OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

ulkomaalaisia vierasjahtiin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 26.01.2009 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kultamitalisarvesta maksavat 300 euroa piikistä Jos 20 pikkiä niin 6000e heille pikkusumma, tuskin yhden aseen hinta , jos Krieghoffin . Haymin tai Merkelin rinnakkaispiippuisia tuplaluodikkoja kantelevat.
Hirvitrofeen arvoa korostaa se, että saksassa saksanhirvi on suurin pyydettävä sorkkaeläin ( no onhan silllä villisiallakin sorkat)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vesa nikolainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2008
Viestejä: 122
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 27.01.2009 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miedän hirviseurue on perinyt saksalaisilta metsästäjiltä 100€ per sarvipiikki, jos ovat sarvet omaavan hirven kaataneet.
Ja ei ole mitään suurempaa negatiivista sanottavaa näistä vieraista. Ainut asia mikä voitaisiin lukea puutteeksi on se, että saksalaiset ovat tottuneet käyttämään silmiään havainnoinnissa. He eivät siis "kuule" hirven tuloa passiin ja osaa olla valmiina ennen ensimmäistä näköhavaintoa. Ainakin meillä olleet vieraat ovat olleet erittäin taitavia ja varmoja ampujia ja aseenkäsittelijöitä. Parempia kuin osa suomalaisista Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaakko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2005
Viestejä: 117
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 27.01.2009 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihtometsästyshän se minuakin eniten kiinnostaisi, mutta sitä ei taida paljoa uskaltaa puhua. Nimittäin väki seurassa on sen verran vanhaa ja minä taidan olla kutakuinkin ainoa saksaa puhuva, että miten sen sinne järjestää? Enkä piru vie lähde äijiä paimentamaan lennoille ja jahtiin, se on ihan varma. Ja jos taas hokaavat että minä olen ainoa lähtijä niin siitä se vasta riemu repeää, meinaavat että oli ketunhäntä kainalossa koko ajan.

Tuo euroa/piikki kuulostaa erittäin hyvältä ja siitä on selkeää myös puhua seuran kokouksessa. Kiitos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 28.01.2009 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jänkäkurppa kirjoitti:
Kultamitalisarvesta maksavat 300 euroa piikistä Jos 20 pikkiä niin 6000e heille pikkusumma, tuskin yhden aseen hinta , jos Krieghoffin . Haymin tai Merkelin rinnakkaispiippuisia tuplaluodikkoja kantelevat.
Hirvitrofeen arvoa korostaa se, että saksassa saksanhirvi on suurin pyydettävä sorkkaeläin ( no onhan silllä villisiallakin sorkat)


Jaa-a, Mitä olen metsästysmatkailun parissa 10 vuotta tavalla tai toisella työskennellyt, enpä ole pahemmin tuollaista maksuvalmiutta hirvijahtiin Suomeen havainnut. Tuo on Suomessa pitkälti sellainen "ankka", että ulkomaalaiset ovat valmiita maksamaan hirvitrofeesta lähes mitä vaan... Kehoitan käymään tutustumassa muutamilla isoilla kv-metsästysmessuilla tarjontaan ja hinta-laatusuhteeseen, siellä selviää äkkiä realiteetit. Tai vastaavasti voi käydä katsomassa vaikkapa Ruotsin tai Viron metsästysmatkailuyritysten hirvijahti-hintoja ja kaatohintoja...

Ja mitä taas tulee vaihtojahtiin, on sen parempi mitä vähemmän rahaa liikutellaan edes takaisin...
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 28.01.2009 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lueppa Twist tarkkaan.. puhuin kultamitalisarvista

Maksukyky riippuu vieraan kukkarosta. Kultamitalisarvinen on harvinainen saalis meille suomalisillekin. Olen yli 30v ollut pyynnissä ja lähemmäs parisataa hirveä kellistänyt. Sadannen jälkeen lopetin jo laskemisen.
Arvaas montako kultamitalisarvista.. ei yhtään.. yksi hopea ja pari pronssia.
Kultamitalisarvista Krieghoffin tai Heymin tuplaluodikolla ampuva saksalainen maksáa mielellään tuon summan. Ei ole kuin puolet aseen hinnasta.
Tapppisarvista ei maksa kukaan edes 100e /piikki....

