OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jänisjahti -05
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Fox Camper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1379
Paikkakunta: Koillis-Savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään toinen pupu tälle kaudelle. 20 minuuttia hakua. Ja 40 minuuttia kerkesi ajaa, kokonaan valkoinen niinkuin edellinenkin jänis.
_________________
Teoriaan uskotaan vain käytännössä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
erämies.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2005
Viestejä: 440
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 17.11.2005 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mattivehvila kirjoitti:
Lainaus:
Siilinjärvellähän sitä asustellaan...


Saman kylän miehiä ollaan näköjään peten kanssa. Missä päin Siilinjärveä ajatat? Tässä meillä Kasurilassa (rinteitten "takapuolella") tahtoo olla tuo moottoritie siinä määrin lähellä, että ei koiraa hirviä siihen laskea vaan pitää käydä muilla mailla...


Katohan, täällä tuntuu piisaavan naapuripitäjän poikia...
itse täältä kuopion likeltä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
erämies.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2005
Viestejä: 440
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 17.11.2005 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nii ja sitten siihen jänestykseen: 6 jänistä on erehtyny piipun eteen, 5 pompusta ja yksi koiran ajusta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mattivehvila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 288
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 17.11.2005 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tuossa Maaningantien varressa Kevättömän rannassa on maita, sitten Vuorimäen louhoksella, mutta enimmäkseen käyn Nilsiän puolella, jossa kuulun seuraan.


Mihin Nilsiän seuraan kuulut? Itse tulee jonkin verran pyörittyä tuon oman koiran kanssa Itä-Nilsiän metsästysseuran alueella (siellä Palonurmen lähistöllä)..

Lainaus:
Katohan, täällä tuntuu piisaavan naapuripitäjän poikia...
itse täältä kuopion likeltä..


Juu, tuntuu tältä meidän suunnalta olevan yllättävän paljon eralle.net väkeä..

Nyt kun on linnustus saatu alta pois, niin pääsee kunnolla taas tuohon jänisjahin pariin. Säälittävän vähän saanut koira metsää, neljänä viikonloppuna vasta päässyt ja näistä kaksi on kaksi edellistä viikonloppua.. Crying or Very sad Mad .Mutta eiköhän sitä nyt pitäs pyrkiä joka viikonloppu metille, tahtoo vain olla ajatuspaikoista pula, kun ei vielä tuota ajokorttia omista... Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Fox Camper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1379
Paikkakunta: Koillis-Savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletkos Mattivehvila saanut tänä syksylle jäniksiä?. Minulla on ajatuspaikkoja ainakin kiitettävästi, ovesta kun astuu ulos niin samassa voi laittaa patruunat piippuun, ja koiran voi laskea suoraan häkistä irti.
_________________
Teoriaan uskotaan vain käytännössä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ajuri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Huh 2005
Viestejä: 53
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 17.11.2005 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäinen haku kesti noin 10min, ajo alkoi melkein kuulu mattomista ja matka jatkui yhä edemmäs, välillä haukku kuului ja välillä ei. Eikun auto alle ja koiran hakuun, koska koko ajo rajan väärällä puolella. Koira kerkes puoli tuntia ajamaan ennenkuin sain sen tieltä kiinni. Autossa rupes hieman protestoimaan kiinni ottoa, koko matka takaisin omille maille ulisi ja vinkui korvan juuressa Shocked
Toinen haku oli yhtä nopea kuin ekakin, paitsi tällä kertaa oikein kunnon perslähtö. Noin tunnin päästä kaato, ihan vitivalkoinen helkkarin iso jänö.
Very Happy ensimmäinen kaato tänä syksynä!
Kolmas maasto hieman etsitytti, kun nuo %&¤##! armeijan porukat on vallottanut joka paikan. No lopulta tyhjä maasto löytyi ja haku kesti noin puoli tuntia. Ajo lähti kiertää mahottoman isoa hakkuuaukiota ympäri, puolet ajasta ajo kuulumattomissa. Piti tutkalla seurata koiran etenemistä, mutta lopulta ajo tuli tas lähtöpaikan läheisyyteen, josta koira kiinni noin tunnin ajon jälkeen.
Niin et ihan kohtalainen päivä. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pete_78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2005
Viestejä: 198
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Mattivehvila"]Mihin Nilsiän seuraan kuulut? Itse tulee jonkin verran pyörittyä tuon oman koiran kanssa Itä-Nilsiän metsästysseuran alueella (siellä Palonurmen lähistöllä)..

