OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

swedteam sos-asu
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jääkäri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2005
Viestejä: 611
Paikkakunta: nurmo/seinäjoki

LähetäLähetetty: 16.09.2006 17:11    Viestin aihe: swedteam sos-asu Vastaa lainaamalla viestiä

Onko teillä hyviä/huonoja kokemuksia swedteamin tuotteista?
Muita kokemuksia kyseisestä firmasta?
Sieltä olen ajatellut tilata asut ensi vuodelle koska muilla merkeillä ei taida olla gore-tex asuja camokuviolla.
_________________
laitetaan kaikki punaselle
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ultima Thule
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2006
Viestejä: 998

LähetäLähetetty: 17.09.2006 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselle kolahti postilaatikkoon sos-asun esite torstaina (tilasin sen maanantaina, koska helpompi tutustua eri vaihtoehtoihin käsissä - mitä netissä). Oon viikonlopun selaillut sitä ja miettinyt, että mitä kaikkea tilaisi. Itseäkin kiinnostais lähinnä "aito" Gore-Tex ja alkusyksylle nuo Gore-Tex PacLite tuotteet lähinnä keveytensä takia.
Kuvastossa oli myös jotain asuja covertex kalvolla ja mietin, että uskaltaisko ostaa tuollaista "vaihtoehtokalvollista" pukua (luottamus meni muihin kuin "aitoon" Gore-Texiin lähinnä perätukun ansiosta).
Nykyinen pukuni on Kälviällä Nahka-aitassa mittatilauksena teetetty puku porelle kalvolla. Olen ollut pukuun erittäin tyytyväinen, mutta se alkaa olemaan jo 8 vuotta vanha..
Esite oli laadukas ja laadukkaita kuvia pullollaan. Jos raha ei olisi esteenä, niin olisin tilannut jo muutaman mahtavan puvun!
(kuvat lainattu http://www.sos-asu.com ja ilman lupaa! IIK!)
..tää ei sit ole mitään mainostusta..

esim:
Kyyhkyjahtiin/hifistelyyn.. Very Happy
Lehtinaamio asu HARDWOODS GREEN


Kanalintujahtiin/hanhisoille
Takki Kenton (tää on Gore-Tex Paclite)


Talveksi jänis/kettumetälle
Naamio asu HARDWOODS SNOW


Hirvijahtiin
Kääntötakki HARDWOODS BLAZE


Ja jalkaan toisesta firmasta
Haix Tapio


..mutta köyhäku oon ni vanhoilla kamppeilla mennään ja palellaan ja kastutaan! Sad
Mutta joskus sitte!
_________________
Pyydystä&Paista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
blageagle
Vieras





LähetäLähetetty: 17.09.2006 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

noista kalvoista sen verran että kaikki käyttää samaa kalvoa.gore tex nimeä ei saa muuta kun maksamalla lisenssin käyttää kun se nimi on patentoitu/rekisteröity.ennen gore tex nimen alle oli patentoitu kalvo.siitä kalvosta on patentti rauennu noin 10v sitten.nimen osalta se säilyy iät ajat.perätukun tuotteista ei tiedä mitään.niillä tuote nimi on air tex
Takaisin alkuun
Ultima Thule
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2006
Viestejä: 998

LähetäLähetetty: 17.09.2006 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No selvishän sekin asia. Ei menny tämäkään päivä hukkaan (joka päivä oppii jotain uutta). Laadun valvonta ja laatu yleensäkki varmaan parempaa noilla valmistajilla, jotka käyttää Gore-Tex kalvoa? Jos vara ostaa lisenssi käyttää tuota kalvoa, niin vara pitää laaduntarkkailijoita tehtailla(Vietnamissa ja muualla)..
Mut se Gore-Tex kuulostaa vaan nii laadukkaalta... Very Happy
Ps. olitko blageagle Järviseudulta? Niinkuin olisin jostain viestistäsi lukenut! Itse olen tän isohkon lätäkön reunalta!
_________________
Pyydystä&Paista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
blageagle
Vieras





