OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Supin lopetus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
F.Scaramanga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2004
Viestejä: 415

LähetäLähetetty: 08.11.2007 13:28    Viestin aihe: poks poks Vastaa lainaamalla viestiä

Terrin tarina pitää pitkälti paikkansa. Loukusta voi olla vaan tosi vaikeaa ampua elukkaa niskapuolelle, kun otus tuppaa siirtymään miehen alkaesa soluttautua aseen kanssa sen takapuolelle.

Itse olen huomannut saman että suoraan ylhäältä päin ammuttaessa on parempi välttää aivan keskelle päätä ampumista, ennemin hieman sivuun niin tipahtaa paremmin. Itse en kyllä säästä luoteja, joskus pari kolmekin kertaa olen ampunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Handee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2007
Viestejä: 576
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 10.11.2007 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raccoon kirjoitti:
Potkiminen on normaalia. Sama vaikka ampuisi koko pään irti, niin raato nykii vielä hetken aikaa.


Eikös se ole kaikilla eläimillä vai muistanko väärin, joku pakko tai pako -refleksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pystykorvamies
Vieras





LähetäLähetetty: 11.11.2007 00:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minä oon käyttäny enne pinskaa mut nyt ois waltherin p22
Takaisin alkuun
fescony
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tou 2007
Viestejä: 386

LähetäLähetetty: 12.11.2007 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joopa, mutta tuppaa nuo ötökät peruuttelemaan varsinkin kanuissa, jolloin nuo loistavat nahkansäästölaukaukset niskaan joutuu unohtamaan, eli edestäpäin silmien taakse yksi rauhoittava, loukkku auki ja jatkoa seuraa jos tarttee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t_o_m_m_i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 344
Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa

LähetäLähetetty: 12.11.2007 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on taas sota julistettu. Oli supi tunkenut ittensä ulos yleisloukusta. Ei sentään ollut p....akasaa suulla terveisinä. Syötitysluukusta oli tullut. Täytynee se laittaa rautalangalla kiinni, nyt tungin vaan ensiavuksi kepin verkon läpi, jos ei pysäyttämään, niin ainakin vähän hidastamaan supien kohellusta. Ahdasta oli kaiketi ollut tunkea itseään ulos, kun luukun ympärykset olivat vähän murjoontuneen oloiset.
_________________
- Pessimisti ei pety -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vepa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tou 2006
Viestejä: 124
Paikkakunta: Kangasala/Vesilahti

LähetäLähetetty: 06.12.2007 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oli viime torstaina 29.11 loukussa supi ja ammuin 5 kertaa sitä 3 päähän ja kaks lavoille. osumista on huono sanoa kun verkon läpi tähtäys on kehnoa ja elukkaa ei viitti kituunkaan jättää. Joskus ammuin vaan kerran päähän ja supi tipahti heti mutta kun olin ottamassa pois niin koitti pakoon osuma oli kuonon juuressa eikä siis tappava ainakaan heti.Sen jälkeen olen yleensä tyhjentänyt lippaan niihin kun ei noi piekun kudit paljoo maksa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Raccoon
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2005
Viestejä: 494

LähetäLähetetty: 10.12.2007 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arrow

Viimeinen muokkaaja, Raccoon pvm 25.12.2008 16:51, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t_o_m_m_i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 344
Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa

LähetäLähetetty: 11.12.2007 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sota on asettunut toistaiseksi asemasotavaiheeseen. Kaksi 10 kiloista naarasta haksahtanut sodanjulistuksen jälkeen...

Jälkimmäinen näistä tointui jo ihan hyvin kahdella Lapua MasterM:llä, päähän asetettuna. Pitäisi varmaan koittaa tehdä jotain pientä "halkiota" tai vastaavaa kuuliin, jos vaikka laajenesivat/sirpaloituisivat paremmin, ja menisi laakista hengiltä.
_________________
- Pessimisti ei pety -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Savosta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Jou 2007
Viestejä: 50
Paikkakunta: Rantasalmi

LähetäLähetetty: 23.01.2008 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi!

