OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Aselaki II vaihe
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 04.11.2010 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän väliin sopiikin muistutus totuudesta.

Tim Hawkins, The Government Can
http://www.youtube.com/watch?v=LO2eh6f5Go0
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 04.11.2010 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikan kirjoitti:

Tämä asettaa vielä oudompaa valoon kommenttisi "ei koske metsästäjiä"! Shocked

Näytähän mikan missä olen tuon sinun mainostamasi lauseen kirjoittanut?
Olen kirjoittanut: Metsästäjät pystyvät uudistuvan lain kanssa elämään.
Miksi vääristelet asioita? Pysyisit asiassa kun kerran tätä itsekin olet muilta vaatimassa.
Loppupeleissä voi käydä niinkin, että joku sinun yhdistyksesi jäsenistä vetää juuri sinun kirjoituksista herneen nenäänsä. Ottaa yhteyttä yhdistykseesi ja tiedustelee sieltä sinun toimenkuvaasi yhdistyksessäsi koska olet yhdistyksesi keulakuvana.
Voit kirjoituksillasi saattaa oman yhdistyksesi toiminnan erittäin hankalaan asemaan, eli voit vaikeuttaa yhdistyksesi toimintaa.
Tähän vedoten on yhdistyksellä oikeus erottaa sille vaikeuksia tuottanut / aiheuttanut henkilö.


mikan kirjoitti:

Jos kokee tarpeelliseksi ja omistaa sellaisen ja kaiken lisäksi tuosta valtamerilaivasta ei ole ulkoisvaikutuksia muille järven käyttäjille, niin miksi ei ?

Vai määritteleekö joku virkamies jossakin tarvitsemasi veneen muodon/mallin/koon ja perämoottorin tyypinkin, jotta toisessa ministeriössä voidaan päättää onkesi pituus/paino ja materiaali ja kolmannessa virastossa sitten määritellään pyyntisiiman laatu ja koukkua koskevat rajoitukset?

Kysymys ja vastaus olivat osoitettuja täysin eri henkilölle kuin sinä mikan.
Onko tapanasi sotkeentua sinulle kuulumattomiin asioihin?


mikan kirjoitti:

Tarkoitatko tuolla, etteivät täällä kirjoittavat ihmiset ole "oikeita" harrastajia, vaan suunsoittajia?
Sanoisin tuota aika arrogantiksi lausumaksi! Confused

Ja sama toistui kohdallasi kuten edellä.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 04.11.2010 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Katsoako eteen vai taaksepäin?

Aselaki ykkönen meni läpi valtavalla sukseella eduskunnassa. Tuo antaa viitteitä siitä, että minkäsisältöinen aselaki tahansa olisi mennyt läpi.

Etujärjestöjen meuhkaamisella ei tainnut juuri olla vaikutusta.

Etujärjestöjen koalitiolla ei tainnut olla juuri vaikutusta.

Etujärjestöjen virallisilla ja pyydetyillä lausunnoilla ei tainnut olla juuri vaikutusta.


Nyt pitäisi pohtia, ollaanko vaikuttamisessa oikealla tiellä. Vai tuudittaudutaanko siihen, että Persujen joku 15% ääniosuus seuraavissa vaaleissa muuttaisi aseharrastusrintamalla ihan oikeasti jotain.

Luettelosta puuttuu nämä kansanedustajille lähetetyt sähköpostit ja muut postit joilla ei niilläkään ollut vaikutusta.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 04.11.2010 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puuhapete kirjoitti:

Loppupeleissä voi käydä niinkin, että joku sinun yhdistyksesi jäsenistä vetää juuri sinun kirjoituksista herneen nenäänsä. Ottaa yhteyttä yhdistykseesi ja tiedustelee sieltä sinun toimenkuvaasi yhdistyksessäsi koska olet yhdistyksesi keulakuvana.
Voit kirjoituksillasi saattaa oman yhdistyksesi toiminnan erittäin hankalaan asemaan, eli voit vaikeuttaa yhdistyksesi toimintaa.
Tähän vedoten on yhdistyksellä oikeus erottaa sille vaikeuksia tuottanut / aiheuttanut henkilö
.


