OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16700

LähetäLähetetty: 06.04.2011 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.iltasanomat.fi/autot/Mercedes-Benz%20G300%20-%20%C3%A4ij%C3%A4klassikko%20tyrm%C3%A4%C3%A4%20edelleen!/art-1288380514530.html
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemppo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 723
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 06.04.2011 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Mercedes-Benz%20G300%20-%20%C3%A4ij%C3%A4klassikko%20tyrm%C3%A4%C3%A4%20edelleen!/art-1288380514530.html


Komja peli on. Syö vaan aikaslailla, mutta niin kuin tuossa videossa sanottiin niin eihän noin raskas auto millään pikku kulutuksella liikkuisikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.04.2011 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta tuon sais kymppitonnin halvemmalla:


http://www.mercedes-benz.de/content/media_library/germany/mpc_germany/de/mercedes-benz_deutschland/pkw_emb_nextgen/neufahrzeuge/g-klasse/preislisten_pdf/pkw_g-klasse_pro_preisliste.object-Single-MEDIA.download.tmp/Preisliste_G_Klasse_Professional_02_100701.pdf
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6272
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 07.04.2011 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Radalle ei ollut tie auki joten sehän piti aukasta. Lunta oli oven alalaidan yläpuolella mutta niin vain mentiin kun Fore vauhdin hyytyessä palasi jälkiää takaisin. Lopulta matka pysähtyi tuohon kun polannetta oli niin paksusti että auto tarttui pohjasta. Kohta tulee kaksi miestä jollain hirmukorkealla lavamaasturilla ja tartuttavat auton tuohon viereen. Auto oli niin korkea että lumi ei viistänyt pohjaa yhtään ja kaikki renkaatkin sutivat. Alla oli Mud-Terrainit ja niillä ei näköjään tee lumessa mitään. Pyörittelin Foren tuosta melko pikku lapiontivaivalla ympäri, mutta sitä maastoautoa meinasi kuskit ruveta vinssaamaan. Saatiin kuitenkin lopulta työntämällä.

Eli jos ne jampat sattuu tätä lukemaan, niin mars talvirengaskauppaan.


_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maalari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 856
Paikkakunta: kainuu

LähetäLähetetty: 07.04.2011 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaahas, Foresterit on kaivettu tallista esille. Missä ovat sydäntalven olleetkaan?? Leikkiä vaan, oiva peli se on menemään..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Suppana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Huh 2007
Viestejä: 2074

LähetäLähetetty: 07.04.2011 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joensuulainen autokauppias joka on myös metsämiehiä, niin kehuin Foresterin etenemistä, sanoi vaan että menee sinne minne ilkii ajaa... tuo on kyllä suhteellista, mutta kuitenkin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 07.04.2011 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Alla oli Mud-Terrainit ja niillä ei näköjään tee lumessa mitään.


Riippunee myös kenen valmistajan (ja kuinka kuluneet/nappuloistaan pyöristyneet) mutiaset ja minkälainen lumi.

Varsinaisena talvirenkaana kyllä yleensä aivan perseestä (ei pitoa painautuneella lumella tai jäällä), vaan eipä niitä siihen tarkoitettukkaan.

kuvaa katsoessa kyllä ihmetyttää että oliko noissa tukkeentuneissa sarjalaisissa enemmän pitoa, kuin mutiaisissa joista saa pikku rykäisyllä kuvion tyhjäksi... Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6272
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 07.04.2011 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saattohan ne olla kuluneetkin mutta enemmän minusta vaikutti että kun matka pysähtyy ja renkaat sutivat, niin liippaantuneessa pinnassa ei ole mitään pitoa. Auto ei yrittänytkään palata omia jälkiään vaikka se oli sivussa polanteesta ja hölsälumeen kaivanut kovan raiteen.

Ihmeen kova siihen nähden on vanhoissa hakkapeliitoissa pito kun sentään pohjakin kynti kokoajan vaikkei sitä kuvasta juuri näekään. Lunta talvikumpparin varren verran.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 07.04.2011 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Saattohan ne olla kuluneetkin mutta enemmän minusta vaikutti että kun matka pysähtyy ja renkaat sutivat, niin liippaantuneessa pinnassa ei ole mitään pitoa. Auto ei yrittänytkään palata omia jälkiään vaikka se oli sivussa polanteesta ja hölsälumeen kaivanut kovan raiteen.

Ihmeen kova siihen nähden on vanhoissa hakkapeliitoissa pito kun sentään pohjakin kynti kokoajan vaikkei sitä kuvasta juuri näekään. Lunta talvikumpparin varren verran.


Omat kokemukset tukee tuota mutiaisten huonoutta lumikeleillä. Jos on semmoset lumiolosuhteet, että nappulat kiillottaa lumen jääksi, saa siinä suditellen sulattaa maan esiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8980

LähetäLähetetty: 08.04.2011 06:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaverini osti uuden Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI:n ja kävin ottamassa siitä tyypit. Koneessa on 200 hv ja lähtee kyllä liukkaasti liikkeelle ja vääntöä on yli 400 Nm. Vaikuttaa ihan mukavalta käsitellä ja laadukkaan tuntuinen. Hintaa autolla oli 6-portaisella automaatilla ja kohtuu kovilla varusteilla 50000 Euron maissa.

Siinä on Haldex-tyyppinen Borg-Warnerin valmistama Interactive Torque Management System, joka jakaa voimaa etu- ja takapyörien välillä. Normaaliajossa auto on etuvetoinen, mutta jos etupyörät eivät pidä, niin neliveto kytkeytyy päälle automaattisesti. Nelivedon voi myös lukita, jolloin se pysyy päällä johonkin 40 km/h nopeuteen asti. Lumisohjossa eteni vaivattomasti, vaikka ei tuossa mitään ääriolosuhteita ehtinyt kokeilla.

