OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Peurankyttäykksen ABC?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 53, 54, 55  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
MikaS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 3960

LähetäLähetetty: 02.12.2007 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[/quote]kettu, supi ja mäyrä käyvät peurojen omenilla yhtälailla
[/quote]

Kaverille kävi eilen sillai että katseli kettua, supia ja peuraa ruokintapaikalla. Aloitti ketusta pam, peura pam jolloin supi alkoi syömään ketun suolia pam ja supikin nurin. Tuli sitten oikein kolmoiskaato Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MustaRuuti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 722
Paikkakunta: Merikarvia/Pori

LähetäLähetetty: 02.12.2007 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen 18.40 ammuin pukki vasan ruokinnalta,Noin vartin tarkkailun jälkeen..otti vielä toistakymmentä metriä juoksua vaikka osuma oli sydämmessä.
Viime keskiviikkona ammuin aikalailla samankokoisen pukkivasan samaiselta paikalta ja jäi paikalleen,osuma myöskin sydämmessä.

Alku kaudesta peurapukki oraspellolta...

Matkaa ruokinnalle noin 40m...
_________________
Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Metsastyskerho1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2005
Viestejä: 906

LähetäLähetetty: 02.12.2007 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös kansainvälinen tapa ole että kaataja suolistaa? Tätä taustaa vasten itse kyllä odottaisin aktiivisuutta ampujalta hänen kansalaisuudestaan riippumatta. Suolistusniksit saattavat toki vaihdella maittain mutta ne ovat sitten lillukanvarsia, pääasia on että saalis suolistetaan.

Sellainen mahdollisuus tulee kyllä mieleen että joskus suomalaisseuran vieraana oleva ulkomaalainen voi kuvitella olevansa kaupallisessa jahdissa ja se saattaa selittää miksi asianomainen lehkä uulee että kaikki tehdään hänen eteensä. Ehkä olisi hyvä avata vieraille että muutkin jahdissaolijat ovat mukana vain virkistäytymässä, kukaan ei ole siellä töissä palvelemassa muita ja vieras on siis mukana vieraana, ei asiakkaana. Kaupalliset jahdit ovat sitten erikseen ja niissä sitten puhutaan ihan toisenlaisista maksuista kuin vierasjahdeissa.

Ja loppuviimeksi kannattaa muistaa että jos jonkun vieraan kohdalla homma ei toimi, niin asianomaistahan ei tarvitse kutsua enää uudestaan vieraaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bow-shooter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2007
Viestejä: 194
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 03.12.2007 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin en tiä oliko tää henneri saanu sit väärän käsityksen yksin että on kauppajahdissa? Kyllä muut oli käsittääkseni elukkansa perannu. no joo, se siitä. ei muutaku peuroja kumoon!!
_________________
Lahjattomat reenaa ja voimistelijat venyttelee!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8969

LähetäLähetetty: 03.12.2007 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bow-shooter kirjoitti:
Olkoon käytäntö muissa maissa mikä vaan,niin täytys kyllä ottaa selvää miten kohdemaassa toimitaan kun metälle lähtee. Eikä hokee vaan Bock, Bock shoot shoot vaikka sarvipäitä ollu näkyny kokopäivänä! En ny tiä onko toi bock sit oikee kielikuva pukille saksaks että ei tarvi korjata jos on viturallaan,mutta siltä se kuullosti.


Metsästäjiä on monenlaisia, olen suomalaisessa jahdissa tavannut kavereita, joilta ei suolistus onnistu. Pari viikkoa sitten vetelin mahoja pellolle erään julkkiksen kaatamasta hirvestä, vaikka kaveri esiintyy mielellään lehdissä hirviliivit päällä. En siitä kuitenkaan paljon traumoja saanut, pidän tuota hommaa pikku juttuna kokonaisuuden kannalta.

Olen kyllä sitä mieltä, että isäntä kertoo miten jahdataan ja miten kaadolla toimitaan, ei se ole välttämättä vieraan asia selvittää kaikkea. Kun tulee kaadolle, niin sitähän voi vähän jelppiä ja pistää puukon vaikka käteen ja käsimerkein opastaa , jos homma ei kielen takia mene perille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bow-shooter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2007
Viestejä: 194
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 03.12.2007 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:

En siitä kuitenkaan paljon traumoja saanut, pidän tuota hommaa pikku juttuna kokonaisuuden kannalta.

