OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Skoda Octavia Scout vs. Subaru Outback
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2377
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 23.02.2017 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
joka ikinen kerta kun lumi pääsee kostumaan jäätyy luukun alareuna puskurin "kuoppaan" niin ettei se voi aueta,,,sen näkee kun kattoo luukun alareunan / tilan mihin se menee, muotoilun ja aseman kun kattoo ja ajattelee siihen loskan jäätyvän nii tajuaa. näin siis farkussa.
kaveri usko sitte ku laitto scoutin.


Mulla ollu -03, -07 ja -10 Octaviat enkä ole huomannut takaluukun jäätymistä.

Tänäkin aamuna oli luukun päälle muurautunut 10 sentin kerros lunta, mutta senkin kun harjas pois heti auton pysäköinnin jälkeen.

Farkku Focus tai Mondeo, siinä oli ongelmia luukun kohdalla puskurissa olevan kourun kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 23.02.2017 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei lumi ole ongelma. Noh voihan se olla että pelleillessä pusken takaselkänojan kautta roinaa peräkonttiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 23.02.2017 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No oli miten oli vinku joutuu töihin isonnan puskurin ja korin väliä jotta sose ei pysyis tai vois ainaki jään lyödä läpi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 335
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 23.02.2017 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli pari Octaviaa ja nyt on toinen Subbe menossa, tosin Forre kun rahat ei riittäneet Outbackiin. Octaviat ei olleet Scoutteja eikä nelikkoja mutta saman konsernin Golf VI löytyy nelikkona ja näistä synteesinä sanoisin että ota Subbe.
Sanoisin että Subarussa tulee vähemmän vastaan semmoista ärsyttävää "pikkuvikaa". Toki kaikki arvostaa eri asioita mutta itellä Subet olleet perusmalleja ja kaikki on pelanneet heinosti. Maavara Forressa on sama kun Outissa (muistaakseni) ja se on plussaa. Jos otat manuaalin niin välitykset on vähän pitkät ryömittämiseen mutta jos päädyt CVT:n niin tämäkään ei ole ongelma. Itellä kovalla laatikolla diesel ja ei ole kytkinremppaa tarvinut 250 tkm tehä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 23.02.2017 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla 260 tkm vaihettiin kytkin, joka on ollut kovalla menolla metsäammattilaisen käytöllä+mettuukäytössä. Hangessa puskettu niin että kierrokset 3000 rpm ja lumi tullut konepellin yli. Ei kä ole yvesti eikä kahesti , vaan monesti ja piempiä pätkiä. Eteenpäin mentäessä ei kytkin lämpene eikä luista, mut pakittaessa tiukassa paikassa hefkästi ottaa hajut.
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 611

LähetäLähetetty: 23.02.2017 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Ei lumi ole ongelma. Noh voihan se olla että pelleillessä pusken takaselkänojan kautta roinaa peräkonttiin.


Kumma homma, kait tuohon olis itekin huomiota kiinnittänyt jos olis tarvinu penkkien kautta konttia lastata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 23.02.2017 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoin itse toissa joulun aikoihin Audi A4 3.0 TDI automaatti quattrosta Subaru Outbackiin 2.0D automaagilla. Tuossa kun tuota vaihtoa pohdin niin oli monta eri autoa mielessa mukaanlukien Scout. Mutta jos nyt reilut 30tkm myohemmin pitaisi uudestaan tehda tuo vaihto niin ottaisin edelleen subarun. Sain kylla justiinsa sen minka menin ostamaan. Toki autobaanalla tulee Audia ikava, kun saparolla ei paljon yli 140km/h kehtaa ajella, mutta eipa tuota puolen vuoden jalkeen enaa edes tule tarvinneeksi, kun kotimaahan takaisin muuttaa. Tuossa tuttavilla ollut monenlaista saparoa, eika oikein missaan mitaan kauhean suuria ongelmia ole ollut. Jos siis vertaa noihin VAG-murheisiin. Toki kaikkea pienta: bensavehkeessa alipainetta tankissa, yksi dieseli juo turhan railakkaasti oljya ja tammoista pienta. Itse olen selvinnyt normihuolloilla plus takajarrupaloilla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 23.02.2017 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

60 tkm tullut nyt Subarulla lasketeltua ja niistä iso osa jahtihommissa. Vaihtoehtoina oli Scoutit, RAV:it, Qashquit yms, mutta lopulta vaan Subarun nelivetosysteemi ja reilu maavara vei noista voiton. 22 cm maavara helpottaa liikumista ja varsinkin pysäköimistä metsäteiden varsilla huomattavasti. Jatkuva nelikko toimii hyvin ja vakauttaa ajoa myös mutkaisilla pikkuteillä. Dieselissä riittää paukkuja ja kulutus kestää kuitenkin siinä 6 litran kantturoilla. Ajonvakautusta ei saa kytketyksi pois, minkä näen itse hieman puuttena, olisi mukava välillä lasketellä vähän kylki edellä. Kytkin on hieman ongelmallinen, kun joudutaan lähtemään liikkeelle esim. 20 cm kovassa hangessa. Ensin kannattaa ottaa vaikka takaisinpäin metrin verran ja sitten lähteä painamaan eteenpäin. Tekniikka ja voimansiirtohan näissä Subaruissa on lähes 1:1 mallista riippumatta.

