OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitä tehdä!??
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sahkuifk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Mar 2007
Viestejä: 928

LähetäLähetetty: 16.06.2011 00:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minäkin nyt sulle vastaan kun sut kumminkin oon tavannu ja tunnenkin ihan henk.koht.
Ajelen tuosta viikottain ohitse ja totta se on että kyllä se sun koiras siellä seikkailee joskus pitkin pientareita, pidä nyt varas ettei auton alle jäisi.
Eli saattaa se varmaan reissuillaan !&%¤# jonnekkin vääntääkkin, sitä tuskin kannattaa kiistää?
Joku jo tuossa huomasikin että isännillä meinas jo käämit palaa mutta koira ja emäntä koitti olla ihmisiksi. Pienestä tuuppimisesta ei poliisi vielä muutakuin toruu mutta jää ne sinne kirjoihin ja kansiin jos jotain isompaa sattuu myöhemmin niin sieltä ne löytyy.
Koita nyt hakea sopua, ei se ole aina nöyrtymistä ja saat mökkeillä rauhassa.
Niin ja koita nyt ymmärtää meitä maalaisia, etelän mies tulee ja teppailee tontillaan munasillaan päivät pitkät ja ottaa aurinkoo kun nää joutuu töitä tekeen, pistäähän se sviduttaan...
_________________
jos ei voi, niin se on voi voi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 16.06.2011 00:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sahkuifk kirjoitti:
Minäkin nyt sulle vastaan kun sut kumminkin oon tavannu ja tunnenkin ihan henk.koht.
Ajelen tuosta viikottain ohitse ja totta se on että kyllä se sun koiras siellä seikkailee joskus pitkin pientareita, pidä nyt varas ettei auton alle jäisi.
Eli saattaa se varmaan reissuillaan !&%¤# jonnekkin vääntääkkin, sitä tuskin kannattaa kiistää?
Joku jo tuossa huomasikin että isännillä meinas jo käämit palaa mutta koira ja emäntä koitti olla ihmisiksi. Pienestä tuuppimisesta ei poliisi vielä muutakuin toruu mutta jää ne sinne kirjoihin ja kansiin jos jotain isompaa sattuu myöhemmin niin sieltä ne löytyy.
Koita nyt hakea sopua, ei se ole aina nöyrtymistä ja saat mökkeillä rauhassa.
Niin ja koita nyt ymmärtää meitä maalaisia, etelän mies tulee ja teppailee tontillaan munasillaan päivät pitkät ja ottaa aurinkoo kun nää joutuu töitä tekeen, pistäähän se sviduttaan...


Pitää paikkaansa että koira vaeltelee tontin alueella ja menee myös tien itäpuolella vähän kauemmaksikin, mutta ei vahingossakaan ylitä tietä; hyvä esimerkki, jos mä käyn postilaatikolla tai kauppa-autossa, niin kaveri on puolessavälissä mäkeä maate kun tulen takaisin. Laughing
Poikkea taas joskus kahveelle kun ohi ajat.
Tuo emännän käytös johtui ehkä siitä kun he olivat väärällä alueella; olisitpa kuullut sen huudon ennenkuin sain/älysin laittaa kameran videon päälle! Smile Samoin nää puhelinkeskustelut ovat olleet suurinpiirtein sitä luokkaa että mä kuuntelen ja rouva huutaa, mutta jos jatkossa vielä puhelinyhdyntää tapahtuu, niin laita siinäkin nauhoituksen päälle kun kerran se ominaisuus on puhelimessa olemassa. Wink

Pirulainen; kyllä mä yritän olla tarkkana ja esitän vain sellaista aineistoa mistä on todistuspohjaista matskua saatavilla; en esitä mitään kuulopuheita tai henkilökohtaisia keskusteluja kun näyttöä ei ole.
Tuo myyntikin alkaa vähitellen tulla harkintaan, mutta kun ei tekis mieli siirtää hankaluuksia seuraavalle!? Mä oon tarjonnut tämän paikan ostamista noille "omistajille", mutta vielä se ei ole kipinää iskeny. Wink
Samaten olen tarjoutunut ostamaan lisää maata, mutta ei sytytä sillä taholla. Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rocco
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 525
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.06.2011 01:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oli miten oli, mutta pitämällä koirasi omiesi rajojesi sisälle, niin ei luulisi kenenkään käämit palavan. piste.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtaaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2004
Viestejä: 2693
Paikkakunta: EU:n maakunta

LähetäLähetetty: 16.06.2011 01:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tästä opimme? Ei kannata ostaa taloa tai mökkiä alkuasukkaan vierestä, tai edes sittenkään jos se naapurikin olisi muualta tullut.
Ihan riittävän monta kertaa tuo on nähty. Laughing
Vikaa on yleensä kummassakin.

