OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsähallituksen kanalintulupiin 50% hinnankorotus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 26, 27, 28  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.08.2016 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ostamassa kanalintulupaa Kainuuseen. Ja sinne ku saa jo nyt vesilintu- ja jänislupia ja kanalintulupien myynti alkaa huomenna.
Kuitenkin Eräluvat.fi:sä lukee vesilintuluvan kohdalla näin, "Alle 18-vuotias 10 € / 1-7 vrk (sisältää myös kanalintujen metsästysoikeuden) " Eli voinko ottaa varaslähdön ja ostaa tuon luvan sille alueelle mihin on tarkotus mennä kanalintumetälle, koska olen 17 ikänen. Vai käsitänkö jotaki väärin. Rolling Eyes Uskaltaisko ottaa riskin ja ostaa tänään tuon niin ei menis huomenna lupa nenän alta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalmo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2006
Viestejä: 1644
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 23.08.2016 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alpertti kirjoitti:
Olen ostamassa kanalintulupaa Kainuuseen. Ja sinne ku saa jo nyt vesilintu- ja jänislupia ja kanalintulupien myynti alkaa huomenna.
Kuitenkin Eräluvat.fi:sä lukee vesilintuluvan kohdalla näin, "Alle 18-vuotias 10 € / 1-7 vrk (sisältää myös kanalintujen metsästysoikeuden) " Eli voinko ottaa varaslähdön ja ostaa tuon luvan sille alueelle mihin on tarkotus mennä kanalintumetälle, koska olen 17 ikänen. Vai käsitänkö jotaki väärin. Rolling Eyes Uskaltaisko ottaa riskin ja ostaa tänään tuon niin ei menis huomenna lupa nenän alta.


Kannattaa varmaan soittaa MH:n puhelinpalveluun ja varmistaa asia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.08.2016 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalmo kirjoitti:
Alpertti kirjoitti:
Olen ostamassa kanalintulupaa Kainuuseen. Ja sinne ku saa jo nyt vesilintu- ja jänislupia ja kanalintulupien myynti alkaa huomenna.
Kuitenkin Eräluvat.fi:sä lukee vesilintuluvan kohdalla näin, "Alle 18-vuotias 10 € / 1-7 vrk (sisältää myös kanalintujen metsästysoikeuden) " Eli voinko ottaa varaslähdön ja ostaa tuon luvan sille alueelle mihin on tarkotus mennä kanalintumetälle, koska olen 17 ikänen. Vai käsitänkö jotaki väärin. Rolling Eyes Uskaltaisko ottaa riskin ja ostaa tänään tuon niin ei menis huomenna lupa nenän alta.


Kannattaa varmaan soittaa MH:n puhelinpalveluun ja varmistaa asia.

Joo laitoin naamakirjassa viestiä ja vastausta tuli että ei voi, en tiiä tulkittenko väärin mutta äkkiseltään tuosta sai semmosen kuvan. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.08.2016 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysytäämpä täälä ko kuiten samasta nettisivusta on kyse.
Onko joku lataillu nuita alueen karttoja Garminin gepsiin tuolta sivulta, sivun oikeassa reunassa on kohta "Lataa alueen rajat Garminiin" siitä ku painaa niin aukasee tyhjän välilehen. Saa vihjata jos muualtaki löytää metsähallituksen alueiden rajat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ahonlaita
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Tam 2016
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 23.08.2016 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alpertti kirjoitti:
Kysytäämpä täälä ko kuiten samasta nettisivusta on kyse.
Onko joku lataillu nuita alueen karttoja Garminin gepsiin tuolta sivulta, sivun oikeassa reunassa on kohta "Lataa alueen rajat Garminiin" siitä ku painaa niin aukasee tyhjän välilehen. Saa vihjata jos muualtaki löytää metsähallituksen alueiden rajat.

Toimii minulla ainakin, todennäköisesti selaimen asetuksissa jotain hämminkiä. Kokeile painaa hiiren oikealla ja "Tallenna kohde levylle" (Firefoxissa noin) tai vastaava valinta. Tuon "Lataa alueen rajat Garmin-navigaattoriin (img)"-linkin pitäisi osoittaa .img-tiedostoon (esim. http://www.eraluvat.fi/media/garmin-aineistot/pienriista/pienriista-alue_6671-evo.img)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2016 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt kiireesti vastaus. ostin 2x viikon alle 18v vesilintu ja jänislupia alueelle mistä munasin varsinaiset kanalintuluvat. eräluvat.fissä lukee näin Alle 18-vuotias 10 € / 1-7 vrk (sisältää myös kanalintujen metsästysoikeuden) Eli onhan lupa varmasti nyt plakkarissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2016 08:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin sain luvat siihen pisteeseen että ne on tuolla tilaushistoriassa oottamassa maksamista? Eli nyt ilmeisesti varauskello ei enää käy ja luvat on minun? Otin riskin ja otin tuon vesilintu ja jänisluvan alle 18v ku siinä sattu se lukemaan että sisältää kanalintujen metsästysoikeuden. Tai sitte mulla on joku lukihäiriövamma jos tuolla ei saa mettälintua metästää Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2016 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Justiinsa, kysyin eräluvat.fistä ja sanoitvat että alle 18- vuotiaan vesilintu ja jänisluvilla EI saa metästää kanalintua. Oonko jonkinsortin vammanen vai miksi tuo kuulostaa minun korvaan tuolta: Alle 18-vuotias 10 € / 1-7 vrk (sisältää myös kanalintujen metsästysoikeuden)