Puhutko nyt omasta kokemuksesta?
Jokatapauksessa voin surukseni todeta, että ystävänneuvo sinulle Pete(Petri) kaikui kuuroille korville.
En tule enään osallistumaan tähän mielipuoliseen ja hyödyttömään topikkiin. Jos aselaki II vaihe alkaa painaa päälle, niin avaan vaikka itse otsikon sitävarten, jos ei sitä joku muu ole jo ehtinyt avata. Tälläiseen "antenniosaston" keskusteluun osallistuminen on ajan haaskausta ja vähintääkin "arveluttavaa", vai mitä?

T:W

E: Korjattu kirjoitusvirhe
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...


Viimeinen muokkaaja, VeturiVille66 pvm 04.11.2010 22:47, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 04.11.2010 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En puhu kokemuksesta vaan sitävastoin yhdistyslain tietämyksestä.
Ps. Ville, en ole solminut sinun kanssasi mitään sopimusta, en edes ystävyys-sellaista. Olet vain yksi erälle.net käyttäjä / kirjoittaja.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2118

LähetäLähetetty: 04.11.2010 23:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puuhapete kirjoitti:
En puhu kokemuksesta vaan sitävastoin yhdistyslain tietämyksestä.


Väitätkö ettei sinuun ole Sml:n taholta lähestytty kirjoituksistasi täällä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikan
Ase-alan edunvalvoja


Liittynyt: 23 Maa 2007
Viestejä: 1750
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 05.11.2010 02:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puuhapete kirjoitti:
mikan kirjoitti:

Olen yksityishenkilönä ja edustamani järjestön nimissä kyllä tehnyt kantani/kantamme selväksi kansanedustajille ja ministerillekkin. Osalla kirjeitse, osalle henkilökohtaisesti.

Ja en minä sinuun mitään turhaumia pura, koska en omaa sellaisia.

Uskokoon tuon ken haluaa, kuitenkin sinut on yhdistetty yhdistyksen ääneksi koskapa toimit siellä tiedottajana.


Siis uskokoon mitä?
Toki olen SIHry:n tiedottaja, mutta en ole siinä roolissa joka paikassa ja aina. Kuten en täälläkään. Yhdistystoiminnassakaan, kuten ei normaalissa palkkatyössä ei ole sidottu asiaan 24/7, vaan on myös omaa vapaa-aikaa.
Vai onko nokian työntekijä vastuussa kaikista nokian tekemisistä ja sanomisista?
Poikkeuksena tästä ovat poliisin virkaa hoitavat henkilöt ja tietyllä tavalla myös yrittäjät.

Kansanedustajia lähestyin omana itsenäni ja viralliset lausumat väänsin siihen liittyvin proseduurein.

Jos en mainitse yhdistystä, niin et sinä minun nimestäni pysty yhdistyssitoumuksiani päättelemään. Nimeni kun ei ole mikään tavaton harvinaisuus, nimi kaimojen määrää en ole edes viitsinyt selvittää. Itseasiassa minulla on 14 kappaletta kokonimikaimoja tässä maassa. Ja sattumoisin samassa kaupungissa meitä nimi kaimoja on neljä.... Wink

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Aloitetaan asiavirheiden kohdalla vaikkapa §2 määritelmistä ja niiden yksikäsitteisyydestä....

Mikä tässä on tällä kertaa niin ylitsepääsemätöntä?


Tämä ei ole yksi kerta, josta en pääse ylitse, vaan pykälän teksti ja sen perustelut ovat wihtuillaan pysyvästi (ellei pykälän muotoa korjata). Ja henkilökohtaisesti pääsen siitä ylitse lopettamalla harrasteeni mutta harraste ei pääse ylitse siitä kokonaisuutena.

Nuo tekniset virheet ovat juurikin se ylitsepääsemätön asia tässä. Koska pykälän yksikäsitteisyyden puutteen vuoksi pykälää voidaan soveltaa lähes koska tahansa ja miten tahansa. Tästä mielivaltaisesta soveltamismahdollisuudesta voi tulla ongelma edustamalleni yhdistykselle ja koko ilma-aseharrasteelle.

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Ja miten "ratkaista" ongelma, jos sen ratkaiseminen edellyttää totaalista ymmärtämättömyyttä tekniikasta tai jos määritelmä sisältää kaiken edes sinnepäin viittaavan laajoilla yleistyksillä ?

Kerro siinä tapauksessa asiasta yksityiskohtaisemmin niin saat selkeämmän vastauksen.
mikan kirjoitti:

Eli otetaan vaikkapa tämä äänenvaimennin kysymys, joka koskettaa yllättävän suurta joukkoa ja vieläpä nimenomaisesti nuoria. Miten ratkaista tuo "ongelma"?