Kokeileppa veistää patin päähän 45 asteen viiste. Kaatuu kuti osuttuaan kyljelleen eikä tarvitse laajentua. Tosin toisaalla on reikäpäistä testejä, etsi ja valitse sieltä toimiva.

Janne
_________________
Kai se on s@@t@na pakko...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viiksi-vallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 157
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 23.01.2008 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vepa kirjoitti:
Oli viime torstaina 29.11 loukussa supi ja ammuin 5 kertaa sitä 3 päähän ja kaks lavoille. osumista on huono sanoa kun verkon läpi tähtäys on kehnoa ja elukkaa ei viitti kituunkaan jättää. Joskus ammuin vaan kerran päähän ja supi tipahti heti mutta kun olin ottamassa pois niin koitti pakoon osuma oli kuonon juuressa eikä siis tappava ainakaan heti.Sen jälkeen olen yleensä tyhjentänyt lippaan niihin kun ei noi piekun kudit paljoo maksa.


Jos elukka pitää reiittää kokonaan ,ennen kuin saat henkiltä sen kannattaa vaihtaa harrastusta.Kyllä 1-2 paukkua pitää riittää,kun eläin lopetetaan.On muuten ikävä nylkeä jos on pää muussia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kyytipoika
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Mar 2004
Viestejä: 46
Paikkakunta: Nastola

LähetäLähetetty: 23.01.2008 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen käyttänyt vanhaa 22lr revolveria. Panoksina jotain reikäpää patruunoita,yleensä jotain subsoniceja. Yleensä avarran hiukan puukonkärjellä luodin päässä olevaa reikää.

Yleensä pyrin ampumaan ylimpiin niskanikamiin kallon suuntaisesti. Kanu loukkuun tosiaan vaikea välillä osua tarkasti,toiset elukat eivät juuri paikallaan pysy. Välillä olen kyllä ampunut hieman silmien välin yläpuolelle,niinkuin niskan suuntaisesti. Niinkuin joku jo mainitsi,supin aivot samoin kuin ketun. Ovat yllättävän takana pääkopassa. Niskaan kun ampuu kallon suuntaisesti,osuu yleensä joko ydinjatkeeseen tai aivoihin. Parhaassa tapauksessa molempiin. Kyllä noita joskus on joutunut ampumaan useamman kerran,vaikka kuinka yrittänyt olla huolellinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petomies(kö)
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2007
Viestejä: 386
Paikkakunta: Akaa

LähetäLähetetty: 23.01.2008 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tarvita lovia eikä viisteitä, yks laaki kakskakkosella silmien ja korvien risteykseen riittää(panos kun panos). Ei se tappaminen niin vaikeeta oo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cj
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Mar 2007
Viestejä: 48
Paikkakunta: Jämsä

LähetäLähetetty: 23.01.2008 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luger .22lr sport king Smile


Tuollanen minulla on. Kokeilin tänään ekaa kertaa... Kyllä siinä syötössä on jotain kun pari kutia jäi jumii mutta eiköhän se kun laitoin rasvaa luistimee...

Äänenvaimennin pitäs laitattaa. Kierteet maksaa kuulemma 35e ja piippu pitäs kai sinistää... Paljonkohan tuo sinistys maksaa?

Ai nii... mistäköhän sais tollaselle kotelon ja paljon maksaa? Olis mukavempi kiertää loukkuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4615

LähetäLähetetty: 23.01.2008 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tommonen ohje teille kun lopetatte eläintä edestäpäin.

Kuvittelette oikeanpuoleisesta korvasta viivan vasemmanpuoleiseen silmään, vasemmanpuoleisesta korvasta oikeanpuoleiseen silmään, kun ampua lojautatte siihen kohtaan missä noiden viivojen kuviteltu risteys on, niin paukku ja vainaa..
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NiCo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 361
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 29.01.2008 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänää joutu laittaa 3* päähä pienarilla enne ku rupes kylmenee! Very Happy
_________________
''Hirvikoiramies NiCo''
Ammattimetsästäjä Thomas Ekberg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com