Länsi-Nilsiän puolella itse käyn, Lammasahon Erään kuulun, taitaa olla sen verran Palonurmeen matkaa, että ei mene ajot ristiin Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
paroni
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Tou 2005
Viestejä: 17
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sittenhän me peten kanssa ollaan naapurukset"kuulun länsi-nilsiän porukkaan" Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pete_78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2005
Viestejä: 198
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

paroni kirjoitti:
sittenhän me peten kanssa ollaan naapurukset"kuulun länsi-nilsiän porukkaan" Very Happy


No helevetti, savolaislössi on vallannu koko topicin! Vapise muu maa Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fox Camper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1379
Paikkakunta: Koillis-Savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haha, savolaiset on vallannu "jänistys" puolen Very Happy
_________________
Teoriaan uskotaan vain käytännössä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pete_78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2005
Viestejä: 198
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

paroni kirjoitti:
sittenhän me peten kanssa ollaan naapurukset"kuulun länsi-nilsiän porukkaan" Very Happy


Onko hirvihommat teillä millä mallilla? Itse en kuulu hirviporukkaan, mutta kuulemma Lammasaholla vielä vissiin 1+2 juoksee. Loppus vaan äkkiä niin ei tarvis jänishommissa hirvimiehiä väistellä.

Kun paroni joskus satut ajelemaan siellä päin viikonloppuna niin kuulostelehan, josko siellä jänispiiskani olisi ääntä avaamassa Smile

Kuvankin laitoin tuonne Ajavien koirien foorumiin, käy vilkasemassa niin tunnistat sitten jos jäniksen teijän alueelle tuo Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lippusiima
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2004
Viestejä: 1111
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 17.11.2005 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän väliin pieni ns.mainos...käykäähän laittamassa asiaa sivusta Arrow suomen paras jahti paikka kohtaan mielipiteenne,kyse on nimittäin jänis jahti paikasta.

jatkakaa Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mattivehvila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 288
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 17.11.2005 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Oletkos Mattivehvila saanut tänä syksylle jäniksiä?. Minulla on ajatuspaikkoja ainakin kiitettävästi, ovesta kun astuu ulos niin samassa voi laittaa patruunat piippuun, ja koiran voi laskea suoraan häkistä irti.


Koiralle ammuttiin viime viikonloppuna kolme ja sitä edellisenä yks pupu (kolme noista on minun ampumia), lisäksi yhen rusakon ammuin pomppuun (eli neljä olen itse ampunut ja koiralle on ammuttu neljä). Eiköhän niitä rupea enemmän kertymään, kunhan joutaa pyytämään Wink .. Itsekin pari koiran ensimmäistä vuotta ajatin tässä ihan pihametässä (seuran alueita), mutta nyt kun ajot rupeaa olemaan sen verran pitempiä niin ei uskalla ajattaa jos pupu päättääkin karkota vähän kauemmas (moottoritielle matkaa ~2km, naapurilla jäänyt kolme koiraa auton alle Confused ).


Lainaus:
Länsi-Nilsiän puolella itse käyn, Lammasahon Erään kuulun, taitaa olla sen verran Palonurmeen matkaa, että ei mene ajot ristiin



Ei mahda mennä tosiaan ristiin... Laughing Viime vuonna tuolla Nilsiässä oli kyllä ihan hurjia jäniksiä, jäitä myöten juoksivat 5-7km suoraan (lastukoskelle aika tarkalleen)... Confused Mitenkä on siellä Länsi-Nilsiässä pupuja (hyvin mikäli nuo aiemmin kirjoittamasi raportit ovat ko. alueelta)? Tuolla itäpuolella on melko heikko kanta (ainakin niillä alueilla missä itse pyörin)..Seuraan en tuolla kuulu, vaan tutun mökillä aina oon vierailulla (vieraskortilla metillä)...

Savo on Suomen ydinkeskusta... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pete_78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2005
Viestejä: 198
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 17.11.2005 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mattivehvila kirjoitti:
Savo on Suomen ydinkeskusta... Laughing


Tuota minäkin olen aina sanonu, kun työn puolesta olen tuolla etelä-suomessa palavereissa juossu. Eivät aina tykkää kun heittelee, että helevetti tämä helsinki on syrjässä kun kuus tuntia saapi autolla polettaa Cool

Jänistä on Länsi-Nilsiässä älyttömästi, ihan älyttömästi!!! Ihan hirvittää kun lumikelit nyt tulee, että onko kaikki maastot jälkeä täynnä. Olen itse ampunut melko pieneltä alueelta kymmenkunta ja eno saman verran samalta alueelta ja aina vaan jänistä riittää Shocked

Tarkotus olis nyt harventaa tautien pelossa kantaa ihan reippasti. Sen takia nuita nyt jonkun verran ampunutkin olen. Muuten mielelläni vaan ajattaisin. Tässä muutamia vuosia takaperin ampuivat melko pieneltä alueelta yhtenä talvena 52 kettua, sen jälkeen jäniskanta on räjähtänyt. Ja repolaisen jälkiä en ole nähnyt siellä kolmeen talveen Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hankipoika
Vieras





LähetäLähetetty: 18.11.2005 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt pitääs 20min päästä lähteä rusakkoja teurastamaan pakkasta -6.9c ja lumi maas.. eileen näkyi kaksi rusakkoa enkä kumpaakaa saanu..
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16  Seuraava
Sivu 8 Yht. 16

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com