OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tracker ja hirvijahdin aloitus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 40, 41, 42  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
webram
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2005
Viestejä: 702

LähetäLähetetty: 10.10.2013 05:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viittaa vahvasti operaattoriongelmaan. Koko matkapuhelinverkkoahan ei Trackerkaan pysty korjaamaan, eikä se heille kuulukkaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 10.10.2013 06:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin pätki live sunnuntaina. Ei pitkään, mutta sellanen kymmenisen minuuttia tais olla pisin pätkäsy joskus 10 maissa aamulla. Kaveri kun siinä soitteli, niin se seuras läppärillä ja sielä oli koira näkyny kokoajan... Mistä lie johtuu..


Mulla oli eilen samaa ongelmaa. Live paikkatiedon tulo loppui. Tekstarilla sai paikan.

Aikani taisteltuani älysin sammuttaa kännykästä trackerin ja laittaa uudelleen käyntiin. Sit alkoi pelaamaan. Liekä mun kännykässä vai tässä uudessa 1.18 android versiossa jotain änäkäistä, vetää välillä jumiin paikkatiedon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 10.10.2013 08:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko muuten huomanneet tämän asian, josta hesarikin on uutisoinut.

Lainaus:
Teleoperaattorit valmistautuvat lopettamaan gsm-verkot
Suomessa vuodesta 1991 käytössä olleet gsm-verkot ovat tulossa tiensä päähän.

Teleoperaattorit TeliaSonera, Elisa ja DNA ovat yksimielisiä, että kustannusten takia vanhoista gsm-verkoista pitää päästä eroon. Kahden rinnakkaisen, 2g- ja 3g-matkapuhelinverkon ylläpitäminen on operaattoreille kallista.

Teleoperaattorit aikovat laajentaa 3g-verkon kuuluvuusaluetta uudella 900 MHz:n taajuuskaistalla. Uusi taajuus mahdollistaa koko maan kattavan 3g-verkon rakentamisen.

"Yhden 3g-tukiaseman piiriin mahtuu seitsemän kertaa niin paljon käyttäjiä kuin gsm-verkossa. Kustannussäästö on pienempien laiteinvestointien takia huomattava", sanoo johtaja Panu Lehti Elisasta.


Kustannusten lisäksi tärkeä syy gsm-verkkojen alasajoon on 3g-kännyköiden yleistyminen.

Pisimmällä asiakkaiden houkuttelussa 3g-käyttäjäksi on Elisaan kuuluva Saunalahti. Se myy jo nyt liittymätyyppiä, jossa 3g-verkossa soitettavista puheluista tarvitsee maksaa vain kiinteä 6,9 sentin puhelumaksu.

Myös TeliaSonera Finlandin toimitusjohtajan Esa Rautalingon mielestä gsm-verkkojen lopettaminen on väistämätöntä. Kahden rinnakkaisen verkon ylläpito merkitsee karkeasti laskettuna tuplakustannuksia.


Rautalinko ei halua tarkemmin kertoa, millaisilla keinoilla TeliaSonera pyrkii asiakkaita 3g-verkkoon houkutella.

"Ei ole mitään keinoa painostaa asiakkaita vaihtamaan 3g-puhelimeen. Siksi mietimme heille 3g-porkkanoita."

Suomessa myydyistä matkapuhelimista jo yli kolmannes on nykyisin 3g-puhelimia. Niiden myyntiä vauhditti liikenne- ja viestintäministeriön päätös keväällä 2006 sallia kolmen vuoden koeajaksi 3g-puhelimen ja liittymän kytkykauppa.

"Halvimpien 3g-puhelimien ja peruspuhelimien hintaero on vain pari kymppiä. Ilman muuta kannustamme asiakkaita ostamaan 3g-kännykän", Rautalinko sanoo.


