OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Camo vai ei?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35152

LähetäLähetetty: 03.12.2016 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu,vaikkapa englantilaisten tai saksalaisten ylijäämäcamot hakkaa intin retalet käytettynäkin lättäjalaksi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1713

LähetäLähetetty: 06.12.2016 14:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erätukun lumicamo rosso yllätti kyllä. Näköjään tuo Airtex2 on hemmetin paljon parempi kuin se eka malli. Rymysin tuon lumicamon kanssa viikonlopun ilveksen ja kettujen jäljillä sekä passitin.
Alla svalan verkkoasu, tekninen lämpökerrasto ja välillä fleecepaita. En kastunut sisältä eikä päältä. En tiedä kauanko omin kestää mut onneksi tuli ostettua, sen verran tyytyväinen olin..

Vihreän kelin aikaan mielestäni on aivan sama onko camo vai ei ja asu itsessään ratkaisee. Voi olla vaikka ruskeakin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 3000

LähetäLähetetty: 06.12.2016 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ruskea, vihreä, camo jne kaikki luonnonläheiset värit käy sulan maan aikaan. Alkutalvesta liikkuessa huomasin armeija aikaan, että paras yhdistelmä oli ihmissilmään lumipuvun housut ja intin 05 pakkastakki jonka kuvio on hyvin lähellä venäläisten sumrak kuviota, eli normaaliin 05 lisätty hieman valkoista.

Itsellä air tex 1 ja 2 ja kumpikaan ei vakuuttanut. Ainakin tuo air tex 2 puku on hieman kevyempi pukuna, eli toppauksia oli jo siihen vähennetty. Likkö uudempiin karsittu vielä entisestään. Mutta en silti pitäisi missään suhteessa vertailukelpoisena gore texiin vaikka parannus vanhaan olikin. Toki kuten aijemminkin olen maininnut, niin riippuu paljon käytöstä millaista kalvoa tarvitaan. Gore on ainut jolla olen kahlannut joet yli, kontannut ja istunut vetisellä suolla passissa jne. Eli silloin ku kalvo on kovilla, niin gore on ainut joka on pitänyt veden ulkopuolella. Hikoillut olen kaikilla kalvoilla yhtälailla. Hengittävyydessä voi olla pieniä eroja, mutta itse pidän suuremmassa arvossa vaatteen muuta suunnittelua. Jos vaate on liian paksulla sisävuorella, niin kyllähän siinä hikoaa kuin pieni sika. Jos keli on lämmin, niin alla on mahdollisimman hyvin kosteutta siirtävä ohut kerrasto ja mahdollisimman vähän topattu kalvopuku, niin olo on siedettävä. Suosittelen under armourin heat gear kerrastoja kosteutta siirtämään. Noihin olen itse tykästynyt todella paljon. Verkkovuorellinen sastan wolf ajaa puvun virkaa. Ei paras puku, mutta sopi parhaiten paksun pojan ruumiinrakenteelle. Takista en hirveästi tykkää ja siksi usein käytössä härkilan qfleese takki, mutta housut on varsin hyvät kun ylimääräistä on kertynyt ja reisistä löytyy vähän muutakin kuin läskiä. Härkilan stealth olisi houkuttanut muuten kovasti, mutta kyllä niissä oli housut suunniteltu aurausmerkeille eikä reisille. Saman totesi hyvässä iskussa oleva kaverikin joka on muistanut joskus jumpatakkin.

Tavallisen tihkusateen pitää kalvo kuin kalvo ulkopuolella. Goresta ei vielä riittävän pitkää kokemusta, mutta air tex väsyi kyllä äkkiä ja alkoi päästämään veden läpi hieman pidemmissä sateissa, vaikka uutena pelasikin oikein. Pikku tihkun pitäää jo goren windstopper ulkopuolella, mutta ei sillä jokia ylitellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhis.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2009
Viestejä: 534

LähetäLähetetty: 06.12.2016 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tuo Jahti Jaktin lumipuku ei kestä. Ainakin itsellä mennyt muutamassa vuodessa aika hirveeseen kuntoon, taskut repsottaa, polvet hituleina ja haaratkin alkaa kohta revetä. Toki onhan tuolla tullut aika paljon rymyttyä, supin, ketun, näädän ja ilpon perässä. Ja on tuosta parit nepparitkin matkalle häipyneet Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1713

LähetäLähetetty: 06.12.2016 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sastan wolffia minäkin himoitsin mutta kun kumminkin halutti ostaa myös lämmin puku niin ostin pakkaskeleille hylkeen kaksiosaisen puvun. Elite Stalker haalari löytyy mut jääny melkein pitämättä, joutais myydä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1713

LähetäLähetetty: 06.12.2016 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juhis.t kirjoitti:
Ja tuo Jahti Jaktin lumipuku ei kestä. Ainakin itsellä mennyt muutamassa vuodessa aika hirveeseen kuntoon, taskut repsottaa, polvet hituleina ja haaratkin alkaa kohta revetä. Toki onhan tuolla tullut aika paljon rymyttyä, supin, ketun, näädän ja ilpon perässä. Ja on tuosta parit nepparitkin matkalle häipyneet Laughing


No mulla on kasa erätukusta ostettuja vermeitä. Muitakin kun metsästyspuolen. Esim parkatakki ollut pirun hyvä. Yks vihreä fleece takki
on ompeleesta rispaantunut ja joku "siviilipuolen" välifleece meni äkki huonoksi eli nyppääntyi pesussa. Samoin vihreä urheilukerrasto on jotenkin
kans kärsinyt mut itse puvut on kestäny varsin hyvin.. Erittäin huonoista tuotteista tulee mieleen Wild lapland tai joku sinnepäin. Noita urheilukerrastoja ja fleecejä sai kympillä tokmannilta.
Ei ne montaa pesua hyvänä pysyneet vaan nukkaantuivat ja aika pian sai heittää roskiin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com