OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teeren houkutuskuvat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
minnow
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 56
Paikkakunta: Oulun pohjoispuolella

LähetäLähetetty: 21.10.2010 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Matso kirjoitti:
Kaveri teki moottorisorsasta toimivan moottoriteeren vetämällä emännän mustat sukkahousut rungon ja siipien päälle ja lisäksi valkoista maalia siipiin . Toimi koekäytössä ihan sairaan hyvin . Teeriltä meinasi kaula katketa kun ne kurkkivat kelosta suolle että " mitä kaveri siinä räpsyttää " . Vähän on vain painava kuljetella mukana eikä ole niin näppärä pakata reppuun kuin samettikuvat . Tehoja kyllä löytyy .


Eikö mikään ole enää pyhää Laughing Itse olen kyllä sen verran konservatiivinen, että jätän moiset omaan arvoonsa... teeren kuvastaminen on jo muutenkin niin tehokasta, että tuollaisilla virityksillä tuskin aikaansaa kummoisia lisätehoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KurkkaHolli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Elo 2004
Viestejä: 602
Paikkakunta: Verinen tanner

LähetäLähetetty: 22.10.2010 03:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minnow kirjoitti:
Matso kirjoitti:
Kaveri teki moottorisorsasta toimivan moottoriteeren vetämällä emännän mustat sukkahousut rungon ja siipien päälle ja lisäksi valkoista maalia siipiin . Toimi koekäytössä ihan sairaan hyvin . Teeriltä meinasi kaula katketa kun ne kurkkivat kelosta suolle että " mitä kaveri siinä räpsyttää " . Vähän on vain painava kuljetella mukana eikä ole niin näppärä pakata reppuun kuin samettikuvat . Tehoja kyllä löytyy .


Eikö mikään ole enää pyhää Laughing Itse olen kyllä sen verran konservatiivinen, että jätän moiset omaan arvoonsa... teeren kuvastaminen on jo muutenkin niin tehokasta, että tuollaisilla virityksillä tuskin aikaansaa kummoisia lisätehoja.

Köyhällä - mielellä - pitää viedä viimeisetkin. Wink

Teeren kuvastelu ei todellakaan vaadi mitään peruskoulun päästötodistusta kummempaa, jotta siellä pärjää: eli kykenee lukemaan koko tämän viestiketjun läpi asiaan perehtymättömänä. Tämä ketju yksistään vastaa useimpiin kysymyksiin, joilla kyllä halutessaan saa takuuvarmasti toiselle kymmenelle meneviä saalita aamu aamun jälkeen... jos siis on oikeasti typerys.

Roboteeri on jo tahatonta komiikkaa, sillä jos teeriä puskee kuville yhdellä kuvalla ja suhauttelulla niin miksi ihmeessä pitää vielä koettaa jotain vielä parempaa?

Järki se ei heti jätä, mutta todella nopeasti se jätättämään käy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sierain
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Hei 2010
Viestejä: 7
Paikkakunta: Raahe

LähetäLähetetty: 22.10.2010 04:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

s.r.v kirjoitti:
Kyllä täälläkin mennään ilman kuvia teeripaistia kokeileen.! Aivan liian helppoa,niin siksi ei ole mun juttu. Pomppulintujakin jahdatessa,on panoksien määrä pudonnut melkoisen pieneksi,ku turha "räiskäminen" on jäänyt pois ja on pyrkimys ampumaan vain "varmoihin" paikkoihin.
Kiväärin kanssa kävely syksymmällä(pienellä pakkasella) on mulle ehkäpä mieluisinta,ku ei ole enää niin hirvikärpäsiä ja teeriä on mukava yrittää päästä puihin kokeileen.. Very Happy
Very Happy Very Happy Very Happy Tämä on asiaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JTJT
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tam 2010
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 22.10.2010 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tuli käytyä jahdissa. Laitoin 3kpl kuvia korkeaan mäntyyn hakkuuaukealle lähelle keloa jossa teeriparvi oli istumassa toissa viikonloppuna.
Saldo:ammutut laukaukset 0, nähdyt teeret 1 ja tämä pompusta pellonreunasta, kuville ei tullut yhtään teertä. Yritin suhautella myös jonkin ajan hiljaisen kuvastamisen jälkeen, mutta tällä ei mitään vaikutusta. Tämän vuoden teerijahdit taisi olla tässä, ensi vuonna uutta yritystä. Kiitos kuitenkin kaikille neuvoja antaneille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 22.10.2010 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin en tiedä onko ajasta vai mahdollisuuksista kiinni, mutta itse kyllä tuossa tilanteessa kävisin jahdin jälkeenkin katselemassa metsänmenoa. Sieltä sitä oppia saa enemmän kuin täältä, vaikka tässä ketjussa olikin poikkeuksellisen hyviä neuvoja suhteessa huonoihin provoiluihin. Millainen oli sää kyseisenä aamuna kyseisellä paikalla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JTJT
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tam 2010
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 22.10.2010 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keli oli tyyni taivaalla ei ennen klo 11 ollut pilviä ja aamulla 3 astetta pakkasta. Eli keli olisi kuulemma ollut hyvä, mutta ei näkynyt teeriä.
Huomenna hirvijahtiin luultavasti teeriä näkyy taas silloin älyttömästi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 22.10.2010 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennen kello 11...