Olen kyllä sitä mieltä, että isäntä kertoo miten jahdataan ja miten kaadolla toimitaan, ei se ole välttämättä vieraan asia selvittää kaikkea. Kun tulee kaadolle, niin sitähän voi vähän jelppiä ja pistää puukon vaikka käteen ja käsimerkein opastaa , jos homma ei kielen takia mene perille.
Niin sitä puukkoohan mä sille tarjosin muttei homma luonnistunu! Noh,mua on tässä elämässä joskus oikeestikkin ketuttanu etten menetä uniani ton takia,enkä rupee kinasteleen kenenkä se vika oli. Kokonaisuus ratkaisee sanoo Elan: Niinpä ja kaikki liitty kaikkeen tässä elämässä korostuu varsinkin seura toiminnassa! Siä sitten saa oll molo otassa yhen lapinpolttajan takia moni ihminen. Maassa maan tavalla. Tää on mun mielipide vaan.
_________________
Lahjattomat reenaa ja voimistelijat venyttelee!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsastyskerho1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2005
Viestejä: 906

LähetäLähetetty: 03.12.2007 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No miten on, aiotteko bow-shooter pyytää samaa kaveria vieraaksi vielä uudelleenkin?

Oliko muuten kysymyksessä vaihtometsästys eli teiltä muutama vieras Saksaan ja Saksasta muutama vieras teille?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bow-shooter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2007
Viestejä: 194
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 04.12.2007 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä noi vieraat mun päätettävissä ole,mutta jos se musta ois kiinni niin ei tosiaan tulis! ei ollu vaihtometästystä. Tais olla jonkun tutun tuttuja...
_________________
Lahjattomat reenaa ja voimistelijat venyttelee!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NiCo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 361
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 05.12.2007 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voiko peurat aavistaa koska olen kopissa,kun eivät lainkaa sillon tule kun olen siellä.. Elikkä jos koitan niin että mene kaverin kanssa ja sitten toinen lähtee käppäilemään takaisin kotio päin ja itse olen kopissa,toimisikohan tälläinen suunnitelma?
_________________
''Hirvikoiramies NiCo''
Ammattimetsästäjä Thomas Ekberg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
pullinkaine
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 05.12.2007 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NiCo kirjoitti:
Voiko peurat aavistaa koska olen kopissa,kun eivät lainkaa sillon tule kun olen siellä.. Elikkä jos koitan niin että mene kaverin kanssa ja sitten toinen lähtee käppäilemään takaisin kotio päin ja itse olen kopissa,toimisikohan tälläinen suunnitelma?


Ei peuralle tarvitse tehdä tuollaisia "ketunlenkkejä". Peura tulee kyllä ruokapaikalle, jos se ei saa sinusta vainua.

Yleensä on lähinnä tuurista kiinni tuleeko peura silloin syömään kun olet kytykopilla vai ei. Joskus istut hyvälläkin kytyilmalla illan kopissa ja mitään ei tule. Joskus taas saat hädin tuskin kopin oven kiinni ja ehdit istua, niin välittömästi pölähtää tyhmä peuranvasa tai pari ruokakepulle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jpi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 131

LähetäLähetetty: 07.12.2007 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viime sunnuntaina kävelin koppiin klo 19.30, kolistelin luukut auki ja istuin penkille. Vasikka tuli kasalle 15 minuutin päästä ja kuulaa kainaloon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fygy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 935
Paikkakunta: Ryttylä

LähetäLähetetty: 07.12.2007 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

keskiviikkona menin koppiin tossa 4 aikaa illal ja vasikka tuli tos 10 yli viis ja köntsälleen tosin oli semmonen vesi/räntäsade ni elukat likku ajoissa nyt olis 2 vasikkaa jo tälle vuodelle hyvin lähtenyt käymään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kivalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2007
Viestejä: 917
Paikkakunta: Ulkomaat

LähetäLähetetty: 10.12.2007 10:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:
kettu, supi ja mäyrä käyvät peurojen omenilla yhtälailla
[/quote]

Kaverille kävi eilen sillai että katseli kettua, supia ja peuraa ruokintapaikalla. Aloitti ketusta pam, peura pam jolloin supi alkoi syömään ketun suolia pam ja supikin nurin. Tuli sitten oikein kolmoiskaato Very Happy[/quote]Onnittelut kaatajalle Masoon ilmeisesti?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MustaRuuti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 722
Paikkakunta: Merikarvia/Pori

LähetäLähetetty: 12.12.2007 01:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meilläpäin ei paljon kyttäillä...Ei oo lunta!!!ikävää pyöriä iltaisin levottomana ympäri olohuoneen sohvaa....
_________________
Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lynxor
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2007
Viestejä: 41
Paikkakunta: Tuulos

LähetäLähetetty: 12.12.2007 05:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lumen äkkinäinen sulaminen romutti koko kahden viikon ajalle kaverin kanssa sovitut/suunnitellut kyttäämisreissut Crying or Very sad

Turhauttavaa tämmöinen... Al Gore perhana mumisee jossain "what did I say?" Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 53, 54, 55  Seuraava
Sivu 9 Yht. 55

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com