Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
9.3x622 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 16700
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Hemppo Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hel 2011 Viestejä: 723 Paikkakunta: Satakunta
|
Lähetetty: 06.04.2011 21:45 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | http://www.iltasanomat.fi/autot/Mercedes-Benz%20G300%20-%20%C3%A4ij%C3%A4klassikko%20tyrm%C3%A4%C3%A4%20edelleen!/art-1288380514530.html |
Komja peli on. Syö vaan aikaslailla, mutta niin kuin tuossa videossa sanottiin niin eihän noin raskas auto millään pikku kulutuksella liikkuisikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
näätämies212 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 1143 Paikkakunta: pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6272 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 07.04.2011 20:36 Viestin aihe: |
|
|
Radalle ei ollut tie auki joten sehän piti aukasta. Lunta oli oven alalaidan yläpuolella mutta niin vain mentiin kun Fore vauhdin hyytyessä palasi jälkiää takaisin. Lopulta matka pysähtyi tuohon kun polannetta oli niin paksusti että auto tarttui pohjasta. Kohta tulee kaksi miestä jollain hirmukorkealla lavamaasturilla ja tartuttavat auton tuohon viereen. Auto oli niin korkea että lumi ei viistänyt pohjaa yhtään ja kaikki renkaatkin sutivat. Alla oli Mud-Terrainit ja niillä ei näköjään tee lumessa mitään. Pyörittelin Foren tuosta melko pikku lapiontivaivalla ympäri, mutta sitä maastoautoa meinasi kuskit ruveta vinssaamaan. Saatiin kuitenkin lopulta työntämällä.
Eli jos ne jampat sattuu tätä lukemaan, niin mars talvirengaskauppaan.
![](http://img694.imageshack.us/img694/3959/07042011344.jpg) _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
maalari Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Lok 2005 Viestejä: 856 Paikkakunta: kainuu
|
Lähetetty: 07.04.2011 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Jaahas, Foresterit on kaivettu tallista esille. Missä ovat sydäntalven olleetkaan?? Leikkiä vaan, oiva peli se on menemään.. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Suppana Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Huh 2007 Viestejä: 2074
|
Lähetetty: 07.04.2011 21:24 Viestin aihe: |
|
|
Joensuulainen autokauppias joka on myös metsämiehiä, niin kehuin Foresterin etenemistä, sanoi vaan että menee sinne minne ilkii ajaa... tuo on kyllä suhteellista, mutta kuitenkin |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 07.04.2011 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Alla oli Mud-Terrainit ja niillä ei näköjään tee lumessa mitään. |
Riippunee myös kenen valmistajan (ja kuinka kuluneet/nappuloistaan pyöristyneet) mutiaset ja minkälainen lumi.
Varsinaisena talvirenkaana kyllä yleensä aivan perseestä (ei pitoa painautuneella lumella tai jäällä), vaan eipä niitä siihen tarkoitettukkaan.
kuvaa katsoessa kyllä ihmetyttää että oliko noissa tukkeentuneissa sarjalaisissa enemmän pitoa, kuin mutiaisissa joista saa pikku rykäisyllä kuvion tyhjäksi... ![Confused](images/smiles/icon_confused.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6272 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 07.04.2011 22:21 Viestin aihe: |
|
|
Saattohan ne olla kuluneetkin mutta enemmän minusta vaikutti että kun matka pysähtyy ja renkaat sutivat, niin liippaantuneessa pinnassa ei ole mitään pitoa. Auto ei yrittänytkään palata omia jälkiään vaikka se oli sivussa polanteesta ja hölsälumeen kaivanut kovan raiteen.
Ihmeen kova siihen nähden on vanhoissa hakkapeliitoissa pito kun sentään pohjakin kynti kokoajan vaikkei sitä kuvasta juuri näekään. Lunta talvikumpparin varren verran. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 07.04.2011 23:01 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Saattohan ne olla kuluneetkin mutta enemmän minusta vaikutti että kun matka pysähtyy ja renkaat sutivat, niin liippaantuneessa pinnassa ei ole mitään pitoa. Auto ei yrittänytkään palata omia jälkiään vaikka se oli sivussa polanteesta ja hölsälumeen kaivanut kovan raiteen.
Ihmeen kova siihen nähden on vanhoissa hakkapeliitoissa pito kun sentään pohjakin kynti kokoajan vaikkei sitä kuvasta juuri näekään. Lunta talvikumpparin varren verran. |
Omat kokemukset tukee tuota mutiaisten huonoutta lumikeleillä. Jos on semmoset lumiolosuhteet, että nappulat kiillottaa lumen jääksi, saa siinä suditellen sulattaa maan esiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8980
|
Lähetetty: 08.04.2011 06:58 Viestin aihe: |
|
|
Kaverini osti uuden Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI:n ja kävin ottamassa siitä tyypit. Koneessa on 200 hv ja lähtee kyllä liukkaasti liikkeelle ja vääntöä on yli 400 Nm. Vaikuttaa ihan mukavalta käsitellä ja laadukkaan tuntuinen. Hintaa autolla oli 6-portaisella automaatilla ja kohtuu kovilla varusteilla 50000 Euron maissa.
Siinä on Haldex-tyyppinen Borg-Warnerin valmistama Interactive Torque Management System, joka jakaa voimaa etu- ja takapyörien välillä. Normaaliajossa auto on etuvetoinen, mutta jos etupyörät eivät pidä, niin neliveto kytkeytyy päälle automaattisesti. Nelivedon voi myös lukita, jolloin se pysyy päällä johonkin 40 km/h nopeuteen asti. Lumisohjossa eteni vaivattomasti, vaikka ei tuossa mitään ääriolosuhteita ehtinyt kokeilla.