´Jahti on aina ollut maksutonta meillä molemmin puolin ja täysi ylöspito niin Suomessa kuin Saksassa.. Trofee on ymmärrettävä maksu...
Siirry Twist vähän varakkaimpiin vieraisiin, niin ei tarvitse esittää perättömiä... jo vain Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuulapää78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2006
Viestejä: 1065
Paikkakunta: Kuru

LähetäLähetetty: 28.01.2009 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaakko kirjoitti:
Vaihtometsästyshän se minuakin eniten kiinnostaisi, mutta sitä ei taida paljoa uskaltaa puhua. Nimittäin väki seurassa on sen verran vanhaa ja minä taidan olla kutakuinkin ainoa saksaa puhuva, että miten sen sinne järjestää? Enkä piru vie lähde äijiä paimentamaan lennoille ja jahtiin, se on ihan varma. Ja jos taas hokaavat että minä olen ainoa lähtijä niin siitä se vasta riemu repeää, meinaavat että oli ketunhäntä kainalossa koko ajan.


Meillä on riittänyt englanti ja käsimerkit. Eikä meidän porukasta puhu englantia kuin pari tyyppiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 28.01.2009 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa ainakin senverran saksaa opetella, että voi kertoa mitä ammutaan.

Das Galb = vasa
Die Kuh = lehmä
Der Elchhirsch = uros (älä käytä pelkkää HIRSCH sanaa= saksanhirvi)

Ampuvat mielellään pystykorvahaukussa teeriä=BIRKHUHN ja vielä mieluummin metsoa =AUERHAHN, jota ei juuri tavata saksassa

.. jo vain lapinmies saksaa puhuu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 28.01.2009 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jänkäkurppa kirjoitti:
Kannattaa ainakin senverran saksaa opetella, että voi kertoa mitä ammutaan.

Das Galb = vasa
Die Kuh = lehmä
Der Elchhirsch = uros (älä käytä pelkkää HIRSCH sanaa= saksanhirvi)

Ampuvat mielellään pystykorvahaukussa teeriä=BIRKHUHN ja vielä mieluummin metsoa =AUERHAHN, jota ei juuri tavata saksassa

.. jo vain lapinmies saksaa puhuu


Muutama täsmennys:

Das Kalb= vasa

Der Elchbulle= hirviuros

(Hirsch käytetään lähinnä peuroista etc. esim waldrentierhirsch tai Weisswedellhirsch)

Teeriuros= Birkhahn, Metsouros= Auerhahn

Teerinaaras= Birkhenne, Koppelo= Auerhenne

Tuosta hirvisonnista sen verran että kerran oli saksalaismetsästäjillä mukana sanakirja, jossa Elchbulle oli käännetty suomeksi "Jepari".
Siinä voisi joku olla ihmeissään kun vieras ilmoittaa vhf-puhelimeen ampuneensa "jeparia"
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 28.01.2009 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jänkäkurppa kirjoitti:
Lueppa Twist tarkkaan.. puhuin kultamitalisarvista

Maksukyky riippuu vieraan kukkarosta. Kultamitalisarvinen on harvinainen saalis meille suomalisillekin. Olen yli 30v ollut pyynnissä ja lähemmäs parisataa hirveä kellistänyt. Sadannen jälkeen lopetin jo laskemisen.
Arvaas montako kultamitalisarvista.. ei yhtään.. yksi hopea ja pari pronssia.
Kultamitalisarvista Krieghoffin tai Heymin tuplaluodikolla ampuva saksalainen maksáa mielellään tuon summan. Ei ole kuin puolet aseen hinnasta.
Tapppisarvista ei maksa kukaan edes 100e /piikki....

´Jahti on aina ollut maksutonta meillä molemmin puolin ja täysi ylöspito niin Suomessa kuin Saksassa.. Trofee on ymmärrettävä maksu...
Siirry Twist vähän varakkaimpiin vieraisiin, niin ei tarvitse esittää perättömiä... jo vain Laughing


Edelleen olen hieman eri mieltä asiasta

Toki maksukyky riippuu vieraan kukkarosta, kovin harvassa vaan ovat noin maksuvalmiit jahtimiehet, ainakin Suomeen tulemaan.

