OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Varisjahdin uudet keinot: Kuvastus ja pillitys.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
S&S Hunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 86
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 13.04.2009 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko sillä kuvan muodolla suurta merkitystä? Tyttöystävä vaan sano että oli mustia kyyhkyn kyvia jossain kaupassa euron kappale. Niin jos siihen maalaisi harmaata menisikö variksen kuvana?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Over and Under
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Lok 2007
Viestejä: 113
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 14.04.2009 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luulen että saatais mennä, harmaata vain vähä rintapieleen Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 16.04.2009 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meni sulake soittimesta kesken jahrin. nii jatkoin pillillä, primoksen old crowilla, ja kyllä se kelpas variksille se ääni ilman tuunailujaki, mut voi olla et pitää vähä virittää nii kuulostaa omaanki korvaan paremmalta Laughing
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 21.04.2009 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ne kyyhkyn kuvat menee. Kokeilin muutaman värittää mustalla tussilla ja hyviä tuli ja variksillekkin kelpas.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sohjokurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2008
Viestejä: 279
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 29.03.2010 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia ''varispilli TC-87'' pilistä? Tilasin tuollaisen äsken houkutuspillit.netistä kun pilli olis jotenkin mukavampi mukana kuljetettava kun kaikenmaailman soittovermeet Wink
Pitää tässä pääsiäisen aikaan kokeilla kuvastamistakin, tähänmennessä pelkällä huuhkajalla pyydetty. Variksen kuvia kuitenkin on tullut ostettua kyyhkyspeltoon pistettäväksi, vaan voisihan niitä muussakin kokeilla... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15376

LähetäLähetetty: 29.03.2010 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia ''varispilli TC-87'' pilistä
Olen näissä hommissa aika noviisi, mutta kommentoin kuitenkin...
Mun korvaan tuo ei kuulosta kovin hyvältä, mutta joskus tuntuu keräävän lintuja hyvin. Ääntä pystyy vaihtelemaan paljon, ja voi olla että joskus tulee väärää ääntä ja linnut menettävät mielenkiintonsa. Jotenkin tuntuu että parhaat hetket on pillityksen alkupuolella, tyhjänkin tuntuisesta maastosta saattaa pölähtää variksia haulikkohollille aika varomattomasti. Elelen pääosin paikassa jossa variksia voi ampua pihalle, ja kokeilen pilliä välillä pitkin päivää jos vaan on aikaa. Joskus lintuja tulee kokeillessa vaikka olen näkösällä, haen halkoja liiteristä pilli suussa tms. Ja yllättävän usein linnut tulevat haulikkohollille, sikäli harmillista että mulla on useimmiten piekkari kädessä.
Syksyllä pilli tuntui kiinnostavan harakoitakin, enemmänkin kuin variksia, joita ei täällä syksyllä juuri ollut. Keväällä ei tunnu kiinnostavan harakoita yhtään.
Pillin toimivuus huuhkajan kanssa on vielä kokeilematta. Tuohon tilanteeseen oma suunnitelma pillityksestä on aika niukka linja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sohjokurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2008
Viestejä: 279
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 29.03.2010 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ei pilli varmasti ainakaan parhaillaan ole kun huuhkajalla pyytää, mutta kuvastusta voisi kokeilla pillin kanssa. Voisihan tuota syksyllä pitää taskussa aina muutenkin metsällä ollessa, jos variksia on kauempana ja muuta riistaa ei näy niin yrittää voisi aina että josko tulisivat kurkkaamaan Smile Hyvä jos ei ole ihan turha ostos, eihän se kyllä ole erityisen kalliskaan Smile Ei mahda kyllä ehtiä pääsiäiseen mennessä perille, mutta voisihan sitä kuvilta pyytää täysin ilman mitään ääntelyjäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15376