Polttoaineen kulutus on siinä 7 l/100km pintaan ja kaupungissakin 9 litran paikkeilla. Citymaasturihan tuo on, mutta suurimmalle osalle varmaan ihan OK. Kummasti tuollainen uusi auto pistää sormet syhyämään.
![](http://www.automerkit.fi/typo3temp/pics/50f27d776d.jpg) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
flatazat Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2011 Viestejä: 1460
|
Lähetetty: 08.04.2011 07:15 Viestin aihe: |
|
|
Just ja just tornin juurelle pikkurillimiehet uskaltaa tuommosen ajjoo. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8980
|
Lähetetty: 08.04.2011 07:19 Viestin aihe: |
|
|
En uskaltaisi viedä tornin juurelle asti, se voi saada roiskeita sieltä tornista kustessa. ![Shocked](images/smiles/icon_eek.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 08.04.2011 08:19 Viestin aihe: |
|
|
Mä olen sitä koulukuntaa, että maasturit maasturina ja urheilulliset 4wd perheautot erikseen Lähinnä viittaan tuohon em. Hundaihin ja vastaaviin konsepteihin. Paitsi että urheilullista siinä ei taida olla kuin nuo numerot... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8980
|
Lähetetty: 08.04.2011 09:28 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Mä olen sitä koulukuntaa, että maasturit maasturina ja urheilulliset 4wd perheautot erikseen Lähinnä viittaan tuohon em. Hundaihin ja vastaaviin konsepteihin. Paitsi että urheilullista siinä ei taida olla kuin nuo numerot... |
Olen samaa mieltä, että maasturit erikseen, mutta ainakin minulle tuollainen neliveto citymaasturi sopii kaikista parhaiten, tai muussa tapauksessa pitäisi ostaa kaksi autoa. Minulla on metsästysmaille kolmisensataa kilometriä ja siinä pitää olla auto, jolla voi ajaa nopeusrajoitusten puitteissa plus marginaali eli suurimman osan matkaa vajaa 130 km/h.
Mökkitie on mäkinen ja joskus huonosti aurattu, eli sinne ja pois pitää päästä. Lisäksi hirvijahdissa joutuu joskus ajelemaan huonoja metsäautoteitä ja peltoja pitkin, mutta niissäkään ei varsinaista maastoautoa tarvita. Kun lähden oman koiran kanssa maastoon, niin en tarvitse siinä edes maastoautoa, tavallisella henkilöautolla pääsee riittävän lähelle sopivia metsästysmaita.
Venettä pitää vetäistä trailerilla joskus jyrkistä ja liukkaista luiskista ja luonnon rannassa se voi olla pehmeääkin. Traileria vetäessä taas on mukava olla tehoja ja ajettavuus kohdallaan.
Lappiin ajelen kerran tai joskus kaksi kertaa vuodessa ja siihenkin on hyvä olla auto, jota on mukava ajella. Joskus on hinattu venettäkin Inariin, joten siihenkin on hyvä olla jokin muu kuin traktori.
Kilometrejä tulee 25-30 000 km per vuosi. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
mage Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Tam 2005 Viestejä: 695
|
Lähetetty: 08.04.2011 12:23 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | petri r kirjoitti: | Mä olen sitä koulukuntaa, että maasturit maasturina ja urheilulliset 4wd perheautot erikseen Lähinnä viittaan tuohon em. Hundaihin ja vastaaviin konsepteihin. Paitsi että urheilullista siinä ei taida olla kuin nuo numerot... |
Olen samaa mieltä, että maasturit erikseen, mutta ainakin minulle tuollainen neliveto citymaasturi sopii kaikista parhaiten, tai muussa tapauksessa pitäisi ostaa kaksi autoa. Minulla on metsästysmaille kolmisensataa kilometriä ja siinä pitää olla auto, jolla voi ajaa nopeusrajoitusten puitteissa plus marginaali eli suurimman osan matkaa vajaa 130 km/h.
Mökkitie on mäkinen ja joskus huonosti aurattu, eli sinne ja pois pitää päästä. Lisäksi hirvijahdissa joutuu joskus ajelemaan huonoja metsäautoteitä ja peltoja pitkin, mutta niissäkään ei varsinaista maastoautoa tarvita. Kun lähden oman koiran kanssa maastoon, niin en tarvitse siinä edes maastoautoa, tavallisella henkilöautolla pääsee riittävän lähelle sopivia metsästysmaita.
Venettä pitää vetäistä trailerilla joskus jyrkistä ja liukkaista luiskista ja luonnon rannassa se voi olla pehmeääkin. Traileria vetäessä taas on mukava olla tehoja ja ajettavuus kohdallaan.
Lappiin ajelen kerran tai joskus kaksi kertaa vuodessa ja siihenkin on hyvä olla auto, jota on mukava ajella. Joskus on hinattu venettäkin Inariin, joten siihenkin on hyvä olla jokin muu kuin traktori.
Kilometrejä tulee 25-30 000 km per vuosi. |
Kovin harvassa on vaan järkihintaiset maasturit. Edelleen jos pidetään vaatimuksena kolme tasauspyörästölukkoa (kytkettävää), yli 30cm maavaraa, vinssi (mielummin kaksi). Taitaa olla G-mersu lähimpänä maasturia mitä kaupasta saa ja toisena land cruiser. Eipä taida noissakaan löytyä etu lukkoa? Kuitenkin "normi" metsästäjälle riittää hienosti city maasturi tai neliveto farkku.
Itsellä Tuscon ja vain tavaratilan koko hivenen häiritsee, mutta tuollakin tulee toimeen. Etenemiskykyä on normi jahtihommiin riittävästi.
Jos suomen verotus olisi jotain muuta niin sitten harkitsisin noita pitkäkoppaisia (4-5 henk) lava-autoja (esim. Hilux double cap). |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|