Meni luvat komeasti sivusuun siis. Eli ku oon vahvistanu tilauksen niin jos jätän maksamatta sen ennen eräpäivää niin ei pitäs tulla karhukirjeitä? Mitä minä tolla sorsaluvalla keskellä erämaata teen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
skott
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hel 2015
Viestejä: 131
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 24.08.2016 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Justiinsa, kysyin eräluvat.fistä ja sanoitvat että alle 18- vuotiaan vesilintu ja jänisluvilla EI saa metästää kanalintua. Oonko jonkinsortin vammanen vai miksi tuo kuulostaa minun korvaan tuolta: Alle 18-vuotias 10 € / 1-7 vrk (sisältää myös kanalintujen metsästysoikeuden) "

Näin siellä kyllä lukee selvällä Suomen kielellä, kannattaa esim. tulostaa sivu koska se saatetaan "vaivihkaa" muuttaa. Koko eräpalveluista ei ole kovin korkeaa käsitystä ja tämä vaan vahvistaa sen.
_________________
Vian ei tarvitse olla iso mikäli se on päässä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
WildDuck



Liittynyt: 16 Elo 2016
Viestejä: 1
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.08.2016 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisiko virkailijan tietämättömyyttä vai mitkä on perustelut tälle, ettei kanalinnut kuulu tuohon lupaan?
Selvästihän tuo tuossa kuitenkin lukee, että kanalinnut sisältyy kyseiseen lupaan.

Itsellä on ainakin sellainen käsitys ja sen saman käsityksen saa myös tuolta Maa- ja metsätalousministeriön asetuksista, että lupa on ns. nuorison pienriistalupa joka sisältää niin vesilinnut, jänikset kuin kanalinnutkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2016 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

skott kirjoitti:
"Justiinsa, kysyin eräluvat.fistä ja sanoitvat että alle 18- vuotiaan vesilintu ja jänisluvilla EI saa metästää kanalintua. Oonko jonkinsortin vammanen vai miksi tuo kuulostaa minun korvaan tuolta: Alle 18-vuotias 10 € / 1-7 vrk (sisältää myös kanalintujen metsästysoikeuden) "

Näin siellä kyllä lukee selvällä Suomen kielellä, kannattaa esim. tulostaa sivu koska se saatetaan "vaivihkaa" muuttaa. Koko eräpalveluista ei ole kovin korkeaa käsitystä ja tämä vaan vahvistaa sen.

Joo otin kuvakaappauksen sivulta. Harmittaa kyllä ku meni sivusuun luvat, onneksi Suomussalmelle sain kuitenkin. Kuusamossa ois ollu tutut maat ja maisemat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2016 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

WildDuck kirjoitti:
Olisiko virkailijan tietämättömyyttä vai mitkä on perustelut tälle, ettei kanalinnut kuulu tuohon lupaan?
Selvästihän tuo tuossa kuitenkin lukee, että kanalinnut sisältyy kyseiseen lupaan.

Itsellä on ainakin sellainen käsitys ja sen saman käsityksen saa myös tuolta Maa- ja metsätalousministeriön asetuksista, että lupa on ns. nuorison pienriistalupa joka sisältää niin vesilinnut, jänikset kuin kanalinnutkin.

Otin kuitenkin varalta tuon vesilintu ja jänisluvan x 2 ja jätin tuonne kohtaan "tilaushistoria" ilmeisesti nyt on 14.9 aikaa selvitellä asiaa... Voisin soittaa tänään tuohon erälupien numeroon ja kysyä sieltä.

Edit, voisko WildDuck vihjasta että mistä löytäis tuon Maa-ja Metsätalousministeriön asetuksen. Liian sekavat nuo nettisivut mulle! Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2016 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin! Muillekkin tiedoksi eli nuorisolupa on yks ja sama lupa osti sen sitten kanalintulupien alta tai vesilintuluvan alta! Niinkuin sivulla sanottiinkin. Soitettu on ja sähköpostia lähetetty, eli homma selvä. Tulipahan luvat mieleiselle alueelle! Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.08.2016 12:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ahonlaita kirjoitti:
Alpertti kirjoitti:
Kysytäämpä täälä ko kuiten samasta nettisivusta on kyse.
Onko joku lataillu nuita alueen karttoja Garminin gepsiin tuolta sivulta, sivun oikeassa reunassa on kohta "Lataa alueen rajat Garminiin" siitä ku painaa niin aukasee tyhjän välilehen. Saa vihjata jos muualtaki löytää metsähallituksen alueiden rajat.

Toimii minulla ainakin, todennäköisesti selaimen asetuksissa jotain hämminkiä. Kokeile painaa hiiren oikealla ja "Tallenna kohde levylle" (Firefoxissa noin) tai vastaava valinta. Tuon "Lataa alueen rajat Garmin-navigaattoriin (img)"-linkin pitäisi osoittaa .img-tiedostoon (esim. http://www.eraluvat.fi/media/garmin-aineistot/pienriista/pienriista-alue_6671-evo.img)

Joo nyt toimi, vaihdoin tiliä ku edellinen oli täynnä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
skott
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hel 2015
Viestejä: 131
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 24.08.2016 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alpertti kirjoitti:
Noniin! Muillekkin tiedoksi eli nuorisolupa on yks ja sama lupa osti sen sitten kanalintulupien alta tai vesilintuluvan alta! Niinkuin sivulla sanottiinkin. Soitettu on ja sähköpostia lähetetty, eli homma selvä. Tulipahan luvat mieleiselle alueelle! Smile


Hyvä juttu, tästä opimme sen, että sitkeys kannattaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 26, 27, 28  Seuraava
Sivu 9 Yht. 28

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com