OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Garmin jenkeistä ja karttapohjat?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 18.10.2006 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tex Willer kirjoitti:
http://www.garmin.com/products/comparison.jsp Tuollako noilla laitteita vertailee, niin ei noissa ihan mahdottomia eroja ole. Toki 60 CSx on tehokkaampi-->suurempi virrankulutus. Kannattaako tuota 200 taalan eroa maksaa mikä tuolla Legendillä ja 60 CSX:llä on?

Garmineilla on jenkeissä kampanja jolla 50 taalaa alennusta noista gepseistä. Edyllää kylläkin jenkkitilaajaa

yksi kysymys, miksi juuri Csx? 60Cx on halvempi, mutta siinä ei sitten taas ole kompassia ja verenpainemittaria. Jos kaipaat noita kahta ominaisuutta, niin hommaa sitten Vista Cx. Mutta jos kaipaat sit SirfIII-jotain vastaanotinta, niin sitten sun täytyy hommata se 60Cxx -sarjalainen. Jos haluat epäkompaktimman ja enemmän virtaa syövän rumiluksen, niin osta toki 60Cx tai Csx Very Happy no vitsi vitsi.

Aikuisten oikeesti: se juttu on nyt ihan susta kiinni. Jos haluat välttämättä 60-sarjalaisen näköisen laitteen, mutta et kaipaa kompassia ja sitä toista juttua, niin osta sitten ihmeessä 60Cx, älä Csx:ää. Joku on sanonut, että Csx:ssä olisi herkempi vastaanotto, mutta käsittääkseni Cx:n ja Csx:n gps-moduleissa ei ole mitään eroa...? Ainakin 60Cx:llä pystyy saamaan joissakin oloissa sisälläkin signaalin, mutta Legendillä tämä ei onnistu. Jotkut sanovat myös, että kovalla sateella ja pilvisellä kelillä vistalla, legendillä ja venturella voi olla jotain ongelmia tarkkuuden suhteen, mutta 60Cx ja -CSx saavat melko helposti tarkkaa signaalia hyvinkin extreme-olosuhteissa. Edellä mainittua en ole itse päässyt testaamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 18.10.2006 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kartta pyörii jotenkin siedettävästi, jos valitsee asetuksista mahdollisimman vähän yksityiskohtia. Nopeus riippuu myös siitä, kuinka paljon käsiteltävällä alueella on yksityiskohtia (esim korkeuskäyrät, kiinteistäjen rajat, yms). 60 Cx pyörittää aivan erilailla tuota kaikkea.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 18.10.2006 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Kartta pyörii jotenkin siedettävästi, jos valitsee asetuksista mahdollisimman vähän yksityiskohtia. Nopeus riippuu myös siitä, kuinka paljon käsiteltävällä alueella on yksityiskohtia (esim korkeuskäyrät, kiinteistäjen rajat, yms). 60 Cx pyörittää aivan erilailla tuota kaikkea.

no joo, ihan tosi. Kyllä mäkin luulen, että jos noissa venture yms. cx laitteissa pistää yksityiskohta-namikan kaakkoon, niin varmaan koko vehje jumittaa. Itse olen tottunut käyttämään gps:ää pelkkänä paikan osoittajana, ja tästä syystä en kaipaa mitään korkeuskäyriä yms. Tuonhan mukaan se laite tosiaankin kannattaa ostaa, että jos tosiaankin haluaa jatkuvasti nähdä kartalla rajat, käyrät, symbolit, ojitukset yms., niin kannattaa varmaan hommata se tehokkain malli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tex Willer
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Hei 2005
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 18.10.2006 14:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

whector kirjoitti:

yksi kysymys, miksi juuri Csx? 60Cx on halvempi, mutta siinä ei sitten taas ole kompassia ja verenpainemittaria. J


Tuo CSx tuli siitä kun sitä näkyy tuolla jenkkilässä olevan paremmin tarjolla. Esim. täällä ei tuota Cx mallia ollut ollenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 18.10.2006 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tex Willer kirjoitti:
whector kirjoitti:

yksi kysymys, miksi juuri Csx? 60Cx on halvempi, mutta siinä ei sitten taas ole kompassia ja verenpainemittaria. J


Tuo CSx tuli siitä kun sitä näkyy tuolla jenkkilässä olevan paremmin tarjolla. Esim. täällä ei tuota Cx mallia ollut ollenkaan.

http://www.gpscity.com/cat-handheld-gps.htm tuolla on cx, hintaa tällä hetkellä n. 360$. En tunne tuota shipdogia; toimittavatko he mutkattomasti Suomeen? Suosittelen kyllä gps cityä tai gps discountia. Kumpikin lähettää Suomeen.