LähetäLähetetty: 29.03.2010 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuon pillin paras käyttökohde tuntuu olevan juurikin se, että "pillitellään kun ei muutakan tekemistä ole". Silloin se tuntuu toimivan joskus uskomattoman hyvin. Havaitun varisparven "komentamisessa" tuo ei ainakaan minun suussa toimi juuri lainkaan. Vika voi kylläkin olla myös miehessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8433
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 30.03.2010 08:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo nyt minulla ainakin on tänä vuonna toiminu hyvin, tuo samainen pilli. Pitää vaan opetella soittamaan. Tuossa toisessa topicissa jo olikin jotain videolinkkejä, joista sai vähän mallia et miten siihen pilliin kandee puhkua ja puhaltaa Smile Ei mulla niin kovin montaa pilliä oo et voisin tosissaan alkaa vertailla, mutta kyllä tuolla TC-87:lla ainakin variksia saa, se on tullu todistettua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 30.03.2010 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
kyllä tuolla TC-87:lla ainakin variksia saa, se on tullu todistettua...


joo monasti kuulee sanottavan että liian amerikkalaisvariksien kuulosia nuo muut pillit paitsi nordic predator, mutta kyllä eurooppalainenki vaan monasti amerikan serkkua tottelee. itte saanu monta varista primoksen old crow:lla ja kaverilla oli joku acme, ja silläki saatiin aikoinamme varreja..

ittellä tuo kuvastus on pääasias kyyhkyjahdin oheishommaa. kyyhkysten seas variksia. pilliin puhaltaa ku variksen näkee nii usein tulee kattoon. 3 tai 4 pitkää kraa- ääntä oon huutanu ilmoille
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8433
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 30.03.2010 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä käytän sellasta kolmea melko nopeaa "kraa"-ääntä, jota monasti variksilta aamuisin kuulee. Joskus auttaa, ku sekaan verää muutaman sellasen hieman pidemmän ja raivoisan huudahduksen Laughing Nyt varmaan joku asiantuntija nauraa, mut näillä oon pärjänny...

Itellä oli ennen kans sellanen Acme mut ei se mulla toiminu. Saattoi kyllä olla etten osannu sitä silloin käyttää Rolling Eyes Ku ei silloin ollu niin paljon motivaatiota et olis viitsiny treenata...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
salvelinus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2010
Viestejä: 235
Paikkakunta: toholampi

LähetäLähetetty: 31.03.2010 00:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo nordikin pilli on hiukka susi ilman tuunaamista,minulla ainakin ne puoliskot jotka pitää kielen paikallaan joko irtoaa käsiin tai painuu liian syvälle,teippasin ne yhteen ja pysyy paremmin kasassa.Harakat tuntu ainakin tykkäävän mutta vaatii kyllä harjoittelua ja tuntuu että tuon pillin kanssa tulee ampumatilanteessa sählinkiä kun kunnon äänen saadakseen joutuu käyttämään liikaa käsiä,osasyyllinen kyllä vähäinen käyttökokemus.Hyvän variksen äänen sillä saa jos vain osaa puhaltaa oikein mutta minulla ainakin jostain syystä alahuuli melkein rikkikulunut kun kiusasin aamulla pannuhuoneen ovelta vaakkuja ja harakoita,aamulla pitää mennä eka kertaa kokeileen tositoimessa pilliä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reporetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 1995

LähetäLähetetty: 31.03.2010 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan koettanut houkutella variksia "vieheellä"? Varmasti monella on havaintoja, miten varikset joskus seuraavat koiraa aivan yläpuolella lentäen. Joskus olen siitä saanut pudotettuakin, kun olen ollut piilossa ja koira on tuonut variksen hollille.
Ajattelin itse koittaa seuraavaa menetelmää. Vielä lumen peittämälle hangelle rusakonnahka tai vastaava. Siihen siima kiinni ja itse piiloon pellon reunaan. Kun variksia on näkyvissä, niin ketunhoukutuspillillä jäniksen hätähuutoa ja nykimällä nahkaa luulisi saavan varikset kiinnostumaan kohteesta ja lentämään hollille. Saas nähdä miten äijän käy?
_________________
Käytännöllisyys on kauneutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8433
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 31.03.2010 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi tuo viehesysteemi toimiakin. Varis on kyl aika utelijas lintu ja luulis tuohon tarttuvan. Kuhan on kalastusluvat kunnossa kun siellä "uistelee"... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 31.03.2010 10:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pistä semmonen leikkijunarata pellolle ja pue juna rusakon nahkaan. sitte pillittelet variksia ja rääyt ku jänis, ei tarvi vetää siimaa, pillitellä, piilotella ja ampua yhtä aikaa Wink
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 9 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com