OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 234, 235, 236  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 13.01.2016 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä kokeilin puolenkymmentä vuotta sitten 2,0 l bensakone X-trailia, kun oli auton vaihto edessä. Vaihtoehtona oli samanikäinen (2006) ja saman verran (100 tkm) ajettu Outlander 2,4 l bensakoneella. Molempia koeajoin automyyjien hermoromahduksen partaalle asti (sulalla maalla) melkoisilla möykkelikköteillä. Outlander veti pitemmän korren hieman mukavampana ajettavana ja vaimon mielestä enemmän "henkilöautomaisena" kuin X-trail. Etenemiskyvyssä oli Outtis minusta parempi, joka käsitys vahvistui lumien tultua.
Tosin tässä moottori/koriversiossa on alkuperäisillä 205/60/16" renkailla maavaraa 210 mm ja minulla on 17" kiekot ja maavaraa 205/65/17 rattailla hiukan enemmänkin. Tätä mallia on paikallisen Mitsumyyjän kertoman mukaan tuotu maahan noin 40 kpl......
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pasi P
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2012
Viestejä: 1081
Paikkakunta: Karu Karjala

LähetäLähetetty: 15.01.2016 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä päädyin tuohon x-trailiin 2.5l bensakoneella. Syitä oli juurikin se, että on enemmän maasturin tuntunen kuin tuo outlander ja vähän tilavamman olonen. Kävin koeajamassa siis tuollasta outlanderia ja se oli kyllä ihan niinkun henkilöauto, ei tuo nissani tietysti paljoa siitä eroa, mutta omaan mieleen oli mukavampi Smile Toki ihan oikeakin maasturi löytyy, se nyt vaan on vähän projektikunnossa Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 15.01.2016 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Työkaverilla oli takavuosina sitikan C Crosser. Väitti sen olevan olevan saman kuin mitsun Outlander. Dieseli. Pisti samantien kiertoon kun ei se pakkasella kunnolla toiminut. Vaihtoi Hiluxiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtari16
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2004
Viestejä: 330

LähetäLähetetty: 16.01.2016 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Makuasioita näytää olevan...itse taas päädyin Mitsuun, kun vaihtoehtoina oli Foresteni tai X-traili. Kokonaisuus ratkaisi ja hyvin on palvellut. Porkkana/viljakuormat menee helposti paikkoihin, jonne ei vanhalla farkulla olisi uskaltanut ajaa. Eikä oo dieselin kans ollut murheita näillä kovillakaan pakkasilla. Hyvin on pelittänyt ja kohtuu kulutuksella 6-7 ajosta ja kuormasta riippuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roenni
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Maa 2013
Viestejä: 38

LähetäLähetetty: 16.01.2016 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellis kopan crv:stä muutaman vuoden kokemuksella sanoisin, että melko varma peli. Dieselinä myös mainio veturi. Eikä tuo nelivedon toteutus minulle ollu ongelma. Muuan vuos sitten taisi jonkun autolehden testissä pärjätä myös mm. Foresteria paremmin. Ylläpito vaan minun makuun huomattavan kallista. Esim. Edellinen 4x4 octavia oli paljon halvempi pitää ja samoihin paikkoihin sillä ajo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.01.2016 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä siinä crv:n ylläpidossa oli kallista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.01.2016 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Prkl tää toimii huonosti kännyllä... No kirjotetaan uusiksi.

Niin tosiaan 2012- tämä päivä on crv samaa versiota. Luulin että tässä olis jo muuttunu. No on se 17,5 cm aivan täysin riittämätön tämän luokan auton maavaraksi.

Muutamalla kaverilla on crv ollu/on ja ovat kaikki sanoneet että on se hyvä auto, mutta maasto/huonon tien ominaisuudet on aivan henkilöauton tasolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.01.2016 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on imelässä ja matalassa, helmalevikkeisessä ja matalalla etuspoilerilla varustetussa gh-matukassa sentin vähemmän maavaraa kuin crv:ssä... Laughing näkeehän tuon tielläkin, jotta matala se on, crv. Ihmettelen suuresti, miksi rakennetaan korkealla keikkuvia maastohenkisiä autoja joissa ei kuitenkaan ole ulkonäön lupaamia ominaisuuksia. No rahahan se siellä. Eikä siinä mitään, en epäile hetkeäkään etteikö Hondat ole huippuautoja. Meinasin tuossa ostaakin sellaisen farkku Accordin lotjan. Oli vaan ylihintainen ja luikerteli urissa rumasti niin jäi kauppaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26372