Muutama esimerkki kv-matkanjärjestäjien hinnastoista

Kanada: hirvijahti 8 metsästyspäivää täysihoidolla sis. hirvisonni ilman rajoituksia 3780 euroa

Alaska: Hirvijahti 10 metsästyspäivää täysihoidolla sis. hirvisonni ilman rajoituksia 8000 euroa.

Kamtschatka: hirvijahti 9 metsästyspäivää täysihoidolla sis. hirvisonni ilman rajoituksia 9500 euroa, mikäli ei kaatoa, takaisin maksu 2500 euroa

JA HUOM! ko. alueiden hirvisonnien koko on hieman toista kuin meillä!

Muutama esimerkki naapurimaista:

Ruotsi: hirvijahti 4 päivää täysihoidolla
Jahtipaketti 2100 euroa, hirvisonni/ lehmä ilman rajoituksia 1000, vasa 500.

Viro= Hirvijahti 5 jahtipäivää täysihoidolla 1600,
kaatomaksut 100 (vasa)- 1800 (kallein uroksen kaatomaksu)

Kallein Suomesta löytämäni: 4 jahtipäivän hirvijahti täysihoidolla 3048 euroa ja kaatomaksut uroshirvi 800 euroa + 100 euroa/piikki, naaras 800 euroa, vasa 400 euroa

Ja mielestäni vaihtometsästykseen eivät kuulu kaatomaksut.
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 28.01.2009 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Älä Twistaaja puhu matkailuyrittäjistä. Kerrot olleesi alalla 10v. Puhun vaihtojahdeista . Ensimmäinen sellainen minulla jo 1977. Onkohan siitä jo yli 30v. Jos et saa maksavia asiakkaita niin sehän on vain huonoa markkinointia. Nythän keskustellaan jahtivieraista.. ei jahtimatkailuyrityksistä.

Jokainen vaihtojahtiin osallstuja tietää täällä ja saksassa mitalitrofeen arvon eikä halua sitä noin vain ottaa ,jos sattumalta saa. Alle kymmenpiikkiset saa minun mielestä viedä mukanaan ilman korvausta.

Eikä mitalisarvia ole pakko ostaa...kaataa saa , ja sekin elämys. Kaatokuvakin riittää jollekin. Ja videon pätkä. Sarvet sopii oikein komeasti majan seinällekin

Meillä mitään kaatomasuja ole. Seuralle nimellinen korvaus osallistumisesta. Maksammehan me suomalaisetkin metsästysmajaa, vajaa ja maanvuokria.
Sinä puhut puista kun minä koko metsästä Laughing jo vain
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 28.01.2009 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jänkäkurppa kirjoitti:
Älä Twistaaja puhu matkailuyrittäjistä. Kerrot olleesi alalla 10v. Puhun vaihtojahdeista . Ensimmäinen sellainen minulla jo 1977. Onkohan siitä jo yli 30v. Jos et saa maksavia asiakkaita niin sehän on vain huonoa markkinointia. Nythän keskustellaan jahtivieraista.. ei jahtimatkailuyrityksistä.

Jokainen vaihtojahtiin osallstuja tietää täällä ja saksassa mitalitrofeen arvon eikä halua sitä noin vain ottaa ,jos sattumalta saa. Alle kymmenpiikkiset saa minun mielestä viedä mukanaan ilman korvausta.

Eikä mitalisarvia ole pakko ostaa...kaataa saa , ja sekin elämys. Kaatokuvakin riittää jollekin. Ja videon pätkä. Sarvet sopii oikein komeasti majan seinällekin

Meillä mitään kaatomasuja ole. Seuralle nimellinen korvaus osallistumisesta. Maksammehan me suomalaisetkin metsästysmajaa, vajaa ja maanvuokria.
Sinä puhut puista kun minä koko metsästä Laughing jo vain


Jänkäkurppa, pointtini oli se, etten ymmärrä miten vaihtojahdissa trofeemaksu olisi jopa huomattavasti kalliimpi kuin kaupallisten jahtien kaatomaksu?

