OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 10.01.2006 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
Laittakaapa viesteihin minkä verran kokemusta mistäkin maasturista niin voi vertailla kuinka vakavasti kannattaa neuvonne ottaa.


Mitäs noita on viimeisen ~15v aikana ollut, Range, S15, pari Grand Cherokeeta ja kavereilla aikamoinen valikoima erilaisia maastureita joita on tullut enemmän tai vähemmän ajettua.

guide kirjoitti:
HYVÄ maasturi, joka ei olisi jyrä maantiellä. Itselläkin sellaiselle käyttöä.


Cherokeet ovat olleet kompromisseina ihan mukavia mutta sisätiloiltaan varsin ahtaita. Ranget - uudemmatkin - ovat mielikuvia parempia maastossa ja S15:n ongelmana on lähinnä ollut aito ameriikanlaatu eli se on kasattu vähän sinnepäin, vrt. Itävallassa kootut eurojeepit.

Hinta/laatu -suhteeltaan silmiin on pistänyt viimeaikoina GMC/Chevy Suburban, eli kuorma-autoksi rekisteröitynä dieselveroiltaan huokea 9-paikkainen ja yllättävän maastokelpoinen (pl. auton julmettu pituus) auto jolla ajaa ihan mielellään maantielläkin. Vielä kun reilulla kymppitonnilla ostaa täysvarustellun '96-97 yksilön niin sijoitukseen nähden on tarjolla joka suhteessa paljon autoa. Laatu on edelleen mitä on mutta perusrakenne on OK ja pienet ongelmat tee-se-itse-korjattavissa vaivatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isäntämies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 30

LähetäLähetetty: 11.01.2006 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

paras on vw caddy korotetulla keulalla ja isommalla rengastuksella. hyvä menemään lumessa, hyvä ajaa tiellä, pieni vero ja kulutus, halvat osat, eikä säälitä yhtään vaikka vähän osuu risuihinki. ainakaan tornion korkeudella ei ehi hirvijahdin aikana tulla niin paljon lunta ettei tuolla pääsis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J-T
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2004
Viestejä: 119
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 11.01.2006 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

www.offipalsta.com sieltä löytyy maasturia jos jonkin moista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16813
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 14.01.2006 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:


Shocked


"vetokoira" Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuusanka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1019

LähetäLähetetty: 14.01.2006 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuusanka kirjoitti:
Jaa, tuossa on tauko menossa kun etupää on jo tiellä. Kuvassa näkyvä vetoapureservikin huilaa. Cool

valmet 412s kirjoitti:
"vetokoira" Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


He, he! Wink

Joku näemmä haluaa maasturin joka ei ole jyrä maantiellä. Aika monenlaista vekotinta ajaneena voin sanoa, muitakin kuin omiani, että sellainen maasturi on hyvä henkilöauto. Kohtuullisen iso kone, suuntavakaa, äänetön, vakionopeussäädin ja automaattiloota ja saksalainen, niin ka mikä ettei. Matka taittuu maisemia katsellessa. Jokaisella on oma makunsa sanoi Musti kun jne..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyymetso
Vieras





LähetäLähetetty: 14.01.2006 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jfjf

Viimeinen muokkaaja, Pyymetso pvm 23.02.2006 17:29, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
J-T
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2004
Viestejä: 119
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 15.01.2006 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo:



On se auto!Portaaliakselit,lukot ja kaikki! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 15.01.2006 23:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohan on oikea elämysauto, tuolla kun ajaa karauttaa -30 asteen pakkasessa satanen lasissa.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jantteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2004
Viestejä: 1202
Paikkakunta: Kotomaa

LähetäLähetetty: 16.01.2006 01:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hammer kirjoitti:
Suzuki SJ 410. Parempaa autoa metsässä ajeluun ei ole. Piste.


Heheheee...