LähetäLähetetty: 17.09.2006 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

et varmasti ole lukenut.en sellasia kirjoittele mut olen olen silti Very Happy
Takaisin alkuun
Ultima Thule
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2006
Viestejä: 998

LähetäLähetetty: 17.09.2006 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

blageagle kirjoitti:
et varmasti ole lukenut.en sellasia kirjoittele mut olen olen silti Very Happy

Piti ettiä, koska en mielestäni keksinyt sitä itse! Very Happy
http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=17329&highlight= ja siellä heti kolmantena!
Ei siinä suoraan sanota, mutta sinnepäi!
_________________
Pyydystä&Paista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Kes 2006
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 17.09.2006 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gore-Tex on se vanhin ja tunnetuin brändi. Nyt noita kalvon valmistajia on pilvin pimein. Gore ei voittanut suomen armeijan eikä US armeijan kalvotestiä, mikä ei tietenkään tarkoita, että se olisi mitenkään huono tuote.
Parempiakin löytyy esim. mitä hengittävyyteen tulee, esim: eVent ja Entrant.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blageagle
Vieras





LähetäLähetetty: 17.09.2006 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

löytyykö netistä ne testit.laita osote niin pääse mielenkiinnosta tutustumaan,,,.itellä on gore puku ja kengät.vettä pitää mut hengittää sais paremmin.
Takaisin alkuun
ko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Kes 2006
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 17.09.2006 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

blageagle kirjoitti:
löytyykö netistä ne testit.laita osote niin pääse mielenkiinnosta tutustumaan,,,.itellä on gore puku ja kengät.vettä pitää mut hengittää sais paremmin.

En usko, että armeijan testit on julkisia. Kuulin niistä eräältä suunnittelijalta, joka on tehnyt mm. Ursukin kaksiosaisen märkäpuvun. Minulla on kotonakin kansiollinen erilaisia kalvokankaita maailmalta, kun kerran meinattiin aloittaa vaateprojekti. Maailmalta löytyy jopa hengittäviä ja vedenpitäviä 4-way strech kankaita. Taiwan on muuten ehkä maailman suurin kalvojen valmistaja. Toisena taitaa tulla Kiina. eVent on jenkki ja Entrant Japanilainen.
Niiden speksit on melko hyvät joillakin laaduilla. Mielestäni jopa enemmän kuin se, mikä kalvo on, vaikuttaa vaatteiden tuuletusjärjestelmä, eli vetoketjuaukot siellä täällä.

Tässä jotain tietoa: www.verber.com/mark/outdoors/gear/breathability.pdf
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harha_askel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 547

LähetäLähetetty: 18.09.2006 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ko kirjoitti:
Gore ei voittanut suomen armeijan eikä US armeijan kalvotestiä, mikä ei tietenkään tarkoita, että se olisi mitenkään huono tuote.


Gore todettiin usan kenttätestissä heidän käyttöön toimimattomaksi. Heillä homma ei kaadu linessimaksuun, jos tuote on hyvä. Suomen armeijan "testi", taisi kaatua lisenssimaksuun.

Miksihän jopa laadukkaissa kalvopuvuissa on jokapuolella vetoketjullisia tuuletusaukkoja?
a) kalvo ei toimi halutulla tavalla
b) säästetään kustannuksissa
c) puku tulee teknisempi kun on monta vetoketjua
d) vetoketjut pitävät paremmin vettä kuin kalvo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Kes 2006
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 18.09.2006 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

harha_askel kirjoitti:
ko kirjoitti:
Gore ei voittanut suomen armeijan eikä US armeijan kalvotestiä, mikä ei tietenkään tarkoita, että se olisi mitenkään huono tuote.


Gore todettiin usan kenttätestissä heidän käyttöön toimimattomaksi. Heillä homma ei kaadu linessimaksuun, jos tuote on hyvä. Suomen armeijan "testi", taisi kaatua lisenssimaksuun.

