaan päälipuolelta. Tämä ominaisuus vaikeutti myös avautuneiden painonappien uudelleenkiinnitystä ja toisaalta myötävaikuttaa niiden avautumista, kun repusta kiskotaan sisältöä ulos.

Joko olen ymmärtänyt repun rakenteen täysin väärin tai sitten kyseessä on suunnitelijan kömmähdys. Luulenpa, että jälkimmäinen on lähempänä totuutta. Tämä ostos taitaa palata takaisin kauppiaalle.



Kyllä ainakin minä tuosta yksin selvisin. Vähän aikaa piti miettiä miten sen saa, mutta ei se vaikeaa ole. Kaksi kertaa olen sen laittanut. (Eka kerralla irroitin sen itse kun tutkin reppua.) Jos oikein muistan niin jokin sauman taitos sen putken sisällä piti painaa pienellä lusikan varrella kasaan että tanko ei tökkää siihen. Ei siihen todellakaan kahta miestä tarvi Laughing Eihän tuossa mitään ongelmaa ole eikä se tee reppua mitenkään huonoksi. Ylivoimaisesti paras metsästysreppu mitä olen omistanut ja muita reppuja tutkinu.

Tuo viimeinen lause pisti naurattamaan.. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zamora
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Hei 2011
Viestejä: 238
Paikkakunta: Kairasha

LähetäLähetetty: 13.06.2013 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meiltäkin löytyy taloudesta tuo reppu, ihan hyvä kampe, hirvimetsällä tullut kanneltua mukana, mutta useammin otan itselleni Eberlestockin aserepun, vaikka ilman toista asetta, koska Eberlestockin kantosysteemi on valovuoden tuota Fjällrevenin reppua edellä. Itseä ehkä eniten haittaa juurikin tuo kehikko, ei oikein meinaa sopia yhteen oman lantion mallin kanssa, joten siitä syystä on jäänyt meillä emännän repuksi.

Hyvä reppu kuitenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 13.06.2013 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Zamora kirjoitti:
Meiltäkin löytyy taloudesta tuo reppu, ihan hyvä kampe, hirvimetsällä tullut kanneltua mukana, mutta useammin otan itselleni Eberlestockin aserepun, vaikka ilman toista asetta, koska Eberlestockin kantosysteemi on valovuoden tuota Fjällrevenin reppua edellä. Itseä ehkä eniten haittaa juurikin tuo kehikko, ei oikein meinaa sopia yhteen oman lantion mallin kanssa, joten siitä syystä on jäänyt meillä emännän repuksi.

Hyvä reppu kuitenkin.


Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kyllä Fjällrävenin rinkat ja reput ovat parempia kantaa ja laatu parempaa. Eberlestockista irtos hihna melko helposti vaikka ei ole paljon edes käytetty.
Tosi hyvä kantaa tuota Fjällrävenin reppua ja painoa saa laittaa melko paljon eikä tunnu miltään. Eberlestockin rinkat painavat melko paljon tyhjänäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zamora
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Hei 2011
Viestejä: 238
Paikkakunta: Kairasha

LähetäLähetetty: 13.06.2013 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kait noita voi absoluuttisesti mitata, jokaiselle jotain. Eberlestockin X3:n kantolaite on kuitenkin todella hyvä minulle, jämäkkä tuki lantiovyöstä ja istuvuus alaselän kanssa on itselle aivan eri luokkaa kuin Fjällrävenin. Toki voi olla että minun kropan rakenne eroaa suunnitellusta, mutta periaatteessa tällaisen 183/80 normaalivartaloiselle pitäisi sopia melkein mikä vain. Makuasia kait, molemmat reput hyviä, itse pidän enemmän Eberlestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lehtokurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2011
Viestejä: 268

LähetäLähetetty: 16.06.2013 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
lehtokurppa kirjoitti:
Toissapäivänä tuli ostettua otsikon reppu. Liikkeessä se vaikutti kaikin puolin korkealaatuiselta kantolaitteelta. Kotona reppua koetäyttäessä tuli kuitenkin vastaan omituinen ongelma: reppua purkaessa Fiskarsin retkikirveen suojus tarttui kiinni sisällä olevaan neppiin ja aukaisi sen. Painonapin kiinnittäminen ei sitten ollutkaan mitenkään helppoa. Piti oikein ihmetellä kummallista rakennetta.