LähetäLähetetty: 16.01.2016 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ehkä se crv:n maavara ei ole paras mutta neliveto ihan samaa ku muissaki ja silloin maasto ominaisuudet on ihan jotain muuta kuin etu tai taka veturilla. tilat on ok, disel kohtuu kulutus jne.
itellä nelikko Octavia ja likalla crv jos nyt olis valinta niin ilman muuta crv vaikka miten laskis. ainut missä jotain eroa tulee on on kesäkelillä kulutuksessa n. 0,5-1,0 / 100km ja kun puntariin heitetään tilat ja muutenki niin tuon kulutuksen kyllä hyväksyisin kun se on kuiteski melko kohtuullinen.

ja se maavarakin on kyllä crv:n eduksi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 16.01.2016 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Mulla on imelässä ja matalassa, helmalevikkeisessä ja matalalla etuspoilerilla varustetussa gh-matukassa sentin vähemmän maavaraa kuin crv:ssä... Laughing


Mites noi etu- ja takajätöt? Töksähtääkö matukka kuiteskin näennäistä sentin takamatkaa aiemmin kun joku pidempi heitto tulee vastaan? Voi olla vissi ero, vaikken kummankaan speksejä tiedä tahi kyseisiä autoja omista..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.01.2016 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tosipuheissa tietenkin noin. Kunpahan irvailin ja äimistelin. En minä maasturia ostanut kun matukan hommasin. But still...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.01.2016 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
ehkä se crv:n maavara ei ole paras mutta neliveto ihan samaa ku muissaki ja silloin maasto ominaisuudet on ihan jotain muuta kuin etu tai taka veturilla. tilat on ok, disel kohtuu kulutus jne.
itellä nelikko Octavia ja likalla crv jos nyt olis valinta niin ilman muuta crv vaikka miten laskis. ainut missä jotain eroa tulee on on kesäkelillä kulutuksessa n. 0,5-1,0 / 100km ja kun puntariin heitetään tilat ja muutenki niin tuon kulutuksen kyllä hyväksyisin kun se on kuiteski melko kohtuullinen.

ja se maavarakin on kyllä crv:n eduksi


Nyt on pakko puuttua. Neliveto ei todellakaaan ole sama kuin muissa. Vai saako crv:n nykyään keskeltä jatkuvaksi/lukkoon. Ja suurin etu mitä itse ainakin jahtiautoon kaipaan, on korkea maavara. Heikosti huolletuilla teillä ei tule kivet mahasta läpi ja mahastahan auto jää kiinni hangessakin jos vaan neliveto toimii.

Jos autoa ei tarvitse sääliä ja maavaraa vähän ees löytyy, menee sopiva vajaavetonen pitemmälle ku 155mm maavaran omaava crv.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leijona Valametti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2005
Viestejä: 703
Paikkakunta: Etelä-savo

LähetäLähetetty: 17.01.2016 00:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
Ja suurin etu mitä itse ainakin jahtiautoon kaipaan, on korkea maavara. Heikosti huolletuilla teillä ei tule kivet mahasta läpi ja mahastahan auto jää kiinni hangessakin jos vaan neliveto toimii.


Jahtikaverilla oli 4WD VW Golf, minulla RWD Volvo 240. Kumpi meni paremmin lumessa? -Korkeampi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.01.2016 00:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Leijona Valametti kirjoitti:
Berkele kirjoitti:
Ja suurin etu mitä itse ainakin jahtiautoon kaipaan, on korkea maavara. Heikosti huolletuilla teillä ei tule kivet mahasta läpi ja mahastahan auto jää kiinni hangessakin jos vaan neliveto toimii.


Jahtikaverilla oli 4WD VW Golf, minulla RWD Volvo 240. Kumpi meni paremmin lumessa? -Korkeampi.


Itekki tullu 240 farkulla vedettyä melko hangessa. Verkkokaverit takaloosteriin niin eteni jäällä kunnes mahasta kantoi. Toki tämä vaatii höttöhangen ja hyvät renkaat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 17.01.2016 01:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka korkea maavara teillä pitäis olla? Ei taida enää mistään citymaasturista pl. Subaru ja VW Touareg löytyä 20+ sentin maavaraa. Itse ajoin kahdeksan vuotta vm. 2003 CR-V:llä, jossa maavaraksi ilmoitettiin 20 cm. Sinne pääsin mihin halusinkin, eteneminen oli renkaan pidosta kiinni. Eihän se nelivetotekniikka mikään edistyksellisin ollut, mutta minun ajoihini riittävä. Sittemmin CR-V:n maavara on mahdaltunut koko ajan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 234, 235, 236  Seuraava
Sivu 74 Yht. 236

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com