Toimiiko Tracker ja UltraPoint myös 3G verkossa (panta)? Tämä uutinenhan on vuodelta 2008, mutta wikipedia tietää kertoa, että 2G tulee osalla operaattoreista tiensä päähän jo vuonna 2015.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3469

LähetäLähetetty: 10.10.2013 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sitten kun tuohon aikaan siirrytään,niin moni huomaa et kusessa ollaan,,luurien osalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 10.10.2013 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinähän se vitsi taitaa ollakin, kun tuota 2G:tä puretaan nyt jo pois ja korvataan 3G:llä.

Sain tuosta vähän sellaisen kuvan, että toinen kaista, jota ennen käytettiin 2G-verkkoon, olisi nyt 3G-verkon käytössä. Tästä tulee väistämättä mieleen, kun olen unohtanut onnellisesti jo tietoliikennepuolen koulutukset, että voiko tuota samaa taajuutta käyttää edelleen koiratutkien käytössä, vaikka niissä ei olekaan toiminnallisuutta, jolla pystyttäisiin käyttämään molempia taajuuksia?

Tiedä häntä. Joku tiennee, minä olen tätä vain päässäni pyöritellyt ja mietiskellyt.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 10.10.2013 12:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin minulla toimii tuo reilut 6 vuotta vanha Trackerin 310 TTi yhtä vanhan Nokia 6110 Navigatorin kanssa. Luuri näyttää jatkuvasti 3G yhteyttä.
Vanha ja hidashan se nykyvehkeisiin verraten on, mutta enpä itsekään enää pikamatkoja kilpaa juokse.
Tutuissa maastoissa tarvitsen ja käytän lähinnä haukkupaikan tarkempaan paikantamiseen ja kun koira on tunnin verran ollut yhteyttä ottamatta.
Laajoilla ojitusrämeillä joudun joskus tarkistamaan, olenko luvallisella maalla.
Koskaan ei tahdo muistaa, oliko Möttösen raja tästä 9. vai 10. ojassa...Sad
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 10.10.2013 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puhelimen kanssahan tässä ei ongelmaa olekaan, vaan pantojen. Ne eivät käytä 3G:tä, johtuen 3G:n suuresta akun kulutuksesta. Ne käyttävät 2G-yhteyksiä.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pietarinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hei 2010
Viestejä: 1248

LähetäLähetetty: 10.10.2013 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin pätki live sunnuntaina. Ei pitkään, mutta sellanen kymmenisen minuuttia tais olla pisin pätkäsy joskus 10 maissa aamulla. Kaveri kun siinä soitteli, niin se seuras läppärillä ja sielä oli koira näkyny kokoajan... Mistä lie johtuu..


samanlainen tilanne oli kun kaverin kanssa kateltiin vierekkäin samaa pantaa kumpikin omista puhelimista,kaverin puhelimessa näytti 40sek jo kuluneen ja minulla 5sekuntia,15sekunnin paikannus oli.eli kaverin puhelin ei ollu kentissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 14.10.2013 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pietarinen kirjoitti:
LiVe kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin pätki live sunnuntaina. Ei pitkään, mutta sellanen kymmenisen minuuttia tais olla pisin pätkäsy joskus 10 maissa aamulla. Kaveri kun siinä soitteli, niin se seuras läppärillä ja sielä oli koira näkyny kokoajan... Mistä lie johtuu..


samanlainen tilanne oli kun kaverin kanssa kateltiin vierekkäin samaa pantaa kumpikin omista puhelimista,kaverin puhelimessa näytti 40sek jo kuluneen ja minulla 5sekuntia,15sekunnin paikannus oli.eli kaverin puhelin ei ollu kentissä.


No mä puhuin kaverin kanssa puhelimessa sillä samalla puhelimella, niin kyllä kenttiä oli.. Mutta tossa xcoverissa kyllä on tuo yllä puhuttu 2g käytössä jahtireissuilla, koska silloin akku kestää huomattavasti paremmin... Samoin minä latasin ton trackerin uuden päivityksen, liekö siitä johtunut... Ei mua ole vielä hirvittävästi häirinnyt tämä pätkiminen, mutta kyllä se saisi luvan loppua, ettei tarvi palata tekstari vehkeisiin takasin, kun nykyään saa noita rajattomia tekstaripakettejakin edullisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pietarinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hei 2010
Viestejä: 1248

LähetäLähetetty: 15.10.2013 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2g:ssä kun puhut välillä puhelimessa niin yhteys liveen katkeaa.menee joku aika kun taas rekisteröityy liveen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 15.10.2013 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pietarinen kirjoitti:
2g:ssä kun puhut välillä puhelimessa niin yhteys liveen katkeaa.menee joku aika kun taas rekisteröityy liveen.


