OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

DRILLINKIÄ HANKKIMASSA
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 26.04.2008 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma tuntumani on että jollet pysty osoittamaan mitään syytä hinnan alennukselle, on sikäläisittäin hieman epäkohteliasta tingata. Mutta tokihan voi aina kohteliaasti kysyä onko senhetkinen hinta se ehdottomasti viimeinen Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 26.04.2008 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MS kirjoitti:
Työ ku ootte aseita ostanu Saksasta. Onko Saksalaisten netti hinnat netto hintoja vai tiinkaako ne?


Minä en edes muistanut koko tinkaamista. Eräs tuttu arvosteli minua siitä ja sanoi, että aina pitää tingata. Olen minä nähnyt senkin, kun kauppias ei enää halua tehdä hänen kanssaan kauppoja ja en kyllä ihmettele.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 897

LähetäLähetetty: 02.05.2008 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ONKO TIETOA! Olis tarkoitus lähtee kesäkuun alussa Saksaan. Jos otan hankkimisluvan ja maahantuontiluvan mukaan niin onko Saksalaisen asemyyjän hankittava joku lupa aseen viemisessä ulkomaille ja jos on niin mitenköhän kauan sen hankkiminen siellä kestää? Erittäin kiitollinen tiedoista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 02.05.2008 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun itse hommasin drillingin alkuvuodesta, niin kauppiaalla kesti kaksi päivää, että hän sai maastavientiluvan aseelle, jonka häneltä ostin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 897

LähetäLähetetty: 05.05.2008 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin, luvat on haettu. Kaupat tehty netin kautta. MITÄ SINNE SAKSAAN LÄHETETÄÄN? Hankkimislupa allekirjoitettuna ja tuontilupa?? Tuleeko postiin vai tulliin? Osaako saksalainen täyttää vai onko käännettävä? 9,3x622 sie taidat tietää, kun oot just ostanut sieltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 05.05.2008 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MS kirjoitti:
Noniin, luvat on haettu. Kaupat tehty netin kautta. MITÄ SINNE SAKSAAN LÄHETETÄÄN? Hankkimislupa allekirjoitettuna ja tuontilupa?? Tuleeko postiin vai tulliin? Osaako saksalainen täyttää vai onko käännettävä? 9,3x622 sie taidat tietää, kun oot just ostanut sieltä.


Taas kerran oiva linkki esille.. Wink

http://www.kettunet.com/
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 05.05.2008 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MS kirjoitti:
Noniin, luvat on haettu. Kaupat tehty netin kautta. MITÄ SINNE SAKSAAN LÄHETETÄÄN? Hankkimislupa allekirjoitettuna ja tuontilupa?? Tuleeko postiin vai tulliin? Osaako saksalainen täyttää vai onko käännettävä? 9,3x622 sie taidat tietää, kun oot just ostanut sieltä.


Tuo linkki kannattaa lukea, minkä merilinnustaja antoi. Mutta laita pelkästään se maahantuontilupa, älä ostolupaa. Tuon ostoluvan täyttää sitten poliisi, kun käyt näyttämässä aseen. Ase tuli minulle postiin ja DHL oli firma, joka hoiti kuljetuksen. Kyllä osaavat täyttää luvan ilman käännöksiä.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wilkastus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 347

LähetäLähetetty: 05.05.2008 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse lähetin pelkästään skannaamani maahantuontiläpäreen sähköpostilla myyjälle (aseliike). Eivät kaivanneet alkuperäistä, joten säästettiin sekin postikulu. Eipä noita ekuja enää drillinkikaupan jälkeen paljon muuhun jäänytkään Wink

Toivottavasti saat mieleisesi aseen. Itse olen ollut erittän tyytyväinen omaan hankintaani. On se rillukka hieno peli Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 897

LähetäLähetetty: 05.05.2008 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Virkailija väitti että kaikki lähetetään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 05.05.2008 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MS kirjoitti:
Virkailija väitti että kaikki lähetetään.


