OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Talvi latvalinnustus aiotaan sallia koko maassa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 33, 34, 35  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Esaah
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 382
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 24.10.2007 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran vielä tähän kuva hommaan, että muutamalla suolla oon nuita kuvia laitellu ja yleensä ne teeret ei tule niille kuville, jos ne eivät ole aivan soidinkentän vieressä. Eli johtopäätös on se, että teeret tulee samoille paikoille luonnostaan, eivät niitten kuvien takia. Miten on, jos viet kuvat johonki semmoseen paikkaan mihin et usko teerien tuleva? Tuleeko ne pomminvarmasti 5 minuutin välein istumaan siihen puunlatvaan? Oma kokemus, tosin se on vajaan 10 vuoden sellainen, sanoo että ne teeret tuppaa tulemaan samoihin paikkoihin, oli siellä niitä kuvia tai ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
hilipata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Elo 2005
Viestejä: 1277

LähetäLähetetty: 24.10.2007 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...

Viimeinen muokkaaja, hilipata pvm 20.03.2008 18:10, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 24.10.2007 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, koirilla linnun metsästys tulisi kieltää liian helppona, kun ampuvat reput täyteen. Ei sillä, että miehellä himo heräisi itsessään, se on se pyyntitapa mikä tämmöistä lietsoo!
Eräskin Inarin metsien luppakorvamies kehuu yltävänsä yli sataan metsästyspäivään vuodessa, mitäs muuta se siellä tekee kun pahuutta! Ja vielä ulkomaalaisella koiralla, prkle!
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2005
Viestejä: 1384
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 24.10.2007 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3 vkoa seurannut tänäkin syksynä tuota ryöstöpyyntiä. Koiran käyttö pitäisi kieltää muilta kuin viranomaisilta.
_________________
Eihän sitä kukhan jaksa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 24.10.2007 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse taas olen katellut, että ilman koiraa pyyntikin pitäis kieltää jollain lailla. Mokomat tappajat, anhittomiin ampuvat teeretkin, ei jää edes koiralle haukuttavaksi niitä lintuja.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 24.10.2007 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Entäpä tuo kiväärin käyttö linnustuksessa, heti kiellettävä!! Tänäkin syksynä taas kerran päässyt "hyvinkin" läheltä seuraamaan tuota touhua! Ihan järetöntä hommaa, sillähän kuolee lintu yhdellä osumalla!!

näköjään metsästäjä metsästäjälle voi olla yhtä kateellinen kuin kalastaja kalastajallemmmmm kuhan vaan mumisen! Että semmosta! Ku en minä jaksa hiihtää niin ei ne muutkaan hiihdä, prkl Rolling Eyes Siinä syy!
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2005
Viestejä: 1384
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 24.10.2007 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä! kuka ne kiellot sitten asettaa.... helppo olla kieltämässä, jos ei laji kiinnosta. Antaa kaikkien metsästysmuotojen "rehottaa". Tietysti kohtuus kaikessa.
_________________
Eihän sitä kukhan jaksa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jabbahut



Liittynyt: 26 Elo 2007
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 25.10.2007 08:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se koira älähtää keneen keppi kolahtaa Wink ! Tarkoitukseni oli vain kertoa oma mielipiteeni kuvilla pyytämisestä. Henkilökohtaisesti en ainakaan niin hyviä oloja tunne jos kusetan teertä puhallettavalla ilmapallolla tulemaan riittävän lähelle jotta voin sen lennon lopettaa. Eikä sekään ollut kirjoitukseni pointti vaan se että tulevatkin sukupolvet tietäisivät mikä sen metsästyksen tärkein tarkoitus on ja milllä tavalla sitä riistaa tulee arvostaa. Jokuhan sen oikean erästelyn tunteen voi siellä kuvien alla istumallakin saada enkä sitä ala morkkaamaan jos se siitä sen jonkin löytää. Olen vain huolissani näistä nykypäivän jahdeista joissa on jotenkin sellainen tuntu välillä ettei riista saa sitä arvoa mikä sille kuuluu. Pääasia tuntuu monesti olevan vain määrä. Ja vielä se että jos me jostakin luovuttaisiin niin voitaisiinkohan saada tilalle jotain niin uskomatonta kuin talvilinnustus? Se pelkästään kokemuksena jotain sellaista mikä voisi monen nykypäivän "supermax4dgoretexhuntterin" silmät aukaista.
_________________
Kaikki saa mutta komiat ensin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niätä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 25.10.2007 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oishan se kiva että näillä kielloilla sais kaikki muut metsästäjät pois metästä,
eikä tarviis jakaa hyviä erämaita muitten kusipäisten metsästäjien kanssa...
Ei niitä autometsästäjiä ja muita sarjamurhaajia saa minkäänlaisilla rajoituksilla ja lakiasetuksilla kuriin,
siispä olen vahvasti talvimetsästyksen kannalla jotta nekin harvat jotka vielä lakia noudattaa ja järkeä käyttää pääsisivät nauttimaan harrastuksesta pitemmän aikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikkom
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hei 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Kuopio/Kainuu

