OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästysasetus muuttuu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 26, 27, 28  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 10.01.2013 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ote SML:n lausunnosta, löytyy linkitettynä tähän threadiin, ei nyt suoranaisesti liity TT3:n, mutta kuitenkin suurin osa muu-ase kategorian vehkeistä nyt on sattumalta TT3:sia. "Metsästykseen soveltuviksi tulee sallia kaikki paitsi mittojensa vuoksi muu ase -kategoriaan laitetut aseet."

Entäs se että liitto ajaa tuota ainoastaan 1+2 sääntöä lakiin koskien itselataavia vehkeitä. Miksei se olisi voinut esimerkiksi antaa lausuntoa, että 1+3 tulisi sallia kaikissa TT3 vehkeissä?
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 10.01.2013 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SML:n jäsenet voivat itse kysyä mitä heidän edustaja on asiasta sanonut Sisäministeriössä viimeksi tällä viikolla.

Tämä ei valitettavasti ole mitään minun keksimää. Valitettavasti myös SALin edustaja on ollut samaa mieltä ja kompannut. Ilmeisesti pistoolilajait ja IPSC päässyt unohtumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2013 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
SML:n jäsenet voivat itse kysyä mitä heidän edustaja on asiasta sanonut Sisäministeriössä viimeksi tällä viikolla.

Tämä ei valitettavasti ole mitään minun keksimää. Valitettavasti myös SALin edustaja on ollut samaa mieltä ja kompannut. Ilmeisesti pistoolilajait ja IPSC päässyt unohtumaan.

Hiidenmies vai Kontroko oli sisäministeriös käyny vaatimassa itselataaville täyskieltoa?
Soliferkin oli paikalla kuuntelemassa, vaan hiljaisena miehenä ei viittiny pistoolilajeista puhua mitään, jälkeenpäin vasta rupes harmittaan moinen meno.

Nettijussi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 10.01.2013 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nettijussi kirjoitti:
Solifer kirjoitti:
SML:n jäsenet voivat itse kysyä mitä heidän edustaja on asiasta sanonut Sisäministeriössä viimeksi tällä viikolla.

Tämä ei valitettavasti ole mitään minun keksimää. Valitettavasti myös SALin edustaja on ollut samaa mieltä ja kompannut. Ilmeisesti pistoolilajait ja IPSC päässyt unohtumaan.

Hiidenmies vai Kontroko oli sisäministeriös käyny vaatimassa itselataaville täyskieltoa?
Soliferkin oli paikalla kuuntelemassa, vaan hiljaisena miehenä ei viittiny pistoolilajeista puhua mitään, jälkeenpäin vasta rupes harmittaan moinen meno.

Nettijussi

Niin, ja jälkeenpäin Solifer olikin jo erälle.net:in kaikkivoivassa alioikeudessa esittämässä veto-oikeuttaan kuulemansa suuren vääryyden suhteen.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 10.01.2013 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Simenius ja Riissanen asialla. Ja itse en ollut paikalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 10.01.2013 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SML:n jäsenet voivat itse kysyä mitä heidän edustaja on asiasta sanonut Sisäministeriössä viimeksi tällä viikolla.

Tämä ei valitettavasti ole mitään minun keksimää. Valitettavasti myös SALin edustaja on ollut samaa mieltä ja kompannut. Ilmeisesti pistoolilajait ja IPSC päässyt unohtumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 10.01.2013 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
SML:n jäsenet voivat itse kysyä mitä heidän edustaja on asiasta sanonut Sisäministeriössä viimeksi tällä viikolla.

Tämä ei valitettavasti ole mitään minun keksimää. Valitettavasti myös SALin edustaja on ollut samaa mieltä ja kompannut. Ilmeisesti pistoolilajait ja IPSC päässyt unohtumaan.

Sanoma lienee ollut seuraavanlainen:
Suomen Metsästäjäliitto on metsästäjien oma etujärjestö, joka kantaa päävastuun Suomen metsästysampumakilpailutoiminnasta, edistää metsästysampumaharrastusta ja ajaa ampumaratojen asiaa.
Se valvoo suomalaisen metsästyksen, metsästäjien ja metsästysseurojen etua kotimaisessa ja kansainvälisessä politiikassa.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 10.01.2013 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se sanoma oli että itselataavat ja lippaalliset aseet voisi vaikka kieltää, eikä se haittaisi metsästäjiä.