Eilen tilasin illalla GPS Citysta Venturen, ja huomenna se minulle tuodaan kotio. Kannattaa myös tarkastaa, että mitä shipdogi ottaa vakuutus- ja kuljetusmaksuja. Jenkeissä se menee vähän sillee, että mitä pienempi firma, niin sitä törkeemmät kuljetuskulut. En tiedä mistä johtuu, isommat firmat saa varmaan paremmin alennusta tai sitten USAssa vaan yksinkertaisesti suositaan isoja firmoja. Mutta bottom line on se, että USA:sta tilattaessa, ota selvää mitä ovat postikulut, mahdolliset pakolliset hintalisät (vakuutukset, laskutuslisät ja kuriirifirman perimät tullilaskulisät) ja kysele postitusajoista. Vaikkapa joku sivusto lupaa, että FedExin priority lähetyksenä tulisi 2-3:ssä Suomeen, voi firma kuitenkin olla omalta osaltaan niin laiska, että heidän logistiikassaan menee useita viikkoja. Mulla on näistä liikaa huonoja kokemuksia. Yhdenkin firman kanssa kävi sillee, että tilauksen käsittelyssä meni 4 viikkoa (enkä puhu nyt Erätukusta Very Happy Very Happy ), ja kun tilaus vihdoinkin annettiin FedExille, se oli seuraavan päivänä minulla. Sitten taas kerran kävi sillee, että tilaus käsiteltiin 1,5 tunnissa, mutta se viipyi matkalla 2 kuukautta (laivarahti, ekaksi se lähetys kadotettiin, ja sitten se taas löydettiin).

Sori jos teitä väsyttää mun jutut, mut tää on viel pakko kertoo. Eilinen GPS Cityn tilaus meni tällee:

Tilasin Venture Cx:n n. kello 20:00. Tilausvahvistus tuli 10 minuutin päästä, ja 15 minuutin päästä he ottivat yhteyttä, ja pyysivät minua skannaamaan luottokorttini molemmat puolet, ja käskivät myös ottaa kuvan jostain sellaisesta luotettavasta lähteestä, jossa on minun kotiosoite. Pahoittelivat kovasti tätä, mutta se on kuulemma heidän "kauppalakinsa" Very Happy . Hyvä näin. Otin kuvat, lähetin sinne, ja puolen tunnin päästä kovasti kiiteltiin, ja sanottiin että tilaus on nyt käsittelyssä. Tunnin päästä tuli viesti, että paketti on nyt lähtenyt heiltä ja on matkalla lumiseen Suomeen. Aamulla kurkkasin FedExin lähetys-seurantaa, ja siellä se todellakin oli, lentokoneeseen ahdattuna matkalla Suomeen.

Noin kello 1200 tänään minulle soitettuun FedExiltä, ja kysyttiin että miten haluan maksaa tulli ja VATit (alv). He suosittelivat maksamaan ne Visalla, jotta paketti voitaisi tuoda jo huomenna. Annoin heille korttini numerot. Sitten he pyysivät taloni ovikoodin, ja ilmoittivat, että paketti on minulla huomenna iltapäivällä.

Näin, yleensä haukun jenkkejä, mutta kyllä niillä kauppa pelaa. Suosittelen GPS Citya kaikille! GPS Discountia täytyy vielä joskus kokeilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tex Willer
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Hei 2005
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 18.10.2006 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

whector kirjoitti:

Sori jos teitä väsyttää mun jutut, mut tää on viel pakko kertoo. Eilinen GPS Cityn tilaus meni tällee:


Ei väsyty. Hyvä vaan kun joku kertoo omakohtaisia kokemuksia. Niitä on mukavempi lukea kuin että jonkun tutun naapurin veljen poika oli kuulemma tilannut jostain ja olikait se onnistunut.