Miksihän jopa laadukkaissa kalvopuvuissa on jokapuolella vetoketjullisia tuuletusaukkoja?
a) kalvo ei toimi halutulla tavalla
b) säästetään kustannuksissa
c) puku tulee teknisempi kun on monta vetoketjua
d) vetoketjut pitävät paremmin vettä kuin kalvo


Kalvo ei hengitä kovassa menossa yhtä hyvin kuin esim. poly/cotton sekoitekangas (se, jota läytää joka halpakaupasta). Se on aivan sama mitä kalvoa verrataan (vaikka eVent tai Entrant, jotka jättävät jopa Gore XCR kalvon taakseen pölyyn). Gore-Tex XCR-camoasuja oli muuten joku vuosi sitten Cabelaksella. Liekö kauppa käynyt huonosti kovan hinnan takia, mutta enää on ainostaan perusgorea.

Yksi mielenkiintoinen vedenpitävä juttu on DWR-käsitelty softcell kangas. Hengittää hyvin kun ei ole kalvo. Monella isolla laatubrändillä on näitä kuten: Patagonia ja Arcteryx. Mistä metsästykseen näitä ihmeellisen hienoja kankaita?? Tsekatkaa www.sitkagear.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani s
***


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 1280
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 19.09.2006 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä puku on meikäläisellä http://www.sos-asu.com/index.php?tuote_id=20 ja housut http://www.sos-asu.com/index.php?tuote_id=21
Käyttökokemusta ei viellä ole mutta uskon että tolla mennään sellaset 5-8v Wink
_________________
"let them come close to you"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mpihtola
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Huh 2008
Viestejä: 72
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 30.07.2009 11:36    Viestin aihe: Housut Vastaa lainaamalla viestiä

Tälläiset housut ovat olleet yhtenä vaihtoehtona. Samat housut ovat saatavana myös perus vihreänä, parikymppiä halvempaan hintaan.

http://www.sos-asu.com/index.php?tuote_id=259

Tai sitten nämä.

http://www.sos-asu.com/index.php?tuote_id=321

Joten osaatteko kertoa miten housut istuvat kun olen tälläinen sporttisella vartalolla varustettu. Ainakin ruotsalaisten valmistamista vaatteista Fjällräven istuu kuin nakutettu. Kuopiossa tai Jyväskylässä päin ei taida olla juurikaan Swedteamin edustajia, että voisin kokeilla ko. vaatteita.

Takiksi olen harkinnut hankkivani samalla housujen kuosilla jonkin hengittävän ja kevyen takin ilman kalvoa. Hirvimetsällä passissa voin käyttää vanhaa perätukun pukua.
_________________
Kuuluisia viimeisiä sanoja:
"Olen minä ennenkin purkanut tämän tyyppisiä pommeja!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
qwer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2008
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 30.07.2009 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tilasin tuolta ton Croshunter puvun, vähän huono kun en viitsinyt lähetä tuonne haukiputaalle asti sovittamaan ja en tahtonut tuolta taulukon mitoista löytää sopivaa... Kun sain paketin postissa niin eihän ne housut sitten sopineet niinkuin pekäsinkin. soittelin Sos asulle että mitähän tehtäis??? No maksoin 40 ekee enemmän ja ruotsista tilattiin mittatilaus housut, kesti noin pariviikkoa ja nyt on justit housut.

Palveluun ainakin olin tyytyväinen ja muutenkin puvun laatuun, tosin helpompi ois ostaa kun pääsisi sovittamaan pukuja jossain lähempänä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpihtola
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Huh 2008
Viestejä: 72
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 30.07.2009 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aivan. Parempi olis aina päästä sovittamaan, mutta en jaksa haukiputaalle asti lähteä sovittamaan. Täytyy katsella noita mittataulukoita ja vaikka soitella SOS-asulle.
_________________
Kuuluisia viimeisiä sanoja:
"Olen minä ennenkin purkanut tämän tyyppisiä pommeja!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com