Tiedä sitten haittaisiko metsästäjiä oikeasti mutta urheiluampujia haittaisi kovastikin.

Tosiasia lienee se että valtion rahoista ja avustuksista riippuvaiset tahot kannattavat mitä tahansa viranomaisten tiukennusesityksiä koska luulevat saavansa sillä itselleen ja omalle järjestölleen jotain etua.

Kun ruutiasemetsästys on Suomessa kielletty, niin SML:n kaikki dirikat saavat tietenkin potkut koska heitä tai SML:ää ei sitten enää tarvita mihinkään. Tämä ei ole kai kaikille ollut aivan kirkkaana mielessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 10.01.2013 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huvittavaa tuo Sml:n pamppujen lapsenmielisyys, kuvittelevat raukat että taivaspaikka on turvattu ja perseet tervataan kun puolarit kielletään. Tosiasiassa senjälkeen on enää ne heidän metsästysasetyypit jäljellä ja sitten ollaan taas vaatimassa niihin rajoituksia ja kieltoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2013 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Kyllä se sanoma oli että itselataavat ja lippaalliset aseet voisi vaikka kieltää, eikä se haittaisi metsästäjiä.

Tiedä sitten haittaisiko metsästäjiä oikeasti mutta urheiluampujia haittaisi kovastikin.

Tosiasia lienee se että valtion rahoista ja avustuksista riippuvaiset tahot kannattavat mitä tahansa viranomaisten tiukennusesityksiä koska luulevat saavansa sillä itselleen ja omalle järjestölleen jotain etua.

Kun ruutiasemetsästys on Suomessa kielletty, niin SML:n kaikki dirikat saavat tietenkin potkut koska heitä tai SML:ää ei sitten enää tarvita mihinkään. Tämä ei ole kai kaikille ollut aivan kirkkaana mielessä.

Mielestäni Metsästäjäliitto ei ole mitenkään merkittävästi riippuvainen valtiolta tulevista avustuksista.

Eppäilen että melko vaatimatonta on Metsästäjäliitolle valtiolta tuleva avustus, vai tuleeko ollenkaan?

Tuos olet Solifferi kyllä oikeessa, metsästystä kyllä pystyy harrastamaan ilman itselataavaa asettakin täyspainoisesti. En kylläkään usko että metsästäjäliitto on aktiivisesti niitä kieltämässä, senverran paljon niitä metsästyskäytössäkin on.

Täs on vähän semmonen olo, kun valtiovalta tiukentaa aseiden saantia, demonisoi joitain asetyyppejä ja vihervasemmisto Tuomiojan johdolla vinkuu kansan yleistä aseistariisuntaa, tahi vähintäänkin keskusvarastointia.

Tämä on katkeroittanut Solifferinkin niin, että suutuspäissään kohdistaa vihansa metsästäjiinkin, kun tuntee/luulee metsästäjien pettäneen pistooliharrastajien pienen, mutta aktiivisen joukon.

Nettijussi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
borracho
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2012
Viestejä: 533

LähetäLähetetty: 10.01.2013 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nettijussi kirjoitti:

....
Tuos olet Solifferi kyllä oikeessa, metsästystä kyllä pystyy harrastamaan ilman itselataavaa asettakin täyspainoisesti. En kylläkään usko että metsästäjäliitto on aktiivisesti niitä kieltämässä, senverran paljon niitä metsästyskäytössäkin on.

Täs on vähän semmonen olo, kun valtiovalta tiukentaa aseiden saantia, demonisoi joitain asetyyppejä ja vihervasemmisto Tuomiojan johdolla vinkuu kansan yleistä aseistariisuntaa, tahi vähintäänkin keskusvarastointia.
...
Nettijussi


Metsästystä pystyy harrastamaan täysipainoisesti ilman itselataavaa. Jos minun pitäisi jättää itselleni vaikka vain kolme asetta niin toimintatavat niillä olisivat tt1, tt2 ja tt2.

