OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

pienoiskivääri!!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2661

LähetäLähetetty: 05.09.2005 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jinok kirjoitti:


Spede kirjoitti:
22 wmr piekkarissa riittää teho varmasti. Itte olen ampunut teeren sillä 180 metriin, kertomus löytyy jostain täältä foorumilta. En jaksa uudelleen kirjoittaa... Velipoika ampunut metson 130-140 metriin ja metto löyty puun alta...

Oliko kyseessä se pistoolilla ammuttu mehto Laughing



Lähisukulaisilla kenelläkään ei ole pistoolia, joten ei ole pistoolilla ammuttu;) Samalla mäknumi pinskulla ammuttu tuo teeri ja metso.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 06.09.2005 05:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

WMRn luodin halkaisijat lienee samat, sen sijaan hylsyissä löytyy niin pituudessa kuin leveydessäkin eroja. .22WMR on reunasytytteinen kivääripatruuna, ei oikeastaan lainkaan pienoiskiväärinpatruuna. Piekkariksi kutsutaan usein myös .22WMRää, jota se ei oikeastaan edes ole. Termien sekaannus aiheutuu varmasti osaksi myös paljon käytetystä "magnumpiekkari" termistä. Itse miellän piekkarista puhuttaessa aseeksi sellaisen, jonka patruunapesään käyvät .22lr, .22short ja .22 flobert. Siis perinteiset piekkarinpatruunat.

Ameriikan mantereella on myynnissä latauskomponentteja myös pienoiskiväärille (ja .22WMRlle), mm. valmiiksi nallitettuja hylsyjä. Sikäli asia olisi mielenkiintoinen, että saisi räätälöidä itse patruunat myös piekkariin, toinen juttu kokonaan on, tulisiko siinä lainkaan taloudellista säästöä (koska piekkarin paukut ovat melko halpoja myös meillä kaupassa).

Mahtaakohan palstalaisilla olla kenelläkään tietoa mustaruutiajan "pitkästä" piekkarin paukusta? Olikohan kaliiperi jotain .22Long tai sellaista? Miksi kaliiperi vedettiin pois myynnistä (patruunapesään kävi myös .22LR)?
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jariloikkanen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 9
Paikkakunta: etelä-savossa

LähetäLähetetty: 06.09.2005 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä ei nyt aivan liity aiheeseen mutta täällä tuntuu olevan henkilöitö jotka saattaisivat tietää paljonko maksavat panokset 22wmr:ään? Eli vaikka jotakin CCI:n paukkuja 50 kpl:n rasialla paljon hintaa? Tai sanokaa mitä paukkuja itse oletta käyttäny.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2661

LähetäLähetetty: 06.09.2005 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jariloikkanen kirjoitti:
Tämä ei nyt aivan liity aiheeseen mutta täällä tuntuu olevan henkilöitö jotka saattaisivat tietää paljonko maksavat panokset 22wmr:ään? Eli vaikka jotakin CCI:n paukkuja 50 kpl:n rasialla paljon hintaa? Tai sanokaa mitä paukkuja itse oletta käyttäny.


Merkeistä en tiedä, mutta velipoika meinas että alle kymmenen euron saa 50 kipaletta. Aikanaan remingtonin ja federalin paukut maksoi jotai 65 markkaa rasia. Ovat halpuneet jonkin verran vuosien saatossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jinok
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2816
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 06.09.2005 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Spede kirjoitti:
jariloikkanen kirjoitti:
Tämä ei nyt aivan liity aiheeseen mutta täällä tuntuu olevan henkilöitö jotka saattaisivat tietää paljonko maksavat panokset 22wmr:ään? Eli vaikka jotakin CCI:n paukkuja 50 kpl:n rasialla paljon hintaa? Tai sanokaa mitä paukkuja itse oletta käyttäny.


Merkeistä en tiedä, mutta velipoika meinas että alle kymmenen euron saa 50 kipaletta. Aikanaan remingtonin ja federalin paukut maksoi jotai 65 markkaa rasia. Ovat halpuneet jonkin verran vuosien saatossa.


Remington .22WinMag PSP
Lyijykärkinen magnum-lataus
23€/100kpl
Maahantuoja Normark Suomi Oy
Elikkä jariloikkanen saat noita paukkuja varmasti (en tiedä mikä muuten on noitten saatavuus) kun käyt Kuopiossa Aseliike pitkäsellä tai Carlsonilla
_________________
-Rottajalaka prkl!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com