Pakko kysyä, että miten varhain olit liikkeellä..?

Teeret lähtee kuulaalla kelillä liikkeelle 15-20 min. ennen auringonnousua (vanhat kukot ainakin meilpäi). Nuoret linnut lentelee yleensä perässä sitten kun aurinko on kivunnut nevan reunamäntyjen päälle. Ethän vain ollut liian myöhään liikenteessä?

Mulla ois muuten joutilaana yks teeren muovikuva. Jotenki en koe tarvetta sen käyttämiselle...
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JTJT
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tam 2010
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 22.10.2010 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis olin paikalla noin puolikasin aikoihin jolloin oli hämärää. Tarkoitin tuolla, että aamulla oli selkeää, mutta 11 jälkeen taivas meni pilveen.

Edit: Olisi voinut lisätä tuohon edelliseen viestiin tämän..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jii-Tee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 233
Paikkakunta: Perä metsissä

LähetäLähetetty: 24.10.2010 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löysin tänä syksynä lupaavan ojittamattoman neva suon jolla oli merkkejä kuvastajista, riukuja mäntyjä vasten ja pirusti jalanjälkiä suossa.

Loppui vain tämä metsästys aika kesken, mutta kerran siellä kerkesin käydä. Minulla oli mukana neljä sametti-teertä mitkä oli täytetty sammaleella. Suhautus välineenä minulla oli erätukun teeri pilli, siis se mistä lähtee suhautus ääni.

No, pari kuvaa pistin puihin ja kaksi maahan. Suhauttelin sillä pillillä ja huomasin että ääni oli pirun kova ja ei kuulostanut yhtään teeren aidolta suhinalta. Suullakaan en sitä kovin hyvin hallitse. Päivän saldo oli siinnä että yksi teeri lenti yllättäen n. 3m korkeudella suoraan passipaikkani yli kohti erästä vanhaa turvesuota, joka on kumminkin maanomistajan toimesta rauhoitettu. Ei piitannut kuvista eikä suhinasta.

Myöhemmin sain kuulla, että se turvesuo oli ennen paikallisten teerien kukkoilu-suo ja käyvät siellä edelleen. Mutta ne lentävät aamuisin monesti tämän nevasuon yli ja niitä voi saada laskemaan kuville. Kukkoilun jälkeen ne tulevat kuulemma keskellä suota olevaan isoon mänty saarekkeeseen missä kasvaa kunnon mäntyä, ei siis mitään kitukasvuisia kuiten nevalla.

Keli oli tyyni ja pilvetön pakkas aamu. Voisko joku auttaa mitä olen mahdollisesti tehnyt väärin, pitääkö vartiossa oleva lintu laittaa suon reunapuihin vai keskelle nevaa? Question Pitääkö kuvat täyttää ihan täyteen sammalta tai pumpulia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 24.10.2010 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi olla että ne menee helpommin loppusyksystä sinne missä ei niitä häiritä!!,samalainen ilmiö on monella muullakin linnuilla.Helsingin edustalla ja ympäristö kuntien vesi ja peltoalueilla lintujen lähelle pääsee melko helposti,kai ne huomaa ettei ihminen niitä säikyttele!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.10.2010 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jii-Tee kirjoitti:
Löysin tänä syksynä lupaavan ojittamattoman neva suon jolla oli merkkejä kuvastajista, riukuja mäntyjä vasten ja pirusti jalanjälkiä suossa.

Loppui vain tämä metsästys aika kesken, mutta kerran siellä kerkesin käydä. Minulla oli mukana neljä sametti-teertä mitkä oli täytetty sammaleella. Suhautus välineenä minulla oli erätukun teeri pilli, siis se mistä lähtee suhautus ääni.

No, pari kuvaa pistin puihin ja kaksi maahan. Suhauttelin sillä pillillä ja huomasin että ääni oli pirun kova ja ei kuulostanut yhtään teeren aidolta suhinalta. Suullakaan en sitä kovin hyvin hallitse. Päivän saldo oli siinnä että yksi teeri lenti yllättäen n. 3m korkeudella suoraan passipaikkani yli kohti erästä vanhaa turvesuota, joka on kumminkin maanomistajan toimesta rauhoitettu. Ei piitannut kuvista eikä suhinasta.