Ja etkös ole kuullut, ettei ongelmia ole, on vain haasteita!

Odotellaan tekniikka kehittyy kaiken aikaa. Vai oletko niitä "kaikki mulle ja heti-tyyppejä".


Tekniikka kehittyy, mutta fysiikan lait ovat olleet ennallaan jo ~13,7 Mrd vuotta. Ja koska kyseessä on fysiikkaan perustuva ilmiö, on se täydellisen ennustettava.
Joten, kun lakitekstissä on maininta toiminnallisesta vastaavuudesta, niin mitenkäs tuo "kierretään" ?

En ole niitä "kaikki mulle nyt ja heti"-tyyppejä, koska joudun monasti tekemään tahtomani asian itse, koska sellaista ei ole vielä tehty tai valmis tuote ei täytä läheskään kaikkia vaatimuksia.
Joten olen jo lapsuudestani asti joutunut olemaan kärsivällinen, koska muuta vaihtoehtoa ei ole.

Selvästi et tunne minua lainkaan henkilönä tai työtäni tai edes harrasteen eteen tekemääni työtä....

Lyhyesti kuvailisin asennettani terrierimäiseksi.
Tai lauseella: "!&%¤#"!! Periksi ei anneta, vaikka henki menisi!"

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Täytyykö minun sitten tulkita tämä niin, että sinä puhut metsästäjäliiton suulla?

Kerrotaan sitten sinullekkin, koska se on selvästi jäänyt ymmärtämättä, että en edusta täällä yhdistystä, vaan kirjoitan yksityishenkilönä. Jos kirjoitan yhdistyksen nimissä, viesti on aina allekirjoitettu asianmukaisesti, jottei lausuman antaja jäisi epäselväksi?

Kts. ensimmäinen vastaus.


Ok. Sinä siis edustat täällä metsästäjien kantaa jos minä edusta yhdistystä jossa olen jäsen.

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Ketä ovat tämä tarkoittamasi "me"?

Ja jos viittaat yleistävästi metsästäjiin, niin puhut sontaa, sillä metsästäjistäkin löytyy mukavan monta, jotka ovat "yllättäen" samoilla linjoilla kuin minäkin. Kysymys kuuluukin miksi he näkevät asiat samoin?

Me, siis täysin sama kuin nuo sinunkin hengenheimolaisesi.


Kyseessä eivät ole "hengenheimolaiseni", koska kyseessä ei ole henkilökultti tms. vaan ihmisiä joilla on sama mielipide perustelluista syistä vaikka he eivät taatusti ole samaa mieltä kanssani kaikista asioista. Tämä aselaki-asia on vain yksi asia, josta moni on samaa mieltä (poislukien sinä).

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Mitenkäs loukku/luolapyynnin aloittaminen? Pienoiskiväärilläkö?

Variaatioita on olemassa, niistä vain pitää ottaa selvää.


Kerro nyt ihmeessä niistä tarkoittamistasi mahdollisuuksista?
Tai viittauksesi on luokkaa; "Painovoima voidaan kumota, sinun vain pitää ottaa selvää mahdollisuuksista!"

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Ja kunnes vanhoja lupia tarkastellaan II-vaiheessa...

Lähdit sitten spekuloimaan tuolla 2-vaiheella joka on vielä kaukana kaukana edessä.


Ei tuota II-vaihetta tarvitse spekuloida, koska sen päämäärät on jo esitetty. Sen tekniset yksityiskohdat muodostuvat työryhmien työn tuloksena.

Ja tärkein on siinä, ettei se ole "kaukana" (vuosien päässä), vaan työn alla koko ajan.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoista tässä keskustelussamme on se, että sinä koetat selittää hyväksytyn aselain olevan "metsästäjien hyväksyttävissä" ja minä taasen kaikin keinoin koetan osoittaa oman kapean harrastesegmenttini ulkopuoleltakin sen, kuinka haitarista laki on. Ja tapella sen lisäksi lain muuttamiseksi siedettäväksi.