Toisaalta ihminen pystyy elämään täysipainoisesti ilman metsästystä. Kukaanhan ei elannokseen tapa suloisia eläimiä. Eli ei kukaan tarvitse myöskään niitä kolmea asetta tt1, tt2 ja tt2. Tulkaa hakemaan pois vaan. Minä en ainakaan vastusta jos naapurilta haette jok'ikisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 10.01.2013 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä:oikein vanhan metsämiehen "syräntä"lämmittää,että sellaiset
henkilöt joilla ei ole metsästyskorttia,ovat huolestuneita metsämiesten
aseiden saannista,se on sitä todellista "asevelihenkeä". Shocked Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13060

LähetäLähetetty: 10.01.2013 23:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä ihan itsekkäistä syistä olen kiinnostunut kaikista itselataavien aseiden kieltoehdotuksista esitti niitä kuka tahansa ja varsinkin jos aseen omistajat siihen sortuvat. Ja ei ne tt2:t mitenkään suojassa sitten enää ole kun tt3:t on ensin saatu kiellettyä. Se että metsästäjiä ei haittaa jos heidän aseiden lisäksi kielletään muidenkin aseet ei tietenkään heitä haittaa.

Onni onnettomuudessa on se, että nykyisen työryhmän selvitysmandaattiin ei kuulu minkäänlaiset ruutiaseiden rajoitukset. Nehän tehtiin jo aiemmin. Silti huono juttu että aseenomistajiem edustajat itse esittävät viranomaisille yhtään mitään lisäkieltoja tai -rajoituksia.

Olen kyllä siinä käsityksessä että jos metsästäjät tietäisivät mitä myyräntyötä jotkut (ei kaikki) heidän "edustajansa" taustalla tekevät niin luultavasti menisi ukkoja vaihtoon aika herkästi jatkossa.

SALin osalta asia ei valitettavasti ole kovin hyvissä kantimissa sielläkään. SALin jäsenenä olen jo laittanut kommenttia sinne suuntaan. Saa nähdä vaikuttaako mitään. Toivottavasti jutut vähän järkeistyvät.

Tässäpä viimeisimmät. Olisi hyvä jos etujärjestöjen jäsenet vähän paremmin vahtisivat mitä heidän nimissä puhutaan lainsäätäjän suuntaan. Kyllä virkavalta osaa itsekin keksiä ihan tarpeeksi tiukennuksia, ei meidän niitä kannata heille lisää keksiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 10.01.2013 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
Niinpä:oikein vanhan metsämiehen "syräntä"lämmittää,että sellaiset
henkilöt joilla ei ole metsästyskorttia,ovat huolestuneita metsämiesten
aseiden saannista,se on sitä todellista "asevelihenkeä". Shocked Shocked


Karju ei taida asevelihengestä tietää yhtään mitään.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 10.01.2013 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puuhapete kirjoitti:
Solifer kirjoitti:
SML:n jäsenet voivat itse kysyä mitä heidän edustaja on asiasta sanonut Sisäministeriössä viimeksi tällä viikolla.

Tämä ei valitettavasti ole mitään minun keksimää. Valitettavasti myös SALin edustaja on ollut samaa mieltä ja kompannut. Ilmeisesti pistoolilajait ja IPSC päässyt unohtumaan.

Sanoma lienee ollut seuraavanlainen:
Suomen Metsästäjäliitto on metsästäjien oma etujärjestö, joka kantaa päävastuun Suomen metsästysampumakilpailutoiminnasta, edistää metsästysampumaharrastusta ja ajaa ampumaratojen asiaa.
Se valvoo suomalaisen metsästyksen, metsästäjien ja metsästysseurojen etua kotimaisessa ja kansainvälisessä politiikassa.


Noin se oli sillon aikanaan ennenkun Kontro ja Hiidenmies kusi hommat, ei Simeniuksellakaan vissiin boollssit riitä olla erimieltä noiden herrojen kanssa.

Nykyään SML ajaa ainoastaan konttoriporukan omia suojatyöpaikkoja ja uusia saunatiloja ties minne.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 26, 27, 28  Seuraava
Sivu 8 Yht. 28

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com