OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

DRILLINKIÄ HANKKIMASSA
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.12.2007 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoitin tuolla maastavientiluvan saamisella ruotsin puolen poliisiviranomaisia. Suomesta pitää olla kasi eri lupaa: 1. aseen ostolupa
2. enakkosuostumus aseen siirtämiseksi suomeen
3. ruotsinpuolella aseliike ottaa nämä luvat ja hakee näillä luvilla vielä ruotsinpuolen poliisiviranomaisilta lupaa aseen maastapoisvientiin. tämä prosessi kestää normaalisti pidempään.
Paikallisilla ruotsalaisillakin pelkkä aseenhankintalupa prosessi kestää kuulemma noin pari kuukautta. On hieman jäykempää/tarkempaa? tuo naapurimaan byrokratia.
Kummankaan maan tullia ei aseen tuonti kiinnostanut vaikka erikseen käytiin asiaa esittämässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 07.01.2008 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sain viestin tänään, että drillinki postitettu 3.1.2008 (Knappworst). Missä helevatassa se viipyy. Syksy alkaa jo häämöttää, joten tässä ei ole aikaa tuhlattavaksi. Evil or Very Mad
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1194

LähetäLähetetty: 07.01.2008 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh, mulla on rahat ja luvat menny perille ja tässä nyt odotellaan deehooällää ehkä jo ens viikoksi...
Vähän jänskättää minkälainen sika sieltä säkistä muljahtaa, vai tuleeko mitään...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 07.01.2008 18:28    Viestin aihe: Kestää, kestää.... Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri kun olet varma, että paketti on kadonnut niin se tulee postiin. Kesto on yleensä 12-13 arkipäivää Saksasta Economy pakettina. Kun posti tajuaa paketin sisältävän aseen niin se palauttaa sen lähettäjälle. Näin kävi minulle kun paketti joutui läpivalaisuun Ruotsissa. 1-2 arkipäivää säästyy jos tietää traking coden, että ei tarvitse odottaa pakettikorttia kotiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4615

LähetäLähetetty: 07.01.2008 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Sain viestin tänään, että drillinki postitettu 3.1.2008 (Knappworst). Missä helevatassa se viipyy. Syksy alkaa jo häämöttää, joten tässä ei ole aikaa tuhlattavaksi. Evil or Very Mad


Tulee varmaanki marraskuun ekaviikolla Wink
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 07.01.2008 23:19    Viestin aihe: Re: Kestää, kestää.... Vastaa lainaamalla viestiä

Aris60 kirjoitti:
Juuri kun olet varma, että paketti on kadonnut niin se tulee postiin. Kesto on yleensä 12-13 arkipäivää Saksasta Economy pakettina. Kun posti tajuaa paketin sisältävän aseen niin se palauttaa sen lähettäjälle. Näin kävi minulle kun paketti joutui läpivalaisuun Ruotsissa. 1-2 arkipäivää säästyy jos tietää traking coden, että ei tarvitse odottaa pakettikorttia kotiin.


Samalla tavalla jännittää kuin Hannestakin. Vai, että 10-12 pvä menee. Tässä tuuleteltiin sitten ihan suotta, että saan sen tälllä viikolla. Onneksi odottavan aika ei käy pitkäksi, eihän.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4615

LähetäLähetetty: 08.01.2008 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käyt vaikka pupun metällä ja viet niätän rautoja pyynttiin, kyllä se siitä.. mulla oma peräsepässä, maaliskuulle lupas takasi..
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 08.01.2008 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se tuli nyt Laughing Laughing . Hain sen juuri postista, revin paketin auki kuin luolamies ja paketista löytyi todella siisti ase. Tukkipuut ja sinistykset kunnossa. Piiput virheettömät, tiukka sovituksiltaan, eli tuolla aseella ei ole ammuttu montaa laukausta. Fortuna Suhl 16/70 7x65R vm.63, kiikari Zeiss 2,5-10x50. Eihän tuo tietekään ole mikään "riikoffin" tai "haimin" veroinen, mutta itse ainakin lirauttelen hunajaa, uskotteko. On siron tuntuinen käsitellä ja olen tyytyväinen tuohon haulipuolen valintaan, joka siitä juuri siron tekeekin. Herkistin on sitten uusi tuttavuus minulle ja pitää kyllä olla tarkkana sen kanssa, on se niin herkkä ja minäkin olen nyt herkkänä.Laughing Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wilkastus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 347

LähetäLähetetty: 08.01.2008 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pirskules pojjaat että kuumetta pukkaa nämä teidän tarinat Very Happy

