OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Millainen kanalintuvuosi paikkakunnallasi?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Rutja
***


Liittynyt: 29 Jou 2004
Viestejä: 400
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

LähetäLähetetty: 07.09.2005 10:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RKTL:n yhteenveto metsäkanalintujen osalta http://www.rktl.fi/riista/riistavarat/metsakanalinnut_2005/

Kun klikkaa riistanhoitopiiriä (vasen reunus), näkee tulokset riistanhoitoyhdistyksen tarkkuudella.
_________________
Reippaasti metsässä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hupi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Maa 2004
Viestejä: 19
Paikkakunta: Oulun lääni

LähetäLähetetty: 07.09.2005 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsopoikuuksia runsaasti, teeriä ja pyitä kohtalaisesti. Poikuekoot harvinaisen runsaslukuisia!
_________________
"Kyllä mailmaan ääntä mahtuu"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 07.09.2005 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Savonlinnan seudulla en muista koskaan nähneeni näin paljon poikueita kuin tänä vuonna. Ja isoja(kin) poikueita, yksi teeripartti oli 9 tai 10 lentokykyistä lintua, en ole moista nähnyt ennen. Näyttää hyvältä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
KurkkaHolli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Elo 2004
Viestejä: 602
Paikkakunta: Verinen tanner

LähetäLähetetty: 07.09.2005 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

*Konna* kirjoitti:
KurkkaHolli kirjoitti:
Eilen ehdin pyörähtämään metsän puolessa, eikä Iissä ja Yli-Iissä ainakaan viime kauden tapaista kannan kasvua ainakaan ole nähtävissä. Ihan hyvin oli teerillä viime vuotiset poikaset selvinneet talvesta, sillä aikaisia lintuja oli "ihan Ok" (kokonaista 4kpl ehdin lyhyillä reiteillä nähdä), poikueita löytyi kaksi, toisessa oli emo pois lukien 4 ja toisessa vain 2. Metsoja en löytänyt yhtään, vanhoja tai poikuuksiakaan, joka aiheutti pientä kummastusta. Pyitä löytyi entiseen malliin, ellei enemmän. Riekkoja ei laisinkaan.

Eli tavallista heikompi kanta, väittäisin.

No missäs päin tarkemmin kävit kun olen nimittäin sieltä päin itsekkin ja en ole nähnyt kovinkaan paljon lintuja.!?!? Ainahan niitä jokunen on jossain. Ii joen etelä- vai pohjois- puoli?

Etelä- että pohjoispuolella jokea. Iissä enimmäkseen pohjois-puolella, Olhavaa ja Kuivaniemeäkin myöten. Yli-Iissä Jakkukylä, Pahkakoski-etelä, Maalismaa. Noita paikkoja ehdittiin kävästä kattelemassa.
Ei ole häävit näkymät tälle vuodelle, joten taidanpa siirtyä Pudasjärven ja Yli-Kiimingin maille pysyvästi. Iiläisiä on kuitenkin korvessa liikaa... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PetNie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2004
Viestejä: 119

LähetäLähetetty: 07.09.2005 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eteläisessä keski-suomessa lintuja on kohtalaisen hyvin joka tarkoittaa että paras lintuvuosi viiteentoista vuoteen mun mielestä on menossa. Olen nähnyt Metsoja, teeripoiokueita ja pyitä erityisen runsaastikkin. Olisikohan pienpetojahdilla sittenkin vaikutusta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susilauma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 07.09.2005 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä pienpetopyynti on varmasti osasyy, mutta kyllä kesäkin oli pirun hyvä lintupoikuuksien kannalta. Pitää vaan toivoa, että tällaisia unelma kesiä olisi hieman useammin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paukku Masa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2005
Viestejä: 652
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 07.09.2005 17:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H"#¤%& huono!! Ei oikein tahdo toi metso Manskulla viihtyä! Very Happy Very Happy
Noita punahuuli kanoja kyllä riittäis, mut ei taida eukko tykätä jos semmosen saaliin kotiin kantaa!! Embarassed
_________________
Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
gaveman
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 7
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: 08.09.2005 01:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Paavo Lähetetty: 07.09.2005 10:09 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Tavallista parempi vuosi tulossa. Mutta ei vielä tarkoita hyvää vuotta
.



