OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Suppana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Huh 2007
Viestejä: 2074

LähetäLähetetty: 02.04.2011 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuttavalla on Nissan Patrol kevytkuormaautoksi rekisteröity se riittää kun se massa on siihen minimirajaan nostettu esimerkiksi kiinteillä lyijylevyillä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jakkeviet
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Maa 2011
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 03.04.2011 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minulla on toyota hilux vm 2008 rekisteroitynä huoltoautoksi jää vero pois ja voi kuljettaa 5 henkilöa "tilapäisesti" laitoin autoon 3" korotukset ja 32" renkulit niin ei jää ekaan kiven murikkaan killumaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.04.2011 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suppana kirjoitti:
Tuttavalla on Nissan Patrol kevytkuormaautoksi rekisteröity se riittää kun se massa on siihen minimirajaan nostettu esimerkiksi kiinteillä lyijylevyillä!


Ei kai sillä ole vtunkaan merkitystä mitä se puntarissa painaa, vaan se mitä lukee valmistajan virallisena painona tiedostoissa?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 03.04.2011 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jakkeviet kirjoitti:
minulla on toyota hilux vm 2008 rekisteroitynä huoltoautoksi jää vero pois ja voi kuljettaa 5 henkilöa "tilapäisesti" laitoin autoon 3" korotukset ja 32" renkulit niin ei jää ekaan kiven murikkaan killumaan Laughing


Se verotetaan samalla tavalla kun pakettiauto, ellei ole kuorma-auto.


Ei vero jää kokonaan pois Rolling Eyes
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 03.04.2011 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Suppana kirjoitti:
Tuttavalla on Nissan Patrol kevytkuormaautoksi rekisteröity se riittää kun se massa on siihen minimirajaan nostettu esimerkiksi kiinteillä lyijylevyillä!


Ei kai sillä ole vtunkaan merkitystä mitä se puntarissa painaa, vaan se mitä lukee valmistajan virallisena painona tiedostoissa?



Ei taida itse kantavuuskaan riittää noihin lyijylevyihin... Laughing Laughing Laughing

Chevy van kokonaismassa ampulanssiversiossa on 3240 kiloa... Taitaa tuo patrulli jäädä vähän alle Laughing
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.04.2011 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta huom., se olikin "tutulla" Very Happy.

Mutta asiaan, nuo valmistajan ilmoittamat luvut kannattaa tarkastaa aina muutoksia tehdessä.

Miulle meinasi käydä ohraisesti, kun laitoin SJ410:neen lada nivan levikesarjan, ja mittasin hyvin tarkasti, ettei leveys kasvanut yli sallitun.
Mutta kas vain, aken tiedostoissa sj:n leveys olikin vähemmän kuin oikeasti.
Meni kuitenkin sen verran hilkulla, että saatiin menemään mittavirheen piikkiin muutoskatsastuksessa.
_________________
Savo suureksi.


Viimeinen muokkaaja, RiUDE pvm 03.04.2011 16:18, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.04.2011 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noissa kevytkuorma-autoissa on muistaakseni v2006 jälkeen pakollinen tuo nopeudenrajoitin (89 km/h), mitä ei sitä ennen käyttöön otetuilta vaadita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11362

LähetäLähetetty: 03.04.2011 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fraga kirjoitti:
Suppana kirjoitti:

PS. Onko jollakin kokemuksian subarun maatoominaisuuksista?


Sedällä semmonen ja ei se mikää paras menijä tunnu olevan, maavara ainakin siinä melko pieni ja sitten lumella alkaa melko helposti suttaamaa ja mettäteillä ei sovi isomman auton uriin. Keveehän se on (980kg) Vinssiä kiinni Laughing


Tuohon autotalliin ilmestyi loppuviikosta rouvalle upouusi Subaru Outback. Mökkireissun kokemuksella voi kertoa sen verran että on aika peli kulkemaan. Mökillä on käyty edellisen kerran kaksi kuukautta sitten ja loppupäässä on reilu kilometrin semmoista tietä että sen jälkeen sinne lumeen oli ilmestyneet ainoastaan mönkijän jäljet.
Subaru kulki kevyesti ja suoraan siinä lumessa jota oli parikymmentä senttiä ja se oli sohjoa. Äsken paluumatkalla pohja oli jo pehmentynyt niin että Autoa katsomassa käynyt kaverin nelivetoisen Hiacen jälki oli mutkaista kiemurtelua.
Outback kulki siinä vielä "tyhjäkäynnillä". 2,5 litrainen automaatti kysymyksessä. Jospa saisi lainata sitä aina silloin tällöin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4617

LähetäLähetetty: 03.04.2011 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suppana on palannut, on siis kevät Very Happy
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Suppana
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Huh 2007
Viestejä: 2074

LähetäLähetetty: 03.04.2011 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On ollu vähän projekteja niin ei ole pihkat kerennyt....
Mutta tosiaan on patrolli ja kevytkuormaautoksi rekisteröity... Lyijylevyjen jälkeen auto puntaroitiin ja painoa oli 3500kg tai vähän yli mutta tuohon massaa se tähdättiin ja kevytkuorma-auto siitä sitten saati rekattua.... Käykäätte vaikka kysymyssä konttorilta etttä miten saatte maasturista kevytkuorma-auton!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuikukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2009
Viestejä: 500

LähetäLähetetty: 03.04.2011 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Napero RULES....!!!!! Cool





....pääsee jo aika pahaankin paikkaan...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 03.04.2011 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vau, asiallinen!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2106

LähetäLähetetty: 03.04.2011 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suppana kirjoitti:
Käykäätte vaikka kysymyssä konttorilta etttä miten saatte maasturista kevytkuorma-auton!


Suomessa on jokunen patrolli ja hdj "lipsahtanut" kuorma-autoksi. Tähänkin porsaanreikään on paikkaus tullut eli valmistajalta pitää löytyä todistus mahdollisen kokonaispainon kasvattamisen yli 3500 kg. Kokonaispainohan ei kasva auton painoa kasvattamalla, se vaan alkuperäisestä kantavuudesta pois.

Tuo G-mersu, mistä juttu alkoi on mielenkiintoinen. Mikäli tuo pro-malli on rakenteeltaan samanlainen normi geen kanssa niin Vehon todistuksella voisi muutoskatsastus onnistuakin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 03.04.2011 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
Suppana kirjoitti:
Käykäätte vaikka kysymyssä konttorilta etttä miten saatte maasturista kevytkuorma-auton!


Suomessa on jokunen patrolli ja hdj "lipsahtanut" kuorma-autoksi. Tähänkin porsaanreikään on paikkaus tullut eli valmistajalta pitää löytyä todistus mahdollisen kokonaispainon kasvattamisen yli 3500 kg. Kokonaispainohan ei kasva auton painoa kasvattamalla, se vaan alkuperäisestä kantavuudesta pois.

Tuo G-mersu, mistä juttu alkoi on mielenkiintoinen. Mikäli tuo pro-malli on rakenteeltaan samanlainen normi geen kanssa niin Vehon todistuksella voisi muutoskatsastus onnistuakin...


Näin se käy... Eli sama noissa jenkkiautoissa missä on paljon kevytkuorkkeja... Eli omankin vanin saisi kuorkiksi jos vaihtaisi jäykemmät takajouset ja taka-akselin g30 vanista... Ei onnistu enää noilla lyijylevyillä sen kantavuuden takia
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.04.2011 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pois
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 69 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com