Polttoaineen kulutus on siinä 7 l/100km pintaan ja kaupungissakin 9 litran paikkeilla. Citymaasturihan tuo on, mutta suurimmalle osalle varmaan ihan OK. Kummasti tuollainen uusi auto pistää sormet syhyämään. Laughing

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
flatazat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2011
Viestejä: 1460

LähetäLähetetty: 08.04.2011 07:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Just ja just tornin juurelle pikkurillimiehet uskaltaa tuommosen ajjoo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8980

LähetäLähetetty: 08.04.2011 07:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En uskaltaisi viedä tornin juurelle asti, se voi saada roiskeita sieltä tornista kustessa. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 08.04.2011 08:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen sitä koulukuntaa, että maasturit maasturina ja urheilulliset 4wd perheautot erikseen Smile Lähinnä viittaan tuohon em. Hundaihin ja vastaaviin konsepteihin. Paitsi että urheilullista siinä ei taida olla kuin nuo numerot...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8980

LähetäLähetetty: 08.04.2011 09:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Mä olen sitä koulukuntaa, että maasturit maasturina ja urheilulliset 4wd perheautot erikseen Smile Lähinnä viittaan tuohon em. Hundaihin ja vastaaviin konsepteihin. Paitsi että urheilullista siinä ei taida olla kuin nuo numerot...


Olen samaa mieltä, että maasturit erikseen, mutta ainakin minulle tuollainen neliveto citymaasturi sopii kaikista parhaiten, tai muussa tapauksessa pitäisi ostaa kaksi autoa. Minulla on metsästysmaille kolmisensataa kilometriä ja siinä pitää olla auto, jolla voi ajaa nopeusrajoitusten puitteissa plus marginaali eli suurimman osan matkaa vajaa 130 km/h.

Mökkitie on mäkinen ja joskus huonosti aurattu, eli sinne ja pois pitää päästä. Lisäksi hirvijahdissa joutuu joskus ajelemaan huonoja metsäautoteitä ja peltoja pitkin, mutta niissäkään ei varsinaista maastoautoa tarvita. Kun lähden oman koiran kanssa maastoon, niin en tarvitse siinä edes maastoautoa, tavallisella henkilöautolla pääsee riittävän lähelle sopivia metsästysmaita.

Venettä pitää vetäistä trailerilla joskus jyrkistä ja liukkaista luiskista ja luonnon rannassa se voi olla pehmeääkin. Traileria vetäessä taas on mukava olla tehoja ja ajettavuus kohdallaan.

Lappiin ajelen kerran tai joskus kaksi kertaa vuodessa ja siihenkin on hyvä olla auto, jota on mukava ajella. Joskus on hinattu venettäkin Inariin, joten siihenkin on hyvä olla jokin muu kuin traktori.

Kilometrejä tulee 25-30 000 km per vuosi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tam 2005
Viestejä: 695

LähetäLähetetty: 08.04.2011 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
petri r kirjoitti:
Mä olen sitä koulukuntaa, että maasturit maasturina ja urheilulliset 4wd perheautot erikseen Smile Lähinnä viittaan tuohon em. Hundaihin ja vastaaviin konsepteihin. Paitsi että urheilullista siinä ei taida olla kuin nuo numerot...


Olen samaa mieltä, että maasturit erikseen, mutta ainakin minulle tuollainen neliveto citymaasturi sopii kaikista parhaiten, tai muussa tapauksessa pitäisi ostaa kaksi autoa. Minulla on metsästysmaille kolmisensataa kilometriä ja siinä pitää olla auto, jolla voi ajaa nopeusrajoitusten puitteissa plus marginaali eli suurimman osan matkaa vajaa 130 km/h.

Mökkitie on mäkinen ja joskus huonosti aurattu, eli sinne ja pois pitää päästä. Lisäksi hirvijahdissa joutuu joskus ajelemaan huonoja metsäautoteitä ja peltoja pitkin, mutta niissäkään ei varsinaista maastoautoa tarvita. Kun lähden oman koiran kanssa maastoon, niin en tarvitse siinä edes maastoautoa, tavallisella henkilöautolla pääsee riittävän lähelle sopivia metsästysmaita.

Venettä pitää vetäistä trailerilla joskus jyrkistä ja liukkaista luiskista ja luonnon rannassa se voi olla pehmeääkin. Traileria vetäessä taas on mukava olla tehoja ja ajettavuus kohdallaan.

Lappiin ajelen kerran tai joskus kaksi kertaa vuodessa ja siihenkin on hyvä olla auto, jota on mukava ajella. Joskus on hinattu venettäkin Inariin, joten siihenkin on hyvä olla jokin muu kuin traktori.

Kilometrejä tulee 25-30 000 km per vuosi.


Kovin harvassa on vaan järkihintaiset maasturit. Edelleen jos pidetään vaatimuksena kolme tasauspyörästölukkoa (kytkettävää), yli 30cm maavaraa, vinssi (mielummin kaksi). Taitaa olla G-mersu lähimpänä maasturia mitä kaupasta saa ja toisena land cruiser. Eipä taida noissakaan löytyä etu lukkoa? Kuitenkin "normi" metsästäjälle riittää hienosti city maasturi tai neliveto farkku.
Itsellä Tuscon ja vain tavaratilan koko hivenen häiritsee, mutta tuollakin tulee toimeen. Etenemiskykyä on normi jahtihommiin riittävästi.

Jos suomen verotus olisi jotain muuta niin sitten harkitsisin noita pitkäkoppaisia (4-5 henk) lava-autoja (esim. Hilux double cap).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 70 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com