Vilperikään ei kyllä ihan viaton ole. Pitäisi metsämiehen sen verran ymmärtää että pitäisi koiran kiinni tähän aikaan. Kaikesta päätellen vilperillä on koira aina tai lähes aina irrallaan.
Ei ole ensimmäinen kerta kun kaupunkilainen noin toimii, ja sanottaessa asia otetaan v-ittuiluna tai vastataan ettei se meidän koira mihinkään koske.
Kairikkokin asiasta joskus jahti-lehden palstallaan mainitsi.

Naapurien kanssa kannattaa pitää hyvät välit. Riitely ei takuulla ole pidemmän päälle kummankaan etu, vaikka naapurin käräyttäminen saattaisi joskun tuntuakin hyvältä ajatukselta. Mieluummin kannattaa katsoa asioita läpi sormien.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 16.06.2011 01:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kertokaas nyt joku, että miten poistan tuon videon You Tuubista; mä olen koittanut selata eri vaihtoehtoja, mutta ei löydy "poista" nappulaa!?

Ja kun tässä osiossa ei voi muokata omia viestejään, niin en voi poistaa edes linkkiä.
Jos ylläpito vilkuilee tätä saittia, niin voisitteko poistaa tuon You tuubin linkin; mä siirrän sen tarvittaessa Photobucketin yksityiskansioon ja ehkä julkaisen sen täällä, koska se on olennainen sisältö kysymykseen.

Kiittäen: Vilperi
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 16.06.2011 02:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtaaja kirjoitti:
Mitä tästä opimme? Ei kannata ostaa taloa tai mökkiä alkuasukkaan vierestä, tai edes sittenkään jos se naapurikin olisi muualta tullut.
Ihan riittävän monta kertaa tuo on nähty. Laughing
Vikaa on yleensä kummassakin.

Vilperikään ei kyllä ihan viaton ole. Pitäisi metsämiehen sen verran ymmärtää että pitäisi koiran kiinni tähän aikaan. Kaikesta päätellen vilperillä on koira aina tai lähes aina irrallaan.
Ei ole ensimmäinen kerta kun kaupunkilainen noin toimii, ja sanottaessa asia otetaan v-ittuiluna tai vastataan ettei se meidän koira mihinkään koske.
Kairikkokin asiasta joskus jahti-lehden palstallaan mainitsi.

Naapurien kanssa kannattaa pitää hyvät välit. Riitely ei takuulla ole pidemmän päälle kummankaan etu, vaikka naapurin käräyttäminen saattaisi joskun tuntuakin hyvältä ajatukselta. Mieluummin kannattaa katsoa asioita läpi sormien.


En viattomaksi ole koskaan itseäni väittänyt.
Koiruus on ollut vapaana tontilla pennusta lähtien ja sen toilailuja ovat foorumilaisetkin saaneet seurata digiajasta alkaen.
Koiruuden avustuksella tämä alue on nk. pienpetovapaa vyöhyke (luvat on) ja tietenkin kun se tekee "tarkastusreissunsa" niin se ei aina pysy omalla tontilla. Kuitenkin n. 95 rosenttisesti on pihapiirissä, mutta jos hajuja on esim. supista niin katoaa välittömästi ja isännän velvollisuus on sitten käydä poistamassa elukka päiväjärjestyksestä.
Mä en lähtis tuohon "kaupunkilaislinjalle" lainkaan vaikka kaupungissa pääsääntöisesti asustankin kuten varmaan melkein kaikki tietävätkin.
Mä olen kouluttanut koirani sillä kaikella tietämyksellä mitä mulla on n. 45 vuoden ajalta ja kun se edelläkerrotun tavoin hoitaa tehtävänsä, niin en ole nähnyt syytä kytkeä kaveria.
Onhan se väärin joiltain kanteilta katsottuna, mutta kun laskee hyödyt/haitat yhteen, niin hyötyä on enemmän.
Tämänkin tontin lähialueelta ja tontin sisältä on poistettu n. 60 -80 supia ja mäyrää vuosien varrella ja ihme ja kumma, niin siitä nuo naapurit ovat olleet hiljaa.
Tää nyt taas oli pientä lisätietoa ja vinkkejä otetaan vieläkin vastaan.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8982