Ja vastataan tähän samoilla lämpöisillä (latauksella).
Puuhapete kirjoitti:
mikan kirjoitti:

Tämä asettaa vielä oudompaa valoon kommenttisi "ei koske metsästäjiä"! Shocked

Näytähän mikan missä olen tuon sinun mainostamasi lauseen kirjoittanut?
Olen kirjoittanut: Metsästäjät pystyvät uudistuvan lain kanssa elämään.
Miksi vääristelet asioita? Pysyisit asiassa kun kerran tätä itsekin olet muilta vaatimassa.
Loppupeleissä voi käydä niinkin, että joku sinun yhdistyksesi jäsenistä vetää juuri sinun kirjoituksista herneen nenäänsä. Ottaa yhteyttä yhdistykseesi ja tiedustelee sieltä sinun toimenkuvaasi yhdistyksessäsi koska olet yhdistyksesi keulakuvana.
Voit kirjoituksillasi saattaa oman yhdistyksesi toiminnan erittäin hankalaan asemaan, eli voit vaikeuttaa yhdistyksesi toimintaa.
Tähän vedoten on yhdistyksellä oikeus erottaa sille vaikeuksia tuottanut / aiheuttanut henkilö.


En vääristele asioita, vaan kerron niistä kuten näen ne. Ei koske metsästäjiä, on kiertoilmaus kommentille "Metsästäjät pystyvät elämään lain kanssa".

Ei, minä en vaadi täällä mitään, sillä en ole siinä asemassa täällä, että voisin vaatia mitään muuta kuin asiallisia argumentteja itseeni tai muihin henkilöön käyvissä kommenteissa.

Ja jos yhdistyksemme jäsenet ottavat kirjoituksistani palkokasvin siemeniä nenäänsä, niin he ovat vapaita vaatimaan erottamistani (joka on sääntöjemme mukaan sallittua). Tunnen pykälän oikein hyvin, koska tahdoin sen itse perustamiskirjaan ja siten olen myös sen alainen.

Jos henkilökohtaiset mielipiteeni ja kirjoitukseni liitetään yhdistykseen, jonka jäsen olen, niin liittäjän todellisuudentaju on hämärtynyt voimakkaasti reaalimaailmasta, sillä painotan uudelleen sitä, että kirjoitan täällä yksityishenkilönä. Yhdistyksellemme on oma käyttäjätunnus ja se näkyy heti kuka viestin kirjoittaa.

Mutta miten tämä keskustelu kääntyi yhdistykseen, jonka jäsen ja tiedottaja olen? Koska em. yhdistys ei ole esittänyt kannanottoja tässä viestiketjussa mutta minä olen yksityishenkilönä.

Ja aiheuttaako johonkin yhdistykseen kuuluminen sen, ettei ole henkilökohtaista oikeutta mielipiteisiin?

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Jos kokee tarpeelliseksi ja omistaa sellaisen ja kaiken lisäksi tuosta valtamerilaivasta ei ole ulkoisvaikutuksia muille järven käyttäjille, niin miksi ei ?
Vai määritteleekö joku virkamies jossakin tarvitsemasi veneen muodon/mallin/koon ja perämoottorin tyypinkin, jotta toisessa ministeriössä voidaan päättää onkesi pituus/paino ja materiaali ja kolmannessa virastossa sitten määritellään pyyntisiiman laatu ja koukkua koskevat rajoitukset?

Kysymys ja vastaus olivat osoitettuja täysin eri henkilölle kuin sinä mikan.
Onko tapanasi sotkeentua sinulle kuulumattomiin asioihin?


Ymmärtääkseni tämä on julkinen keskustelu, koska olisit voinut laittaa viestisi privaattina jos olisit halunnut ettei kukaan muu sitä kommentoi. Se kun kuuluu tälläisten keskustelulautojen luonteeseen, että joku muukin kommentoi kuin se, jolle vastasit.

Joten koska tämä on kaikille julkinen palsta, niin asia ei ole minulle "kuulumaton". Tai jos on, niin viestissä sitä ei mainita millään muotoa tyyliin "Mikaa on kielletty kommentoimasta!" Wink

Puuhapete kirjoitti:

mikan kirjoitti:

Tarkoitatko tuolla, etteivät täällä kirjoittavat ihmiset ole "oikeita" harrastajia, vaan suunsoittajia?
Sanoisin tuota aika arrogantiksi lausumaksi! Confused

Ja sama toistui kohdallasi kuten edellä.


Perustele!

Jos viittaan perustuslain takaamiin omistamisen, mielipiteen tai harrastamisen vapauteen ilman, että se häiritsee muiden olemista, niin miten ihmeessä se on arroganttia?


Ihan aikuisten oikeasti; Hanki kiikarit, niin näet vuoreltasi!