Repun sisällä kulkee keskeltä litistetyn O-kirjaimen mallinen kehikko, jonka tarkoitus on jäykistää rakenne ja mahdollistaa selkää vasten tulevan verkon pingottuminen jäykäksi. Repun selkämykseen taas on keskelle ommeltu kiinni metallitanko, joka sijaitsee poikittain kehikkoa vasten, ollen hieman kehikkoa leveämpi. Ilmeisesti tämän metallitangon tarkoitus on lisätä repun selkämyksen ja verkon väliin jäävää ilmatilaa, ja sen kuuluisi pysyä molemmin puolin kiinni kehikossa lyhyillä hihnoilla, joiden päässä on nepparit. Nepparien vastakappaleet puolestaan on niitattu kiinni selkämyksen kankaaseen. Lisäksi lyhyiden hihnojen tulisi ulottua metallitangon päiden ylitse molemminpuolin reppua, jottei tanko, joka pääsee vapaasti liikkumaan sivusuunnassa, pääsisi työntymää ulos, pahimmillaan repun ohuen kangasseinämän läpi. Tankojen päät ovat melko terävät, ja päälle tulevien hihnojen on tarkoitus suojata ne.

No, ei nepparikiinnitys sinänsä olisi ollut mikään ongelma, mutta kun kiinnittäminen on miltei mahdotonta yksin. Tarvittiin nimittäin kaksi miestä, toinen venyttäämään kehikkoa, toinen kiskomaan hihnoista, jotta nepparien kiinnittäminen olisi edes jotenkin ollut mahdollista. Olisin kernaasti ottanut kuvankin, mutta se oli mahdotonta, koska repun voi avata ainoastaan päälipuolelta. Tämä ominaisuus vaikeutti myös avautuneiden painonappien uudelleenkiinnitystä ja toisaalta myötävaikuttaa niiden avautumista, kun repusta kiskotaan sisältöä ulos.

Joko olen ymmärtänyt repun rakenteen täysin väärin tai sitten kyseessä on suunnitelijan kömmähdys. Luulenpa, että jälkimmäinen on lähempänä totuutta. Tämä ostos taitaa palata takaisin kauppiaalle.



Kyllä ainakin minä tuosta yksin selvisin. Vähän aikaa piti miettiä miten sen saa, mutta ei se vaikeaa ole. Kaksi kertaa olen sen laittanut. (Eka kerralla irroitin sen itse kun tutkin reppua.) Jos oikein muistan niin jokin sauman taitos sen putken sisällä piti painaa pienellä lusikan varrella kasaan että tanko ei tökkää siihen. Ei siihen todellakaan kahta miestä tarvi Laughing Eihän tuossa mitään ongelmaa ole eikä se tee reppua mitenkään huonoksi. Ylivoimaisesti paras metsästysreppu mitä olen omistanut ja muita reppuja tutkinu.

Tuo viimeinen lause pisti naurattamaan.. Laughing


Saanko kysyä, veditkö hihnat molemmin puolin poikittaisen metallitangon päälle? Hihna nimittäin luiskahtaa varsin helposti sen päältä pois. Po. ongelmaa ei tosiaankaan voi ratkaista pienellä lusikalla. Eikä se valmistajaakaan oikein mairittele, jos käyttäjän täytyy kantaa maastossa mukana pikkulusikkaa repun rakenteen pettämisen varalta.

En tiedä, mikä sinua viimeisessä lauseessa oikein nauratti. Vein repun takaisin kauppaan, missä myyjä tutki pitkään reppuani sekä muita myynnissä olevia reppuja. Lopulta hän totesi, että kysymyksessä on joka valmistus- tai suunnitteluvirhe. Hän epäili vahvasti jälkimmäisen olevan kyseessä ja ihmetteli järjetöntä neppariratkaisua.

Sain rahani takaisin, ja taidan jatkossa miettiä Chevalier Grouse Pack'in hankkimista. Sattuisiko kukaan tietämään, olisiko sellaista myynnissä Suomessa kohtuuhintaan vai täytyykö tilata Ruotsista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com