LähetäLähetetty: 16.06.2011 04:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Neuvona Vilperille sanoisin:

1. Poista tämä ketju ja Youtube video välittömästi. Saat täältä vain typeriä neuvoja ja pönkitystä omalle oikeassa olollesi ja ennemmin tai myöhemmin vastapuoli eksyy tänne. Tästä on jo nyt huomattavasti enemmän hyötyä heille kuin sinulle.
2. Mieti, mitä sinulla on panoksena tuossa jutussa:
Upside
- haluat oikeuden pitää koiraasi vapaana kiinnioloaikana ja antaa sen paskoa naapurin tontille. Laitonta ja hyvien tapojen vastaista toimintaa
- naapurisi voi saada pieniä sakkoja tms., mutta onko se sinun etusi?
Downside
- joudut maksamaan sakot koirastasi
- sinua voidaan syyttää salakatselusta, olet kuvannut naapurin tontilla olevia henkilöitä
- voit menettää metsästysoikeutesi seuran mailla, tai jos olet seuran jäsen sinut voidaan pahimmassa tapauksessa erottaa tai pistää väliaikaiseen metsästyskieltoon
- voit menettää aselupasi. Jos naapurisi väittää pelkäävänsä sinua, olet ammuskellut tontillasi tms. niin poliisi voi tänään käydä hakemassa aseesi talteen ja ne pysyvät tallessa ainakin tutkimusten ja oikeuskäsittelyn ajan, vaikka olisit aivan syytönkin
- sinulla on jatkuva vihanpito naapurisi kanssa. Mitä tahansa teet, he voivat yrittää käräyttää sinut
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
marvin the martian
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Huh 2010
Viestejä: 2463
Paikkakunta: Sirius C3

LähetäLähetetty: 16.06.2011 06:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osta koiralle juoksulanka ja käy nätisti pyytämässä anteeksi, niin pääset kaikkein vähimmällä.
_________________
Kaukana jossain on Kapakanmäki, siellä rähjää keletappiväki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
lännenhunttari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 2446
Paikkakunta: blind bay bc

LähetäLähetetty: 16.06.2011 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos olisin tilanteessasi-- kuten tuossa jo mainittiin-- myytavana lappu portinpieleen--
tuo naapuruus suhde ei tuosta tule ,kun pahemmaksi.aika ei tassa tapauksessa paranna haavoja,vaan jostakin muusta asiasta kaivetaan seuraavalla kerralla riita ja elama menee -ei mukavaksi-....

verenpaine nousee stressi lisaantyy..jne..vain valimatka voi tuoda helpotuksen..
ja voit loytaa paremmankin--enemman yksityisyytta--paikankin mokkeilyysi..
ps...tuosta n. 30 km paasta minakin voisin tarjota uusia asunsijoja Laughing Laughing
_________________
hunttuussa vietettyjä päiviä ei Jumalan kirjoissa lasketa elonpäiviksi,vaan ne saa ylimääräisinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 6009

LähetäLähetetty: 16.06.2011 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olet kokonaan itse syyllinen selkkaukseen. Ymmärrän täysin naapurin reaktion. Itse huutaisin varmaan vielä paljon lujempaa, jos jonkun ääliön koira jatkuvasti paskoisi pihalleni ja tyypillä olisi vielä otsaa kuvailla taloani tahallaan provosoiden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 16.06.2011 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa Jyrkkä D:lle parit kuvat "pihasta":




Varsinainen talo sijaitsee tuosta paikasta n. kahdensadan metrin päässä ja mun tonttini on siinä välissä.
Mun käsityskantani mukaan kyseessä on tavallinen tilustie josta kuljetaan viljellyille pelloille!??
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 16.06.2011 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, näitä nettineuvoja on aina 'kiva' antaa. Itse olen tässä asiassa Elanin kanssa samalla kannalla. Äkkiä peli poikki sähköisen median puolella, sakot maksuun suosiolla ja koira kiinni jatkossa. Voit samalla kun laitat koiran kiinni, todeta nääpurille, että olet ryhtynyt toimenpiteisiin, joilla koira jatkossa pysyy aisoissa. Tämä saattaa rauhoittaa naapuria jonkin verran ja on mahdollisuus ehkä päästä 'asiallisiin väleihin'. Mitään videoita tms. ei kannata poliisille näyttää, ei varsinkaan kun kertoman perusteella ongelma on peräisin 'omasta pesästä' ja sitä ei ole haluttu ratkaista laittamalla koira kiinni.
Tilanne on ilmeisesti ollut pitempään jatkuvaa ja kertoman perusteella naapuri on osoittanut aikamoista pitkämielisyyttä, huudoista huolimatta, ilmoittamalla asiasta vasta nyt poliisille. Valitettavaa, että asiaa ei ole saatu aikaisemmin kuntoon, vaan naapurin täytyy turvautua virkavallan apuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 6009