Ei ne "virkailijat" kaikkea tiedä.. Väittäisin että pelkästään maahantuonnin ennakkosuostumus riittää.. Tietysti kopio hankintaluvasta ei ole pahitteeksi myyjälle, mutta ei tarvittava..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
6.5x57
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2006
Viestejä: 338
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 05.05.2008 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennakkosuostumus maahantuontiin riittää, poliisilaitoksella täytetään se hankkimislupa.
_________________
6.5x57
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 05.05.2008 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MS kirjoitti:
Virkailija väitti että kaikki lähetetään.


Minulle nimenomaan virkailija teroitti sitä, että vain maahantuontilupa lähetetään, muuten ollaan pulassa, jos ase jostain syystä jää vaikka tulliin. Virkailija sanoi suurinpiirtein noin minulle. Älä lähetä muuta kuin maahantuontilupa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyräys
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2006
Viestejä: 3171
Paikkakunta: SS

LähetäLähetetty: 06.05.2008 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Frankonialta kerran kysyin että mitä papereita he tarvitsevat jos heiltä aseen ostan.
Niin sieltä vastattiin että kopio ostoluvasta ja maahantuontilupa heille niin asia on järjestyksessä.
_________________
Save a tree - eat a beaver
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20203
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 06.05.2008 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MS kirjoitti:
Virkailija väitti että kaikki lähetetään.


Itselleni taas virkailija väitti, että tarvitaan nimenomaan kaavake ASE11.

Jos en olisi vinkkejä saanut pohjustukseksi täällä ja YV:nä, niin olisin mennyt metsään 6-0.

Oikaisuun virkailija totesi vaan tyynesti puhelimessa, että "näitä tulee niin harvoin". Lupatoimistossa sama henkilö oli paikalla ja sitten homma hoitui sujuvasti, oli ilmeisesti itsekin tsekannut homman ja muutenkin palvelu oli hyvällä tolalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tnsdl
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Maa 2005
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 08.05.2008 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tinkaamisesta ja papereista. Itellä homma eteni näin...

1. Hain luvat poliisilta drillinkiin kaliberit 12-20 cal haulipiiput ja 6-9mm luotipiippu. (saksassa kelpas hyvin se että kaliberit osui tolle välille)

2. Työreissuun saksaan

3. Töistä rokulia ja brauncshweigiin junalla knappworstille

4. valkkasin sieltä itelle sopivan ja kysyin että mikä olis tälle se viimeinen hinta -> tiputtivat semmoset vajaat 10%. Ja jotenkin jäi sellainen tunne että tinkaaminen oli yhtä normaalia kuin suomessakin.

5. Maksoin aseen. Ja mulla oli mukana ostolupa ja maahantuontilupa mukana ne jäi sinne ja he hakivat paikalliset luvat. Paperit täytettynä ja muistaakseni kopio maastavientiluvasta ja pyssy tulivat kuriiripostilla suoraan kotiovelle vajaan kahen viikon päästä.

Maksaa olis kuulemma voinut suoraa jotenkin suomalaisen pankinkin kautta, mutta kun ei ittellä ollut vähään aikaan pankkiin mahdollista mennä, niin kävin nostamalla luottokortilla automaatista rahat ja maksoin käteisellä, niille ei käynyt luottokortit. Knappworstilla oli kuulemma perjantaisin mahdollista päästä niiden mukana koeampuun haluttua asetta ampumaradalle. Ja olisivat itsekin käyneet aseen koeampumassa, mutta mulla oli kuume sen verran kova etten kerkeny oottaan vaan tein kaupat heti. Onnesta ei tarvinnut katua kun ekan kerran kävin ampumas ni olin positiivisesti yllättänyt kivääri piipun käynnistä, kun jostain olin lukenut että monesti tarvii rupea itselataamalla etsiin sopivaa latausta että saa aseen käymään.

Niin ja vielä tosta poliisin toiminnasta, ottivat ostolupaa hakiessa multa jonkun ylimääräisen 20e, jostain väärästä lupapaperista. Palauttivat sen sitten kun menin hakeen hyväksyttyä lupaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Seuraava
Sivu 15 Yht. 18

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com