Tämmöisellä kiskastii yks sutisuti pois liejusta kun jäi sinne pohjia myöden. Laughing

Kyllä sutisuti uskoi ja tuli perässä kun onhan tuossa sentään 5.7 litranen virimylly, eikä mikään starttimoottori, niinkuin kaikki alle 5 litraset on. Laughing Laughing


_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 16.01.2006 02:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TH kirjoitti:
Land Rover Series I, II, IIA, III, Defender - siinä on oikeita maastoautoja mutta mukavuuksien kanssa on vähän niin ja näin. Wink

Ajoasento ei salli kovin pitkien rupeaminen kerralla ajoa - siis jos on miehenmittainen eikä 40-luvun brittikäppyrän kokoinen.

Defenderejä saa jo hyvillä turbodieseleilläkin, vanhoissa bensakoneet olivat parempia mutta syöppöjä.

Vanhat olivat alumiinikoppasia mutta Defenderit ovat peltiä.

Ja osat ovat näihin halpoja (ainakin Series-malleihin, Defenderistä en tiedä).

Olet oikeassa että nuo ovat oikeita maastoautoja.
Land-rover teki minusta virheen kun se siirtyi jatkuvaan nelivetoon joskus 80 luvulla kun noissa aiemmissa oli mahdollisuus ajaa pelkällä takavedolla,tämä säästi paljon polttoainetta ja bensa koneella pääsin noin 10 litralla/100km.
minulla oli aikoinaan vm 69 lyhytmallin lantikka ja olihan se peto menemään huonossakin maastossa vaikka siinä ei lukkoja ollut lainkaan, moni muu maasturi jätti tulemasta samoista paikoista mistä minä ajoin lantikalla.
vieläkin harmittaa kun vaihdoin lantikkani pois ja siirryin tavallisiin henkautoihin.
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyymetso
Vieras





LähetäLähetetty: 16.01.2006 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iortf

Viimeinen muokkaaja, Pyymetso pvm 23.02.2006 22:03, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 16.01.2006 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisköhän vaihtaa... Smile

http://mailer.mediapankki.com/e/BMW_05_vko_37/index.html#4
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 16.01.2006 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:
Pitäisköhän vaihtaa... Smile

http://mailer.mediapankki.com/e/BMW_05_vko_37/index.html#4


Varsinainen maastoauto... Rolling Eyes
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
predator1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2005
Viestejä: 152

LähetäLähetetty: 16.01.2006 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jantteri kirjoitti:
Hammer kirjoitti:
Suzuki SJ 410. Parempaa autoa metsässä ajeluun ei ole. Piste.


Heheheee...

Tämmöisellä kiskastii yks sutisuti pois liejusta kun jäi sinne pohjia myöden. Laughing

Kyllä sutisuti uskoi ja tuli perässä kun onhan tuossa sentään 5.7 litranen virimylly, eikä mikään starttimoottori, niinkuin kaikki alle 5 litraset on. Laughing Laughing




Kyllä Nuo vehkeet on murheellisia. Minulla on ollut viisi jenkki maasturia ja toivon ettei enää tulisi, mutta kyllä niitä on aina tullut hankituksi.
Nyt Mitsu L200 ja on kestänyt paremmin kuin jenkit yhteensä.
Jenkeissä ei tahdo maastossa kestää nuo vetolaitteet, ristikoita saa olla ämpärillinen mukana ja kerran meni etukartaani korkkiruuville.
Minulla oli Suburbanis 7,7 litranen Käkkylän tekniikka siinä riitti poweria metsään, mutta kyllä paloi menovettäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.01.2006 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

5,7 virimoottori... Laughing Laughing ei taida olla paljon apua hevosista jos tuollainen iso/painava jenkkimonsteri on uponnut akseleita myöten suohon....tai ei mahdu menemään puiden välistä Wink

Koolla ja painolla suhteessa rengaskokoon on merkitystä. Pikku suikkaan 31x10,5 kumet niin tuollaiseen Jenkkiin pitäis laittaa traktorin pyörät että saman menokyvyn sais pehmeellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 10 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com