En ole näillä näkymin tilaamassa Suomeen. Delegoin homman tuttavalleni, joka asuu jenkeissä. Näin säästän vielä jonkun verran. Tuttavani on tulossa reilun kuukauden päästä suomeen, joten sen mukana saisin laiteen suomeen. Pitääpä vielä hieman penkoa noita myyntipaikkoja. 50 taalaa näytti olevan hintaero noilla cx ja csx mallilla tuolla gpscityssä. http://www.mysimon.com tuolta löytyy noita jenkkilän postimyyntipaikkoja kätevästi. Sieltä löytyi tuo shipdog. Shipdog toimittaa vain USA:n sisäisesti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 18.10.2006 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tex Willer kirjoitti:
whector kirjoitti:

Sori jos teitä väsyttää mun jutut, mut tää on viel pakko kertoo. Eilinen GPS Cityn tilaus meni tällee:


Ei väsyty. Hyvä vaan kun joku kertoo omakohtaisia kokemuksia. Niitä on mukavempi lukea kuin että jonkun tutun naapurin veljen poika oli kuulemma tilannut jostain ja olikait se onnistunut.

En ole näillä näkymin tilaamassa Suomeen. Delegoin homman tuttavalleni, joka asuu jenkeissä. Näin säästän vielä jonkun verran. Tuttavani on tulossa reilun kuukauden päästä suomeen, joten sen mukana saisin laiteen suomeen. Pitääpä vielä hieman penkoa noita myyntipaikkoja. 50 taalaa näytti olevan hintaero noilla cx ja csx mallilla tuolla gpscityssä. http://www.mysimon.com tuolta löytyy noita jenkkilän postimyyntipaikkoja kätevästi. Sieltä löytyi tuo shipdog. Shipdog toimittaa vain USA:n sisäisesti

hmm, no tuossa tapauksessa kannattaa kyllä ostaa se kallein malli. USA:n sisällä varmaan postimaksutkaan ei ole pahoja, joten siitäkään ei ole huolta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 20.10.2006 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt on Venture Cx ollut vähän aikaa käytössä ja testissä, ja kyllä tuo ihan pätevältä vehkehelttä tuntuu. Kuten aikaisemmin on jo tullut ilmi, kyllä se kartan selaaminen melko hidasta on, jos detaileina on valittuna "eniten", ja kaikki muutkin yksityiskohdat valitaan käyttöön. Mutta jos detail tasoa laskee vähän alle normaalin, ja heittää declutterin päälle, niin kyllä tuo minun makuuni ihan rouhevasti topo suomi plussaa pyörittää. Ja on todellakin ihme juttu se, että windowsin mapsourcessa nuo kartat toistuvat vähän oudosti, mutta laitteen näytöllä ne näyttävät aivan täydellisistä, ja kaikki näkyy kuten pitääkin. 512mb kingstonin microsd:n kortin kanssa tuohon mahtuu ihan mukavasti karttojakin varsin kivoilla detaili määrillä Smile

suosittelen kyllä garminia. hieno laite!

vielä kun pääsis sellaista kokeilee, että vaikuttaako microsd:n kortin nopeus tohon. Osaatteko te sanoa? Nyt mulla on kingstoni, mutta yleensä näissä laitteissa käytetään sandiskin kortteja. Pitäis varmaan hommata sellanen, ei oo edes kovin kalliita.

täytyy vielä sen verran korostaa, että jos siis karttoja SELAA, niin detailit on pakko laskea minimiin. Jos ei selaa ja pitää zoomia vaikka n. 30-50m tasolla, niin kaikki namikat voi olla ihan kaakossa, kyllä pelittää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 20.10.2006 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko kenelläkään muuten hajua, että miten tämän sivun: http://www.kolumbus.fi/ari.torpstrom/topot.html

alaosassa olevan katutietokannan saa toimimaan topo suomi plus 2:ssa? tuo käyttää jotain poionly str_9-juttua, mutta mistä noita saa, ja miten ne saa garminiin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Heska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1578

LähetäLähetetty: 20.10.2006 18:18    Viestin aihe: Re: Kokemukseni jenkki tuonnista Vastaa lainaamalla viestiä

Vista kirjoitti:
Olen kuullut muualtakin, että tuossa uudessa GPS map 60Cx:ssä ei olisi mahdollisuutta valita suomenkielisiä valikoita...