Minulla on jo;
Mikroskoppi, suurennuslasi, kiikarit, tähtikaukoputki ja pimenänäkölasit. Jos käyttäisit noita kaikkia, niin hämmästyisit miten maailma avautuu suuremmaksi/pienmmäksi kuin se vuoren laelta tihrustelu omin silmin. Tekniikka on ihmistä varten, eikä ihminen tekniikkaa varten!

Ps. Lämpökamera vielä puuttuu... Wink
_________________
Suomen ilma-aseharrastajat ry (SIHry), Ilma-aseharrastajien edunvalvoja!
http://www.sihry.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KAF
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2007
Viestejä: 438
Paikkakunta: Pääkaupunki

LähetäLähetetty: 05.11.2010 07:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääpä tyrkätä sormet tähänkin !&%¤#.

Puuhapete:

Näyttää siltä että olet kovasti "puolesta" kun on kyse tuosta uudesta aselaista. Ja miksi ihmeessä sinua korpeaa että muut ovat vastaan? Jopa liittotasolla ollaan vastaan.

Miksi haluat pakottaa muut ajattelemaan laillasi? Olet kuin se kommunisti Metalliliiton toimitsia joka pakotti minut liittymään liittoon aikoinaan. Kaikki muu oli puolestani tehty, vain allekirjoitus puuttui ja jos sitä ei olisi paperiin tullut olisin minut kuulemman istuttu pihalle.

Itse kuulun SAL:n alaiseen liittoon ja RES alaiseen liittoon enkä missään muodossa hyväksy esim Pakkasen ja Nepposen toimintaa.

Lahtinen:

Eli ei ole muuta mahdollisuutta kuin vaihtaa eduskunta, koska kansaa ei voi vaihtaa.

Veturiville:

Tämä on todellakin ollut yksi hulluimmista säikeistä pitkään aikaan. Yksi vastaan loput. Lehtonenko tuolla nimimerkillä kirjoittelee. Sopisi kyllä, koska mies todellakin vain puuhastelee.
_________________
KAF
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.11.2010 08:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seuraavanlaista on tullut pohdittua.

Nythän on niin, että aika lailla kaikki aseharrastajaryhmät ottivat “jonkinlaista hittiä” aselain ykkösvaiheessa. Tämä ei tosin välttämättä varmasti ole vielä harrastajien syville riveille vielä kirkastunut.


Se taas kummeksuttaa kovasti, että nyt asepiireissä keskitytään “heittelmään hiekkalaatikolla santaa kavereiden silmiin” ja pohtimaan lähinnä sitä, että ottiko oma ryhmä tässä enemmän turpiinsa ja pääsikö kaverin ryhmä vähemmällä.

Tulee väkisinkin sellainen olo, että kakkosvaiheessa harrastajat itse haluaisivat lähinnä taata sen, että kaverinkin tontille sataa kuraa niin että tuntuu…


Kuten tässä on jo todettu, tuossa ykköslain valmistelussa “perinteiset keinot” eivät juuri toimineet.

Ja kuten on mainittu, kakkosvaihetta varmasti luonnostellaan jo. Vaikuttamisen aika on nyt ja siihen tuskin toimii mikään virallinen kanava. Jos aseharrastajilla ei ole “epävirallista neuvottelukanavaa” tässä vaiheessa aselain II-osion valmisteluun, niin pahalta näyttää.


Voi johtuuko sisäinen riitely siitä, että osalla on ja osalla ei?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
marvin the martian
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Huh 2010
Viestejä: 2463
Paikkakunta: Sirius C3

LähetäLähetetty: 05.11.2010 09:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomi on ikävä kyllä täynnä vain itseään ajattelevia ääliöitä, jos suoraan sanotaan. Yhden kiväärin ja haulikon omistajaa ei kiinnosta käsiaseiden kielto. Voi ennemmin kannattaa sitä, "käsi taskussa" lajien harrastajaa ei kiinnosta metsästysaseiden kohtalo jne. Viis toisten harrastusmahdollisuudesta, kunhan omat aseet saa pitää.
_________________
Kaukana jossain on Kapakanmäki, siellä rähjää keletappiväki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.11.2010 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen varmaan huono harrastaja, kun en ole aselain ykkösvaiheen myötä luovuttamassa sotilaspassiani tai muuttamassa maasta. Kakkosvaihe kumminkin kiinnostaa, kun takana on aika pitkä harrastusrupeama ja sitä kautta kaapissa on pitkää, pätkää, vaimenninta, kuulaa, nallii jne.