Tälläkin kelillä vaan jaksaa hymyilyttää ajelu ihan maantielläkin.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 23.02.2017 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

voihan se luukku ongelma olla ilmasto oloistaki kiinn, mutta kun luukun ja puskurin välin kattoo ymmärtää kyllä kun tietää että kelit vaihtelee.
parinsentin kourussa ku on jäätä ja luukun reunan pitäs tulla takavitaan nii se vaan on mahdottomuus.
mainittin kaverille asiasta ku syksyllä oli laittanu scoutin, ei menny pitkään ku oli tullu ongelma tutuksi.
ja kun se on sellainen paikka ettei siinä millään harjalla tai vastaavalla voi mitään,,, puukko, meisseli tai vastaava jos meinaa sen jään saada senverran vähemmäksi että luukku pääsee avautuun.
mene ja tiedä onko joissain sitte isompi välys puskurin ja korin välissä.

ei minun tuosta tarvi !&%¤# jauhaa, sellanen se vaan on.

Tuossa kuvassa keltaseksi värjätty alue kun on umpi jäätä nii kiinni on ja pysyy. Todellisuudessa tuo kolmion oikea kylki on jokseenki vaaterissa ja kärki uppoaa kiilamaisesti noin 2cm syvälle, luukun pitäs päästä auetesaan noustessa myös taaksepäin,,,mahdottomuus.



Viimeinen muokkaaja, Pohjola pvm 23.02.2017 21:37, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 23.02.2017 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Ajonvakautusta ei saa kytketyksi pois, minkä näen itse hieman puuttena, olisi mukava välillä lasketellä vähän kylki edellä. .


Hä!? Ei saa... Mikä malli?


Tapiok kirjoitti:


Kytkin on hieman ongelmallinen, kun joudutaan lähtemään liikkeelle esim. 20 cm kovassa hangessa. Ensin kannattaa ottaa vaikka takaisinpäin metrin verran ja sitten lähteä painamaan eteenpäin..


Ei sitä tarvi nytkttää. Ei muuta kuin 2 tonnia kierroksia ja kytkin ylös. Kyllä se siitä lähtee kuin hauki rannasta
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 23.02.2017 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hietala:

Ei sitä tarvi nytkttää. Ei muuta kuin 2 tonnia kierroksia ja kytkin ylös. Kyllä se siitä lähtee kuin hauki rannasta

Noilla toimilla muodostuu tiivis asiakassuhde kytkinkauppiaan kanssa....
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 611

LähetäLähetetty: 23.02.2017 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:

ei minun tuosta tarvi !&%¤# jauhaa, sellanen se vaan


Jep, en käy kiistämään. Liekkö noissa sitten toleranssia tai eroja vuosimallien välillä. Mutta omasta ei tuon kanssa ole päänvaivaa ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 23.02.2017 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hietala kirjoitti:
Tapiok kirjoitti:
Ajonvakautusta ei saa kytketyksi pois, minkä näen itse hieman puuttena, olisi mukava välillä lasketellä vähän kylki edellä. .


Hä!? Ei saa... Mikä malli?


Tapiok kirjoitti:


Kytkin on hieman ongelmallinen, kun joudutaan lähtemään liikkeelle esim. 20 cm kovassa hangessa. Ensin kannattaa ottaa vaikka takaisinpäin metrin verran ja sitten lähteä painamaan eteenpäin..


Ei sitä tarvi nytkttää. Ei muuta kuin 2 tonnia kierroksia ja kytkin ylös. Kyllä se siitä lähtee kuin hauki rannasta


Noista uudemmista korkeista Subaruista ei taida mistään enää saada ajonvakautusta pois, ainoastaan luistoneston. Mulla on XV.

Sen verran paljon tuolla on tullut hieman vaativammissa paikoissa ajettua, että osaa jo vältää Subarun hajun. Tuo liikkeelle lähtö ilman isoa vastusta on osoittautunut hyväksi ja helpoksi keinoksi. Tuota kytkinpommiakin tuli kyllä kokeiltua. Yleensä ottaen, jos tuolla meno loppuu kovassa hangessa, on kaikkein helpointa ottaa muutama metri takaisin päin ja yrittää uudelleen. Ei tartte silloin ruveta katselemaan uutta kytkilevyä netistä.

Sileällä kyllä passaa laittaa pari tonnia varvimittariin ja kytkin ylös, ei siinä mitään.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 23.02.2017 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koukkupolovi kirjoitti:
Hietala:

Ei sitä tarvi nytkttää. Ei muuta kuin 2 tonnia kierroksia ja kytkin ylös. Kyllä se siitä lähtee kuin hauki rannasta

Noilla toimilla muodostuu tiivis asiakassuhde kytkinkauppiaan kanssa....


Ei se sillä tule, se tulee luistatattamalla.
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 23.02.2017 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhan leonin kytkin haiskahti aika ajoin reippaastikki, mutta ei se vaan sipannu, varmaan satoja kilsoja kahlattuna umpista, kerranki varmaan parikytä kilsaa yhtä soittoa nii et lumi nousi pellille ja välillä vaan senverta pysäytyst et lunta vähenneltiin pellin alta ku höyrys liikaa....
outpakki olis tullu laitettua oktavian siasta mutta suparun kytkin oli liian jäykkä mun polvelle.
kolmas crv olis tullu perheeseen jos olis ollu aikaa vääntää kauppaa, oktavian vaihto crv:en jäi 500 taka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com