Myöhemmin sain kuulla, että se turvesuo oli ennen paikallisten teerien kukkoilu-suo ja käyvät siellä edelleen. Mutta ne lentävät aamuisin monesti tämän nevasuon yli ja niitä voi saada laskemaan kuville. Kukkoilun jälkeen ne tulevat kuulemma keskellä suota olevaan isoon mänty saarekkeeseen missä kasvaa kunnon mäntyä, ei siis mitään kitukasvuisia kuiten nevalla.

Keli oli tyyni ja pilvetön pakkas aamu. Voisko joku auttaa mitä olen mahdollisesti tehnyt väärin, pitääkö vartiossa oleva lintu laittaa suon reunapuihin vai keskelle nevaa? Question Pitääkö kuvat täyttää ihan täyteen sammalta tai pumpulia?


vie vaan keskelle nevaa.. tai niin että pääset hyvin itse piiloon.. vartiossa oleva lintu? ei teertä tarvi asettaa mitenkään vartioon kuten kyyhkysiä.. tunget sen kuvan niin täyteen vaikka nyt sitten sahanputua tai sammalta tai vaikka sitä pumpulia ja asetat sellaisenaan mieleiseen paikkaan.. puun ei tarvi olla korkea jos ympäristö on muutenkin matalaa.. itse asettelin teerenkuvat noin metrin korkeisiin kuiviin männynkräkkyihin.. mulla oli 2kuvaa niissä kräkyissä ja muutama maassa... eka aamuna teerikiintiö täyteen. tuli kuville heti kun alkoi puhaltelemaan pilliin.. ei muutakun nevalle takaisin ja opettelet puhaltamaan siihen pilliin. puhallat hyvin niin et tarvi yhtäkään kuvaa..
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jii-Tee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 233
Paikkakunta: Perä metsissä

LähetäLähetetty: 24.10.2010 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kumminkin kannattaa laittaa kuvat nevan korkeimpiin mäntyihin että näkyvät hyvin?

Jos käytän 2-4 kuvaa, pitääkö ne ripotella pitkin nevaa n. 20m säteelle vai keskittää samaan paikkaan, n. 5m säteelle?

Kumpaa minun kannattaa opetella soittamaan, suuta vai pilliä? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.10.2010 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jii-Tee kirjoitti:
Kumminkin kannattaa laittaa kuvat nevan korkeimpiin mäntyihin että näkyvät hyvin?

Jos käytän 2-4 kuvaa, pitääkö ne ripotella pitkin nevaa n. 20m säteelle vai keskittää samaan paikkaan, n. 5m säteelle?

Kumpaa minun kannattaa opetella soittamaan, suuta vai pilliä? Laughing


no tee nyt vaikka niin.. en tiedä minkälainen neva teillä siellä on mutta luultavasti sieltäkin löytyy aukeita paikkoja.. etsi sellainen paikka että aavaa olisi useampisata mertiä joka suuntaan... jos on sellainen paikka niin ei sun kannata niitä kuvia niihin korkeimpiin puihin laittaa.. anna ne oikeat teeret menee sinne korkealle.. kyllä teeret näkee yllättävän hyvin lajitoverinsa vaikka nevasta.. teet vaan hommasta helpompaa jos katot sellaiset puut mihin ylettyy käsin laittamaan ne kuvat.

ripottelet ne kuvat maahan omasta mielestä järkevästi.. jos löytyy vaaleaa aluskasvillisuutta niin siitähän musta teeri erottuu luonnollisesti paremmin kun täysin tummasta alustasta..

en mä rullamittaa kyllä mukana kuljeta mutta parin kolmen metrin välit..

asetin kolme kuvaa maahan niin puolentunnin puhaltelun jälkeen teeriparvi lensi suoraan kuville.. kymmenkunta teertä. ne huomas heti että niitä kusetetaan ja nousivat uudestaan siivilleen,siirtyen viereiseen ISOON mäntyyn.. sieltä nappasin yhden oikein komean kukon kiväärillä Smile
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jii-Tee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 233
Paikkakunta: Perä metsissä

LähetäLähetetty: 24.10.2010 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko käyttäny suhauttelussa pillejä vai suutanne?

Minusta ainakin tuntuu että sen pillin äänen "sävy" on ihan väärä. Mutta ei siinnä kai mitään jos se rytmi on oikea?

Ens syksynä sitten testaamaan. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 24.10.2010 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jii-Tee kirjoitti:
Oletteko käyttäny suhauttelussa pillejä vai suutanne?
Suulla. Ei ole käynyt mielessäkään hankkia pilliä. Opettelin suhautuksen niin että kun joskus satuin kuulemaan teeren suhahtavan niin aloin vaan matkimaan. Ei ne teeret tunnu olevan hirveän ronkeleita suhahduksen (ainakaan suulla tehdyn) suhteen.
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Seuraava
Sivu 6 Yht. 29

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com