Jotta kakkosvaiheen valmistelua voisi paremmin ymmärtää, niin pitäisi jotenkin hahmottaa miten ykkösvaiheessa kävi.

Sisäministeri Holmlundia pidettiin “tyhmänä merkonomina” ja valmistelukaksikkoa Laiho&Lehtonen jonkinlaisena “pöljyyden ruumillistumana”.

Mutta miten kävikään:

Holmlund on tainnut osoittaa, että hänellä on munaa enemmän kuin monella muulla ministerillä; aluepelastuskeskusten (tjsp) siirrot jne. Samoin sisäministerillä on ollut kanttia myös pysäyttää lakivalmisteluja.


Kun asiaa tarkastellaan poliittisesti, niin Laihon&Lehtosen valmistelema aselakihan on ollut selkeä “menestystarina”. Se sai eduskunnassa muistaakseni yli 150 JAA-ääntä ja sen takana oli vankasti myös opposition edustajat. --> Sulka sisäministerin hattuun.

Noilla meriiteillä sama organisaatio vastaa erittäin todennäköisesti jatkossakin aselakien valmisteluista, vaikka sisäministeri vaihtuisikin…

KAF kirjoitti:


Lahtinen:

Eli ei ole muuta mahdollisuutta kuin vaihtaa eduskunta, koska kansaa ei voi vaihtaa.



Tässä lienee ainoa, mutta melkoisen ohkainen oljenkorsi.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin Holmlundin jatko sisäministerinä on mielestäni huomattavasti todennäköisempää, kuin vaikkapa Soinin nousu tuolle pallille…


Ehkä ykkösvaiheen kohdalla keskityttiin liikaa "toivomaan" että laki muuttuu käsittelyprosessissa ja/tai ei mene eduskunnassa läpi. Tai että valmistelijat saadaan saavustettua toisiin tehtäviin jne. Tämä ei toiminut.

Valmistelupuoli toimii suurella todennäköisyydellä kakkosvaiheessa saman toimivan sapluunan mukaan. Jos etujärjestömme toimivat saman kaavan mukaan kuin ykkösvaiheessakin, niin tappio on varma...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 05.11.2010 09:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Etujärjestöjemme mielestä aseenomistusta ja ampumaharrastusta tulee rajoittaa, hankaloittaa ja vaikeuttaa. Ampumaharrastus on etujärjestöjen mielestä tarpeetonta ja erityisesti yhteiskunnalle vaarallista. Kansalaiset ja erityisesti omat jäsenet ovat epäluotettavia eikä heillä tulisi olla ampuma-aseita. Aseistariisunta on syytä suorittaa, ja etujärjestöt antavta tälle humaanille tavoitteelle täyden tukensa, mm. lepyttelevät jäsenistöään, jotta he heräisivät totuuteen vasta kun on jo myöhäistä.

Suomessa yhteinen etu on aina mennyt yksityisen edun edelle, joten metsästys- ja ampumajärjestöt ovat hyvällä asialla edistäessään kansan aseistariisuntaa.

Tulevaisuus on valoisa kunhan väkivalta on kitketty pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 05.11.2010 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikan kirjoitti:
Siis uskokoon mitä?
Toki olen SIHry:n tiedottaja, mutta en ole siinä roolissa joka paikassa ja aina. Kuten en täälläkään. Yhdistystoiminnassakaan, kuten ei normaalissa palkkatyössä ei ole sidottu asiaan 24/7, vaan on myös omaa vapaa-aikaa.
Vai onko nokian työntekijä vastuussa kaikista nokian tekemisistä ja sanomisista?
Poikkeuksena tästä ovat poliisin virkaa hoitavat henkilöt ja tietyllä tavalla myös yrittäjät.

Kansanedustajia lähestyin omana itsenäni ja viralliset lausumat väänsin siihen liittyvin proseduurein.

Jos en mainitse yhdistystä, niin et sinä minun nimestäni pysty yhdistyssitoumuksiani päättelemään. Nimeni kun ei ole mikään tavaton harvinaisuus, nimi kaimojen määrää en ole edes viitsinyt selvittää. Itseasiassa minulla on 14 kappaletta kokonimikaimoja tässä maassa. Ja sattumoisin samassa kaupungissa meitä nimi kaimoja on neljä.... Wink?