Ostolupa ja se toinen läpäre tuli tänään tyrkättyä laitokselle. Drillinki siis kiikarissa Wink

Onnittelut "ysikolmoselle" uudesta morsmaikusta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4615

LähetäLähetetty: 08.01.2008 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Se tuli nyt Laughing Laughing . Hain sen juuri postista, revin paketin auki kuin luolamies ja paketista löytyi todella siisti ase. Tukkipuut ja sinistykset kunnossa. Piiput virheettömät, tiukka sovituksiltaan, eli tuolla aseella ei ole ammuttu montaa laukausta. Fortuna Suhl 16/70 7x65R vm.63, kiikari Zeiss 2,5-10x50. Eihän tuo tietekään ole mikään "riikoffin" tai "haimin" veroinen, mutta itse ainakin lirauttelen hunajaa, uskotteko. On siron tuntuinen käsitellä ja olen tyytyväinen tuohon haulipuolen valintaan, joka siitä juuri siron tekeekin. Herkistin on sitten uusi tuttavuus minulle ja pitää kyllä olla tarkkana sen kanssa, on se niin herkkä ja minäkin olen nyt herkkänä.Laughing Laughing


On sulla nyt peli, katteeks käypi Crying or Very sad
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 08.01.2008 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Se tuli nyt Laughing Laughing . Hain sen juuri postista, revin paketin auki kuin luolamies ja paketista löytyi todella siisti ase. Tukkipuut ja sinistykset kunnossa. Piiput virheettömät, tiukka sovituksiltaan, eli tuolla aseella ei ole ammuttu montaa laukausta. Fortuna Suhl 16/70 7x65R vm.63, kiikari Zeiss 2,5-10x50. Eihän tuo tietekään ole mikään "riikoffin" tai "haimin" veroinen, mutta itse ainakin lirauttelen hunajaa, uskotteko. On siron tuntuinen käsitellä ja olen tyytyväinen tuohon haulipuolen valintaan, joka siitä juuri siron tekeekin. Herkistin on sitten uusi tuttavuus minulle ja pitää kyllä olla tarkkana sen kanssa, on se niin herkkä ja minäkin olen nyt herkkänä.Laughing Laughing


Sen snellarin voi säätää heti kättelyssä sitten itse mieleisekseen jos säätöruuvi löytyy.. Omassa merkkelissä se ruuvi (pieni) on liipasimien välissä..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
weawer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2006
Viestejä: 204

LähetäLähetetty: 08.01.2008 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tuossa mieleen kun jätin juuri lupalaput vallesmannille että ovatko sakemannit tarkkoja kaliberien suhteen, meinaan että jos lupalapussa on eri kaliberit kuin aseessa mitä on ostamassa? Poliisilaitoksen virkailija kehotti laittamaan 12/30-06 niin sillä pitäisi saada ase kuin ase. Jossainpäin Suomea olen kuullut että jos on ollut hankkimislupa 12 haulikolle ja onkin ostanut 16:en niin alkaneet heti nariseen kun on mennyt näyttämään asetta! Drillinki on hakusessa mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt mutta ajattelin että on helpompi jos lupa on valmiina. Merkel pitäisi löytää vaan ei näytä olevan läpihuutojuttu Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 08.01.2008 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merilinnustaja kirjoitti:
Sen snellarin voi säätää heti kättelyssä sitten itse mieleisekseen jos säätöruuvi löytyy.. Omassa merkkelissä se ruuvi (pieni) on liipasimien välissä..


Huomasin tuon pienen ruuvin, joka on liipasimessa kiinni. Jos jotakin kiinnostaa, niin tuolla Knappworstilla on yksi Sauer&Son myytävä, kaliperissa 16/70 7x65R ja sisäpiippuna 22 Hornet. Hintaa on 2890 €. Kuvien perusteella yhtä siisti, kuin tuo minun ostos.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havulintu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 196
Paikkakunta: Kukertajaissuo

LähetäLähetetty: 08.01.2008 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnittelut 9.3x622! Ammu nyt kuitenkin jokunen kerta ennen kuin alat säädellä herkistintä. Oma pyssykin tuntui aluksi hurjan herkältä, mutta siihen tottui kyllä nopeasti.
_________________
"Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 08.01.2008 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy kokeilla ensin. Tuntuu kyllä niin herkältä tuo liipaisu, että aseen saa varmaan laukeamaan liipasimeen puhaltamalla.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Seuraava
Sivu 13 Yht. 18

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com