LähetäLähetetty: 16.06.2011 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sitä videota enää ole kiire poistaa. Naapuri on jo aivan satavarmasti tietoinen siitä. Sitä saa mitä tilaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 16.06.2011 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olet Kiul osittain väärässä; naapuri kun sai uuden "poikaystävän" ja heidän oma koiransa kuoli/lopetettiin (joka kävi meidän puolella jatkuvasti p@skalla, mutta mä toivotin sen tervetulleeksi. Laughing ), niin silloin jo lähti ensimmäiset ilmoitukset poliisille; tilanne on vaan nyt sitten kärjistynyt tuolle tasolle osittain omasta jääräpäisyydestäni johtuen "kukko ei käskien laula" tyyliin.
Mä olen ollut rauhallinen koko ajan, vaikka lievää syytä olisi voinut ollakin hermostumiseen. Laughing




Nuo on parit fotot keväältä kun naapuri oli mua "muistanut" jo ennenkuin saavuin edes tänne. Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 16.06.2011 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiul kirjoitti:
Niin, näitä nettineuvoja on aina 'kiva' antaa. Itse olen tässä asiassa Elanin kanssa samalla kannalla. Äkkiä peli poikki sähköisen median puolella, sakot maksuun suosiolla ja koira kiinni jatkossa. Voit samalla kun laitat koiran kiinni, todeta nääpurille, että olet ryhtynyt toimenpiteisiin, joilla koira jatkossa pysyy aisoissa. Tämä saattaa rauhoittaa naapuria jonkin verran ja on mahdollisuus ehkä päästä 'asiallisiin väleihin'. Mitään videoita tms. ei kannata poliisille näyttää, ei varsinkaan kun kertoman perusteella ongelma on peräisin 'omasta pesästä' ja sitä ei ole haluttu ratkaista laittamalla koira kiinni.
Tilanne on ilmeisesti ollut pitempään jatkuvaa ja kertoman perusteella naapuri on osoittanut aikamoista pitkämielisyyttä, huudoista huolimatta, ilmoittamalla asiasta vasta nyt poliisille. Valitettavaa, että asiaa ei ole saatu aikaisemmin kuntoon, vaan naapurin täytyy turvautua virkavallan apuun.



Jep, tässäkin tapauksessa ”hyökkäys olisi paras puolustus”, eli pukisin vaatteet päälle, kytkisin/tarhaisin/paimentaisin/opettaisin koiran, ostaisin konjakkipullon & kukkasia, jonka kanssa menisin naapuriin ylpeyteni niellen keskustelemaan sovittelevassa hengessä. Videot yms. puheluiden nauhoitukset pitäisin varmassa tallessa vastaisen/kaiken varalle.

Toinen vaihtoehto olisi myydä/vuokrata paikka jollekin sopivalle vähemmistölle (vaikkapa Rastafa-keskukseksi) tai juoppoporukalle/hampunkasvattajille, nimellistä tai nimetöntä vuokraa vastaan Twisted Evil

Tuossa tämän näkee mitä maaseudun ihanuus on ja kun ihmisillä ei ole parempaa tekemistä, kuin naapureiden kyttääminen/häiriköinti. Jos olisin tuo naapuri ja koira alkaisi v1tuttaa liikoja, niin ottaisin sen kiinni ja veisin muutaman sadan kilometrin päähän eläinsuojelijoiden huomaan, sanoisin ottaneeni hylätyn karkukoiran talteen lähinurkilta. Voisin sitten vaatia myöhemmin koiran omistajilta löytöpalkkion/kulukorvauksen vaivoistani, jos koira ikinä enää omistajaansa löytäisi.

Mutta oikeastihan tuossa ei ole kyse koirasta eikä sen p@skasta, vaan ihmisten keskinäisestä p@skasta, jonka voisi halutessaan ensin mainituilla keinoilla hoitaa kuntoon. Lisäksi anteeksipyyntö ja käden puristus…
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 2 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com