Se ensimmäinen kerta kun olet tuon yhdistyksesi tuonut täällä julki on saattanut sinut sellaiseen tilanteeseen, että juuri silloin sinulle on "lyöty yhdistyksesi leima otsaan".
Siitä leimasta et pääse irti vaikka kuinka haluaisit, kaikki kirjoittamasi otetaan vastaan yhdistyksesi mielipiteenä, vaikka kuinka kertoisit kirjoitelman olevan vain sinun.
On turhaa vedota nimikaimoihin, kansanedustajiin tms. tilanne on heillä täysin sama.


mikan kirjoitti:

Tämä ei ole yksi kerta, josta en pääse ylitse, vaan pykälän teksti ja sen perustelut ovat wihtuillaan pysyvästi (ellei pykälän muotoa korjata). Ja henkilökohtaisesti pääsen siitä ylitse lopettamalla harrasteeni mutta harraste ei pääse ylitse siitä kokonaisuutena.

Nuo tekniset virheet ovat juurikin se ylitsepääsemätön asia tässä. Koska pykälän yksikäsitteisyyden puutteen vuoksi pykälää voidaan soveltaa lähes koska tahansa ja miten tahansa. Tästä mielivaltaisesta soveltamismahdollisuudesta voi tulla ongelma edustamalleni yhdistykselle ja koko ilma-aseharrasteelle.

Tilanteet on otettava vastaan sellaisena kuin ne tulevat.
Ja kuten edellisessä, tässäkin vastauksessasi kirjoitat edustamastasi yhdistyksestä.

mikan kirjoitti:

Tekniikka kehittyy, mutta fysiikan lait ovat olleet ennallaan jo ~13,7 Mrd vuotta. Ja koska kyseessä on fysiikkaan perustuva ilmiö, on se täydellisen ennustettava.
Joten, kun lakitekstissä on maininta toiminnallisesta vastaavuudesta, niin mitenkäs tuo "kierretään" ?

En ole niitä "kaikki mulle nyt ja heti"-tyyppejä, koska joudun monasti tekemään tahtomani asian itse, koska sellaista ei ole vielä tehty tai valmis tuote ei täytä läheskään kaikkia vaatimuksia.
Joten olen jo lapsuudestani asti joutunut olemaan kärsivällinen, koska muuta vaihtoehtoa ei ole.

Selvästi et tunne minua lainkaan henkilönä tai työtäni tai edes harrasteen eteen tekemääni työtä....!"

Tekniikkaa on jo olemassa, et vain halua hyväksy sitä koska sen hyväksyminen voi aiheuttaa sinullekin vähän ylimääräisiä kuluja.
Itseäsi lainaten, et sinäkään tunne minua jne.

mikan kirjoitti:

Lyhyesti kuvailisin asennettani terrierimäiseksi.
Tai lauseella: "!&%¤#"!! Periksi ei anneta, vaikka henki menisi!"

Tuo "koiramaisuus" onkin jo havaittu, roikut ns. housunlahkeessa kiinni ymmärtämättä päästää irti.

mikan kirjoitti:

Täytyykö minun sitten tulkita tämä niin, että sinä puhut metsästäjäliiton suulla?

Kerrotaan sitten sinullekkin, koska se on selvästi jäänyt ymmärtämättä, että en edusta täällä yhdistystä, vaan kirjoitan yksityishenkilönä. Jos kirjoitan yhdistyksen nimissä, viesti on aina allekirjoitettu asianmukaisesti, jottei lausuman antaja jäisi epäselväksi?

Kts. ensimmäinen vastaus.[/quote]


mikan kirjoitti:

Ok. Sinä siis edustat täällä metsästäjien kantaa jos minä edusta yhdistystä jossa olen jäsen.

Kts. ensimmäinen vastaus.

mikan kirjoitti:

Ketä ovat tämä tarkoittamasi "me"?

Ja jos viittaat yleistävästi metsästäjiin, niin puhut sontaa, sillä metsästäjistäkin löytyy mukavan monta, jotka ovat "yllättäen" samoilla linjoilla kuin minäkin. Kysymys kuuluukin miksi he näkevät asiat samoin?

Aivan samalla tavalla sinä kirjoitat yleistävästi ilma-aseharrastajista, uskallanpa kuitenkin epäillä etteivät kaikki hekään ole kanssasi samaa mieltä.

mikan kirjoitti:

Kyseessä eivät ole "hengenheimolaiseni", koska kyseessä ei ole henkilökultti tms. vaan ihmisiä joilla on sama mielipide perustelluista syistä vaikka he eivät taatusti ole samaa mieltä kanssani kaikista asioista. Tämä aselaki-asia on vain yksi asia, josta moni on samaa mieltä (poislukien sinä).