LähetäLähetetty: 25.10.2007 09:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvastamista en kommentoi muuten kuin, että maltti pitäis olla mukana tuossa touhussa. Harmi vaan kun kaikilla ei tuota järkeä näy olevan tuossa paikassa. Oonpa jopa havainnu, että aamusta toiseen samat henkilöt käyvät vielä samalla suolla kuvastamassa!

Tuon nyt vielä sulattaa, mutta enemmät ihmetyttää, sori nyt vaan, noiden turistimetästäjien tapa suorittaa kanalintujahtia täällä suomussalmella päin. Miehet seisovat passissa tienlaidassa ja iso porukka ajelee lintuja passiketjua kohti Evil or Very Mad

Itekkin oon huomannu, että teeret tulevat pelipaikoille olipa kuvia tai ei. Itekkään en aina noita kuvatuksia tuonne suolle asettele, enkä kahtakertaa samalla suolla syksyssä käy! Onhan noita soidinsoita melkein kilometrin välein, ainakin tuolla Kainuussa.

Ja asiaan... Ite oon ehottomasti latvalinnustuksen kannalla. Ei tuolla metästyksellä näytä olevan mitään merkitystä tuohon lintukantaan. Omat havainnot perustuvat tuonne suomussalmen korpeen. Viime vuonna tosiaan kauden päätyttyä näki toistasataa päisiä teeriparvia lähes joka puolella. Ja hyvää tulevaa lintuvuotta ennusteltiin... Toisin kävi tänä vuonna! Tuntui, että vanhatkin linnut oli hävinneet talven tai kesän aikana.
_________________
SLCK#378
http://kuvablogi.com/blog/2396/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 25.10.2007 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jussijänismies kirjoitti:
Entäpä tuo kiväärin käyttö linnustuksessa, heti kiellettävä!! Tänäkin syksynä taas kerran päässyt "hyvinkin" läheltä seuraamaan tuota touhua! Ihan järetöntä hommaa, sillähän kuolee lintu yhdellä osumalla!!

näköjään metsästäjä metsästäjälle voi olla yhtä kateellinen kuin kalastaja kalastajallemmmmm kuhan vaan mumisen! Että semmosta! Ku en minä jaksa hiihtää niin ei ne muutkaan hiihdä, prkl Rolling Eyes Siinä syy!

.

"Päiväkodin lapset ovat pihalla taas.. ne ovat tulleet leikkimään."

Aika jännä vertaus laiskan miehen jahdin puolustukseen. Eli sanoja toisten suuhun tyyliin; "Ku en minä jaksa hiihtää niin ei ne muutkaan hiihdä."

Puhuin omasta kokemuksestani kuvastamisesta. Mielestäni sen voisi kieltää pyynnin helppouden takia.piste. Ymmärrän asian puolustuksen, jos omat taidot eivät ole vielä kehittyneet / tule ikinä kehittymään tarpeeksi, että lintuja voisi saada muutenkin kuin autosta tai kuvilta.

En todellakaan ole kateellinen kenellekkään saalismääristä tässä suhteessa, tarpeeksi tulee metsoja ja teeriä vuoteen itselle. Ja nimenomaan kävelemällä ja samoilemalla, EI kuvastamalla ja autoilemalla. Jänikset, näädät ja ketut sitten HIIHTÄMÄLLÄ, jää sitten vähemmän ajokoiramiehille pupuja.
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 25.10.2007 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyaikana kieltojen sijaan pitäisi käyttää omaa järkeä metsästyksessä. Jos lintuja on paljon ja niitä on vuosi toisensa perään paljon, ei varmaankaan alueella ole liikoja metsästetty?