Niin siis se live oli sen kymmenkunta minuuttia pimeenä ennen sitä puhelua. Puhelun tullessa sitten kaveri sanoi, että seuraa juuri koiraa läppärillä.

Tuota 10 minuutin taukoa ennen en puhunut ja vaihdoin siinä autolla paikkaakin, että kenttiä kyllä varmasti piti olla jommassa kummassa paikassa.

En tiedä sitten mistä tuo johtuu, mutta pätkinyt tuo on jokareissulla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuohitorvi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tou 2011
Viestejä: 100
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.10.2013 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rakkerimiehet syksyn märissy, ku ei pannat pelaa. Hommatkaa UP, niin tiiättä missä koira liikkuu!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3469

LähetäLähetetty: 16.10.2013 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äläs nyt tuohitorvi. Osa aikoo vaihtaa räkkeriin ja osa räkkäreistä upeehen,joten tilanne ei siitäänsä isommin muutu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 17.10.2013 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pietarinen kirjoitti:
LiVe kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin pätki live sunnuntaina. Ei pitkään, mutta sellanen kymmenisen minuuttia tais olla pisin pätkäsy joskus 10 maissa aamulla. Kaveri kun siinä soitteli, niin se seuras läppärillä ja sielä oli koira näkyny kokoajan... Mistä lie johtuu..


samanlainen tilanne oli kun kaverin kanssa kateltiin vierekkäin samaa pantaa kumpikin omista puhelimista,kaverin puhelimessa näytti 40sek jo kuluneen ja minulla 5sekuntia,15sekunnin paikannus oli.eli kaverin puhelin ei ollu kentissä.


Puhelin pitää itse jatkuvasti yhteyttä ylhäällä, ei Tracker. Sen vuoksi puhelimien ja operaattoreiden välillä on eroja toiminnassa.

Tracker tarkastaa riippuen ohjelmasta 2-3 minuutin välein että onhan yhteys olemassa ja jos yhteyttä ei ole, ryhtyy yrittämään yhteyttä uudelleen (Live ikonin päällä vihreä nuoli ylös). Yhteyden uudelleenyritys on ajastettu sekin, ja jos ei heti onnistu niin odotetaan muutama kymmenen sekuntia, ja sitten uudelleen.

Miksikö näin?

Huonoissa yhteyksissä jatkuva uudelleenyrittäminen kuluttaa kännykän akun hyvin nopeasti loppuun. Aivan vastaava tilanne on pannan päässä.

Lisäksi ohjelma reagoi käyttäjän toimiin. Jos esim käyttäjä vaihtaa katselun pannalta toiselle niin silloin tarkastetaan uuden pannan jälki joka taas pakottaa yhteyden ylös jos se ei satu olemaan ylhäällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 20.10.2013 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heikki Lahnan lempitutka Garmini on taas toiminut tämänkin syksyn moitteetta. Elokuun 20 päivän jälkeen lähes joka päivä käytössä. Sen kun vaan laittaa pannan ja käsikapulan päälle, niin alkaa paikkaa tulemaan 5 s välein.

Ei tartte selitellä mitään yhteyksistä ja pannalta toiselle vaihtamisesta. , keskittyy vaan itse jahtiin. Laughing

Samoin on UP toiminut ihan ok hirvijahdin aloituspäivän puolen tunnin pimeää hetkeä lukuunottamatta useamman pannan osalta. Hyviä pelejä kummatkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 40, 41, 42  Seuraava
Sivu 9 Yht. 42

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com