Kts. edellinen vastaus.

mikan kirjoitti:

Kerro nyt ihmeessä niistä tarkoittamistasi mahdollisuuksista?
Tai viittauksesi on luokkaa; "Painovoima voidaan kumota, sinun vain pitää ottaa selvää mahdollisuuksista!"

Kuten sinunkin viittauksesi painovoimaan, jolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

mikan kirjoitti:

Ei tuota II-vaihetta tarvitse spekuloida, koska sen päämäärät on jo esitetty. Sen tekniset yksityiskohdat muodostuvat työryhmien työn tuloksena.

Ja tärkein on siinä, ettei se ole "kaukana" (vuosien päässä), vaan työn alla koko ajan.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoista tässä keskustelussamme on se, että sinä koetat selittää hyväksytyn aselain olevan "metsästäjien hyväksyttävissä" ja minä taasen kaikin keinoin koetan osoittaa oman kapean harrastesegmenttini ulkopuoleltakin sen, kuinka haitarista laki on. Ja tapella sen lisäksi lain muuttamiseksi siedettäväksi.

Spekulointisi muuttui yllättäen päivämääriksi.


mikan kirjoitti:

Tämä asettaa vielä oudompaa valoon kommenttisi "ei koske metsästäjiä"! Shocked

Et ole vielä kyennyt esittämään tuota minun kirjoittamakseni.


mikan kirjoitti:

En vääristele asioita, vaan kerron niistä kuten näen ne. Ei koske metsästäjiä, on kiertoilmaus kommentille "Metsästäjät pystyvät elämään lain kanssa".

Asian kiertäminen on sinun oma ratkaisu.

mikan kirjoitti:

Jos henkilökohtaiset mielipiteeni ja kirjoitukseni liitetään yhdistykseen, jonka jäsen olen, niin liittäjän todellisuudentaju on hämärtynyt voimakkaasti reaalimaailmasta, sillä painotan uudelleen sitä, että kirjoitan täällä yksityishenkilönä. Yhdistyksellemme on oma käyttäjätunnus ja se näkyy heti kuka viestin kirjoittaa.

Kts. ensimmäinen vastaus.

mikan kirjoitti:

Mutta miten tämä keskustelu kääntyi yhdistykseen, jonka jäsen ja tiedottaja olen? Koska em. yhdistys ei ole esittänyt kannanottoja tässä viestiketjussa mutta minä olen yksityishenkilönä.

Ja aiheuttaako johonkin yhdistykseen kuuluminen sen, ettei ole henkilökohtaista oikeutta mielipiteisiin ?

Kts. jälleen ensimmäinen vastaus.

mikan kirjoitti:

Joten koska tämä on kaikille julkinen palsta, niin asia ei ole minulle "kuulumaton". Tai jos on, niin viestissä sitä ei mainita millään muotoa tyyliin "Mikaa on kielletty kommentoimasta!" Wink

Jälleen tyypillisiä kiertoilmaisuita.

mikan kirjoitti:

Ihan aikuisten oikeasti; Hanki kiikarit, niin näet vuoreltasi!

Minulla on jo;
Mikroskoppi, suurennuslasi, kiikarit, tähtikaukoputki ja pimenänäkölasit. Jos käyttäisit noita kaikkia, niin hämmästyisit miten maailma avautuu suuremmaksi/pienmmäksi kuin se vuoren laelta tihrustelu omin silmin. Tekniikka on ihmistä varten, eikä ihminen tekniikkaa varten!

Ps. Lämpökamera vielä puuttuu... Wink

Ja lopultakin tämä viimeinen vastauksesi, tämä jo selkeyttää kaiken kirjoittamasi kokonaisuudessaan. Hyppäät jälleen täysin muuhun kuin mitä ns. leipäteksti on.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 05.11.2010 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sä oot puuhapentti valmis...
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 05.11.2010 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa tuon PP:n tapauksessa toimia sama parhaiten kun muillekin suunsoittajille, jättäis sille vastaamatta ja kirjoitukset noteeraamatta. Pysyis foorumikin siistimpänä, lukuunottamatta kirjoituksia jotka PP kuitenkin tunkee sinne sun tänne.

Tälläiset väännöt tuon hölmön kanssa sotkee joka ketjun kohta, missä yritetään keskustella (tai vääntää) asioista.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 10 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com