Kiellot eivät ole ikinä auttaneet. Järki auttaa, eikä niitä järkijättöjä saavuteta edes yksiselitteisillä kielloilla.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 25.10.2007 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3U54PR kirjoitti:
jussijänismies kirjoitti:
Entäpä tuo kiväärin käyttö linnustuksessa, heti kiellettävä!! Tänäkin syksynä taas kerran päässyt "hyvinkin" läheltä seuraamaan tuota touhua! Ihan järetöntä hommaa, sillähän kuolee lintu yhdellä osumalla!!

näköjään metsästäjä metsästäjälle voi olla yhtä kateellinen kuin kalastaja kalastajallemmmmm kuhan vaan mumisen! Että semmosta! Ku en minä jaksa hiihtää niin ei ne muutkaan hiihdä, prkl Rolling Eyes Siinä syy!

.

"Päiväkodin lapset ovat pihalla taas.. ne ovat tulleet leikkimään."

Aika jännä vertaus laiskan miehen jahdin puolustukseen. Eli sanoja toisten suuhun tyyliin; "Ku en minä jaksa hiihtää niin ei ne muutkaan hiihdä."

Puhuin omasta kokemuksestani kuvastamisesta. Mielestäni sen voisi kieltää pyynnin helppouden takia.piste. Ymmärrän asian puolustuksen, jos omat taidot eivät ole vielä kehittyneet / tule ikinä kehittymään tarpeeksi, että lintuja voisi saada muutenkin kuin autosta tai kuvilta.

En todellakaan ole kateellinen kenellekkään saalismääristä tässä suhteessa, tarpeeksi tulee metsoja ja teeriä vuoteen itselle. Ja nimenomaan kävelemällä ja samoilemalla, EI kuvastamalla ja autoilemalla. Jänikset, näädät ja ketut sitten HIIHTÄMÄLLÄ, jää sitten vähemmän ajokoiramiehille pupuja.

Kröhöm.. Tuota tuota Rolling Eyes Tervetuloa vain katsastamaan minun metsästystyyliä Wink Jos kunto kestää... vähän epäilyttää kyllä Wink Embarassed

En kyllä viitannut sinun viestiin/viesteihin mitenkään. Tuota talvilinnustuksen hyllyttämistä vain kommentoin, joka mielestäni on perusteetonta.

Kuvastamisesta sen verran, että minun vuoksi voitais kieltää kyseinen touhu. Omistan yhden teerenkuvan jota olen pari kertaa käyttänyt teeren pyynnissä, etupäässä ollut muussa käytössä Wink Että ihan on teeret tullut pyydettyä kairasta samoilemalla, niin sanoisin tosiaan että kairasta, sitä onneksi täältä vielä löytyy Smile Löytyykö sieltä?

Tuosta kommentistasi (vihjailet autometsästyksestä yms.) en oikein ymmärrä pointtiasi? Vaan täällähän netissä on turvallista työntää suusta mitä sylyki sinne kuljettaa Shocked Täytyy kyllä sanoa ettet todellakaan taida ymmärtää tai tietää mistä puhut, tai kelle? Tuollaista tekstiä voisi kirjoittaa kyllä jollekkin "teidenritarille", mutta että minulle Shocked Kovasti on pokkaa miehellä...

Ymmärsinkö oikein tuon, että sanot tammikuista linnustusta laiskanmiehen pyynniksi? Vai tarkoititko kuvastamista? Jos jäläkimmäistä niin olen samaa mieltä.. jos ensimmäistä niin olet kyllä aika pihalla Rolling Eyes

Päiväkodin lapsi tosiaan..
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 25.10.2007 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se kestää, usko pois Very Happy

Ymmärsin sitten vähän väärin tuon viestisi. Ajattelin, että puolustit kuvastamista, heittämällä sanoja toisten suuhun.

Alkaa menemään offtopiciksi reippaasti. Talvipyynnin kannalla olen. Mieluiten pari viikkoa syksyltä pois ja tammi-helmi vaihteeseen ne viikot kun suksikelit kohdillaan ja päivä lyhyt. Vaihtokauppa kuvastamisesta talvipyyntiin kävisi tännepäin.

Kairoista vielä sen verran, että minkä nyt kairaksi miellän niin vähän niitä löytyy Lieksasta itä-rajan pinnasta mutta erämaata vielä jonkun verran.
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 25.10.2007 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3U54PR kirjoitti:
Talvipyynnin kannalla olen. Mieluiten pari viikkoa syksyltä pois ja tammi-helmi vaihteeseen ne viikot kun suksikelit kohdillaan ja päivä lyhyt. Vaihtokauppa kuvastamisesta talvipyyntiin kävisi tännepäin.


Samoilla linjoilla olen. Hyvin joutais syksyltä siirtää pariviikkoa tammikuulle Smile Toivossa on hyvä elää, sano lapamato Wink

Ja rauha maassa Cool
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 33, 34, 35  Seuraava
Sivu 9 Yht. 35

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com