Itse olen tottunut siihen ettei vaihtojahdeissa rahasteta puolin eikä toisin oli sitten vaihtomaana ja riistalajina siellä mikä tahansa.

Sen verran on vielä pakko kysyä että teillä täytyy olla metsästyseurassa rahakkaita miehiä? Sillä tottahan maksatte vaihdossa ollessanne esim. mitalisaksanhirvitrofeesta samassa suhteessa?

Mutta en jaksa väitellä asiasta tämän enempää. Näytät olevan sen verran vanhempaa ikäluokkaa ja ikämiesten kanssa ei ole ollut tapana inttää. Vuonna 1977 kun sinä olet jahtailut hirviä, minä olen vielä taputellut kakkaa latialle... Laughing

ps. Itselläni ei ole alan yritystä vaikka alan parissa 10 viime vuotta on kulunutkin
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 28.01.2009 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sorry Twist.. en halunnut loukata

Pitkän linjan hirvikoiramiehenä ja 1977 metsästyseuran perustajana olen koko ajan vetänyt nuoria harrastuksen pariin.
Seuramme ei ole ukkoontunut, nuoria mukana. Nyt aion vuosikokouksessa esittää, että me vanhat kaikki väistyisimme hallituksesta , puheenjohtajuudesta ja hirvivoudin paikalta ja erottaisimme sovussa koko hallituksen. Paikat täytäisimme 1980-luvulla syntyneillä aktiivisilla nuorilla...että silleen... jo vain Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
gini
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Mar 2008
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 28.01.2009 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

muistakaa Suomen ja muiden maiden hintavertailussa mitä täällä on tarjolla, esim majoitus yleensä mökki jonkunlaisilla mukavuuksilla tai jokin korpi hotelli/motelli. Voi olla teidän paikallistasolla mukava, mutta miettikää metsästysmatkailijan kannalta joka reissaa ympäri maailman ,heille voi tulla melkoinen kulttuurishokki. Sitä paitsi monissa maalaiskylissä paikallisten suhtautuminen ulkomaalaisiin melko huvittavaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jänkäkurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2008
Viestejä: 2139
Paikkakunta: Takajänkhä

LähetäLähetetty: 29.01.2009 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä rikkaampi keskieurooppalainen sen mieluummin hän haluaa asua metsästyskämpässä ilma sähköä.. se on elämys sekin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 11.03.2010 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostan vanhaa topicia. En toivo jatkoa edelliseen jankkaukseen vaan jotain lisätietoja.

Meilläkin seura harkitsee ulkomaisten, lähinnä Eurooppalaisten, vieraiden ottoa jahtiin. Tavoitteena ei ole ensisijaisesti vaihtojahti vaan tarkoitus on kerätä rahaa kohoavien maanvuokrien maksamiseksi.

Tarjolla ei tule olemaan mitään luksusta vuorineuvoksille, vaan mahdollisuus ottaa osaa "normaaliin" suomalaiseen jahtiin. Ajatus on se, että vieraat tulevat osaksi porukkaa, eli heitä kyllä autetaan ja ohjataan mutta ei taata mitään kenraalipasseja eikä erityispalveluja.

Paljonko voi järkevästi pyytää esim 3 päivän metsästyspaketista, jossa 1. pvä linnustusta ja sitten 2pv hirvestystä? Metsästyksen (luvat, opastus, koirat, kartat yms) lisäksi hinta sisältää majoituksen siistillä erämaisella kämpällä (sähköt on, hella, jääkaappi yms, ulkohuussi, vesi menee mutta ei tule). Vieraat hoitavat itse kulkemisensa (esim vuokra-auto) ja eväänsä yms kulut.

Miltä kuulostaa 3 pv jahdille hinta 500E, kaadon onnistuessa kaatomaksu 200E, ja sonneille trofeemaksu 100E/piikki?

Tähän toivoisin mielellään kokemukseen perustuvia vastauksia ja hinnoitteluehdotuksia, en mitään "mitä itse olisin valmis maksamaan"- kommentteja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com