Tuossa toisessa ketjussa oli vinkkejä kuinka suomenkielisenkin valikon voisi saada käyttöön noihinkin malleihin, kokeilkoot ken uskaltaa. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kkssu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Hel 2006
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 20.10.2006 18:38    Viestin aihe: Re: Kokemukseni jenkki tuonnista Vastaa lainaamalla viestiä

Heska kirjoitti:

Tuossa toisessa ketjussa oli vinkkejä kuinka suomenkielisenkin valikon voisi saada käyttöön noihinkin malleihin, kokeilkoot ken uskaltaa. Wink


Kyllä se kuulostaa toimivan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 21.10.2006 18:12    Viestin aihe: Re: Kokemukseni jenkki tuonnista Vastaa lainaamalla viestiä

kkssu kirjoitti:
Heska kirjoitti:

Tuossa toisessa ketjussa oli vinkkejä kuinka suomenkielisenkin valikon voisi saada käyttöön noihinkin malleihin, kokeilkoot ken uskaltaa. Wink


Kyllä se kuulostaa toimivan.

jep, toimii myös mun Venture Cx:n kanssa.

Lisää käyttökokemuksia em.:stä ja topo suomi plussasta:

kartta pelittää oikein mainiosti muuten, mutta tosi satunnaisesti, jos vaikkapa pistää kaikki detailit maksimiin, ja alkaa selailemaan karttalehtiä edestakas, saattaa tuo topo seota, ja kartta poistyy käytöstä. Tälläin Venturen näytölle jää vain keltainen pohja, ja kaikki itselisätyt jäljet. Tämä on siis ainut vika minkä olen tässä yhdistelmässä huomannut.

tässä vielä yksi vinkki/pyyntö Venturen, Legendin ja Vistan käyttäjille: jos haluatte saada kylmäkäynnistyksessä nopeammin gps-signaalin, niin ottakaa egnos/waas pois päältä. Itse olen huomannut, että kun olen esim. taajamassa, jossa on ympärillä paljon kerrostaloja, puita yms., niin tuo waasin päälläolo saattaa vain hidastaa signaalin saamista. jos joku sattuu tuota kokeilemaan niin ilmoittele tuloksia. Olisi kiva tietää, että pitääkö tämä oikeasti paikkansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.10.2006 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Garminin korkeusmittaus on muuten helvatin tarkka. Arvatkaas missä ollaan?

Tota maksiminopeutta ei sitten kannata kommentoida. Jos ny motarilla vähä vetäsee karstoja turposta...
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
whector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2006
Viestejä: 197
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 21.10.2006 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:


Garminin korkeusmittaus on muuten helvatin tarkka. Arvatkaas missä ollaan?

Tota maksiminopeutta ei sitten kannata kommentoida. Jos ny motarilla vähä vetäsee karstoja turposta...

missä ootte? ja kuinka monta sateliittia garmin vaatii että saa "tarkan" korkeusarvon?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 21.10.2006 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

whector kirjoitti:
Repesorsa kirjoitti:


Garminin korkeusmittaus on muuten helvatin tarkka. Arvatkaas missä ollaan?

Tota maksiminopeutta ei sitten kannata kommentoida. Jos ny motarilla vähä vetäsee karstoja turposta...

missä ootte? ja kuinka monta sateliittia garmin vaatii että saa "tarkan" korkeusarvon?


Täällä Taustalla taitaa näkyä keltaiseksi maalattua kiveä.

4 satelliittia antaa paikannukseen jo noin 20 metrin tarkkuuden mutta korkeus voi heittää paljonkin. Tuolla "näkyi" muistaakseni kymmenen satelliittia.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com