Minä oon tässä miettinyt, että milloinhan niitä lintuja on niin paljon, että oltaisiin tyytyväisiä. Kyllähän minä ymmärrän, että ne ovat vähentyneet ja metsästystä harrastaessa sen mukaan mennään ja varsinkin kun eri alueilla on erillainen tilanne. Mutta, milloin on tarpeeksi? Sittenkö ku lintuja alkaa olla joka oksalla ja jokaisen mettämiehen saalina on kymmeniä lintuja? Question Kertokaa milloin te olisitte tyytyväisiä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikke
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 18
Paikkakunta: HML

LähetäLähetetty: 08.09.2005 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin todettu ja kysytty gaveman!!!

Itse olen hyvin tyytyväinen lintukantoihin joka vuosi, kun itselle riittää vain kun ei ole rahoitusaikaa päällä. Se takaa minulle mahdollisuuden nauttia luonnosta ja relata näin arjen keskellä. Samalla tietysti tyydyttäen sen riistainnon, siihen kun riittää vain näkö/kuulohavainto linnusta.

Kivahan se on jos joku joskus reppuunkin asti päätyy, mutta ei aina tämä ole mahdollista.
_________________
lkss on se ainut seisova koira tai jotain...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KurkkaHolli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Elo 2004
Viestejä: 602
Paikkakunta: Verinen tanner

LähetäLähetetty: 08.09.2005 08:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

gaveman kirjoitti:
Minä oon tässä miettinyt, että milloinhan niitä lintuja on niin paljon, että oltaisiin tyytyväisiä. Kyllähän minä ymmärrän, että ne ovat vähentyneet ja metsästystä harrastaessa sen mukaan mennään ja varsinkin kun eri alueilla on erillainen tilanne. Mutta, milloin on tarpeeksi? Sittenkö ku lintuja alkaa olla joka oksalla ja jokaisen mettämiehen saalina on kymmeniä lintuja? Question Kertokaa milloin te olisitte tyytyväisiä?

Itse olisin tyytyväinen, jos ei tarvitsisi kulkea metsässä näkemättä tai kuulematta linnuista. Meni muutamia reissuja noinkin, muutama vuosi takaperin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beretta 76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 51
Paikkakunta: Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 14.09.2005 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin on. Se on hienoa kun joka pistolla ja reissulla näkee.
Silloin on tilanne päällä ja pääsee fiilinkiin.
Arjen rutiineista ja työpaineistahan tässä halutaan päästä irti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 14.09.2005 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyitä on erikoisen runsaasti paikallisesti savossa päin. Aivan joka paikassa, kaksi lensi jopa ikkunaan ja kuoli kun vihelsin maalla portailta pilliin aamutuimaan (eivät aivan peräkkäin, mutta pyitä vastasi puolenkymmentä ja heti ensimmäinen lehahti kohti ja suoraan ikkunaan, selkäranka poikki). Toinen lensi toiselta puolen taloa kohti ja toiselle puolelle ikkunaan, kallo siltä oli mennyt halki kun oli ikkunaan osunut.

Laukaustakaan ei tarvinut ampua viime sunnuntaina "pyyjahdissa". Ottaen huomioon vielä sekin, että kyseessä ei ole mikään erityisen mieluinen paikka pyylle, huonoina vuosina pyytä ei ole satojen metrien säteellä talolta. Metsässä vihelteli ja vastaili aivan koko ajan pilliin.

Sen sijaan teeriä ei ollut juuri lainkaan, kävelin koiran kanssa kolmisen tuntia ja vain puolenkymmentä teerihaukkua tuli. Paljon vähemmän kuin esim. viime vuonna. Eivätpä ole kyllä vielä parveutuneet, joten montaahan ei pääse näkemäänkään jos ei poikueeseen satu törmäämään.

Metsoja oli huomattavan vähän tänä vuonna verrattuna aiempiin vuosiin, ainoastaan yksi metso löytyi koko päivän kävelyn tuloksena. Johonkin ovat karkonneet, tiedä sitten mihin.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jinok
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2816
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 14.09.2005 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole oikeastaan mitään eroa huomannut viime vuoteen kuin että teeri poikueet ovat olleet vähän isolukuisempia, ja metso poikueita on näkynyt enempi kuin viime vuonna.
_________________
-Rottajalaka prkl!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
RaDeK69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2004
Viestejä: 1256
Paikkakunta: Jyväskylän lähellä

LähetäLähetetty: 15.09.2005 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kanalintu vuosi on helvetin hyvä Smile .
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com